Löytyykö näihin valmiita tulpanjohtoja,vai kannattaako väsäillä itte.Ja sit toi kuuluisa jakopää! ketju ja kiristäjä ajettu nyt 50tkm nii kantsiiko vaihtaa jo molemmat,vai pelkkä kiristäjä? Ääni nyt ei viälä kovin paha.? MJ
Trolli6921
Ota kiristin pois ja katso missä kohdassa kiristin on menossa.jos vielä kiristysvaraa niin uusi kiristin.
Ei noilla metreillä muuta vikaa kuin kiristin.
Drz
CBR1000F:n jakoketjunkiristinhän on moottorin sisäpuolella. Ei siitä taida nähdä ketjun kuluneisuusastetta ainakaan jos sen ottaa irti.
Jakoketjuasioissa, merkistä riippumatta, saa todellista tietoa työkseen niiden kanssa
touhuilevilta.
Juttuhan kaikessa yksinkertaisuudessaan menee (valitettavasti) siten,
että joka koneessa (merkillä) on eri osioilla "keskimääräinen elinikä", jonka jälkeen mennään
enemmän tai vähemmän tuurilla, ellei "asioille" tehdä jotain.
"Virallinen" huolto-ohjelma tehtävineen antaa ihan hyvät viitteet missä mennään. koska ja miten.
Toinen juttu taas on se..... kun Japseista on kyse......
tarvitseeko isompiakaan asioita muuta kuin tarkistella (keskimärin) kuin
luokassa 75-100 tkm.... ja mitkä on tarpeet 75 tkm jälkeen.
Tuollakohtaa alkaa sitten konkretisoitumaan "laatu" ja laitteen kokonaisylläpito......
siihen saakka.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
http://keskustelu.suomi24.fi/t/60464...ta-jakoketjuun Tossa ketjussa suht selkeä ohje ketjun ja kiristimen vaihtoon.
Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
Jos kylmänä rallaattaa ja lämpinä lakkaa niin ei viellä haittaa .muistaakseni korpiaholla marttilas olis vaihto ja venttiilien säätö osinneen 400€
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Kiitosta vaan kaikille vastauksista.
Trolli6921
Ite aikoinaan vaihdatin molemmat 80tkm kohdalla molemmat. Ketju oli venahtanut vähän, mutta ei hälyttävästi.
Honda CBR1100XX
Näissähän on tuo kiristäjä vähän porukkaa puhuttanut. Vuosien varrella vähän paranneltu ja muutettu. Jos esim Brandtilta kysyy niin saa ainakin viimeisimmän "päivityksen". Tietysti netin ihmeelisestä maailmasta näitä myöskin saa. Esim: davidsilverspares.co.uk. Kannattaa myös kysyä tulpanjohdot sieltä. Alkuperäiset ovat ainakin alkuperäiset.
Omassa 1000f: ssä menossa tällä hetkellä noin 135tkm ja neljäs kiristäjä.
Hommia on sen verran että pakopuolen nokka akseli joutuu irrottaa. Hommaa samalla kiristäjän liuku. Ei maksa maltaita ja ihan fiksu vaihtaa.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Tietääkseni toinen ketju menossa. Kyseinen härveli tuli minulle noin 87tkm ajettu ja toinen kiristäjä. Sinnittelin noin 100tkm asti jolloin vahdettiin ketju+kiristäjä. Viimeisin kiristäjän vaihto oli noin 125tkm. Etsiskelin yhtä "rallatus" ääntä jolloin kiristäjä vaihdettiin mutta turhaan.
Isot pojat sanoo 2kpl kiristäjää per ketju. Ehkä jokainen soveltaa omalla tyylillään mutta ei se ketjukaan ikuinen ole.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Jos lämpimänä ronksottaa voi venttiilivälysten säätö auttaa. Katoin omasta eilen ekan kerran(syksyn ostos),imupuolella parissa turhan reilut välykset. Vaikutti hiljaisemmalta kun syksyllä,tiedä sit sainko kunnolla lämpimäks pihalla käyttäen. Tulis jo kesä.![]()
Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
SC24 -89 CBR kylmänä huono käynnistymään, mitä kylmempää niin sitä pidempään saa startata. Nollan tuntumassa saa sahata kymmeniä sekuntteja ennenkuin käynnistyy ryyppy päällä ja kaasuun en koske. Onko tää ominaisuus vai vika?
FJR 1300 -13 6/2024-
CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
GS 1000S -79 85-88
CB750-73 83-84
CB350F -7? 82-83
CB125Tvin -79 81-82
CB100S -7? 80-81
Jos kaikki kunnossa, niin pitäis hyrähtää käyntiin kun palmun alta. Muistaakseni tuossa vuosimallissa vielä bensapumppu. Jos mopo seissyt, niin käytä virta-avainta muutaman kerran, niin että kaasarit täyttyy bensalla ennen käynnistystä. Siihen aikaan kun vielä oli cebari, poistin bensapumpun ja tein "by pass operaation". Nuoremmissa cebareissa ei enää bensapumppua ole. Kun bensahana "on" niin kaasareihin valuu jatkuvasti soppaa ja kaasarin kammiot pysyvät täynnä ja tiivisteet kosteina.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
No hitto vieköön, eihän se ryyppy nyt sitten kuitenkaan mene täysin kokonaan päälle. Vaijeri kyllä vetää kaasareilla olevan vivun ääri asentoon ikään kuin ryyppy olisi täysin päällä, mutta kaasarin kyljessä olevaa ryypyn tankoa saa vielä hieman vedettyä ja silloin käynnistyy heti. Onkohan tuossa ryyppy tanko systeemissä jokin säätö jota voisin säätäää ilman että kaasareita tarvitsisi ottaa käteen?
FJR 1300 -13 6/2024-
CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
GS 1000S -79 85-88
CB750-73 83-84
CB350F -7? 82-83
CB125Tvin -79 81-82
CB100S -7? 80-81
FJR 1300 -13 6/2024-
CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
GS 1000S -79 85-88
CB750-73 83-84
CB350F -7? 82-83
CB125Tvin -79 81-82
CB100S -7? 80-81
Mikä paikka sitten vielä liikkuu, jos kerran menee rajoittajaa vasten?
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?