Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 72:sta
  1. #1
    Kouvolassa pääsi sateisessa säässä testaamaan uutta *Multia.
    Pidän muotoilua onnistuneena ja tyylikkäänä. Kompakti modernin näköinen laitos. Työn jälki ja viimeistely vaikuttaa laadukkaalta, kuten nyky Duceissa on.
    Mittaristo on moderni, ja sisältää kovasti infoa. Erilaisia valikkoja on mittaristossa useita, ja niihin perehtymiseen saa tovin aikaa kulumaan.
    Tärkeimmät säädöt on tosi helpot. Aktiivijousituksen ja moottorikarttojen muutos käy samasta napista, josta ohjataan vilkkujen toimintaa. Ajaessa modin muutos onnistuu ensikertalaiseltakin, eli käyttöliittymä on erittäin helppo.
    Perusteellisempi viilaus ja omien asetusten hakeminen on varmaan monimutkaisempaa.
    Kahvalämppärien säätöä emme esim. löytäneet.
    Moottorin äänet ovat melko *miehekkään Duceen sopivat. Termillä saa varmaan bassoa lisää pakoääniin.
    Kytkin on nykyaikaisen herkkäliikkeinen neste versio ja kytkimen kalkatus on historiaa. Vaihteet loksahtaa mielestäni ihan sivistyneesti paikoilleen.
    Ajoasento on pysty ja rento. Polvikulma jää 184 cm varsin siedettäväksi pitkäänkin ajoon.
    Tuulensuojaa pystyy säätämään ja vakio asetuksellakin suoja on kohtuullinen. Oli varmaan ala asennossa.
    Istuimessa voisi olla enemmän liikkumistilaa etu-taka suuntaan. Aika kompakti ja lyhyt on liikkumistila. Normi asennossa takapuoli ottaa kiinni takapenkkiin.

    Moottorin luonne on helposti lähestyttävä. Kone vetää alakierroksilta asti mukavasti ja tehon tunne kierroksien lisääntyessä on hieno. Potkua tuntuu riittävän mahtavasti jo Urban asetuksella ja Touring ja Sport asennossa on selvästi enemmän särmää. Sportissa kaasu vastaa nopeasti ja särmikkäästi. Luistonesto estää tehokkaasti vaaratilanteet.
    Keveyden takia pyörä on erinomaisen ketterä ohjata esim kaupungissa ja kuitenkin vakaa maantiellä. Vanhasta Multista kotiutuu kivasti uuden selkään. Kaikki on vaan modernimpaa ja sivistyneempää, mutta ei kuitenkaan japsipyörämäistä särmättömyyttä. Kaiken toiminnan helppous ja toimivuus on hienoa.
    Sporttipyörästä on varmaan helppo kotiutua uuden Multin kyytiin ja Bmw kuskit tulevat ihmettelemään uuden Multin ketteryyttä. Gs tuntuu Multin jälkeen malmikasalta.
    Kokonaisuutena hieno paketti. Italomekaanikot ovat pistäneet parastaan. Suosittelen koeajoa. Pitäkää lompakostanne kiinni.

    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  2. #2
    Niin, ja koeajoa suorittavat; muistakaa että tuo koeajoissa kiertävä S-malli on Öhlinsin alustalla. Saattaa vaikuttaa aika paljonkin pyörän tuntumaan. Jos ihastuu tuohon koejomalliin eikä paalua ole sitä lähe 30te niin kannattaa ihan vertailun vuoksi kokeilla perusmalliakin ennen nimen pistämistä paperiin.
    Keveys on totta mutta aika supermotomainen ajofiilis johtuu juuri 17" etupyörästä kun yleensä noissa matkaenduroissa on 19" tai jossain enemmän maastopyörissä jopa 21" etupyörä. Sillä on melkoinen vaikutus ajotuntumaan ja ketteryyteen.

    Jos ei lompakon pohja jo näkyisi niin ostaisin kyllä tuollasen heti matkapyöräksi. Kerrankin matkaenduro jossa tehoa ja vääntöä riittävästi.
  3. #3
    Pidin sitä aluksi rumana, mutta nyt alkaa silmä tottumaan. Olisihan tuo touring aika mahtava matkapyörä. Eilen ajelin mun H-D Ultralla ja kyllä se on aivan surkea pyörä, tajuttoman painava eikä lähde mihinkään vaikka on 131 kone.
    Vakionopeussäädin olisi kova sana, mutta sitähän ei ole vaikka on fly by wire. Kannattaakohan siihen laittaa termejä kun putki on niin lyhyt, saattaa pitemmän päälle ärsyttää matkalla jos pömisee kovasti. Mikä teistä on paras väri? Itse kallistuisin punaiseen tourinkiin. Ymmärsin, että laukut saa helposti pois ja lämpökahvat sekä keskituki on hyvät olemassa. Voipi olla Hypermotard myynnissä...
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  4. #4
    Mun mielestä tuo oli livenä kyllä hieman tökerömmän näköinen kun kuvissa. Hyvä alusta, moottori ja jarrut. Varmasti kiva reissumopo.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  5. #5
    Oli kyllä positiivinen ajokokemus. Erittäin toimiva kokonaisuus. Ulkonäkökään ei olisi enää tässä uudessa esteenä.
    Triumph Street Triple R 2013

    ex
    -Suzuki TS125
    -Ducati Monster 600
    -Ducati Monster 1100
    -Suzuki SV1000N
  6. #6
    Joo kyllä se sellaisen vaikutuksen teki se koeajo että tilaukseen meni... Kaikkine lisävarusteineen kyllä sellanen paketti ettei hintaa kannata paljon muistella. Nyt vaan odottelua ja sitte kesällä uudella Multilla Norjaan ;)

    Edit: niin se vielä että toukokuun erään sain vielä omani varattua



  7. #7
    Lainaa (Motohtori @ Huhti. 22 2010,19:41) kirjoitti
    Kaiken toiminnan helppous ja toimivuus on hienoa.
    Sporttipyörästä on varmaan helppo kotiutua uuden Multin kyytiin ja Bmw kuskit tulevat ihmettelemään uuden Multin ketteryyttä.
    Veit sanat suustani. Erittäin helpon tuntuinen ajaa ja ketteryys teki muhunkin vaikutuksen.
    Triumph Street Triple R 2013

    ex
    -Suzuki TS125
    -Ducati Monster 600
    -Ducati Monster 1100
    -Suzuki SV1000N
  8. #8
    Lainaa (pilkkakirves @ Huhti. 26 2010,21:12) kirjoitti
    Joo kyllä se sellaisen vaikutuksen teki se koeajo että tilaukseen meni... Kaikkine lisävarusteineen kyllä sellanen paketti ettei hintaa kannata paljon muistella. Nyt vaan odottelua ja sitte kesällä uudella Multilla Norjaan ;)

    Edit: niin se vielä että toukokuun erään sain vielä omani varattua
    Minkä värisen ostit ja mitä lisävarusteita? Itse tilasin juuri punaisen touringin enkä ole edes istunut päällä vaikka olen sen monesti livenä nähnytkin. Kesäkuun toimitukseen meni. Lisävarusteisiin ei ole varaa ennen kuin myyn jotain pois. Millaiset ne vakioputkien äänet on, kuuluuko niistä mitään? Entä ruiskun toiminta, onko yhtään laihalla eli voimattoman tuntuinen alakierroksilla?
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  9. #9
    Lainaa (mikkoyli @ Huhti. 27 2010,20:19) kirjoitti
    Millaiset ne vakioputkien äänet on, kuuluuko niistä mitään? Entä ruiskun toiminta, onko yhtään laihalla eli voimattoman tuntuinen alakierroksilla?
    Kommentoin vaikket multa kysynytkään.

    Äänet on vakioputkilla ainakin aika vaisut, riippuen tietty siitä mihin on tottunut. Sun kohdalla luulen että olet tottunut matalampiin ja muhkeampiin ääniin. Kyllä sieltä kiihdyttäessä jotain kuuluu, mutta ei ainakaan mulla aiheuttanut mitään isompaan ylpeydentunnetta pyörän merkistä, mihin Ducateilla on tottunut.

    Mun mielestä ruisku toimi vakiopyöräksi ihan yllättävänkin hyvin. Pitäis tietenkin saada testata vähän pidempään että osais sanoa vedenpitävää kommenttia tästä. Lyhyehkössä koeajossa on niin paljon ihmeteltävää ettei kaikkiin asioihin pysty täysin keskittymään.

    ...Ja onnittelut uusille omistajille hienosta pyörästä.
    Triumph Street Triple R 2013

    ex
    -Suzuki TS125
    -Ducati Monster 600
    -Ducati Monster 1100
    -Suzuki SV1000N
  10. #10
    Kiitoksia!

    No joo on se kyllä voluumiltaan äänekkäämpi kuin esim. Hyper/Monster 1100, mutta tosiaan ääni on jotenkin "peltinen" eli sellaista mataluutta/muhkeutta puuttuu.

    Pyörä oli mielestäni saatu ihan alakierroksilla saman tyyliseksi kuin nuo isommat ilmajäähykoneet, eli alavääntöä on kyllä hyvin... Mutta tuntuu vaan jatkuvan loputtomiin kun kaasua vääntää lisää. Mitään erityistä "tehopiikkiä" ei edes sport asennossa oikeastaan havaittavissa. Tuon vääntökäyrän tasaisuuden vuoksi ei välttämättä olisi edes tarvetta niille tehorajoitus-moodeille? Mutta tosiaan mahdotonta noin lyhyen ajon jälkeen sanoa mitään erityistä.

    Moottorin lisäksi tykkäsin todella paljon ajoasennosta, tuulisuojasta, leveästä tangosta, matalasta painopisteestä ja ketteryydestä.

    Päädyin punaiseen perusmalliin kolmella laukulla, keskituella, matalammalla satulalla ja hiilari slip-onilla.
  11. #11
    Ohessa vertailutestiä

    MCN
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  12. #12
    Toinen vertailu Bemuun, vaikka ei niitä kyllä voi verratakaan...

    MTS v GS
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  13. #13
    Tänään on tarkoitus hypätä selkään . Pitää kommentoida enemmän sitten kun oon ajanut . Ainakin MTS on tosi mielenkiintoisen oloinen laite .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  14. #14
    Lainaa (Athene @ Touko. 07 2010,13:22) kirjoitti
    Tänään on tarkoitus hypätä selkään . Pitää kommentoida enemmän sitten kun oon ajanut . Ainakin MTS on tosi mielenkiintoisen oloinen laite .
    Kunhan ei kävisi perinteiset. Etukäteen mielenkiintoinen, mutta kun on hypännyt selkään ja ajanut, niin olikin pettymys...
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  15. #15
    Lainaa (Bobo @ Touko. 07 2010,17:37) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Touko. 07 2010,13:22) kirjoitti
    Tänään on tarkoitus hypätä selkään . Pitää kommentoida enemmän sitten kun oon ajanut . Ainakin MTS on tosi mielenkiintoisen oloinen laite .
    Kunhan ei kävisi perinteiset. Etukäteen mielenkiintoinen, mutta kun on hypännyt selkään ja ajanut, niin olikin pettymys... *
    Ei tuottanut pettymystä. Sensijaan tuotti yllätyksen. Kuinka "sama" moottori voikin olla niin eriluonteinen kuin SF:n moottori!! SF on MTS:aan verrattuna kuin traktori. MTS oli todella miellyttävä ajaa. Moottorissa hienosti alavääntöäkin ja kulkupuoli kohdallaan. Minkäänlaisia tärinöitä ei esiintynyt mihinkään ja satula ja ajoasento oli niin mukava, että siinä voisi istua viikkokausia . Ducatimaisia ääniä ei MTSsta juuri lähtenyt. Ja kaikenlaista hifistelynappulaa ja ominaisuutta oli ihan liikaa yhdelle koeajolle opiskeltavaksi . Mutta jos tuon itselle hankkisi pitäisi ehdottomasti olla se matalampi satula siinä. Nyt tappijalalla ylti vain toisen jalan varpaat maahan, joten hieman oli keskittymistä koeajossa . Mitäpä siinä kun vauhtiin pääsi vaan . Lisäksi pleksi oli tämänpituiselle sellaisissa säädöissä, että se teki aika hurjan melun kypärään (mutta sen pystyy siis muokkaamaan sopivaksi).

    Mutta; HIENO laite !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  16. #16
    Hyvä homma kun tykkäsit. Kytkimen rallatusta en kaipaa vähääkään. Hypermotardissakin on mukavan hiljaiset mekaaniset äänet eikä kytkinkään rallata, mutta kun se ei kierrä niin kuin olen tottunut huippu moottoreilta haluamaan. Nokkien vaihto auttoi vähän, mutta tehoa saisi olla paljon lisää. On se ilmäjäähdytteinen Ducati silti hieno moottori.
    Multistradassa on maltilliset nokat ja kehittyneempi ruisku kahdella lambdalla niin se saattaa toimia todella hyvin. Ei oikein uskalla harkita Race-putkea, jossa tulee uusi ECU ja katti otetaan pois kun saattaapi olla, ettei se ole enää closed-loop säädöllä ja on siis huonompi kuin slip-on vaimentimella, jossa katti ja lambdat säilyy. Teho varmaankin riittää kun 150 hv on tuollaiseen pyörään aika sopivasti vai mitä?
    Minun 1098R on välillä ollut luvattoman poskellaan säätöjen suhteen ja ihmetyttää miten se itekseen voi sillain ryömiä.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  17. #17
    Lainaa (mikkoyli @ Touko. 08 2010,00:20) kirjoitti
    Teho varmaankin riittää kun 150 hv on tuollaiseen pyörään aika sopivasti vai mitä?
    Kyllä riittää. Varsinkin kun Ducati näyttää olevan pyöränvalmistajista ainoita, joka tajuaa tehdä pyöristään tehokkuuden lisäksi myös kevyitä. Melkoisen hyvä tehopainosuhde "allroadpyöräksi" MTSssa . Mä luulen, että siinä on pyörä, jolla ajaa mielellään tourinkia kaikenlaisilla alustoilla ja sen lisäksi ajaa jopa radalla ilman suurempaa tuskaa !!



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  18. #18
  19. #19
    Tänään 20 minuuttia koeajoa.
    +kohtuu tehokas, etunen irtoaa kevyesti tiestä
    +sulavasti toimiva laatikko
    +pleksi suojaa kohtuu hyvin
    +ketterä
    -ajoasento -tarkoitettu pienemmille??
    -ei saanut hihkumaan "ostan tään!!" Jäi kauppaan ;-)
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  20. #20
    Pitihän se käydä kokeilemassa. Tässä vähän vertailua KTM:n SMT:hen. Siihenhän tuota pitää verrata eikä mihinkään BMW:n GS-matkalehmään.

    + Tehokas kone ja sivistyneempi kuin kotarissa. Toimivat tehoasetukset. Ruiskun toiminta sujuvaa sport-asennossakin.
    + Ketterä ja vakaa
    + Pleksi hyvä ja säädettävissä
    + Ajoasento hyvä, ei isoa eroa kotariin. Hiukan matalampi kuin SMT.
    + Jämäkkä alusta ihan touring-asennossakin. Ei ollut aikaa kokeilla saisiko siitä SMT:n veroisen mukavuudeltaan. Parempi näin kuin liian pehmeä kumminkin ja säädöistä plussaa. Kotarin alusta on vakiosäädöissäänkin pirun hyvä.
    +/- Kytkin hiukan jäykempi kuin kotarissa, mutta OK
    +/- Etujarrun tuntuma huonompi kuin kotarissa, mutta OK, kun huomioi, että tässä on ABS. Kotarin jarrusta ei tuntuma paljon parane.
    - Takajarru heikko
    - Vaihteisto klonksumpi kuin kotarissa. Pelaa kyllä, mutta on jäykempi ja vapaa löytyy huonommin.
    - Äänet vakiona. Omituista ärinää kierroksilla.

    Eipä tuo ollut pettymys ja vastasi aika lailla ennakkokuvaa. Minusta MTS 1200 on aika nappi yhden henkilön sport touring-pyörä, jossa on kaikki mitä tarvitsee. Olemus ja käytös on astetta sivistyneempi kuin KTM:lla. Ottaisin tuon heti, jos paketti olisi suomessa järjellisen hintainen. Yli 10 k€ hintaeroa ei kuitenkaan pysty teknisellä paremmuudella perustelemaan.
  21. #21
    Lainaa (jmki @ Touko. 16 2010,23:47) kirjoitti
    Minusta MTS 1200 on aika nappi yhden henkilön sport touring-pyörä, jossa on kaikki mitä tarvitsee.
    Ei se ole sporttouring pyörä . Ducatilla OLI sellaisetkin joskus mallistossaan, ST3 ja ST4... MTS on enemmän allroad-pyörä. Pistäisin sen samaan kastiin esim. Suzukin V-stromin ja vastaavien laitteiden kanssa.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  22. #22
    Takana muutama päivä uudella MTS 1200 S Touringilla. Aiemmin takana neljä vuotta MTS 1000 DS:llä, joten jotain vertailupohjaa on mallin kehitykseen.

    Aloitetaan positiivisilla kokemuksilla:

    - VOIMAA on enemmän, kuin ihminen ikinä tarvitsee, noh ainakin kesän alkupuolella.

    - Moottori vetää paremmin pienillä kierroksilla, kutonen on oikeasti käyttökelpoinen satasen vauhdissa.

    - Polttoainetalous on jo näillä ajoilla selkeästi parempi kuin vanhassa.

    - Sähköinen jousituksen säätö oikeasti TOIMII. Sport-asetuksella pikku kylätielle kaarrettuani (ja takahampaan paikat pudotettuani) vaihdoin urban-asetukselle, ja kas, minne se kaikki pikkunyppy siitä tiestä katosi? Ja isot heitot menevät mukavasti heilahtaen. Oma veikkaus on, että viiden vuoden päästä ei sport tai sport touring pyöriä myydä ilman vastaavaa jousitusta.

    - Samoin ruiskun ohjelmoinnit antavat oikeasti mahdollisuuden vaihtaa ajotyyliä.

    - Pyörä on todellä "kevytkenkäinen". Tällä en tarkoita halua nostaa etupyörää, vaan sitä tavatonta ketteryyttä, millä tämän tyyppiseksi pyöräksi MTS mutkat ja matkat taittaa. Onneksi tämä on kulkenut sukuperintönä vanhalta MTS:ltä.

    - Satula on mukava (ks. myös negatiiviset puolet).

    Negatiiviset asiat:

    - Satula on liian lyhyt. Vanhassa MTS:ssa pystyy vaihtelemaan ajoasento paljon enemmän pystyn ja sportin välillä. Uudessa istutaan siinä, mihin luoja asennon loi. Jotenkin uskon, että tähän tulee "penkkipäivitys", kuten aikoinaan vanhaankin.

    - Uuden pleksi meluaa kypärään jonkin verran. Ei pahasti, mutta verrattuna vanhan MTS:n täydelliseen pleksiin, joka jätti kypärän vapaaseen ilmaan, on ero huomattava. Mistä tähän saa MATALAMMAN pleksin?

    - JARRUT! Tai lähinnä se ABS. Kun vanhassa MTS:ssa on oppinut nauttimaan jarrutuksista, joita voi viedä halutulle takapyörän nostotasolle, on uudessa vastassa vain tylsistyttävä tykytys jarrukahvassa. Kyllähän tästä oli kommentteja lehdissä, mutta että näin varovainen apsi. Noh, onneksi sen saa pois päältä aina tarvittaessa jolloin jarrut vastaavat vanhan pyörän jarruja, mutta sitten saa nauttia vilkkuvasta varoitusvalosta...

    Asian kohtuullistamiseksi on sanottava, että vanhassä pyörässä on takovanteet, kelluvat jarrulevyt, Brembon P4/4 jarrusatulat sekä teräspunosletkut. Tekeevät pienen eron originaaleihin nähden.

    - Ruiskun / kaasun asentotunnistimen toiminta. Tasaista nopeutta ajettaessa heittää välillä spontaanisti moottorijarrun puolelle, välillä kiihdyttelee. Jotenkin on sellainen olo, että tonnin huollossa saavat poijaat katsella tuota ominaisuutta.

    Jääkö plussan puolelle? Antaa ajan näyttää. Vanha MTS pani riman niin korkealle, että sitä ei heti ylitä. Mikäli sitä kokemusta ei olisi, olisin varmasti haltioitunut.

    Ehkä eniten nyppii tuo ABS:n ja ruiskun toiminta, jotka molemmat saattavat korjaantua päivityksillä tulevissa huolloissa (tai tuon ruiskun on pakko korjaantua).

    Kuitenkin tällä hetkellä fiilis on se, että antaa vanhan pyörän olla myynnissä, tällä uudellä mennään.

    Sanoi entinen valmentaja...
  23. #23
    Lainaa (undertow @ Touko. 18 2010,20:36) kirjoitti
    Mistä tähän saa MATALAMMAN pleksin?
  24. #24
    Ainakin tuolla saa aikaiseksi lyhyemmät sormet.

    Onneksi kahvoissa on etäisyyden säätö *
  25. #25
    Termiä multiin.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  26. #26
    Lainaa (Jake82 @ Touko. 20 2010,09:11) kirjoitti
    Termiä multiin.
    Joo, tuommoinen tumppi pitäis tulla omaankin... Jahka vaan saapuisi!
  27. #27
    Pääsin minäkin testaamaan. Vähän myöhäistä kun oma tulee tiistaina maahan. Ehkä odotin enemmän, mutta silti ostaisin edelleen. Olen ajanut viime aikoina enimmäkseen 1098R:llä niin verrokki on liian kova. Multistrada on varmasti hyvä matkapyörä ja pelkästään siihen käyttöön se minulla tuleekin. Hypermotard on sportti siihen verrattuna ja huomattavasti hauskempi vaikka tehoa onkin vähemmän.
    Alusta oli minusta pehmeähkö myös sport-asennossa ja aionkin muokata sport-asetuksen kovemmaksi ja ABS:ia vähemmän herkäksi jos niin pystyy tekemään. Touring-asetukseksi tallettaisin nykyisen sport-asennon. Alusta on niin pehmeä tai kate häiritsi, mutta minusta keuliminen ei ollut niin hallinnassa kuin muilla Ducateilla.
    Voimaa oli sopivasti, mutta enemmänkin olisi voinut olla. Äänet oli ajaessa liian hiljaiset tai ainakin bassoa saisi olla enemmän. Rupesin jo miettimään pitäisikö sittenkin laittaa se 2-1 titaaniputki. Jotain on kuitenkin pakko tehdä.
    Ruiskun ja kaasun toiminta oli moitteetonta. Ehkä aivan pieni voiman notkahdus 5000 kierroksen alapuolella.
    Penkissä takareuna painaa, siihen auttaisi jos istujan tyyny olisi sentin pari taempana.
    Kate oli aika hyvä ja minulla paras asento oli aivan ylhäällä. Vakiota vaikka 5 cm lyhyempi pleksi ala-asennossa voisi olla vielä parempi koska minua ei tavallisesti haittaa jos viima on tasaista ilman pyörteitä. Nyt oli joka asennossa vähän pyörteitä, mutta ei mitenkään valtavasti.
    Hyvä pyörä! Menee mun listan viiden-kuuden kärkeen ja matkapyörien ykköseksi tai kakkoseksi. Aivan lyömätön Norjaan, alpeille tai öljysorateille.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  28. #28
    Pari viikkoa ajoa takana, ja ehkä tähän alkaa jo tottumaan. Edelleenkin vanha Multi tuntuu sportimmalta ja aidosti monikäyttöisemmältä pyörältä. Toisaalta ajoasentoa sai parannettua merkittävästi säätämällä tankoa hieman eteenpäin, eipä ole enää niin leposohvamainen olo.

    Pleksiä toivon edelleen matalammaksi (sahaa olen katsellut sillä silmällä), penkkiä pidemmäksi ja mikkoylille tiedoksi, että ABS:n säätö on binäärinen: on/off. Viime viikon testauksen perusteella ilman ABS:ää pysäyttää pyörän 70 km/h:n vauhdista n. 4 m lyhyemmällä matkalla. Vastannee satasesta helposti n. kymmentä metriä, mikä on paljon.
  29. #29
    Kävin istumassa Hailacilla sen vanhan multin päällä ja se tuntui paremmalta. Ei niin sohva. On se silti liian erikoisen näköinen minun makuun ja tehoahan siitä uupuu.
    Tänään vein Hypermotardin seisomaan mun toiseen talliin kun Desmosedicin vakuutus alkoi ja vuorotan niitä. Ei ole varaa pitää 5-8 pyörää liikenteessä yhtäaikaa eikä pyörät mahdu kotiin.
    Kyllä se Hyper tuntui aina vaan hyvältä, aivan kuin eri planeetalta kuin Multistrada 1200. Eri käyttöön ovat vehkeet.
    Mulla oli Saksassa ollessa ST4S päivän käytössä kun 1098S oli huollossa ja kyllä sekin oli mieleinen. Oikea matkapyörä, leppoinen ajoasento ja helppo ajaa mutkissa. Ducatin pitäisi ehdottomasti kehittää sen seuraaja.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  30.  
  31. #30
    pitänee vetää rälläkällä n. 5 cm matalammaksi se alkuperäinen pleksi. Pakko ehkä odottaa, että joku aftermarket-valmistaja tekee jonkun korkuista halvempaa pleksiä jos meneekin pieleen.
    Kerran olen eläissäni tarvinnut ABS:ää ja se oli kun vanha diesel-MB veti vasemmalle kaistalle eteen kun testasin BMW K1200:sta. Rengas piirsi mustaa kun jarrutin eikä mennyt lukkoon eli toimi mahtavasti.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen