Amatööri kyselee käyttökokemuksia Lindstrandin ajokamoista. Kävin sovittamassa tälläistä settiä (takki+pöksyt):
http://www.jofama.se/motorcy....1&cid=4
http://www.jofama.se/motorcy....1&cid=8
Päälle ne tuntuivat istuvan kivasti, suojat kohdillaan yms. Kannattako näihin sijoittaa, vai katsoa jotain muuta merkkiä tai toista materiaalia? Nahkaa?
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen. *![]()
Tuono 1000 R -07
Ex S3 -05
Ex S4 -04
En jaksanut yhtäkään ajokautta tuon tyylisellä MP-asun tekstiilitakilla vaan jo syksyllä piti ostaa alennusmyynnistä nahkatakki. Siitä lähtien on tixtex lojunut kaapissa käyttämättä eli kohtalaisen turha ostos.
Lindstrandsin mustat Lizardit sen sijaan ovat välttäneet käytössä, joskin kanttailu- ja kaahaushommiin kaipaisin lisäsuojaa. Arjessa kuitenkin väljät irroitettavalla kalvolla varustetut housut vörkkivät hyvin. Minulle on esimerkiksi hyvä juttu, jos alle sopii helposti farkut eikä housuja tarvi vaihtaa eestaas töissä. Lizardeilla alkaa nyt kolmas ajokausi, joskin mietinnässä on paremmin minulle sopiva mitoitus.
Edit: typerät yleistykset poistettu
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Perinteisesti ruotsalaisten "tavara" ollut laadukasta, jos hyvälle tuntuu, niin anna palaa.
Tekstiili vs. nahka keskusteluun ei kannata ryhtyä, molemmissa puolensa ja kukin itselleen omansa valitsee.
Ainakin noi mun Thaimaan reissulle hommaamat maastokuvioiset housut vaikuttaa asiallisilta. Kalvon saa pois ja tuuletusvetskarit on asiaa kuumilla keleillä. Ei ahdistanut sen enempää kuin farkutkaan 30 lämpötiloissa. Lähinnä siis hellehousuiksi hommasin ja käytän ilman kalvoa, muulloin on Rukkaa päällä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tuollaisilla housuilla tuli viime kesä ajettua ja olin ihan tyytyväinen. Ei turhaan lepata, taskut hyvissä paikoissa ja kesti ihan ok vettä. Muistaakseni oli vielä kohtuulisen hintasetkin.
mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan. Itse olen käyttäny pari vuotta Lindstrandeja ja ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Pidän siitä irrotettavasta kalvosta. Kesäisin en sitä käytä, muuta kuin sateella. Syksyllä loistava. Suosittelen.
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
Lizardin housut toimivat varsin hyvin katukäytössä.
Roulette Green S3 -07
Kiitoksia vastauksista. Kyseinen setti kiinnostaa, kun hinta ja laatu näyttää kohtaavan.
Käyttötarkoituksesta sen verran, että kesällä olisi tarkoitus uskaltautua kotikulmilta hieman reissua heittämään. Eli vaatetus tulisi olla siedettävä niin sateella kuin helteellä. Kauppias ainakin tuntui olevan sitä mieltä että nuo varusteet kävisi hyvin käyttötarkoitukseen. Itsellä tuontyyppisistä varusteista vaan kokemus on täysi nolla.
Kaapin pohjalta löytyy vielä Scottin nahkatakki ja Berikin ajofarkut, jotka sitten saavat palvella kaupunkipöristelyssä. *![]()
Tuono 1000 R -07
Ex S3 -05
Ex S4 -04
Moi, mä kävin eilen House of Bikesissa koklaamassa Howard-takkia, sitä missä on ne oranssit raidat + samanlaisia housuja. Mulla on kaapissa MP-asua, Sinisaloa ja Spykea sekä nahassa että goressa. Toi Lindstrandsin laatu vaikutti erinomaiselta vaikkakaan tietenkään ajokokemuksesta en voi sulle mitään kertoo kun ei niitä vielä ole. Erityisesti se niitten irrotettava vuori vaikutti paremmalta kuin esim MP-asun vastaava. Suojat oli stydimmän oloiset kuin muissa vastaavissa. Ja sitten siellä oli niitä ventilation-aukkoja sekä hyvät säädöt hihoissa ja vyötskillä. Ensi tarkastelulla oli erinomaisen hyvän oloinen takki. Ja se on paljon sanottu, mussa kun on vähän tekstiiliurheilijan vikaa
Hinnasta, noi on mun mstä ihan oikeen hintasia, oliko takki 199 ja hodet 179. Ei halvimpii mut ei kalliimpiakaan. Takuuhan noissa pelaa varmasti hyvin ihan niinkuin esim. MP-asullakin.
Mä käytän nahkaa kesällä mutta tänään kun haen mopon kotia klo 12 (jeee!) vetäsen goret päälle ja sinne alle apaut 5 kerrosta lämpövaatetta. Että haje säkin pois vaan toi setti ja hyviä ajoja!
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Mulla ei ainakaan kyykyllä ajaessa pitänyt vettä kuin hetken tuosta etupuolelta housujen ja takin liitoskohdasta, tekstiili- taikka nahkatakilla. Veikkaan että vesi meni läpi Lizardien vetoketjusta. Kahdet Lizardit kokeilin, saa nähdä korjaako Taal-housut ongelman vai onko vika jossain muualla. Vähän varauksella suhtaudun laatuun muutenkin, mutta eipä hintakaan ole Rukka-tasoa.
Kelkkapuolelta saa paremmin vettä kestäviä kamppeita, plussana vielä huomattavasti parempi hengittävyys mutta jollekulle miinuksenä suojien puuttuminen, johon auttaa irtosuojat mitkä taasen on yleensä huomattavasti parempia kuin keskihintaisissa (ylihinnoitelluissa) mp-asuissa.
Matka-ajoon noi kelkkahousut on aivan ykkösiä jo perspehmusteenkin puolesta![]()
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Kelkka varusteet ei vain ole suunniteltu kestämään asfalttia!!! Niiden hankaus kestävyys on samaa luokkaa farkkujen kanssa. Enpä suosittele niitä katuhommiin.![]()
Kyseisellä setillä päässyt ajamaan ensimmäiset vedot. Kylmässä kelissäkin niillä pärjää. Auringon paisteessa ei hiosta. Saa nähdä miten helteillä käy! Sateessa en ole vielä joutunut niitä kokeilemaan.
Ainoa miinus, tosin aika iso sellainen, on takin kaulus. Sen kanssa on pakko käyttää huivia tai korkeakauluksista paitaa koska se hiertää kaulan ihon rikki... Ikävän tuntuista. *![]()
Tuono 1000 R -07
Ex S3 -05
Ex S4 -04
Useamman vuoden on ollut käytössä STR:n ajohousut ja en voi valittaa. Hinta/laatu ollut kohdillaan. Ehjätkin ovat kaikin puolin. Tarrat pitävät edelleen lahkeissa ja vyötäröllä sekä vetskat ehjät.
Takki toimii hyvin eikä pahemmin lepata, koska on istuvaa mallia ja hihoissa kiristykset. Toimii lämpimällä kelillä. Kylmälläkin, kun laittaa toisen takin lämpövuoren alle.
Toki yleisesti ottaen turvallisuutta saa taatusti lisää vahvemmilla kamppeilla tai nahoilla, mutta aina t-paidan voittaa *![]()
FZ1-S Varsinainen Suomi
Omista housuista on vetimet lähteny kolmest vetoketjust ja sauma on revenny 2cm matkalta etureiden kohdalta. Hiuka pettyny olen laatuun. Kaks kesää ollu käytös
636 -06
No mäkin ostin ne Taal-housut ja Howard-takin. Eilen ajoin niissä ekan kerran. Noin 30 minuutin ajon jälkeen, kun taivaalta tuli räntää, raetta ja vettä meni vedet takapuolesta läpi. Takki vaikutti tosi hyvältä, lämmin eikä menny vedet läpi. Mikä on jännä juttu kun päällisin puolinhan ne on ihan samalla lailla tehtyJaa-a, tiiä vaikka pitäs viiä takasin House of Bikesiin...
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Mulla on ollu yhet Lindtrandin katkolahjehousut - sellaset mistä lähtee kalvosisähousut pois. Ihan hyvät jos ei välitä siitä, että vetoketjut hajoo vuodessa ja kalvot on kulutuksesta puhki monesta kohtaa jo vuoden käytön jälkeen. Ajan noin 15 tuhata vuodessa ja minusta vaatteet sais kestää enemmän kuin vuoden. Sisähousuja olen sitten teippaillut pakausteipillä aina kun uusia reikiä ilmaantuu. Ilman sisähousua ihan ok hellehousut.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."