Elikkäs tuo minun Teenage Mutant Ninja pääsi kirurgin käsiin (vai patologin), kun eilen jäi sivukatteita kiinni laittaessa kämmenen kokoinen pala katetta kouraan. No, toisella puolella on about samassa kohdassa mukavat naarmut.
Pyörän entinen omistaja oli ton AVK:lta hakenu ja sillon toi sama palanen oli mitä ilmeisemmin myös irti ja hän oli sitten liimaillut ja vähän heiveröisesti kittaillut sen. Päätinpä siis korjata tämän kunnolla ja kunnostaa myös toisen puolen, eipähän jää ikävän näköisiä naarmuja. Onneksi ei ole koko katteet samalla värillä, eikä tarvitse kuin tuo sininen osa fixailla..
Kuvia koitan muistaa ottaa aina kun jotain tapahtuu, niitä löytyy täältä.
Tänään kävin ostoksilla, mutta hiomapaperia pitää ostaa lisää. Onneksi ei ton kalliimpaa ole. Lasikuitukitillä on tarkotus kiinnittää tuo lohjennut palanen takasin. Kaveri on parinkin pyörän katteet hionu ja maalaillu, joten hänpä sitten maalailee nämä. Hiontaa varten on siis hiomapaperia laatuaan 120, 180 ja 600 ja niiden pitäisi kuulemma riittää. Asennusjuomia ei tietenkään budjettiin lasketa, tartteehan sitä ihmisen kuitenkin jotakin juoda. Jospa tästä max. 100 eurolla selvittäs.
Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan, ite innostuin kun lueskelin eilen illalla jaska_73:n topicin läpi ja siitä sai rutkasti motivaatioo tähän hommaan. Jospa tästä ois jollekin apua myösJa sen verran vielä, että minäki oon aikalailla peukalo keskellä kämmentä näitten kans syntyny, ajaa kyllä osaa, mutta vasta pari vuotta sitten kevarin kans ku alko säätämään niin on vähän oppinu.
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Ei oikeen selvinny tosta että millä meinaat palasen kiinnittää takasin katteeseen, jos kestävän haluut niin kuiduta se sisäpuolelta kiinni, kyllä pysyy![]()
Aa niin se unohtu mainitalasikuitukittiä kaveri suositteli. Ja sillä meinasin sen tehä, ostinkin sitä.
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Ei pelkkä kitti kestä liimana siellä. Suosittelen ostamaan lasikuitumattoa ja hartsia vaikka piiltemasta ja laittamaan maton suikaleet saumaan sisäpuolelle, kestää. Sillä kitillä sitte silottelet sen ulkopuolen.
Okei, pitääpä käydä huomenna ostoksilla.
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Tässä vielä esimerkkiä , eli tosta perästä oli takaosa poikki (valon etuosassa näkyy sauma), kuidutettu sisältä, kitattu ja hiottu ulkoota, toimii ja kestää
Hartsi tarvii sitten myös kovetteen sekotettuna oikeessa suhteessa, ohjeet löytyy varmaanki piilteman purkkien kyljestä. Kuidutettavat pinnat kannattaa hioa karkeaksi, ottaa pintaan paremmin kiinni. Epoksihartsi on parempaa kun polyesteri![]()
Käys vilkaseen tota.. Ninjan katteet
Jos sattus jotain apua oleen. Itellä onnistu liimaukset tosi hyvin tolla 3M 2 komponentti massalla ja pitää!!
Ja suosittelen että ostat hienompaa paperia, viimenen hionta melkeen kannattaa 800 tehdä.
Tätä tököttiä?
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Ei ole tuota, miksei tietenkin tuokin kävis... mut mun aine oli 3M 05901 muoviosien paikkaus aine. 24€
Tossa tulee mukana semmonen ihme pää siihen tuubiin jonka tarkotus ois sekottaa komponentit keskenään. ei kannata käyttää jos ei oo sitä oikeeta puristus pistoolia, nimittäin sitä ei nää jos toista tulee enemmän ja liimaus kusee totaalisesti.
Koulukiireiltä taas tällä viikolla palattu sorvin ääreen ja ei, en oo turhautunu ja vieny katteita muualle laitettavaksTuli vaan toi underi jenkeistä ja kilventeline piiiltemasta niin tässä kolmena päivänä niitä sorvaillu paikolleen.
Kuviakin oon muistanu ottaa ja niitä löytyy täältä.
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Niin tosiaan, tämäkin projekti sai päätöksensä juhannuksena kun katteet maalailtiin, enpä sitten vaan muistanut tänne laittaa lopputulosta näkyville.. Tässä olisi kuvaa syyskuulta.
Tässä talven aikana taitaa mennä vielä koko pyörä maalaukseen, onpahan ainakin tekemistä![]()
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04