Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Minkäslaisiin myyntifiksauksiin porukka on törmännyt. Aika moni on varmaan nähnyt öljypropun jonka kierrettä on fiksailtu Plastic Paddingilla tms. muulla vippaskonstilla. Itse olen aikoinaan nähnyt T-500 Suzukin jossa männässä oleva reikä oli paikattu kahdella korilaatalla ja ruuvilla.
    Taivas saa odottaa
    Mulla oli ainakin akun napa ja virtajohto yhdistetty rautalangalla. Oli pieni vitutus päällä kun yritti starttailla keskellä ei mitään mopoa. Myös kaikki mutterit ja pultit oli väännetty 1000nm voimalla kiinni. Silloin vitutti, nyt naurattaa Kunnon urpo.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
    Mulla oli muinoin suitsan takarenkaan uria syvennetty/jatkettu leikkurilla...
    Ei muuten ollu paljoo kumia jäljellä...
    Kato *ittunetistä!
    Buell XB12Ss Pirun harvinainen ku ei näitä enää tehdäkkään.
    Samas pihas on 1200 porsteri kans
    http://kouhia.pictures.fi/kuvat/
    Lainaa (Tyhymä! @ Huhti. 24 2010,19:50) kirjoitti
    On ollu muuten helvetin vaarallinen "kunnostus". Prätkän renkaassa ei ole kauheen paljoa sitä kumia ylimääräistä.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
    Lainaa (BlackCat @ Huhti. 24 2010,18:40) kirjoitti
    Itse olen aikoinaan nähnyt T-500 Suzukin jossa männässä oleva reikä oli paikattu kahdella korilaatalla ja ruuvilla.
    Vaatii jo mielikuvitusta
    YZF1000R
    Laitan aina kuten itselleni eli vimosen päälle, ja taas paska myydään sitten kanssa paskana.
    Taitaa automaailmassa olla yleisempää moinen pikafiksailu
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Seepran alkuperäisen jarrukahvan juuri oli kai murtunut lähes irtipoikki kyljelleen kolautuksessa, josta se oli väännetty kohdalleen ja yritetty hitsata alapuolen murtumaa. Yläpuolelta katsoen ei näkynyt mitään vikaa. Mahdollisesti lujuus olisi ollut käsivaimille riittävä edelleen, mutta minulla ei luonto antanu periksi ajaa korjatulla jarrukahvalla.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    separaattorissa eturatas hitsaamalla kiinni....
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa (nato26 @ Huhti. 24 2010,20:08) kirjoitti
    On ollu muuten helvetin vaarallinen "kunnostus". Prätkän renkaassa ei ole kauheen paljoa sitä kumia ylimääräistä.
    No, sen kumin alla on onneksi yleensä vyö, jonka "säästeliäät" kuskit ajaa näkyviin asti aina silloin tällöin..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    CBR:ssä tuttu helisevä jakoketju oli korjattu taivuttamalla enemmän mutkalle sitä kiristäjän laahainta. Saahan sitä silleekin sitä ketjua kiristymään. Jep, jep....
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
    -Katevilkut edessä kiinnitetty pelkällä silikonilla: menekki ollut luokkaa pötkö/puoli. Oli kiva kaapia irti...

-Takavilkkujen johdotuksessa viimeinen 30cm koostui kolmesta erivärisestä ja erikokoisesta johdonpätkästä yhteen teipattuna
    Litranen sisävessa
    fj.ssä etulokasuoja liimattu sikamassalla etuteleskooppeihin kiinni.
    suzuki gsf 1250 s -08 honda cb1300 sa-12,suzuki gsf 1250 sa -14
    Suzukin pikku gs:ssä akun +kaapeli oli haaroitettu peukalonpään kokoisen tinaklöntin avulla. Jos ei startannut, niin tinaklönttiä puristelemalla lähti käyntiin.
    Perussetti 90-luvun lamavuosina.
    Rautapäässä pytyt ajettu väljiksi ja fiksattu vaihtamalla ylikoon männänrenkaat... Kyllä gyntteri osaa.
    K 100 LT:ssä oli se punainen kolmiolla merkitty valo teipattu umpeen. Valo ilmoittaa taka/jarruvalon toiminnasta. Oli kuulemma "huollossa" tehty. Korjaantui kun hieman sääti takajarruvalon mikrokytkinkatkaisijaa. Huollossa ei kai sitte oltu vaivauduttu.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Lainaa (seppo02 @ Huhti. 24 2010,23:09) kirjoitti
    Heh, tais olla pohjanmaalta?
    Eräskin käytettyjä maatalouskoneita myyvä heppu totesi taannoin että pohjanmaan isännille ei ikinä olisi saanut myydä yhtäkään mig-hitsiä. * Kaikki on hitsillä kasattu..
    No itse on tullut pyörän remontit aina tehtyä vimpan päälle, ihan kuin itselle tekis. Ja miggiä käytän pyöräremontissa aniharvoin..
    ZX-7R P5
    Naapurin kaveri teki Plastic Padding-mällin rasvaprässiin ja "rasvasi" kaikki vanhan asuntolinja-autonsa nivelet ja olkatapit tuolla tökötillä.
    Meni vanha väljä rousku kehujen kanssa katsastuksesta läpi ja sitte vaan heti myyntiin.
    Lainaa (Tyyppi @ Huhti. 26 2010,14:40) kirjoitti
    Naapurin kaveri teki Plastic Padding-mällin rasvaprässiin ja "rasvasi" kaikki vanhan asuntolinja-autonsa nivelet ja olkatapit tuolla tökötillä.
    Meni vanha väljä rousku kehujen kanssa katsastuksesta läpi ja sitte vaan heti myyntiin.
    Tämä Niksi-Pirkkaan!
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 24 2010,21:32) kirjoitti
    Taitaa automaailmassa olla yleisempää moinen pikafiksailu
    Joo, vaikkapa puhkiruostuneiden kynnyskoteloiden korjaus ilman hitsausta: ruostereiästä uretaanivaahtoa kotelon sisään, ja kun se on jämähtänyt niin ylipursunnut vaahto tasoitetaan puukolla pellin pintaa vasten. Päälle kittiä ja maalia niin menee melko täydestä.

Niin luin tämä jostain...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Kaveri osti '86 Sportsterin ja huomasi sittemmin että highway-tappien varret olivatkin räikän jatkovarret mallia Biltema. Taisi siinä muutakin olla.

Vanhaa Kawaani fiksailin sillä, mitä sattui löytymään. Tarvike-etuvilkut eivät tahtoneet pysyä paikallaan, niin kerran niitä kiristäessä meni toisesta varsi poikki. Ei kai siinä kun varren tilalle 10mm pultti, kuvun alapuolelle reikä ja sieltä johto sisään. Jopa alkoi pysyä. Olihan siinä montaa muutakin kivaa, toki myydessä pyörää olin kuitenkin avoin laitteen kunnosta, tosin ostajaa ei siihen hintaan kauheasti kiinnostanut...
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Tähän tarinaan nyt ei virallisesti mitään myyntikunnostusta ole sisällytetty mutta pakko avautua.

Ostin tuossa keväällä pyörän jolla on kaajuttu. Enimmäkseen kosmeettisia vikoja vain kyljessä ja tankissa.

Mutta tänään..

Aamulla olin töihin lähdössä ja talutin pyörää pienen matkan kauemmas asunnosta, etten herätä koko luhtitaloa.

Sytytin tupakan ja ajattelin käynnistää pelin lämpeämään. Virrat päälle, kytkin pohjaan ja virtanappia painamaan. Ei inahdustakaan!

Uudestaan! Virrat päälle, check! Vaihde varmasti vapaalla, check! Tappokytkin pois kytkettynä, check! (näyttöön ei tullut Check, kuten pitääkin kun kaikki on kunnossa starttaukseen) Starttaus, Ähh P*SKA (ja muutama muu kirosana).

Menin töihin autolla..

Töistä päästyäni päätin tarkistella asiaa tarkemmin. Epäilin, että kytkimestä olisi se "tunnistinkytkin" tahmanen tai muuten toimimaton. Ei ollut vikaa siellä.

Seuraavaksi sitten aloin purkamaan käynnistys nappulan aluetta ja aikani purettuani pääsin tarkistamaan mitä kuuluu nappulalle. Vika löytyi! Nappulan ja kotelon välissä oli noin 3,5mm halkasijaltaan oleva kivi ja tuon takia ei nappi painunut pohjaan asti.

Vehje on toiminut koko kevään ajan täysin moitteetta. Onneksi tuo pirun murikka ei eilen keksinyt asettua esteeksi kun olin vähän pitemmällä reissulla.

Kaikkia sitä sattuu.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
    Lainaa (Hoppala @ Huhti. 25 2010,09:57) kirjoitti
    Lainaa (seppo02 @ Huhti. 24 2010,23:09) kirjoitti
    Heh, tais olla pohjanmaalta?
    Eräskin käytettyjä maatalouskoneita myyvä heppu totesi taannoin että pohjanmaan isännille ei ikinä olisi saanut myydä yhtäkään mig-hitsiä. * Kaikki on hitsillä kasattu..
    No itse on tullut pyörän remontit aina tehtyä vimpan päälle, ihan kuin itselle tekis. Ja miggiä käytän pyöräremontissa aniharvoin..
    Jep niin oli tosin löytyi moto-seinäjoella kun sieltä hankin pyörän ja tinkasin ketjut sekä rattaat mukaan --> korjasivat edellistä omistajaa kiroillen.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa (Juska2000 @ Huhti. 26 2010,14:50) kirjoitti
    Vähän miedompi tavara samaiseen tarkoitukseen on vesipumppuvaseliini. Näin sain aikoinaan vanhan Kleinbussinkin katsastettua.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    On tainnut myyntivirittäjien mielikuvitus latistua, sillä isäukon mukaan sotien jälkeen oli konstit monet käytössä ja esim. läpipuhaltanut mäntä oli joskus korvattu puumännällä *
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  27.  
    Lainaa (Tyyppi @ Huhti. 26 2010,14:40) kirjoitti
    Ei sitten parane unohtaa plasticpadding satsia sinne prässiin tai menee pilalle hyvä prässi...

Nimimerkillä "yhdenpilannut"
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250