Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 126:sta
  1. #61
    Trumpalle piti saada huoltoaikaa, siinä meni noin 3viikkoa? No nyt viikkoa myöhemmin (huoltoon viennistä viikko siis) tarvittava osa saapunut ja yrittää kuulemma ens viikolla "iltatöinä" pistää pyörän kuntoon että ei tarvitse tilata uutta huoltoaikaa missä menisi taas ainakin 2 viikkoa...Puhelimella todella vaikea ollut saada yhteyttä.
    No bisnes käy ilmeisesti kuumana jos kerran noin kiire on..
    Honda CB350f -75
    Ex: Honda vlx 600 bobber, Street Triple -09, KTM superduke -06, zx6r -02,
  2. #62
    Takavuosina 2009-2010/11? kävin pariin kertaan pyöräkauppaa kyselemässä? Vantaan Biketeamissa oli aina kaikki kovin kiireisiä, viimeisen kerran, oisko ollu joulu-marraskuuta, henkilökunnalla jokin ilmeisen tärkeä ja hauska palaveri kesken. Ehkä oli vuoden kiireisin päivä tai tukkuasiakkaan prosessi kesken. Olin nääs toinen orpo piru ko. kaupassa. Lopulta rohkenin keskeyttää myyntihenkilöiden hauskanpidon ja sainkin sen laatuista palvelua että päätin etsiä helpotusta pyörän vaihtoon jatkossa muista liikkeistä. Niin minä mieleni pahoitin...

    Koska köyhän on oltava nöyrä, päätin viime syksynä kysyä vaihtotarjousta myös Biketeamista. Vieläpä siltä pohjalta että josko ehkä mahdollisesti vaihtaisin talven aikana. Eli en ollut edes "kuumana". Vaan myyjä oli sopivan aktiivinen, teki asiallisen tarjouksen. Hetken neuvottelun jälkeen välirahan tarve oli saatu tasolle että harkitsin melkein puolituntia ennenkuin paprut tehtiin. 10+

    Aikanaan kun menin mopoa hakemaan, niin kikotin oli valmiina ja luovutus sujui oppikirjan mukaan. 10+ luovutuksesta.
    Huollon ja varusteiden myynnin puolella on palvelu ollut jokakerta 10+. Neuvot ja suhtautuminen ollut 10+
    Huoltoja on takana vasta ensi huolto ja yksi lisävarusteiden ohjelmointi, jotka molemmat sujuivat todella hienosti. 10+

    Lieneekö miehet vaihtuneet mutta nykyisten toiminnasta ei kaltaiseni mielensäpahoittajakaan keksi mitään naristavaa.

    Asiallista palvelua 2013-14, suosittelen.
    Quot homines, tot sententiae.
  3. #63
    Pikkugessuni oli 10 tkm huollossa ja täytyy antaa erittäin positiivinen palaute. Hinta oli kohdallaan, palvelu pelasi ja bonuksena olivat vaihtaneet kokonaan uuden satulan takuuna kun entisessä oli pieni repeämä (noin 1 cm). Noudon yhteydessä minulle kerrottiin kaikki tarkistetut kohdat ja vaihdetut nesteet ym.
    BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey
  4. #64
    Lainaa Jansson74 kirjoitti Katso viesti
    Hinta oli kohdallaan
    Paljos kustansi?? Mun R maksoi 315€ (siis toi kymppitonnin hulto)
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  5. #65
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Paljos kustansi?? Mun R maksoi 315€ (siis toi kymppitonnin hulto)
    207 € sis. öljyt ja jarrunesteiden vaihdot.
    BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey
  6. #66
    Kaksijakoisia mietteitä saman osakeyhtiön eri myymälöistä. Koska vituttaa Vantaan toiminta, ajattelinpa kertoa muillekkin.

    Vantaan Biketeam. Kaksi kertaa kysellyt Kawasakin varaosia, molemmilla kerroilla kestänyt päiviä heiltä ottaa
    yhteyttä takaisin, ja silloinkin kysytään " mikä pyörä ja malli" vaikka on antanut Kawasakin oman varaosanumeron. Kummallista meininkiä, ainakin minun tuntemissa varaosajärjestelmissä voi kattoa suoraan varaosanumerolla tietämättä mallia ja merkkiä. Ja niin muuten pystyivät Biketeam Raisiossakin kattomaan.

    Olin myös ostamassa uutta tai vähän käytettyä pyörää. Suoralla kaupalla ilman vaihdokkia. Yli tunnin pyörin uusien Triumppien ympärillä, ketään ei kiinnostanu. Muttakun tuli vanhempi isomahanen mies goreissa ovesta sisään ja suuntas uusien bemarien luo ni jo vain, löytyi asiakaspalvelijoita. Tuli itselle sellanen tunne että koska on nuori, kuvitellaan ettei o varaa ostaa pyörää.

    Ainut mikä Vantaan Biketeamissä tuntuisi toimivan, on heidän tiloissaan oleva AllRight, josta kyllä saa palvelua.

    Raision Biketeam. Kuin eri liike. Sähköpostiin vastattiin heti, myyjä soitteli peräänpäin. Koska asun täällä pk-seudulla, kyselin paljon eräästä pyörästä, myyjä kuvaili auliisti ja otti ylimääräisiä kuviakin.
    Alustava tarjouskin syntyi netissä. Menin sitten paikan päälle ja pyörä oli 100% mitä luvattiin, hiukan enemmänkin, kun myyjä oli maininnut erikseen parista naarmustakin, jotka oli melko olemattomat eikä
    todellakaan olisi huomannut jollei joku olisi sanonut. Yllättäen täällä tuli tehtyä kaupatkin.

    Aion myös äänestää jaloillani ja jatkossa ajan mieluusti huollattamaan pyöräni Raisioon Vantaan sijasta.
    Amerikkaa
  7. #67
    Pari viimeisintä viestiä vaikuttaa siltä, että Vantaan BikeTeam:stä joku on saattanut lueskella tätä ketjua ja ottaa ehkä opikseen... toivottavasti!

    Itse kävin tänä kesänä bemarista kiinnostuneena vantaalla ja olisin mielelläni koeajanut S1000 R:n, no eihän sellasta näkynyt edes siällä esittelypyöränä, mahtoiko olla koeajattavanakaan. Asia ei selvinnyt kun kukaan ei kysynyt olisinko palvelua vailla. Olisin ollut mutten varmaan enää ole tuon liikkeen suhteen.
    Ennen on AllRight:in varustemyynnin puolella saman katon alla palvelu toiminut mutta viimeksi oli sekin niin pirun ynseää, että olis varmaan pitänyt pyydellä anteeksi että vaivaan heitä mitättömällä ostoksellani kassalla, minkäänlaista pelvelua ei sielläkään puolella saanut.

    Tästä tein sellaset johtopäätökset, että lisään kaasua tulevaisuudessa sen putiikin kohdalla je meen vaikka BikeWorldiin, siellä saa koeajaa pyöriä, enemmänkin kuin yhtä. Minä kun en pyörää varmasti ajamatta osta ja niitä pitää koeajaa enemmän kuin yksi että osaa vertailla.

    Pitänee käydä Raision BikeTeam testaamassa ja palata asiaan...
    CB K R
  8. #68
    Raision Biketeamista löytyi ystävällinen ja nopea apu varkain loppuneisiin etujarrupaloihin, kun täydessä tourinkikuormassa ja kyytiläisen kanssa pihaan kurvattiin. Osat löytyivät Allrightista ja tällainen pieni asennushomma hoitui saman tien odottaessa.

    Läheinen Bike World taas oli täysi vastakohta; mopomyyjät vaan seisoskelivat kädet taskuissa kun saavuin huollon tiskille, eikä kenelläkään käynyt mielessäkään vaikka tulla palvelemaan tai käydä hakemassa takaa joku huollon hessu. Ensimmäinen takahuoneesta tullut hiipi katsekontaktia vältellen tietokonetta näppäilemään. Lähemmäs kymmenen minuutin odottelun jälkeen paikalle saapunut huoltotyyppi ei itse tiennyt mistään mitään, ja vasta tämän haettua korjaamoesimiehen paikalle sain kieltävän vastauksen.

    Vantaalla kokemuksia on vain käytettyjen pyörien osastoilta. Biketeamissa on aina saanut nopeasti huomiota ja haluamansa pyörän koeajoon, joskin yksilöiden hinnoittelu (ja muutaman kohdalla kunto) sekä vaihtohyvitys eivät ole kohdanneet silmästä silmään oman näkemykseni kanssa (tarjosivat fasusta 1500 e vähemmän kuin esim. RM Heino, eli täyden haista*askahinnan).

    Vantaa Bike Worldissa myyjät eivät lähesty yhtä hanakasti, mutta katsekontakti tuo aina palvelun paikalle ja kiinnostavia yksilöitä on päässyt koeajamaan. Mistään ei sitä oikeaa mallia ja yksilöä ole vielä löytynyt...
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  9. #69
    ..kyllä Vantaan Biketeamissa on asenneongelmaa, niin myynnissä kuin huollossakin. nimimerkillä kokemusta on..TEX moponi on
  10. #70
    Riitani Biketeamin kanssa saatiin sitten päätökseen. Eipä tässä mennytkään kuin yli vuoden. Tässä pientä referaattia siltä varalta että joku törmää joskus vastaavanlaiseen tilanteeseen Biketeamin tai jonkun muun liikkeen kanssa.

    Aikaisemmista vaiheista löytyy kuvausta aiemmin täältä foorumilta. Kyse oli siis siitä että Biketeam Vantaa möi minulle syksyllä 2012 ensimmäisen pyöräni, käytetyn ZZR:n. Pyörässä oli kaasarin kanssa käyntiongelmia. Kaupan yhteydessä sovittiin että pistävät mm. käynnin kuntoon luovutushuollossa. Seuraavana kesänä vein sen kausihuoltoon lähimmälle Kawasaki-valtuutetulle huollolle. Asentaja totesi että vaikuttaa siltä että ykköspytty käy lähinnä tuurilla. Otin yhteyttä Biketeamiin, joka edelleen väitti tehneensä kaasareiden putsauksen yms luovutushuollossa. Koska Biketeam ei myöntänyt mitään, vein kuukauden kuluttua pyörän tarkempaa tutkimista ja kaasariremppaa varten samaan lähimpään huoltoon. Paljastui että kaasareita ei oltu ainakaan putsattu, synkkaruuvit oli aivan pielessä, kalvo puhki, ja neulahäkki sijoiltaan/survottu väärän kokoisella o-renkaalla risaksi. Reklamoin Biketeamille, joka edelleen kiisti kaiken. Kun myyjä ei reagoinut niin tilattiin osat ja pyörä pistettiin kuntoon. Hintaa rempalla 699 euroa, jonka reklamoin. Tämän jälkeen Biketeam ilmoitti että eivät tule korvaamaan mitään koska olin vienyt pyörän toiseen huoltoon.

    Vein asian kuluttajariitalautakuntaan. Biketeam vetosi lukuisissa vastineissaan pitkässä prosessissa pääasiassa kahteen seikkaan. Siihen että pyörässä ei voinut olla vikaa koska en reklamoinut välittömästi pyörää heiltä ostaessani ja ajoin sen kotiin. Ja toisekseen siihen että koska korjautin pyörän toisessa huollossa enkä heillä, heiltä on "evätty" mahdollisuus korjata mahdollinen vika.

    Kuluttajariitalautakunta antoi nyt syksyllä ratkaisunsa. Tässä muutamia keskeisiä sitaatteja viisisivuisesta ratkaisusta.

    A = minä
    B = Biketeam
    X = se toinen luotettavaksi tunnettu korjaamo

    Lautakunnan käsityksen mukaan kuluttajan asemassa olevalta ostajalta ei voida kohtuudella edellyttää sellaista moottoripyörän tekniikkaa koskevaa osaamista, että hänen tulisi havaita X:n huollossa havaitut seikat välittömästi. Lautakunnan käsityksen mukaan moottoripyörän mahdollinen virhe on tullut A:n tietoon X:n heinäkuussa 2013 tekemän huollon yhteydessä. Lautakunnan käsityksen mukaan asiasta on siten ilmoitettu asiaa kokonaisuutena arvioiden kohtuullisessa ajassa.
    Kuten edellä on todettu, moottoripyörän vajaakäyntisyydestä ja kaasuttimen huoltotarpeesta on ilmoitettu myyjälle 17.7.2013. Lautakunnan käsityksen mukaan kyseisestä seikasta ilmoittaminen viittaa siihen, että asiasta on myös ollut tarkoituksena reklamoida. Asiassa ei ole näytetty, että B olisi tässä yhteydessä pyytänyt moottoripyörän myyjän tutkittavaksi tai muuten osoittanut sen korjauspaikan. Lautakunnan käsityksen mukaan B:llä on siten ollut riittävä mahdollisuus pyytää moottoripyörä tutkittavakseen tai korjattavakseen. Moottoripyörän korjauspaikalla ei siten ole tässä tapauksessa asian ratkaisemisen kannalta merkitystä.
    Kuluttajansuojalain 5 luvun 14 §:n 3-kohdan mukaan jos tavara on myyty "sellaisena kuin se on" tai samankaltaista varaumaa käyttäen, siinä katsotaan kuitenkin olevan virhe, jos tavara on huonommassa kunnossa kuin ostajalla sen hinta ja muut olosuhteet huomioon ottaen on ollut perusteltua aihetta edellyttää. - - B ei ole kiistänyt väitettä siitä, että osapuolet ovat sopineet moottoripyörän huoltamisesta ennen sen luovutusta. - - Lautakunta pitää X:n lausunnon perusteella riittävässä määrin selvitettynä, ettei kyseistä huoltoa ole tehty asianmukaisella tavalla. Lautakunta pitää lisäksi varsin todennäköisenä, että puutteellista huoltamista ei ole voinut havaita välittömästi moottoripyörän luovutuksen jälkeen, joten se, että asia on havaittu vasta kesällä 2013, ei osoita sitä, että moottoripyörä olisi ollut asianmukaisesti huollettu luovutushetkellä. Moottoripyörä ei siten ole edellä esitetyt seikat huomioon ottaen puutteellisen huoltamisen vuoksi vastannut kunnoltaan kauppasopimusta ja kauppasopimukseen perustuvia ostajan aiheellisia odotuksia, minkä vuoksi siinä on ollut kuluttajansuojalain 5 luvun 14 §:n 3-kohdassa tarkoitettu virhe.
    Tällä perusteella kuluttajariitalautakunta suositti että Biketeam maksaa minulle huoltokulut 699 euroa viivästyskorkoineen. Onneksi sain lainopillista apua sillä viivästyskorkoja voi saada vain jos niitä vaatii.

    Asiaa ei tarvinnut onneksi viedä käräjille asti sillä Biketeam teki lopulta kunniallisen teon ja noudatti kuluttajariitalautakunnan suositusta.

    Pirusti aikaa tähän valitusrumbaan upposi, mutta tulipahan tehtyä ja oikeus voitti.
  11. #71
    Kävin viime kesänä Tampereen Biketeamilla. Sain palvelua heti, kun edellinen asiakas oli palveltu. Sanoin myyjälle heti kättelyssä, että en aio ostaa pyörää vielä ainakaan vuoteen, koska en omaa sopivaa ajokorttia. Myyjä esitteli silti iloisesti kiinnostuksenkohdettani, kuuntelimme pihalla soundit, juttelimme pitkät pätkät jne.

    Kaikin puolin miellyttävä kokemus. Palaan mielelläni kyseiseen puljuun, kun pyörän hankinta on edessä.
  12. #72
    Lainaa denari kirjoitti Katso viesti
    Kävin viime kesänä Tampereen Biketeamilla. Sain palvelua heti, kun edellinen asiakas oli palveltu. Sanoin myyjälle heti kättelyssä, että en aio ostaa pyörää vielä ainakaan vuoteen, koska en omaa sopivaa ajokorttia. Myyjä esitteli silti iloisesti kiinnostuksenkohdettani, kuuntelimme pihalla soundit, juttelimme pitkät pätkät jne.

    Kaikin puolin miellyttävä kokemus. Palaan mielelläni kyseiseen puljuun, kun pyörän hankinta on edessä.
    Hyvät kokemukset myös Tampereen liikkeestä. Tuli ostettua liki heräteostona nykyinen pyörä pari vuotta sitten ensi käynniltä. Pitkälti hyvän palvelun ansiosta, sekä asiallisen vaihtohyvityksen takia, ja kaikenlainen MP-kaupoille yleinen vedätys tuntui puuttuvan kokonaan. Oli kilpailevan merkkiliikkeen pyörä tarkoitus ostaa, mutta sieltä tarjous oli mallia "keskustellaan tästä kuukausi niin saadaan molemmille sopiva hinta", eikä palvelu edistänyt kaupankäyntiä mitenkään, kiinnostavasta pyörästä ei saanut mitään tietoja. Biketeamissä palvelu on toiminut hyvin myös huolloissa ja takuukäynnin yhteydessä. Huolloissa tehty se mitä pitääkin, hieman ylimääräistäkin ilman lisäkuluja ja takuuasia hoitui heti alta pois.
    K1200GT & 701Enduro
  13. #73
    Vantaan liikkeessä menee ilmeisesti liian hyvin, koska vaihtotarjousta ei suostuttu antamaan lainkaan ja vanhasta uuteen tarjottu hyvitys oli olennaisesti heikompi kuin muualla. Aika omituista tässä markkinatilanteessa. Luulisi, että kaikki kaupankäynti olisi vakavasti otettavaa.
    Eipä siis tarvitse asioida siellä enempää.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  14. #74
    Mikä ero on "vaihtotarjouksella ja "vanhasta uuteen tarjotulla hyvityksellä"?

    Voihan niillä mennä hyvin tai huonosti mutta jos oma pyöräsi on sen verran huonosti myytävissä eteenpäin ja/tai vaihtopyöriä jo sen verran paljon ettei kannata ottaa. Sehän on sama asia sinun pitää sitä vanhaa jemmassa ja osta uusi.

    Vähän lisää perusteluja miksi et ollut tyytyväinen, mitä suuruusluokkaa sieltä tarjottiin ja mitä kilpailijoilta. Miksi vaan et sitten vaihda jostain niistä muista liikkeistä kun kerran saat paremman tarjouksen.

    Minusta on liikkeitä kohtaan irtoheittojen tyyliin, x-liike on paska, aivan paska. en mene sinne ikinä. Ei mene muuten mun kaveritkaan, aivan turhaa ja epäreilua. Jos palvelun laatu tökkii se on eri asia mutta jos et saa vanhaa pyörääsi vaihdettua päittäin uuteen on siitä turha kinuta liikettä haukkumalla.
  15. #75
    Väliaika ! kahvia ja karttaplottereita. GuessWho:n avatar
    Liittyi Sep 2009
    Stadi
    MotOrg ry jäsen
    Hyvä nyrkkisääntö on, ettei hyvityksellä ole mitään merkitystä. Vain välirahan suuruus määrittää kaupan järkevyyden.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
  16. #76
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Mikä ero on "vaihtotarjouksella
    Käytetyn pyörän vaihto hiukan tuoreempaan käytettyyn välirahan kera.

    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    ja "vanhasta uuteen tarjotulla hyvityksellä"?
    Käytetyn pyörän vaihto upouuteen pyörään välirahan kera.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  17. #77
    Lainaa hondapena kirjoitti Katso viesti
    Hyvät kokemukset myös Tampereen liikkeestä. Tuli ostettua liki heräteostona nykyinen pyörä pari vuotta sitten ensi käynniltä. Pitkälti hyvän palvelun ansiosta, sekä asiallisen vaihtohyvityksen takia, ja kaikenlainen MP-kaupoille yleinen vedätys tuntui puuttuvan kokonaan. Oli kilpailevan merkkiliikkeen pyörä tarkoitus ostaa, mutta sieltä tarjous oli mallia "keskustellaan tästä kuukausi niin saadaan molemmille sopiva hinta", eikä palvelu edistänyt kaupankäyntiä mitenkään, kiinnostavasta pyörästä ei saanut mitään tietoja. Biketeamissä palvelu on toiminut hyvin myös huolloissa ja takuukäynnin yhteydessä. Huolloissa tehty se mitä pitääkin, hieman ylimääräistäkin ilman lisäkuluja ja takuuasia hoitui heti alta pois.
    Täältä myös pisteet tampereelle. Varaosapuolella hyvä palvelu. Harmi että Pyry on lähtenyt ajoneuvomyynnin puolelta asuntomyyjän hommiin.
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  18. #78
    Vantaan Biketeam
    Sielä pari - kolme kertaa käynnyt katsomassa pyörää joka on ollut mielessä. Mutta ei kertaakaan ole pyörämyyjät tulleet auttamaan tai tarjoamaan apua. Kypärää tai kenkiä ostettaessa kyllä apua olen saannut.
    Hauskin ehkä oli huollon puolella kun hain takarengasta Honda CB 500 pyörään. Ensin väitettiin aika kovaan ettei siitä ole vuosimallia 2002. No vähän kun hakivat niin löytyihän se malli muttei kumia.
    Että sellaista.
    Triumph Speed Triple 04 - Honda CB 500 -03
  19. #79
    Lainaa aixcracker kirjoitti Katso viesti
    Vantaan Biketeam
    Sielä pari - kolme kertaa käynnyt katsomassa pyörää joka on ollut mielessä. Mutta ei kertaakaan ole pyörämyyjät tulleet auttamaan tai tarjoamaan apua. Kypärää tai kenkiä ostettaessa kyllä apua olen saannut.
    Hauskin ehkä oli huollon puolella kun hain takarengasta Honda CB 500 pyörään. Ensin väitettiin aika kovaan ettei siitä ole vuosimallia 2002. No vähän kun hakivat niin löytyihän se malli muttei kumia.
    Että sellaista.

    Niin tuo varustepuolihan on All Right:in, samaten kun esim rengasmyynti pihan toisella puolella kuuluu em firmalle. Biketeamilla on vaan pyörämyymälä ja turhatekin lisävarustekauppa siinä isossa talossa ja pihan toiselta puolelta löytyy sitten huolto.
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer.
  20. #80
    Joka tapauksessa huollolle täydet pisteet hyvin hoidetusta takuu hommasta, erittäin tyytyväinen tyyliin.
  21. #81
    Lainaa tumb1 kirjoitti Katso viesti
    Täältä myös pisteet tampereelle. Varaosapuolella hyvä palvelu. Harmi että Pyry on lähtenyt ajoneuvomyynnin puolelta asuntomyyjän hommiin.
    On taas pyöriä myymässä, tällä kertaa Vantaan liikkeessä.
    Sen verran tuore muuvi, että eivät ole näköjään vielä saaneet päivitettyä nettisivuille myyjälistaan uutta nimeä.

    Olen itsekin ostanut Pyryltä kaksi pyörää.
    Honda CRF1000L Africa Twin -16 ja Honda XL600R -83
  22. #82
    Biketeam... ja BMW kauppiaat muutoinkin.

    Varsin mielenkiintoinen ilmiö liittyy näihin kuvioihin

    Haluat koeajaa laitteen "manuaalialustalla"......

    Siiinä vaiheessa katsotaan kuin vähä-älyistä (em. syystä )
    ja sitten alkaa helvetillinen liiba-laaba siitä, että kaikki pyörät
    tilataan/ostetaan "kaikilla herkuilla".

    Voi tuo pitää paikkansakin, ei siinä mitään.....

    Siinä vaiheessa kun kysyy, mahtaisiko määrätyn tyyppisiä
    pyöriä mennä potentiaaliselle asiakasryhmälle kaupaksi.....
    jos voisi ostaa mitä haluaa ja tarvitsee.... useita tuhansia ja huiman
    prosenttiosuuden halvemmalla..... kuin täyteen turhuutta lastatun version....
    menee jutut vielä epäjohdonmukaisemmaksi .

    No.... ainahan kauppias valitsee asiakkaansa... oli sillä siihen varaa tai ei,
    ei siinäkään mitään.
    Kyllähän moni heittää hyvän matkaa kolmatta kymppiä mopoon edes
    koeajamatta sitä.... eikä siinäkään liioin mitään.

    On se vaan jotenkin perverssiä, että joka haluaisi koeajaa... ja ihan tosissaan
    haahuilee manuaalialustaista Bemua talliinsa..... lähtee ulkomaille koeajamaan sitä....
    ja sitä myöten kantaa rahansakin sinne jos sikseen tulee.

    Mutta näin meillä.... ja miten menee?
    No aika mollissa se laulu tahtoo kulkea .

    Vittu mitä touhua .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #83
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    On se vaan jotenkin perverssiä, että joka haluaisi koeajaa... ja ihan tosissaan
    haahuilee manuaalialustaista Bemua talliinsa..... lähtee ulkomaille koeajamaan sitä....
    ja sitä myöten kantaa rahansakin sinne jos sikseen tulee.
    Ei taida olla juuri muilla pyörämerkeillä tätä samaa "ongelmaa"? Eli pyörät myydään perusmalleina ja koeajettavaksi ei löydy sitä "parhaiten varusteltua"?
    Kyllä ne Bemmultakin löytyy sitten parin vuoden jälkeen kun malli on jo vähän vanhempi ja alkaa käytettyäkin olla markkinoilla.
    Mutta tuo Bonen mainitsema "ongelma" ei ole kauppiaan sanelemaa... Vaan sen ettei yksinkertaisesti tehtaalta saa sitä mitä haluaa niin nopeasti kuin haluaa!
    Viime vuonna BMW:ltä tuli melko paljon sanomista kun ei löytynyt S1000R koeajopyörää lainkaan kaupasta (se oli myyty), nyt kuulemma ei saa tulevan S1000XR:n (tai vaikkapa R1200RS:n) koeajopyörää myydä! Sen on pysyttävä kaupassa ainakin yhen kauden jotta asiakkaat voivat edes koeajaa... eikä tarvii ostaa sikaa säkissä!
    Kokeilepa Bone mennä Yamaha Centeriin koeajamaan vaikkapa MT-09 Tracer!!!
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  24. #84
    Meidän perheeseen on ostettu 4 pyörää Vantaan Biketeamista; Miikka on hoitanut hommansa esimerkillisesti ja kun seuraava pyörä menee hankintaan, osoite tulee olemaan sama. Huollon osalta siirryimme käyttämään sitä Pohjois-Espoossa sijaitsevaa Bemarin merkkihuoltoa.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1200GSLC & R1200GSA Triple Black
  25. #85
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ei taida olla juuri muilla pyörämerkeillä tätä samaa "ongelmaa"? Eli pyörät myydään perusmalleina ja koeajettavaksi ei löydy sitä "parhaiten varusteltua"?
    Kyllä ne Bemmultakin löytyy sitten parin vuoden jälkeen kun malli on jo vähän vanhempi ja alkaa käytettyäkin olla markkinoilla.
    Mutta tuo Bonen mainitsema "ongelma" ei ole kauppiaan sanelemaa... Vaan sen ettei yksinkertaisesti tehtaalta saa sitä mitä haluaa niin nopeasti kuin haluaa!
    Viime vuonna BMW:ltä tuli melko paljon sanomista kun ei löytynyt S1000R koeajopyörää lainkaan kaupasta (se oli myyty), nyt kuulemma ei saa tulevan S1000XR:n (tai vaikkapa R1200RS:n) koeajopyörää myydä! Sen on pysyttävä kaupassa ainakin yhen kauden jotta asiakkaat voivat edes koeajaa... eikä tarvii ostaa sikaa säkissä!
    Kokeilepa Bone mennä Yamaha Centeriin koeajamaan vaikkapa MT-09 Tracer!!!
    Että Jammua?
    Näillä maileilla kakarat alkais varmaan
    kutsumaan Jammusedäksi .

    Ei tuo sen riskin arvoinen peli ole .

    Mut joo, onhan foorumilla joku muukin tuumastellut,
    miksi suorastaan painostetaan, jos ei nyt ihan suoraan hölmöksi
    tituleerata.........

    Jos ei halua maksaa useita tuhansia hilppeistä joita ei halua, eikä tarvitse.
    Aika erikoinen vastaus tiskillä on, että kyllä sa sellaisen saat tilaamalla.

    Riippuu toki jonkun verran pyörätyypistä noiden lisävermeiden merkitys.

    Jos nyt pysytään vaikka tuossa R1200R:ssä, meillä on varmaan kaikkein selkeimmin
    sellainen laite, johon ei alkuperäisen ajatuksen ja siltä suunnalta haettavan kokemuksen
    kautta monen tonnin vermeet juurikaan sitä lisäarvoa tuo.

    Toisaalta.... ne monta "turhaa tonnia" poistaa koko laitteen järkevän
    panos-tuotos suhteen listalta...... väittäisin että yllättävän monen kohdalta.
    Edelleen.... se, että "joutuu" ostamaan mitä ei halua ja tarvitse..... ei vaan tahdo napata.

    Liittyy tietty tuohon aktiivialustaan ihan selkeitä ajotuntuma/selkärankamuisti juttuja.

    Ei se ESA huono ole, monessa tapauksessa ihan fiksu homma.
    On tuota tullut sen verran kokeiltua, että omalta kohdalta ihan objektiivisen
    subjektiivinen peruste on olemassa.

    Sitten..... kuka ylipäänsä ostaa (uuden erilaisen) pyörän koeajamatta sitä kunnolla ja rauhassa ?????

    Sika säkissä on ihan pikku juttu tuon tyhmyyden rinnalla.
    Jokainenhan saa olla asiasta ihan omaa mieltään..... mutta niin myös sitten ajaa sillä vehkeellä.

    Kyllä mulla aina on oltava omaan laitteeseen...... jonkinlainen...... hyvä ja luottamuksellinen suhde .....
    Sen syntymisen mahdollisuuden huomaa ihan yhtä nopeasti ja selkeästi kuin bootsikaupassa.
    Jos jotain pientä ja helposti "säädettävää" sattuu olemaan, se ei tietenkään ole ratkaiseva tekijä.

    Sanotaan, että ei ole helppoa jos ei tiedä mitä haluaa......
    Ei se ihan helppoa ole vaikka tietääkin.... muttei asiaa noin vaan pääse tarkistamaan.

    Junilla on taipumus kulkea molempiin suuntiin.

    Eli ihan yhtä hyvin se on..... No Honey - No Money..... tiskin toisen puolen....kun se perinteinen toisin päin.

    Joku muu saa vapaasti heittää parikymppiä tiskiin ja katsella sitten, ett mitä tuli hankittua.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #86
    Jammua... niin justiinsa! Tarkoitin vain sitä että ei ole pelkästään BMW:n (tai Biketeamin) ongelma myydä EI-OO:ta. Varsinkin kun puhutaan markkinoille juuri saapuneesta uudesta mallista.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  27. #87
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jammua... niin justiinsa! Tarkoitin vain sitä että ei ole pelkästään BMW:n (tai Biketeamin) ongelma myydä EI-OO:ta. Varsinkin kun puhutaan markkinoille juuri saapuneesta uudesta mallista.
    Tuota..... Vaikka asiakaspuolella tuo "kuva" hahmottuisikin ihan hyvin, on lähtökohtaisesti hieman
    kyseenalaista lähteä samoin tein suorilta jaloilta "aidan yli" laulamaan muiden lauluja .

    Eihän tässä varsinaisesti mitään myyjää olla ristiinnaulitsemassa. Samassa..... sanoisiko
    murenevassa ruuhessa Välimeren tyrskyissä..... ne kaikki kelluu minkä kukakin kelluu.
    (Huom. positiivinen ja kannustava asenne)

    Ehkä tämä "Bemuongelma" on lähtökohtaisesti hieman kauempaa peräisin???

    Oli brändi, imago ja jonkinlaiset kohderyhmät mietitty jossain miten tahansa......

    sanoisin kyllä, että jossain viiraa pahasti jos näissä maisemissa ja markkinoilla
    laitteiden myymisen "oikeutus" ratkeaa vahvasti sen mukaan, että mökistä
    löytyy vaadittava määrä "marmorilattiaa" .

    Vähän on pelisilmä kateissa samalla tapaa kun menis peräkylillä kirkolla paariin
    pinkissä puvussa, taalais svenskaa ja siemailis pikkurilli pystyssä kuplivaa.....
    tai paremminkin toivoisi saavansa sitä tiskiltä.
    Todellisuus on kuitenkin.... Kaa arhua, Koo ohvia vai Kaa arjalaa.... ja homot vittuun .
    ??? Oliko siinä kolme Koota peräkkäin?

    Ihan sattumalta kyllä, ilman politiikkaa, suvaitsemattomuutta, tai rasismia.
    Enemmänkin kansanperinteestä taitaa olla kyse .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #88
    Yamahaa ei kyllä pidä kutsua Jammuksi, se on Yammu !

    Mulla ei ole muuta kuin risuja annettavaksi Biketeamista, jo ammoisista ajoista lähtien kun sijaitsi Juvanmalmilla. Ikinä sieltä mitää ole ostanut, niin huonoja tarjouksia saanut.... ylihintaisia kuntoonsa ja ajokilometreihinsä nähden. Ja eikös ne ennen tuoneet itsekin saksasta niitä. Kerrankin yhtä pyörää siellä tarkastelin, takaswingissä hirveetä klappia.... mainitsin myyjälle siitä, sen vastaus oli ettei siitä voi olla kun on meidän rengasasentajan entinen pyörä
    Mun mielestä surkein pulju ollut aina heti Fränkin jälkeen.
    .
  29. #89
    Toivottavasti tuo Bemun ajomahdollisuusjuttu ei kirvoita liikaa
    marisemaan tästä putiikista, ettei tule palstoille turhaa "tilastoharhaa".

    Samassa surkioiden rivissä täällä kaikki Bemukauppiaat seisoo....
    kukin omine selityksineen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #90
    Just meinasin sanoa samaa että Bemarin myyjillä on kaikilla sama ongelma.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen