Moro!
Olis tarkoitus kokeilla nahkatakki+housu-yhdistelmää 10v core-tex-ajelun jälkeen. Kauanko nahkakuteilla pystyy ajamaan kaatosateessa ennen totaalikastumista? Kaipa sitä sadepuku pitää samalla hommata, mutta olisi kiva jos sitä ei nyt ihan työmatkalla sentään tarttis päälle kiskoa.
Noissa nykyisissä nahkatakeissa näyttää melkein kaikissa olevan jotkut yläkropan kohdat jonkinlaista rei'itettyä nahkaa. Eli sellaista hiukan nuppineulaa suurempaa pientä reikää täynnä. Siitä nyt ainakin luulisi menevän vedet sisään saman tien, vai miten on laita?
- Anssi
Hyvin rasvatulla reiättömällä ainakin ajaa 10km pysähtelevää kaupunkiajoa ilman, että takki menee pilalle tahi kastuu läpi. Ollut tosin käyttöiän pidentämiseksi tapana kuivata siitä enimmät pisarat pyyhkeellä tai paperilla sadematkan jälkeen.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Riippuu rotsista.
Onhan noita kokonaan vedenpitäviä nahkatakkejakin joissa sisälle on laminoitu goretex tms kelmu.
Myös kunnollinen, paksusta nahasta tehty ja oikein hoidettu/rasvattu nahkatakki kestää ainakin Porvoosta Helsinkiin ajon kaatosateessa customilla; oli aluspaitaan ilmestynyt rinnan tuuletusvetskareiden kohdille pienet märät läiskät mutta muuten oli kuiva paita.
Toki takki taisi painaa lähemmäs 10kg ajon jälkeen *
Itsellä tommonen FoxCreekin Vented Racing Jacket ja kuten sanottua pitää hyvin vettä.
On muuten olemassa nahkatakkeja joissa on elinikäinen takuu ja takkeja joissa ei ole, Fox Creekin takeissa on.
Ei kata puukonreikiä tms...
Dirty Nasty Furriner
Joissain takeissa on myös joustava kangassuikale hihassa, joka parantaa ehkä istuvuutta, mutta josta kosteus lorahtaa hetkessä läpi. Omassa Dainesen Imatrassa sellaisia ei ole ja Gorea en ole kaivannut vuosikausiin. "Normisadetta" kestää ainakin sen 20 min, mitä työmatkakin. Sadepuku mukaan sitten, jos reissuun lähtee.
Joo, tota kangasta ovat alkaneet tunkemaan kaikkin nahkakamppeisiin. Vesi tulee tosi nätisti sisään, myös sieltä housujen haaroista, nice. Ja kamppeiden huolto on myös vähän konstikkaampaa, eikä se kangas ole juuri milloinkaan hyvännäköinen.
Mulla on ainakin tommonen normaali reiätön nahkapuku, ei sillä kyllä pitkään ajele kastumatta. Tossa aiemmin mainittu 10km voi olla aika lähellä, tulee saumoista läpi aikalailla heti. Katteen taakse kyyristymällä pidentää vähän tota kastumisaikaa, mutta ei oo oikein "sadeasuksi" tuosta puvusta. Goreilla en silti ajoon lähde, jos lämpötila vaan sallii nahoissa ajelun. Pitäis vielä hommata semmonen erillinen sadepuku nahkojen päälle vedettäväksi tarpeen mukaan.
Edit: Typo
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Hevosennahasta tehdyllä takilla ajaa ainakin parisataa kilsaa kastumatta sateessa.
kokeiltu on.
Ainakin useat premium tason jenkkivalmistajat käyttää heppaa rotseissa.
Ai niin, ne on mustia ja yleensä sen näkösiä, ettei niitä pää edellä ajelijat huoli
Jack
Mites olis hainnahasta tehdyllä rotsilla(injunjack @ Huhti. 25 2010,21:47) kirjoitti
![]()
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Hanxin nahkarotsi hyvin rasvattuna päällä Virrat - Seinäjoki, vettä satoi koko matkan. Perille päästyä takin alla kuivat vaatteet, takki tietysti märkä, mutta ei päästänyt vettä läpi. Kotiin tultuani kunnon kuivatus ja rasvaus ja meinaan ajella myös tämän kesän sateet samalla rotsilla(injunjack @ Huhti. 25 2010,21:47) kirjoitti
Ajokaverilla oli sadepuku päällä saman matkan, alla oleva asu hikisen kostea ja saappaat täynnä vettä *![]()
VT750C4
"ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"
Minä pitäisin sadeasua nahkojen päällä.. Tai sitten sadekelille/pidempään reissuun goretexit
Reijitykset ja joustokankaat mitkä laskee tuulta läpi on vain plussaa, tuulettaa helteellä tehokkaasti![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!