Kertokaas toverit mikä vaivaa Afrikkalaista, oireet seuraavanlaiset: nopeasti kaasutettaessa kone meinaa tukehtua heti (joskus tukehtuukin) mutta useimmiten siitä pienellä viiveellä toipuu. Isommilla kierroksilla sitten pelaa OK. Vaiva siis ilmenee kun tyhjäkäynti kierroksilta tehdään nopea kierrosten nosto. Maltillisemmin kjjhdytettäessä toimii paremmin, toki silloinkin pieni niiaus/viive kierroksissa tapahtuu. Vaiva ilmestyi kesken ajon ja väliillä tuntuu lähes katoavan.
Kone taitaa saada jostain syystä liikaa ilmaa tai bensaa. *
Kannattaisi kattella että se ilmanputsari on kunnolla kiinni kaasareissa
ja kaikki alipaineletkut on paikoillaan.
Itsellä oli sellaista ongelmaa aikoinaan. (sai siis liikaa ilmaa).
Toinen varteenotettava vaihtoehto on se, että kaasarien kohot jumittelee.
Sekin selviää siinä samalla kun kattoo sen ilmanputsarin.
nostat kohot yläasentoon ja lasket hitaasti kohot. Ei saisi jumitella ollenkaan.
Puhdistus auttaa niihin.
Joskus saattaa ilmanputsarissa vuotaa myös liitoskohdatkin,
joten niihin myös kannattaa kiinnittää huomiota.
Kaikki yllä oleva on helppo tarkistaa.
Tankki pois ja heti siinä tyrkyllä on ilmanputsari.
Honda cbr 1100 Super Blackbird
Honda XRV 750 Africa Twin
Mitenkäs ryyppy?
Toimiiko normaalisti, eli eikai ole jumittanut päälle?
Ittellä ER-5 oireili samalla tavalla, syy korjautu itsestään kun kone alko nykii ja putkessa paukkui. Ilmeisesti talven jäljiltä vettä päässyt kaasariin tms.
Toi vesi voi aiheuttaa mitä omituisempia ongelmia, koita pistää jäätymisenestoainetta tankkiin. Saattaa auttaa eikä maksa paljo mitään.
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
villi veikkaus: ryyppyvaijeri jumittaa sotkien seokset, tai ne on jostain muusta syystä menneet vituralleen.
Oma -91 Afrikkalaiseni ei kerran Epsanjassa tykännyt korkeammalla vuoristossa ajeluista ja käynti huononi ensin ylempänä, vähän aikaa pahemmaksi mentyään ei tahtonut enää kulkea merenpinnan tasollakaan. Tästä on kyllä jo hiton kauan aikaa, enkä enää muista, mitä sille ihan tarkalleen tehtiin että saatiin kuntoon, varmaan vaihdettiin ainakin tulpat ja putsattiin ilmasuodin, todnäk. myös kaasuttimien säätöön ja ehkä suuttimiinkin tehtiin jotain.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
mä oon sitä mieltä niin ku tossa eräät että
se saa jostain liikaa ilmaa "ilmavuoto" tai sit tosiaan koho jumittaa välil et ei saa bensaa kunnolla...
ei kuulosta ollenkaan sellaselta et olisi sytytys puolen vikaa.
entiset pelit kawa er-5, honda cbr1000f, cbr600f, cb350s ja nyt vfr750f rc36.