Oliko yokot aidolla goretex-kalvolla? Osassa yokoja ainaskin moiset on, ja luulisi pitävät vettä(J@ck @ Touko. 04 2010,12:28) kirjoitti
Ja itse aiheesta, sweepistä on jäänyt huono kuva (hengittämätön muovipussikalvo) joten karttaisin. MP-asusta ei kokemusta
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Minulla on Rukasta varsin huonoja kokemuksia. 2003 ostetut takki ja housut hajosivat pyörän päällä istuessa norjan reissulla molemmat *2006. Takista, jossa gore oli sisävuorissa, alkoi sen sisätakin vetoketju aukeilla itsestään keskeltä, takin toisesta vetoketjusta jäi vedin käteen, ja housuista repesi sauma auki taskun vierestä. Eikä siis tarvinnut ottaa kontaktia tiehen tms., pelkkä pyörän päällä istuminen riitti, enkä sitäkään ollut tuohon mennessä tehnyt paljoa niillä kamoilla - ehkä 15..20tkm.(J@ck @ Touko. 04 2010,12:28) kirjoitti
Tuo housujen sauman ratkeaminen oli oikeastaan se ratkaiseva tekijä minun ja Rukan ajokamojen suhteessa. Varmaankin Rukan takuu toimii siinä mielessä, että korjaavat hajonneet. Minulla kuitenkin loppui luottamus niin totaalisesti, että en korjauttanut niitä edes kakkosajokamoiksi. Mahdotonta kuvitella, että pysyisivät kasassa onnettomuustilanteessa, jos eivät pysy istuma-asennossakaan. Ovat ne vieläkin jossakin nurkassa roikkumassa, mutta kai ne voisi heittää roskiinkin nyt kun takuukin on jo ummessa. Harmittaa vain koko hankinta vieläkin sen verran, että ei ole tullut tehtyä sitäkään.
Nykyisin ajan kaikki matkat Dainesen nahkapuvulla, myös euroopankierrokset yms.
Sweepistä tai MP-asusta minulla ei ole kokemusta, mutta pelkkiä hintalappuja katsomalla ja tällä kokemuksella on hyvin vaikea kuvitella miten niissä voisi olla huonompi hinta/laatusuhde kuin Rukan ajokamoissa.
Jos olisit reklamoinut, niin olisit saanut uudet kamppeet lähes 100% varmuudella.(Lauri @ Touko. 05 2010,23:51) kirjoitti
Ei minunkaan kaikki kokemukset Rukasta hyviä ole, näissä viimeksi hankituissa (2007) musta kangas muuttui punertavaksi. Vaan eipä tuo paljoa haittaa, takuu toimii ja onpahan jälleen uudet ajokamppeet käytössä![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Muorilla MP-Asun kamat, pöksyt kuulema vuotaa (uudesta lähtien), ei kuulema haittaa (naisen logiikkaa?)
Itse ostin MP-Asun lyhyen ja kepeän oloisen takin kesäksi, ohut tikattu hihaton sisäliivi, eli kesäkuumalla käsivarret kiinnittyy mukavasti hihoihin (kalvo esillä?. Lisäksi nuo hihat vuotivat saumoista, teippi menny valmistattaessa kuulema ohi, takuuna korjasivat.
Sitten Rukka, nyt housut ollu 10 v. käytössä, viime syksynä huomasin että Goret puhki polvien sisäpinnalta (tankki), ja nyt keväällä oikean taskun vetoketju kenkkuilee (avaimet aina siellä).
Ostin Rukan Nico mallisen takin, ihmettelin kun näillä aamu viileillä, alle 8 astetta, mahaa kylmää oikealta puolelta.
Se selvisi sillä että lompakko oli vasemmassa povarissa, oikealla ei mitään. Noh rupesin pitämään siellä tuota siroa Nokian E90 tuotetta ja hepsan, se kylmyys hävisi.
Mielestäni outo rotsi, koska ajellessani esim. hihoissa on vähemmän kangasta välissä kuin tuossa mahan kohdalla ja siinä se tuntui todella viileeltä/kylmältä.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Sweepin kamat ovat olleet aika viimeistelemättömiä, mitä niitä on kavereilla ollut ja messuilla ja liikkeissä tullut hypisteltyä. Langanpätkiä törröttää ja hintalappu laatuun nähden mielestäni kohtuuton.
Tekstiilihommissa varmaan kääntyisin Rukan, MP-Asun tai Scottin puoleen. Tekstiilikamat ovat monesti kirjainkokoja, jolloin tilaaminen on helppoa. Sitten ne vasta markkinat aukeavatkin.
Mulla on Scottin Drake -takki ja sitten siihen sopivat housut. Huisuissa on henkselit, lonkka- sekä polvisuojat ja ovat pelanneet ihan hyvin. Takissa on olka- ja kyynärsuojat, pehmeä selkäsuoja ja siihen on laitettavissa Scottin oma suoja. Siis aika peruskamat. Takki piti veden ulkona rankkasateessa(piti pysähtyä kun eteen ei nähnyt, eivätkä nähneet autotkaan), mutta takin ulkotaskuissa olevat kamat kastuivat. Miinusta tuosta kastumisesta ja nyt iän mukaan lahkeista tulee se sisäkangas alakautta pihalle(menee tukkimalla takaisin), eikä takissa ole kaulusta. Koko helahoito on vuorattu Scottin kalvolla, Tri-Phase nimeltään ja mielestäni aika edullinen asukokonaisuus, näytti olevan myynnissä vieläkin. Takkia saa perforoituna nahkaisenakin, jos haluaa.
Takki on tämmönen:
Housut ovat kokomustat, taisi helmassa olla heijastetta ja mustalla kumilla lukee Scott kyljessä.
Jos multa kysyttäis et kumman valitsisin niin jättäisin takuulla Sweepin hankkimatta.(velijussi @ Touko. 04 2010,00:10) kirjoitti
Kuumalla ilman sisätakkia menee tuuli tosi napakasti läpi.
Jos illalla viilenee niin kehon lämpö kertyy sisätakin sisäpintaan ja tietäähän sen, kun sen päällä käy jumalaton tuuli niin se alatakin alapinnalle muodostunut hiki kylmenee ja olet itsekkin jäässä.
Jos laitat suoraan kylmään keliin niin et pääse missään vaiheessa edes lämpenemään ja ilot on tosi kaukana.
Jos joskus saisin sellasen puvun joka toimisi haluamallani tavalla, kun sellanen mun kodistani on viety ... oli muuten MP-asun tuote, toimi todella hyvin se malli. Nyt haen samaa mallia itselleni.
Kiitos et sain mainita asiasta, jottei toisten tarvitsisi pilata ajonautintojaan huonon puvun vuoksi.
Tiedoksi "RUKKALAISILLE" en ole päässyt kokeilemaan ensimmäistäkään, joten niihin asioihin en kommentoi. Kyse olikin tälläkertaa vain Sweepin ja MP-asusta ... kumpaakin olen kokeillut.
En sen kummemmin ketjua lukenut mutta mulla nyt sweepin kamat ollut tämän kesän käytössä (takki ja housut) ja toisten en osta tuota merkkiä ainakaan sieltä sweepin keskihintaluokasta. Joutuu talvella katteleen ja tutkimaan tosissaan mitä ostan ensi kesäksi mutta sen sanon jo valmiiksi että Rukka se ei ole...ei siksi etteikö se hyvä olisi mutta mun kukkaro on aivan liian laiha siihen....
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tämä rahakysymys on nykypäivää, joten noiden Rukantuotteiden-hinnat ei saa edes katselemaan, puhumattakaan et viitsisi kokeilla, Tulee vaan paha mieli.(Suzu-ukko @ Elo. 21 2010,00:37) kirjoitti
Nauttikaamme mutkateistä, keleistä, maisemista ja ihanista ihmisistä ... kekseliäät ihmiset pärjäävät aina.
Tupu Ü
Hmm... Sweep Gheos valk/musta kalvotakki ostettu kesällä ja todella positiivinen kokemus, hinta/laatu *http://www.eurobiker.fi/product....id=3392 Varsinkin lämpöiselle kelille, hieman korkeampi kaulus niin myös viileämmällä menisi tai sitten hyvä huppu/kauluri kombo. Tai sitten en vaan ymmärrä että tuo on huono ? Myös MP-asun Sportech-kalvotakki löytyy henkarista, vielä parempi kuin Sweep eli eihän tuolla Sweepillä tee mitään...
Oletko huomannut, että polvisuojille on siellä sisäpuolella kahdet taskut ja uutena ne suojat ovat oletuksena alemmissa.kirjoitti
Itsellä nyt pari kautta Sportivan takki ja housut eikä rankkakaan sade ole kertaakaan tullut läpi mutta eipä ole hikikään vauhdissa päässyt kuivumaan varsinkaan tänä kesänä. Tuskainen asu 30C + keleille ja hyvä normaaliin Suomen kesään.
Viime keväänä ostin MP-asun Sportivon,takki ja housut.Vettä ei päästä läpi vaikka ajoin kaatosaateessa Lappeenrannasta Hyvinkäälle.Puku painoi kylläkin ajon jälkeen kuin synti. Menin pesemään takin tänä keväänä kun oli ötököitten jäänteitä niin hitosti.Sitten kesän tultua otin sisävuoren pois, niin takista tuli sellainen läpättäjä,että henkariin sai jäädä roikkumaan. Otsikkoa sivuten,ostin kesällä takiksi Sweepin nahkatakin, johon olen kyllä ollut tyytyväinen.Housut mulla on edelleen MP-asun.Housuja en ole vielä pessyt.Ne polvisuojat kyllä on missä sattuu.
gsx-r 750 k3
MOIKKA!
Luin tossa uusinta tai edellistä bike lehtee jossa mp-asut
testissä paras asu BMW-asu.
Elikkä mikä kellekkin paras en osaa sanoo...
Meidän perheessä 4 ajaa elikkä, löytyy
MP-asuu, Hanx, Sweep, Icon jne... Kaikki tyytyväisii?
Perheessä Sport, Custom ja 125 CBR joten...
Mieluiten ajaisin uudella BMW K 1300 S ja BMW asu...
mutta kun kaikilla pitää olla jotain niin jostain tingitään
Osta mikä tuntuu parhaalta päällä näyttää hyvältä ja minkä
KUKKARO sallii, mutta muista pukee myös hyvin puvun alle se
ratkaisee kuinka hikoot tai kuinka on kylmä?
<p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
Mul on Blade2 ja Rider, kesällä ilman vuorta ja luukut auki (kainalot ja selkä) ja kevät/syksy vuorella ja luukut kiinni. Hyvin pitää vettä ja tuulta, polvisuojat piti laitta alempiin taskuihin ku oli liian korkeella, muuten jees.(Bamsse @ Touko. 03 2010,22:47) kirjoitti
-- Julius K -- R1200R & XL700v --
Ihan mikäa vaan muttei ainakaan Sweep tai MP-Asu![]()
kummittelee
Onko muuten kehitys mennyt eteenpäin missä määrin tässä suomalaisten tuotteiden osalta? Suurin osa liputtaa Rukkaa tai jotain muuta, sitten tulee MP-Asu, hännän huippuna sitten sweep?
Tänään tuumasin, että puku on vaihdettava. Rukka houkuttais, mutta onko esim. tuo Sweepin cool max mistään kotoisin?
Ensi viikolla pitää saada siis uusi asu.
GSX1250FA -10 Myynnossä!
Schuberth C3PRO + SRCII
Tällä hetkellä ainakin nykyisistä valikoimista meikä on valinnut vain Rukkaa enää.
Paras hinta-/laatusuhde ja takuukin on toiminut.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Tuli ostettua joka kelin rukka armas enkä oo katunu.......hinta/laatu on kohallaan![]()
Vmax#1175
Ride The Legend
Ekat Sweepin kamat käytössä ja enemmän kuin tyytyväinen.
+Edulliset
+Lämpimät (varsinkin housut. +5 lämpötilassakin riittää lyhkäset kalsarit alle pitkilläkkin matkoille)
+Vesi pysyy ulkopuolella
+Hyvin istuvat (tietty riippuu käyttäjän kropasta)
-Housujen vuoren pintamateriaali hiostava (lämpimällä kelillä pitää olla pitkät kalsarit jalassa)
-Housun vyötärön kaulus saisi olla aavistuksen korkeampi (niin ettei vatsa paina kaulusta alas ja vesi sisään takin ja housun välistä).
Yhdet Rukat olen ostanut jokunen vuosi sitten kun pelkkiä kehuja on vain kuullut. Tuli ensimmäinen vesisade eikä yhdessäkään taskussa ollut kuivia tavaroita ajon jälkeen. Maanantai kappale? Palautin tuotteet, sain rahat takaisin, enkä sen jälkeen ole Rukkaan koskenutkaan.
Viimeksi muokannut: CebariTonni; 14.07.2014 klo 17:03.
Honda CBR1100XX