Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Löytyykö näihin valmiita tulpanjohtoja,vai kannattaako väsäillä itte.Ja sit toi kuuluisa jakopää! ketju ja kiristäjä ajettu nyt 50tkm nii kantsiiko vaihtaa jo molemmat,vai pelkkä kiristäjä? Ääni nyt ei viälä kovin paha.? MJ
    Trolli6921
  2. #2
    Ota kiristin pois ja katso missä kohdassa kiristin on menossa.jos vielä kiristysvaraa niin uusi kiristin.
    Ei noilla metreillä muuta vikaa kuin kiristin.
    Drz
  3. #3
    Lainaa Deeptone kirjoitti Katso viesti
    Ota kiristin pois ja katso missä kohdassa kiristin on menossa.jos vielä kiristysvaraa niin uusi kiristin.
    Ei noilla metreillä muuta vikaa kuin kiristin.
    Kiitos vastauksesta! koko pyörällä ajettu siis 96 tkm mut paperit löytyy,et vaihettu jo 45 tkm ajettuna ketju ja kiristin. Vastaas nyt samalla tohon toiseenkin kysymykseen. Ja sit joku mestari vois vois selostaa ton jarrunesteen vaihdon...
    Trolli6921
  4. #4
    CBR1000F:n jakoketjunkiristinhän on moottorin sisäpuolella. Ei siitä taida nähdä ketjun kuluneisuusastetta ainakaan jos sen ottaa irti.
  5. #5
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    CBR1000F:n jakoketjunkiristinhän on moottorin sisäpuolella. Ei siitä taida nähdä ketjun kuluneisuusastetta ainakaan jos sen ottaa irti.
    Näinpä muuten olikin joo tuossa mallissa
    Taitaa kannattaa vaihtaa molemmat kun joutuu jokatapauksessa repimään konetta senverran auki
    Drz
  6. #6
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    CBR1000F:n jakoketjunkiristinhän on moottorin sisäpuolella. Ei siitä taida nähdä ketjun kuluneisuusastetta ainakaan jos sen ottaa irti.
    Mulla ei tietoo,näkeekö vai ei..Joku semmonen ny vastaa kuka näitä on vaihtanu. Saadaan selvyys asiaan MJ
    Trolli6921
  7. #7
    Jakoketjuasioissa, merkistä riippumatta, saa todellista tietoa työkseen niiden kanssa
    touhuilevilta.

    Juttuhan kaikessa yksinkertaisuudessaan menee (valitettavasti) siten,
    että joka koneessa (merkillä) on eri osioilla "keskimääräinen elinikä", jonka jälkeen mennään
    enemmän tai vähemmän tuurilla, ellei "asioille" tehdä jotain.

    "Virallinen" huolto-ohjelma tehtävineen antaa ihan hyvät viitteet missä mennään. koska ja miten.

    Toinen juttu taas on se..... kun Japseista on kyse......
    tarvitseeko isompiakaan asioita muuta kuin tarkistella (keskimärin) kuin
    luokassa 75-100 tkm.... ja mitkä on tarpeet 75 tkm jälkeen.

    Tuollakohtaa alkaa sitten konkretisoitumaan "laatu" ja laitteen kokonaisylläpito......
    siihen saakka.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #8
    Lainaa trolli6921 kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei tietoo,näkeekö vai ei..Joku semmonen ny vastaa kuka näitä on vaihtanu. Saadaan selvyys asiaan MJ
    Kiristimen vaihdossa joutuu purkamaan jo niin paljon, että kannattaa suosiolla vaihtaa ketju samalla, tai ainakin itse näin toimisin.
    Drz
  9. #9
    http://keskustelu.suomi24.fi/t/60464...ta-jakoketjuun Tossa ketjussa suht selkeä ohje ketjun ja kiristimen vaihtoon.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  10. #10
    Jos kylmänä rallaattaa ja lämpinä lakkaa niin ei viellä haittaa .muistaakseni korpiaholla marttilas olis vaihto ja venttiilien säätö osinneen 400€
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  11. #11
    Kiitosta vaan kaikille vastauksista.
    Trolli6921
  12. #12
    Ite aikoinaan vaihdatin molemmat 80tkm kohdalla molemmat. Ketju oli venahtanut vähän, mutta ei hälyttävästi.
    Honda CBR1100XX
  13. #13
    Näissähän on tuo kiristäjä vähän porukkaa puhuttanut. Vuosien varrella vähän paranneltu ja muutettu. Jos esim Brandtilta kysyy niin saa ainakin viimeisimmän "päivityksen". Tietysti netin ihmeelisestä maailmasta näitä myöskin saa. Esim: davidsilverspares.co.uk. Kannattaa myös kysyä tulpanjohdot sieltä. Alkuperäiset ovat ainakin alkuperäiset.

    Omassa 1000f: ssä menossa tällä hetkellä noin 135tkm ja neljäs kiristäjä.
    Hommia on sen verran että pakopuolen nokka akseli joutuu irrottaa. Hommaa samalla kiristäjän liuku. Ei maksa maltaita ja ihan fiksu vaihtaa.
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
  14. #14
    Lainaa Limppa kirjoitti Katso viesti
    Näissähän on tuo kiristäjä vähän porukkaa puhuttanut. Vuosien varrella vähän paranneltu ja muutettu. Jos esim Brandtilta kysyy niin saa ainakin viimeisimmän "päivityksen". Tietysti netin ihmeelisestä maailmasta näitä myöskin saa. Esim: davidsilverspares.co.uk. Kannattaa myös kysyä tulpanjohdot sieltä. Alkuperäiset ovat ainakin alkuperäiset.

    Omassa 1000f: ssä menossa tällä hetkellä noin 135tkm ja neljäs kiristäjä.
    Hommia on sen verran että pakopuolen nokka akseli joutuu irrottaa. Hommaa samalla kiristäjän liuku. Ei maksa maltaita ja ihan fiksu vaihtaa.
    Montako ketjua olet vaihtanut noihin kilsoihin?
    Trolli6921
  15. #15
    Tietääkseni toinen ketju menossa. Kyseinen härveli tuli minulle noin 87tkm ajettu ja toinen kiristäjä. Sinnittelin noin 100tkm asti jolloin vahdettiin ketju+kiristäjä. Viimeisin kiristäjän vaihto oli noin 125tkm. Etsiskelin yhtä "rallatus" ääntä jolloin kiristäjä vaihdettiin mutta turhaan.
    Isot pojat sanoo 2kpl kiristäjää per ketju. Ehkä jokainen soveltaa omalla tyylillään mutta ei se ketjukaan ikuinen ole.
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
  16. #16
    Jos lämpimänä ronksottaa voi venttiilivälysten säätö auttaa. Katoin omasta eilen ekan kerran(syksyn ostos),imupuolella parissa turhan reilut välykset. Vaikutti hiljaisemmalta kun syksyllä,tiedä sit sainko kunnolla lämpimäks pihalla käyttäen. Tulis jo kesä.
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  17. #17
    Lainaa Limppa kirjoitti Katso viesti
    Tietääkseni toinen ketju menossa. Kyseinen härveli tuli minulle noin 87tkm ajettu ja toinen kiristäjä. Sinnittelin noin 100tkm asti jolloin vahdettiin ketju+kiristäjä. Viimeisin kiristäjän vaihto oli noin 125tkm. Etsiskelin yhtä "rallatus" ääntä jolloin kiristäjä vaihdettiin mutta turhaan.
    Isot pojat sanoo 2kpl kiristäjää per ketju. Ehkä jokainen soveltaa omalla tyylillään mutta ei se ketjukaan ikuinen ole.
    Juu,Mullakin vissiin jo toinen ketju menossa.jotkut sanoo,et jos vaihtaa pelkän kiristäjän,niin ei oo kun 5000 tonnia hiljanen.Mullakin toi ääni häipyy välillä,ja sit taas pärähtää,pitää noi venat ensin säätää,ja miettii sit mitä tekee.ton tasapainoakeselin säädin jo.
    Trolli6921
  18. #18
    Lainaa Limppa kirjoitti Katso viesti
    Näissähän on tuo kiristäjä vähän porukkaa puhuttanut. Vuosien varrella vähän paranneltu ja muutettu. Jos esim Brandtilta kysyy niin saa ainakin viimeisimmän "päivityksen". Tietysti netin ihmeelisestä maailmasta näitä myöskin saa. Esim: davidsilverspares.co.uk. Kannattaa myös kysyä tulpanjohdot sieltä. Alkuperäiset ovat ainakin alkuperäiset.

    Omassa 1000f: ssä menossa tällä hetkellä noin 135tkm ja neljäs kiristäjä.
    Hommia on sen verran että pakopuolen nokka akseli joutuu irrottaa. Hommaa samalla kiristäjän liuku. Ei maksa maltaita ja ihan fiksu vaihtaa.
    Joo, mainitsin pakopuolen nokka-akselia. Fiksumpi irrottaa imupuolen nokka-akseli.
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
  19. #19
    SC24 -89 CBR kylmänä huono käynnistymään, mitä kylmempää niin sitä pidempään saa startata. Nollan tuntumassa saa sahata kymmeniä sekuntteja ennenkuin käynnistyy ryyppy päällä ja kaasuun en koske. Onko tää ominaisuus vai vika?
    FJR 1300 -13 6/2024-
    CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
  20. #20
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    SC24 -89 CBR kylmänä huono käynnistymään, mitä kylmempää niin sitä pidempään saa startata. Nollan tuntumassa saa sahata kymmeniä sekuntteja ennenkuin käynnistyy ryyppy päällä ja kaasuun en koske. Onko tää ominaisuus vai vika?
    Liian alhainen bensanpinta voi olla yksi mahdollinen ongelman aiheuttaja.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  21. #21
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    SC24 -89 CBR kylmänä huono käynnistymään, mitä kylmempää niin sitä pidempään saa startata. Nollan tuntumassa saa sahata kymmeniä sekuntteja ennenkuin käynnistyy ryyppy päällä ja kaasuun en koske. Onko tää ominaisuus vai vika?
    Vika. Oleko katsonyt että ryyppy tosiaan menee päälle?
  22. #22
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Vika. Oleko katsonyt että ryyppy tosiaan menee päälle?
    Joo kyllä se menee, sen varmistin
    FJR 1300 -13 6/2024-
    CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
  23. #23
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    Joo kyllä se menee, sen varmistin
    Akku kunnossa? Bensapumppu lutkuttaa? Pytyissä on puristuksia?
  24. #24
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    SC24 -89 CBR kylmänä huono käynnistymään, mitä kylmempää niin sitä pidempään saa startata. Nollan tuntumassa saa sahata kymmeniä sekuntteja ennenkuin käynnistyy ryyppy päällä ja kaasuun en koske. Onko tää ominaisuus vai vika?
    Jos kaikki kunnossa, niin pitäis hyrähtää käyntiin kun palmun alta. Muistaakseni tuossa vuosimallissa vielä bensapumppu. Jos mopo seissyt, niin käytä virta-avainta muutaman kerran, niin että kaasarit täyttyy bensalla ennen käynnistystä. Siihen aikaan kun vielä oli cebari, poistin bensapumpun ja tein "by pass operaation". Nuoremmissa cebareissa ei enää bensapumppua ole. Kun bensahana "on" niin kaasareihin valuu jatkuvasti soppaa ja kaasarin kammiot pysyvät täynnä ja tiivisteet kosteina.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  25. #25
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Jos kaikki kunnossa, niin pitäis hyrähtää käyntiin kun palmun alta. Muistaakseni tuossa vuosimallissa vielä bensapumppu. Jos mopo seissyt, niin käytä virta-avainta muutaman kerran, niin että kaasarit täyttyy bensalla ennen käynnistystä. Siihen aikaan kun vielä oli cebari, poistin bensapumpun ja tein "by pass operaation". Nuoremmissa cebareissa ei enää bensapumppua ole. Kun bensahana "on" niin kaasareihin valuu jatkuvasti soppaa ja kaasarin kammiot pysyvät täynnä ja tiivisteet kosteina.

    Ei tuossa kyllä bensapumppua mun mielestä ole lainkaan, letku menee tankista suoraan kaasareille
    FJR 1300 -13 6/2024-
    CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
  26. #26
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    Joo kyllä se menee, sen varmistin

    No hitto vieköön, eihän se ryyppy nyt sitten kuitenkaan mene täysin kokonaan päälle. Vaijeri kyllä vetää kaasareilla olevan vivun ääri asentoon ikään kuin ryyppy olisi täysin päällä, mutta kaasarin kyljessä olevaa ryypyn tankoa saa vielä hieman vedettyä ja silloin käynnistyy heti. Onkohan tuossa ryyppy tanko systeemissä jokin säätö jota voisin säätäää ilman että kaasareita tarvitsisi ottaa käteen?
    FJR 1300 -13 6/2024-
    CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
  27. #27
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tuossa ryyppy tanko systeemissä jokin säätö jota voisin säätäää ilman että kaasareita tarvitsisi ottaa käteen?
    Muistan vain, että siinä tangossa on ruuvit, mutta nyt ei kyllä palaudu mieleen pystyikö niillä säätämään vai oliko vaijerissa säätö. Tankki vain ylös ja kurkistelemaan.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  28. #28
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    No hitto vieköön, eihän se ryyppy nyt sitten kuitenkaan mene täysin kokonaan päälle. Vaijeri kyllä vetää kaasareilla olevan vivun ääri asentoon ikään kuin ryyppy olisi täysin päällä, mutta kaasarin kyljessä olevaa ryypyn tankoa saa vielä hieman vedettyä ja silloin käynnistyy heti. Onkohan tuossa ryyppy tanko systeemissä jokin säätö jota voisin säätäää ilman että kaasareita tarvitsisi ottaa käteen?
    Herkistä kaikki liikkuvat osat. Uusi vaikka vaijeri, jos et saa kunnolla liikkumaan. Varsinaista säätöä ryypylle ei ole.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  29. #29
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Herkistä kaikki liikkuvat osat. Uusi vaikka vaijeri, jos et saa kunnolla liikkumaan. Varsinaista säätöä ryypylle ei ole.
    Se palikka johon vaijeri menee kaasareilla kääntyy kyllä ihsn rajoittajaa vasten, joten vaijerin vaihto ei kyllä auta yhtään...
    FJR 1300 -13 6/2024-
    CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
  30.  
  31. #30
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mikä paikka sitten vielä liikkuu, jos kerran menee rajoittajaa vasten?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen