No niin, miten onnistuu renkaan vaihto bmw. hen jossa renkaan ilmanpaineen ilmaisin, varmaankin joitakin härveleitä täytynee olla vanteen sisällä, mitä kaikkea saa rikki jos ihan itse yrittää, tai huonossa huollossa.
Jos asentajalle asiasta varoittaa, niin kyllä ammattimies siitä selviää. Mulla on Smartiren paineanturi, joka on myös aikamoinen mötikkä ja just männä päivänä olin vänkärina kun Kymäläisen Harri vaihtoi LoTjan takarenkaan.
Yleensä tuo anturi sijaitsee vastapäätä venttiiliä, joten sitä aluetta kun vähän varoo erityisesti uutta rengasta asentaessa.
Tuo uuden renkaan asentamainen nimenomaan näytti kivestävän vähän enemmän kuin entisen poisto. Johtui kai siitä, että renkaan alempi reuna (siis renkaanasennuskoneessa) joudutaan jättämään "luonnottoman" alas eli sen paineanturin alapuolelle, jolloin renkaan ylemmän reunan vetäminen vanteen reunan yli tuotti pikkuisen haastetta mutta kyllä siitä hyvin kaksissa miehin selvittiin.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Viime kesänä vaihdatin paikallisella rengasliikkeellä Kawan GTR:ään gummit ja varoitin tosiaan etukäteen antureista.
Hyvin onnistui ja ehjänä säilyivät.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Uudemmissa gessuissa, joissa on ilmanpaineanturi renkaan sisällä, anturi ja venttiilin runko ovat samaa hässäkkää, eli anturi on venttiilin kohdalla.
Hyvinkin monta kertaa oon renkaita vaihtanut ilman mitään ongelmia. Viime kesänä sitten kerran ajatuksissani unohdin anturin olemassaolon ja vasta renkaan sisältä kuulunut napsahdus herätti minut. Sitten olikin myöhäistä rypistää, kun oli jo housuissa. Taisi olla uusi anturi ja sen ohjelmoiminen pyörän tietoisuuteen luokkaa 160 euroa *![]()
BMW R 1200 GS Adventure