Katso äänestykset tulokset: Soiko korvat ajon jälkeen? -

Äänestäjät
309. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Käytän tulppia, ei soi

131 42,39%
  • Käytän tulppia, soi hieman

44 14,24%
  • Käytän tulppia, soi huomattavasti

14 4,53%
  • En käytä tulppia, ei soi

78 25,24%
  • En käytä tulppia, soi hieman

33 10,68%
  • En käytä tulppia, soi huomattavasti

9 2,91%
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
    Lainaa (MattiRK @ Huhti. 27 2010,00:09) kirjoitti
    Settinä FZ1S + RX7 GP ja metakka on kyllä melkoinen tuolla yhdistelmällä.
    Leikkaa pois 12-14 cm pleksiä niin kyllä hiljenee.
    Aina soi ja tulppia pidän satunnaisesti. Jotenkin pitäisi saada parempi rutiini tulppien laittamiseksi. Olen särkenyt korvani jo ennen moottoripyöräilyn aloittamista, mutta soiminen on voimistunut sen jälkeen. Tosin juuri tehdyn ikäryhmätarkastuksen mukaan kuuloni on vielä ihan kelvollinen.

Oikea korva on herkkä koville äänille. Esimerkiksi jo halkoliiterissä kun sopivasti kirves kimahtaa oksaan, niin korva tavallaan naksahtaa ja siinä tuntuu pistävää kipua hetkenaikaa.
    Lainaa (Teppoman @ Huhti. 27 2010,10:07) kirjoitti
    Olen pitänyt ja pidän tulppia aina kun ajan ja korvat soi aina vähän. Tulpat päässä korvissa jotenkin resonoi ja ajelun päätteeksi korvat sitten soivat. Olen testannut ties mitä tulppia(no ok, en valettuja tulppia), myös sitä silikonimössöä ja aina sama juttu, ajaessa korvissa rätisee. Ilman tulppia korvissa paukkuu aivan älyttömästi. Lievä tinnitus alkoi joskus viime kesän lopulla. Vitu.

Vissiin paskat tärykalvot tms. rakenteellinen vika.
    Tätä olen tässä just peräänkuuluttamassa, onko pelisi tärisevä/värisevä? Penkin ja tango resonanssi saattaa pilata kuuloa.... se nimittäin saattaa kulkea kroppaa pitkin korviin....

http://www.mtv3.fi/uutiset....9

Kickstart, deserve the ride!
    Ei voi vastata, kun käyttää satunnaisesti tulppia.

Kun tulppia käyttää, ei soi.

Kun ei käytä tulppia, soi voimakkaasti. Syynä avattava Shoei Multitech ja matala kate isossa Zetorissa.

-M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Lainaa kirjoitti
    Leikkaa pois 12-14 cm pleksiä niin kyllä hiljenee.
    Juu jotain tuommoista on ollut mielessä.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
    Soi aina kun käytän tulppia...pääsääntöisesti Backyard Babies, Gunnarit, Top Gunin Danger Zone *tms... * *
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
    Lainaa (TPM @ Huhti. 27 2010,09:20) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Huhti. 27 2010,08:07) kirjoitti
    En osaa ajaa tulppien kanssa, ikävä kyllä. Jää paljon tarpeellista kuulematta tulpat päässä.
    Itsellä aivan sama homma. Todella ahdistunut fiilis, jos laittaa tulpat ja lähtee ajamaan. Liian hiljaista ja epätodellista.
    Tottumiskysymys! Kuulovaurio tulee tai on jo tullut!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    S1 Pro, ei tulppia, ei soi!!
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
    Lainaa (Jumppanen @ Huhti. 27 2010,10:37) kirjoitti
    Olen pitänyt ja pidän tulppia aina kun ajan ja korvat soi aina vähän. Tulpat päässä korvissa jotenkin resonoi ja ajelun päätteeksi korvat sitten soivat. Olen testannut ties mitä tulppia(no ok, en valettuja tulppia), myös sitä silikonimössöä ja aina sama juttu, ajaessa korvissa rätisee. Ilman tulppia korvissa paukkuu aivan älyttömästi. Lievä tinnitus alkoi joskus viime kesän lopulla. Vitu.

Tätä olen tässä just peräänkuuluttamassa, onko pelisi tärisevä/värisevä? Penkin ja tango resonanssi saattaa pilata kuuloa.... se nimittäin saattaa kulkea kroppaa pitkin korviin....

Ei tuota mun R6 mitenkään hirveästi tärise, sormet ei puudu ja ovat yleensä normaalin possunpunaiset.

Toisaalta jos hammaslääkäritkin kärsii tärinästä niin täriseehän mopo toki enemmän kuin hammaspora. Pitäis testata geelisatulaa niin tietäisi onko siinä vastaus korvien resonoimiseen.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
    Lainaa (Teppoman @ Huhti. 27 2010,14:34) kirjoitti
    Lainaa (Jumppanen @ Huhti. 27 2010,10:37) kirjoitti

Ei tuota mun R6 mitenkään hirveästi tärise, sormet ei puudu ja ovat yleensä normaalin possunpunaiset.

Toisaalta jos hammaslääkäritkin kärsii tärinästä niin täriseehän mopo toki enemmän kuin hammaspora. Pitäis testata geelisatulaa niin tietäisi onko siinä vastaus korvien resonoimiseen.
    Tuon huomaa kyllä kun parkissa *ja tulpat korvissa (oikeaoppisesti siellä korvakäytävässä) ja kypärä päässä pidät ajokierroksia koneessa (kevyt ote kahvoista, ettei kahvatärinä tuu läpi) ja istut satulassa ja sit ahteri irti satulasta (pysy ajoasennossa), eron pitäisi kuulua korvissa, huriseeko siellä. Kahvatärinän voi taas tarkistaa, seisten prätkän päällä ja puristat kahvoista normi määrän, mitä ajettaessa. ...

Mulla hurisi 08 Sportster, 03 Softail ei hurise, kunhan ajoasento ei ole selkä takakenossa....

Näjemmä meitä valuvikasia siis enemmänkin... Kuulonsuojaus on enemmän, kuin db vaimennus....

Kickstart, deserve the ride!
    Ei soi. Finfonicin tulpat korvissa ja pleksi vaihdettu vakiosta parempaan -> ilma ei jää pyörimään ja pörisemään kypärän alareunaan. Kypärässä lisäksi Shoein Whisper Kit paikallaan tarvittaessa eli jos tykkää ajella ilman tulppia.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Tulin just töistä; ilman tulppia edelleen ja soi niin miu mau saat...anasti. Mutta yöllä se Vivaldin konsertti sitten vasta alkaakin niin kuin aina viimeiset 25 vuotta. Itse olen tottunut,; alitajunnasta ei tietoa.
    Suosittelen kuitenkin tulppia ainakin kaikille niille, joilla ei vielä soi.
    Muijalle voi ainakin vastata vaan : "TÄ?"
    T7
    Kypäränä nykyään Schuberth J1, jolla on pärjännyt ilman tulppiakin, mutta Alpinen tulpat korvissa ajelen pitempiä siivuja. Joskus on korvissa humissut jonkin verran ajelun jälkeen.

Äsken kävin heittämässä lyhyen(noin 50km) lenkin pyörällä ja nyt oikeassa korvassa ujeltaa vittumaisesti. Toivottavasti menee ohi... Viikko sitten ajelin saman verran kakkoskypärä (HJC) päässä, eivätkä korvat soineet ajon jälkeen lainkaan, vaikka tuo HJC on huomattavasti meluisampi kuuppa kuin Suupertti... Toivottavasti tää on nyt vaan jotain uuden ajokauden alun tottumattomuutta.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    3M silikonitulpilla mennään, suojaa kuuloa hyvin. Tulppien asentoa muuttamalla voi hieman säätää äänitasoa.Joskus ajaessa kuuntelen musaa hiljaisella volumella. Pottana on Shark RSR2
    En tiedä soiko ajon jälkeen tavallista enemmän, koska tinnituksen alkamisesta tulee kesäkuussa 18 vuotta, ei paskan hääviä mut kaikkeen tottuu..
    Neljännen mopon kohdalla oli pakko hankkia korvatulpat ja kolmannen kohdalla sitä harkitsin jo ajoviimamelun takia (humisi ajon jälkeen päässä).

Kyllä vihreät ihkupehmeät MaxLitet hellii kuuloa, ei soi. Kypäränä Arai Condor.
    Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
    Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
    Lainaa (SenioRR @ Touko. 03 2010,18:39) kirjoitti
    Kypäränä nykyään Schuberth J1, jolla on pärjännyt ilman tulppiakin, mutta Alpinen tulpat korvissa ajelen pitempiä siivuja. Joskus on korvissa humissut jonkin verran ajelun jälkeen.

Äsken kävin heittämässä lyhyen(noin 50km) lenkin pyörällä ja nyt oikeassa korvassa ujeltaa vittumaisesti. Toivottavasti menee ohi... Viikko sitten ajelin saman verran kakkoskypärä (HJC) päässä, eivätkä korvat soineet ajon jälkeen lainkaan, vaikka tuo HJC on huomattavasti meluisampi kuuppa kuin Suupertti... Toivottavasti tää on nyt vaan jotain uuden ajokauden alun tottumattomuutta.
    Alat pappa vanheta. Sulla on kattamaton pyörä ilman mitään pleksejä ja muita naurettavuuksia. Silloin ei kypärämelun pitäisi olla mikään ongelma, kunhan kypärä vaan on sopiva.

Mainitsemasi merkit eivät välttämättä vakuuta. Jos mahdollista suosittelen käymään ruukkukaupassa avoimin, mutta varovaisin lompakoin. Nolan, X-lite, Marushin, Schuberth Concept riittävän tyköistuvana? Tyyliinhän ne ei nyt sovi alkuunkaan, mutta saa niitäkin mattamustana, joten kyllä niitä yöllä voi pitää...
    Ja vastaus on Kanad... eiku Scuberth S1 pro ei soi ei ellei sitten tallissa soi rock.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Nyt soi niin helvetisti, kun en ajoissa hokannu noita tulppajuttuja. Nykyisin on kyllä muotoon valetut tulpat aina inessä, tosin myöhässä, perkele.
    Laittakaa jätkät ja gimmat korvasuojat paikalleen ajoissa ! ! !
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

totta kait se soi!! kypäränä arai viper-gt
    onks sitä semmosta kypärää tehtykkään mikä ois itsessään hiljainen? siis ku tulppia ei pysty pitämään.
    Lainaa (hra1150 @ Touko. 04 2010,22:19) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Touko. 03 2010,18:39) kirjoitti
    Alat pappa vanheta. Sulla on kattamaton pyörä ilman mitään pleksejä ja muita naurettavuuksia. Silloin ei kypärämelun pitäisi olla mikään ongelma, kunhan kypärä vaan on sopiva.

Mainitsemasi merkit eivät välttämättä vakuuta. Jos mahdollista suosittelen käymään ruukkukaupassa avoimin, mutta varovaisin *lompakoin. Nolan, X-lite, Marushin, Schuberth Concept riittävän tyköistuvana? Tyyliinhän ne ei nyt sovi alkuunkaan, mutta saa niitäkin mattamustana, joten kyllä niitä yöllä voi pitää...
    Saattaahan tuo olla, että ihan iän tuomasta herkkyydestä oli kysymys... Onnekseni tuo vinkuminen sitten poistui yön aikana ja kuulokin palautui. En nimittäin kuullut tuolla korvalla mitään hetkeen...

Schuberthiin oon kyllä tyytyväinen melun suhteen. Se on kaikesta huolimatta hiljainen. Tuo korvan vinkuminen saattoi ehkä johtua ihan vedostakin (Buffi huonosti kypärän alla?). Mulla on tuossa potassa lisäksi leukakaareen kiinnitettävä vedonsuoja, jolla J1 on jo aikas lähellä umpikuuppaa.

X-Lite mulla oli edellisen pyörän kanssa, eikä ainakaan tuota mallia (x902) voinut hiljaiseksi sanoa bikinikatteisen pyörän kanssa. Nolaniakin oon joskus harvenevan hiuspehkoni suojana pitänyt. Mennään tällä Suuperthilla nyt vielä ja seurataan tilannetta. Tulppia aion totuttaa itseni käyttämään jo ihan snagarireissuillakin.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    X-Lite X-701 ja ilman tulppia, ei soi... On tullut turhan monta kertaa oltua ilman tulppia... Josko yrittäisi pelastaa, mitä pelastettavissa on
    KTM MX 80cc -89 -> Yamaha RD 125 LC -84 -> Kawasaki ZZ-R600D -90

Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel' on puuma
  23.  
    Nykyisin soi ennen ja jälkeen ajon, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12