Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Keväälle ongelmia pyörä ei ottanut kierroksia yli 5000 räpisi ja paukkui jänniteen säädin mittauksissa sökö ei ladannut kieroksillakaan valot päällä kuin 12v foorumeita lukiessani törmäsin juttuun laturilta tulevien johtojen liittimeen autotalliin ja katomaan sehän oli aivan musta http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaob....n_0.jpg tämäkö sen säätimen särki
    Yamaha fjr-02
    Paneurope -07
  2. #2
    Jaa-a. Mulla säädin sökö ja se itse säätimen liitin tossa kunnossa. Laturin puolelta en ole vielä tarkastanut, ilmeisesti pitäs katteita purkaa jotta se onnistuu?

    Niin ulukomaalaisten sivujen mukaan nuo VFRn johtosarjan liittimet on pikkasen alimitoitetut, aiheuttavat jännärihäviöitä ja tämä osaltaan rasittaa jännitteensäädintä sen lisäksi että säätimen jäähdytys on onneton. Joku oli -98 800-malliin rustannut jopa uusia johdotuksia säätimeltä akulle jne. tän takia.



    VFR RC36
  3. #3
    Itsellä meni säädin rikki Helatorstaina VFR 800FI -99 ja siinä lämpesi säädin+säätimen johdot aivan älyttömän kuumaksi, latasi kylmänä mutta n.30sek, jälkeenin lopetti latauksen kun säädin ja johdot lämpesi tuossa ajassa että ei kestänyt enää kädellä koskea.
    Laitoin uuden säätimen 2001 vuosimallisen ja laitoin takalokasuojaan reijän ja säätimen siihen kiinni, ei enää lämpöongelmaa.
    Hannu Nurmela
  4. #4
    Toimiihan toi nyt tuolla 20€ ebayn säätimellä ja itse abikoista viritetyllä liittimellä + tietty piitahnat rungon ja säätimen välissä sekä tuuletin jäähdytysrivoille.

    Tuli sitten ebaysta tilattu jännitteensäätimen uusi liitinkin postissa ja olis nyt joutavana jos joku haluaa sen ostaa (kutakuinkin tommonen siis: http://members.cox.net/wdgah/r-r_connector_repair.JPG )

    Toi liitin taitaa olla samanlainen monessa muussakin Hondassa, joten ei käy ainoastaan VFRrään.



    VFR RC36
  5. #5
    Mun akusta tuli jalkapalloa muistuttava kapistus.Jännitteensäädin otti lopputilin,eli jouduin hakeen tommosen siilimäisen säätimen Stormilt.Nyt saa vaan toivoo,et kestää vähän aikaa.
  6. #6
    -91 malleissa vissiin vastaavaa ja sai sijoitettua parempaan viilempään paikkaan.

    Onko jollain tietoa tästä?
  7. #7
    Onhan niitä jotkut vetäneet siihen takalokariin, eli reikä lokasuojaan ja jäähdytysrivat siitä läpi. En nyt tiedä onko toi vaivan väärti vs. rivallinen säädin + tuuletin.

    Vieläkin toimii toi 20€ ebayn säädin.
    VFR RC36
  8. #8
    Minä sain 1997-vuosimallisessa kestämään ainakin yli 30 tkm (ja jäi ehjäksi kun pyörän myin) neppaamalla mahdollisimman ison PC:n tuulettimen siihen regun päälle (virrat takavalolta). Kyllä se ainakin ilman sai liikkumaan siinä kohtaa, hyvin pystyi kädellä toteamaan miten takakatteen alta hönki kuumaa pois. Tuohonkin olisi ehkä ollut saatavana niitä jäähdytysrivallisia versioita, mutta muistaakseni Stormilta ostin silloin kiireessä sen minkä ensiksi käsiini sain. Tämä oli siis tarvikeosa, mutta pinnaltaan "sileä".
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  9. #9
    Lähdinpä ajelemaan 400 km matkaa 1998 VFR:llä. Matkalla pysähtyessä haistelin kummaa käryä mutta en kiinnittänyt huomiota sen enempää kun vieressä oli muitakin vehkeitä. 300 km kohdalla syttyi ruiskun valo ja moottori sammui. Kuin olisi sammutusnapista painanut. Hetken päästä tuli taas vetoja mutta valo syttyi ja sammui vaan useammin. Pysähdyin ihmettelemään mikä nyt tuli. Penkin avattuani huomasin että akku kiehuu ja arvasin heti että jännitteen säädin kärähtänyt. Eikun peräkärryn kyytiin. Vaihdoin akun ja jännitteen säätimen, mutta nyt ruiskun valo ei sammu enää ollenkaan, moottori ei käynnisty ja pääsulake palaa heti kun sen laittaa paikalleen. Pitäisi alkaa tutkimaan johtoja. Jännitteen säätimen liitos oli ohitettu jo aikaisemminkin. Kenelläkään vastaavia ongelmia? Eihän ois tiedossa kytkentäkaavioita?

    Ipe

    VFR 800 FI 1998
  10. #10
    Lainaa (Ipe @ Heinä. 13 2010,19:58) kirjoitti
    Lähdinpä ajelemaan 400 km matkaa 1998 VFR:llä. Matkalla pysähtyessä haistelin kummaa käryä mutta en kiinnittänyt huomiota sen enempää kun vieressä oli muitakin vehkeitä. 300 km kohdalla syttyi ruiskun valo ja moottori sammui. Kuin olisi sammutusnapista painanut. Hetken päästä tuli taas vetoja mutta valo syttyi ja sammui vaan useammin. Pysähdyin ihmettelemään mikä nyt tuli. Penkin avattuani huomasin että akku kiehuu ja arvasin heti että jännitteen säädin kärähtänyt. Eikun peräkärryn kyytiin. Vaihdoin akun ja jännitteen säätimen, mutta nyt ruiskun valo ei sammu enää ollenkaan, moottori ei käynnisty ja pääsulake palaa heti kun sen laittaa paikalleen. Pitäisi alkaa tutkimaan johtoja. Jännitteen säätimen liitos oli ohitettu jo aikaisemminkin. Kenelläkään vastaavia ongelmia? Eihän ois tiedossa kytkentäkaavioita?

    Ipe

    VFR 800 FI 1998
    No sepä selviskin helposti, kävi vaan kytkennät läpi niin sulake alkoi kestämään. Olipa joku edellinen omistaja tehnyt taas mukavat sokeripala kytkennät... Taas yks säädinviallinen VFR kunnossa. *

    Ipe
  11. #11
    Onko tietoa mistä Stadin seudulla olisi myynnissä VFR 750F (1997) sopiva j-säädin? Mieluiten se tuhdimpi rivallinen versio?
    <p>VFR 750F</p>
  12. #12
    Lainaa (Pärre @ Heinä. 10 2011,19:27) kirjoitti
    Onko tietoa mistä Stadin seudulla olisi myynnissä VFR 750F (1997) sopiva j-säädin? *Mieluiten se tuhdimpi rivallinen versio?
    Tosta tilasin itse viimeksi: http://cgi.ebay.com/ebaymot....B%3AIID
    VFR RC36
  13. #13
    Kiitos vinkistä, tuli tosin jo hankittua Stormilta, 10x hintaan näemmä. Kiinni kylkeen ja uusi pääsulake niin taas lähti käyntiin.

    Päätös lähteä Ahvenistolle huomenna jäänee huomisaamuksi. Wake-up 6.00am
    <p>VFR 750F</p>
  14. #14
    Olisikohan tämän räpeltäminen minullakin edessä? Lähdin tänään kotoa en pitkälle päässyt, kun alkoi ABS-valo vilkkumaan. Pysäytin bussipysäkille ja eipä enää startannut. Lykkäsin pyörän läheisen talon pihaan ja soitin apuuva. Talon isäntä toi sillä välin laturin, akku oli tyhjä, mutta kyllä se alkoi heti ottaa virtaa vastaan ihan normisti. Apujoukot saapuivat, odoteltiin hetkinen ja pyörä käyntiin--> kotia kohti. Kilsan jälkeen alkoi taas ABS-valo vilkkumaan ja vilkkui kotiin saakka, matkaa noin 2 km. Pihassa kerkes sen verran katsomaan että palaa valot himmeää ja mittarikin tilttasi kerran (käytti bensapalkit "täytenä", kuten käynnistettäessä) ja sitten se sammahti. Eikä tietenkään inahtanutkaan.

    Ei oo vielä keretty tarkemmin vilkaisemaan...mutta varmaan liittimet kannattaa tsiikaille läpi, laturi ja toi jännitteensäädin?
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  15. #15
    Viittiskö joku napata kuvan 98-01 jännitteensäätimen paikasta?

    (Tiedän että se on jossain penkin vieressä katteessa, mutta tarkka paikka olis kiva niin ei tartte ettiä sitä kun menee kattomaan pyörää)
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  16. #16
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Viittiskö joku napata kuvan 98-01 jännitteensäätimen paikasta?

    (Tiedän että se on jossain penkin vieressä katteessa, mutta tarkka paikka olis kiva niin ei tartte ettiä sitä kun menee kattomaan pyörää)
    Mene http://www.hondabikes.fi/jalleenmyyn...lto/800-900-cc ja klikkaa omistajan käsikirja 00-01 -malleille. Mene sivulle 22 ja näet kuvassa miten satulan saa irti.
    Sen jälkeen mene sivulle 24 kohtaan takakatteen irrotus. Säädin on se klunssi vasemman jalan reiden kohdalla takajalkatapin kiinnikkeen yläpuolella kun istut satulassa. Sen muistaakseni näkee satula irroitettuna mutta kunnolla vasta kun on purkanut tuon katteen pois. Jos se on hyvin kuumana käyneen näköinen (maali kupruillut, hilseillyt ja väri muuttunut) niin elinikää ei juuri ole jäljellä. Yleismittarilla näet akusta onko säädin kunnossa vaiko ei.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  17. #17
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Mene http://www.hondabikes.fi/jalleenmyyn...lto/800-900-cc ja klikkaa omistajan käsikirja 00-01 -malleille. Mene sivulle 22 ja näet kuvassa miten satulan saa irti.
    Sen jälkeen mene sivulle 24 kohtaan takakatteen irrotus. Säädin on se klunssi vasemman jalan reiden kohdalla takajalkatapin kiinnikkeen yläpuolella kun istut satulassa. Sen muistaakseni näkee satula irroitettuna mutta kunnolla vasta kun on purkanut tuon katteen pois. Jos se on hyvin kuumana käyneen näköinen (maali kupruillut, hilseillyt ja väri muuttunut) niin elinikää ei juuri ole jäljellä. Yleismittarilla näet akusta onko säädin kunnossa vaiko ei.
    Mahtia! Suuret kiitokset sinne vaivannäöstä. Samalla sainkin tuon omistajan käsikirjankin pdf:nä
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  18.  
  19. #18
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Viittiskö joku napata kuvan 98-01 jännitteensäätimen paikasta?

    (Tiedän että se on jossain penkin vieressä katteessa, mutta tarkka paikka olis kiva niin ei tartte ettiä sitä kun menee kattomaan pyörää)
    https://youtu.be/df27T9CyMLI ?
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net