Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Eli ihan ekaksi voisin pyytää niitä jotka tulee kehumaan fmxää laiskaksi ja rumaksi olemaan lukematta ja menemään pois

    Sitten niille, ketkä viitsivät jotain asiallista sanoa niin toivon saavani paljon uutta tietoutta kyseisestä pyörästä.
    Olen kuullu huhuja että moottori olisi pitkälti sama kuin jossain muussa hondan mallissa, ja että potentiaaliaki pitäis olla.
    Siispä, jos joku tietää mitä teknisiä eroavaisuuksia näillä moottoreilla on, ystävällisesti siitä kertokoon kiitos.
    Myös askarruttava asia, putkistoja / kannuja on kovin vähäisesti löytynyt mistään, ja jos on jotain löytynyt on hinnat olleet hukassa vielä, esim arrow. Eli jos joku osais sanoa mistä löytää hinnastoja / pyörään sopivia änäreitä.

    Kaikenlainen tekninen tietämys palkitaan kiitos vaan.

    Ja jos joku väittää ettei keuli tai muutakaan ni osaamisesta se on kiinni



    Keuliminen on kivaa.
  2. #2
    Ainakin Off-The-Roadilta löytyy FMX:ään Leovincen, Devilin, Sebringin ja OTR:n vaimentimia sekä OTR:n rosterialkukäyriä.

    Lisätään vielä pakollinen tehokäyrälinkki... Tehonnousu 36,5hv --> 52,5hv



    ...
  3. #3
    Kiitos. Tällaseen en ite vielä törmännytkää, toi saksa vielä vähän hakusessa alan sanastoina mut kyllä tää tästä. Autto jo kummasti.
    Keuliminen on kivaa.
  4. #4
    Mitähän tuolle dynokäppyrän mopolle on tehty.. Ihan kohtuullinen tehonnousu jo.

    20-30kg laihdutuskuuri ja tuollainen 55hp takanakilta niin alkais olla jo ihan kiva peli. Ihan nättihän tuo kuitenkin on, ja tekemällä sais varmaan vielä nätimmän.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  5. #5
    Niinpä, "hienoinen" ahdistus ilmeisesti orkkis putkissa jos putkenvaihdoilla aikaansaa noinkin radikaalei muutoksia.
    Keuliminen on kivaa.
  6. #6
    Tuosta tehonlisäkitistä kannattanee kysyä suoraan Off-The-Roadilta osoitteella info_at_off-the-road.de
    Osaavat englantia ja vastailevat yleensä saman päivän nimiin.
    ...
  7. #7
    Laitetaampa sakemanneille kiusapostia välittömästi
    Keuliminen on kivaa.
  8. #8
    Lainaa (Flar @ Maalis. 16 2006,14:49) kirjoitti
    Olen kuullu huhuja että moottori olisi pitkälti sama kuin jossain muussa hondan mallissa,
    Eiköstä nämä mainitsemasi Hondan mallit ole NX650 eli Dominaattori ja XR650L
    KTM950SE
  9. #9
    http://www.abp-racing.de/bike/fmx.html

    Täälläkin on vähän kutiteltu...

    Vakiokoneen huipputehon kierroksista päätellen nokka-akseli on vakiopelissä aika mieto ja pyöree..



    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  10. #10
    Lainaa (drzjar1 @ Maalis. 16 2006,17:34) kirjoitti
    Lainaa (Flar @ Maalis. 16 2006,14:49) kirjoitti
    Olen kuullu huhuja että moottori olisi pitkälti sama kuin jossain muussa hondan mallissa,
    Eiköstä nämä mainitsemasi Hondan mallit ole NX650 eli Dominaattori ja XR650L
    nii siksihän tässä kyselen että mahtollisesti jotai tietoa saisin kun en asiasta tiijjä
    Keuliminen on kivaa.
  11. #11
    Juu, putket löytykin jo pikkuhiljaa kun firmat sai päiviteltyä sivustojaan ja kataloogejaan.

    Mutta moottoriin liittyvistä teknisistä tiedoista / virityspotentiaaleista kuulisin mielelläni lisää.
    Keuliminen on kivaa.
  12. #12
    Tuosta moottoripuolen tekniikasta on kehitelty pientä keskustelua täälläkin.
    <p>Suzuki DL650 V-Strom -10</p>
  13. #13
    Mikä on tuollaisen FMX:n huoltoväli?
    Honda FMX650
  14. #14
    Domintarissa oli huoltoväli 6 tuhatta ja öljyt kolmen tuhannen välein. Jos toi moottori on kerran sama, niin veikataan että tolla aikataululla.
    <p>-- Backman</p>
  15. #15
    jossain netissä oli semmonen fmx kuristuspoistoohje. siis ei mikään kuristus vaan semmoinen pikkupiristys

    itse tein sen ja autto kyllä ja oli halpa.

    muistaakseni ohje meni jotenkin näin.

    1. ilmasnorkkeli irti ja lyhennä se puoleen alkuperäisestä, sitä ei kandee poistaa, koska imuääni tulee sammakkomaiseksi.
    2. pura kaasarista luisti irti ja poraa ne luistin ilmareiät millin suuremmiksi, olikohan ne 1.5mm ja piti porata 2.5mmSeksi, silloin ne vastaa dominaattorin reikiä. reakoi kaasuun nopeemmin.
    3. riippuen putkista yms, kannattaa neulaa nostaa ja joka tapauksessa pääsuutin kannattaa isontaa ainakin 10 , eli siellä on joku 145?, laita joku 160

    kuten tosta toisesta threadistä näkyy, niin mulla oli noi etukäyrät, en tiedä mitä ne autto, mutta yllä olevat viimeistelyt ja vakiopöntöt ja pyörä kulki 160 omaan mittariin. mikä on paljon enemmän kuin vakiona.

    sitä aina ihmettelin, että miksi se fmx ei pärjännyt dominaattorin pirteydelle, vaikka etukäyrät on isot, kaasari yhtä suuri, niin se vaan ei kierrä kunnolla kuten domi. luulin sen johtuvan kateista. mutta sitten huomasin, että sen kaasarin kyljessä oleva kaasunasennon anturi jotenkin rajoittaa varmaan sytytysennakkoa tai jotain kaasu pohjassa., otin anturin irti, sen alta löytyy semmoinen välityspalikka ja sen kun ottaa pois, niin anturi ei käänny enää kaasun mukana, sitten ajelin sillä eri asennoissa ja kumma kyllä, kun sen jättää tyhjäkäyntiasentoon, niin pyörä kiertää kuin pieni eläin.

    sinänsä ihme juttu, että kaikista pikkumuutoksista, tuo anturihomma vaikutti eniten.

    ei siihen muuta kannata tehdä. menee kivasti, ja siitä ylöspäin maksaa helvetisti enemmän. ton muutoksen tekee etukäyrien hinnalla.

    jos haluaa lisää, niin vaihda pyörä, esim xt600x yamppi. nestejäähdytys ja ruisku, 15 heppaa varmaan enemmän tehoa kuin viritetyssä fmx:ssä. ja silti vähintään yhtä luotettava.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Täytyneekin alkaa sitä kaasutuskojetta hieman tutkailemaan.
    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  17. #17
    Ainiin, omastani löytyy tämmöinenkin dokumentti tuola Eagle Racingmiehen JPP:n dynosta

    http://www.aijaa.com/v.php?i=6105931.jpg

    Eli sininen käppyrä oli vakiona ja punuaisena sitte uudet hormit ( Leovince x3) ei dbkillereitä kiinni.

    E. Öljynlauhdutinta suunniteltu/alettu hahmottelemaan profiilikuparista. (ihan vaan jos vaikka löytäisin nokan tänä kesänä sopuhintaan) eikä liene huono asia muutenkaan kuten monessa vitjassa on käynyt ilmi ettei se ainakaan kylmänä kesällä käy..



    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  18. #18
    Hahmottelua ö-lauhduttimesta..

    http://www.aijaa.com/v.php?i=6116541.jpg



    E. Mitenkäs muuten toi pitäis laittaa sitte kiertoon kiinni ?
    Itelläni olis mutu-na sillai että moottorista tuleva kuuma -> lauhdutin -> säiliö.
    Jos jollain parempaa tietoa niin antakkee.



    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  19. #19
    joo, tietääkseni noissa lauhdutin yhdistetään paluukiertoon.

    palaa muistaakseni sinne rungon yläkylkeen, ja menee mottiin eturunkoputken alapäästä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  20.  
  21. #20
    Hyvin muistettu ja jos ei kerran enempää tietoa tule ni alan siihen väliin sovittamaan letkua. Saattaapi vaan olla että joutuu vaihtamaan mopoa ennenkun tuo häkkyrä ehtii kiinni asti...
    Sitten katkeaisi monen vuoden Honda putki mutta jos kottaraiseen vaihtaa niin eiks se oo melkeen sama...
    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200