Pahoittelen näinkin suorasukaisen viestiketjun aloittamista, mutta aihetta läheltäkään liippaavat haun tuottamat ketjut olivat hiljentyneet jo vuosia sitten ja näin uuden aloittamalla uskon asian kestävän enemmän asiana kuin pissimiskilpailuna.
Olen semi-onnellinen (tämä esittäytyminenhän on kuin suoraan AA-kerhosta) Blackbirdin omistaja, pyörä on juurikin hankittu muutaman vuoden vanha ja odottelee tallissa kovasti ajokelien alkamista.
Vakionahan vermeessä on ~150 kaakkia, ja muutoinkin ihan mukavainen verme - kaikin puolin, mutta:
Ymmärtääkseni putkistolla ja pc:llä (power commander) on tuohon vakiokaakkimäärään lisättävissä helpostikin jopa 20-25 kaakkia, muta mitäs tämän jälkeen, jos turboahtimen asennuksen haluaa jättää pois laskuista?
Onko palstalaisilla kokemuksia välityksien säätämisestä, koska oma tavoitetila pyörän suhteen olisi, että se kiihtyisi hiukan rivakammin, kuitenkaan keski-euroopassa ajelua lannistamatta (huippunopeudet)?
Toki ahtamisestakin otan hinta-/vinkkitietoja mielelläni vastaan, mutta toisaalta tehonlisäyksen tarpeeni on maksimissaan se 50hp ja tämän oikeaoppisesti tekemällä varmaan saa aikaan ilman ahdintakin.
Ave,
noob
Peruspaketilla saat n.10-15hv:tä lisää jos et käytä pyörää ns."taikapenkissä"
Ja jos sen 50 hv:ta tarviit lisää niin osta Busa tai Zetori-itelle kyllä riittää Bläkkärin suorituskyky
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Bläkkäriin saa kampuratehoja n.187hv ainakin seuraavalla paketilla: www.bikefox.fi * * * sivuilta...
Täysputkisto(tyypillisimmät merkit), PC, Ilm.suod. ja tietysti hyvä penkitys.
Jos et halua kokoputkistoa vaihtaa, vaan pelkät sliparit. Ole tarkkana, koska jo alkujaankin laihaseostus laihenee näin entisestään. Sliparit eivät aina välttämättä tuo sitä toivottua tehonlisäystä... äänimaailma sen sijaan muuttuu. Penkitys siis tässäkin tapauksessa + PC. *Niin.. ja onhan siellä se katalysaattori sitten vielä "tuhnuna" välissä. *
Jos tämä tehonlisäys ei riitä ko. fillariin. Suosittelen pyöränvaihtoa, koska silloin taitaa tulla halvemmaksi. Näillä palikoilla, jne... ehkäs vähän välitystä muuttaen fillarisi lähtee n.2,7s 0-100km/t ja kulkoo... noh.. ainakin sen 275km/t(maltillinen arvio)KUKA OSAA IHA OIKEESTI "LÄHETTÄÄ" 2,7s 0-100km/t??? *Vielä, jos asiaa teorisoidaan ja "oletetaan" että voimansiirtoon takanakille hukkuu n.12%. (Käyt.aika lähellä)Takasella on tällöin 163-166hv. Se riittää meistä useammille, ainakin minulle.
Kokeiles vaikka * www.bikefox.fi
Onhan toki muitakin alan osaajia, mutta tuo nyt tuli ekana mieleen. *
Tossa sulle TURBO Bläkkäri:/www.redline.co.za/Honda CBR1100XX Turbo.htm
Tässä hyviä vinkkejä: /koti.tnnet.fi/web280/index.htm
Tosin, ystävälläni on -08 Busa. Omaa samat lukuset niin paperilla ja käytännön kuvioissa. Eikä oo hirveesti fixattu, eikä turboo...
Täytyy kyllä myöntää että teho on kivaa, eikä sitä ole ikinä liikaa, mutta mielestäni bläkkärin tehot riittää vallan mainiosti normi liikenteeseen. Se mihin kiinittäisin enemmän huomiota on mootorin säätäminen (PC). Mulla ainakin commanderin laiton jälkeen tuntuu hemmetin paljon pirteämmältä, vaikka huipputeho tuskin kasvoi montaakaan hevosta. Esim. ennen pc:tä ei pelkällä kaasulla saanut hyttiä ylös edes ykkösellä. Nyt se nousee kevyesti.
Mullekkin kyllä lisäteho kelpaisi, mutta vain koska olen hurahtanut lentokenttäajoihin. 270km/h todellista ei kentällä tunnu mitenkään hurjalta, mutta sen verran kovalta kuiteski, ettei mulle tulis mieleenkään ajaa sitä nopeutta motaria autojen seassa. Ei edes Saksassa.
Honda 1100XX
Kawasaki ZZR 600
Suzuki TS 125
Honda CB 125
Suzuki PV
Honda Monkey
Ootkos nyt aivan varma tosta? :mitähäh:Mitä nyt olen seurannut asiaa kiinnostuksen vuoksi niin 20hv:n lisäyskin on ollut aika harvinaista,mutta jos 187hv:aa saa Bläkkäristä ulos niin sitten voisin jossain vaiheessa harkita sitä itsekkin-mutta epäilen ettei sitä noilla lääkkeillä sitä saa.........(MatkaUkko @ Maalis. 31 2010,14:21) kirjoitti
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Oiskohan kannen porttauksesta apua? Tsekkaappa aluksi vaikka tuolta => KANSISET
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
PerseDyno kyllä monestikin valehtelee-kun ääntä on riittävästi niin kyllä lähtee *(MatkaUkko @ Huhti. 01 2010,07:26) kirjoitti
.Omakohtaista kokemusta on
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
No, niimpä... tää "persedyno, heh."
Toisaalta.. sen enempää tätä viestiketjun aloittajan asiaa miettimättä olin "olevinani" avuksi suoraan sivustoilta katsoen. Ilmankos siihen "ketjuun" ei kukaan ollut mitään laittanut...
Myöskin Bikefox saisi käppyrässään sitten kertoa miten/millä ne on saatu, eikö?
Nooh.. niin tai näin. *
Joskus, kuten tässäkin tulee väistämättä mieleen "ketjun" aloittajan
tosiasiallinenasia...(mikä sana?) *Löysitkö vastauksen?
Tuli tossa katottua Bikefoxin sivut.Taitaa toisiaan olla taikapenkki jos vakiosta mitataan n.20hv enemmän kampuralta kuin tehdas ilmoittaa-vai olisiko kyseessä erikoisen hyvä vakio yksilö![]()
Toisaalta olisi mukavaa olla siinä uskossa että tehdas ilmoittaa tehot alakanttiin
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Tuossa "taikapenkissä" mitattiin mun XX:stä n.158 hv takarengastehona, vakiopelistä n.135 hv. Mun pyörässä Yoshi full system 4-1+PC+K&N-filsu. Aika linjassaan. Ja mun K9-Busa antoi samassa penkissä Yoshin R-55 kokoputkistolla(4-1)+PCV+K&N-varustuksella n.193 hv takapyörätehoina....![]()
Mikähän lienee tuon putken merkitys tehonlisäykseen?
Ja onko pelkällä voimakomentajalla yksistään vakioputkiseen räksään menohaluja lisääviä elementtejä?
Vaikuttaako komentaja yleensäkkin enemmälti ala-, väli-, vai yläkierrosten osalta vääntöön?
Kiinnostais asia kovin, kun muuten olen malliin tyytyväinen, mutta olis mukava saada hivenen potkua lisää tuonne kentälle..
Ja vielä kolmas tollo kysymys. Onko ilmansiivoajalla myös millanen merkitys etenemisen rivakkuuteen?
Erityisen suuri kiitos etukäteen kokeneemmille, jotka tietävät asiasta. Minulle suuri hämmennyksen aihe vielä...![]()
Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
Moi!
Putkella tai putkilla saa varmaan korkeintaan 2-4 pollea lisää ja ainakin muutaman auton turbokoneen kohdalla ilmasuodattimella ei ole ollut mitään merkitystä. Tehonnosto niissä kuitenkin 150 hv -> 220 hv, eli vaparisuodattimella saa vain koneeseen paskasempaa ilmaa. *
-Harri-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Soita Bikefox Oy /Kimmo ja kysele vapaasti aiheesta, hän on laittanu melkoisen määrän XX:iä ja tietää ne läpikotaisin.![]()
Moi!
Torstaina penkitetty -97 bläkkäri, muuten vakio paitsi Delcevic sliparit killereillä. Teho 138 hv, vääntö 120 Nm, eli viritys on onnistunut kun on vakion tehot tallella. No pitää vielä käyttää joskus uudelleen ilman killereitä, nyt kun mopo on muutoskatsastettutkin ilman killereitä. Paikallinen ProBoostin penkki ei lienee ole "taikapenkki", kuten tuloksistakin näkee, ollaan vissiin aika lähellä totuutta. Ääntähän löytyy ilman killereitä kivasti ja tietenkin silloin kulkujakin on ainakin 350 km/h... *
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX