Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Onko kellään muulla ollu sellasta ongelmaa, että vaihdepoljinta joutuu polkemaan välillä pari kertaa ennen ku vaihde menee pykälään, siis pelkästään ylöspäin vaihtaessa ja alaspäin vaihtaessa vaihdepoljin tuntuu löysältä. Eli onko ongelma vaihdepolkimen säädöissä vai kenties jossakin muualla?
    Onko sulla ihan uus pyörä?
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
    Minulla sama homma..ja uusi pyörä on.
    2 kertaa 5. 6.sella vaihtaessa ei ole mennyt 6. päälle..
    Kuulostaa kyllä uuden pyörän ominaisuudelta. Eiköhän se siitä parane!
    Juu, tuttu tunne!

Itsellä kun oli moinen laite niin ei löytynyt koko kutosta ensin mut ja välillä vaihdeaski meni "jumiin" kun vaihtoi pienempää silmään...

Mut kilometrit korjasi sen...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (jhayrin1 @ Huhti. 23 2006,21:47) kirjoitti
    On sillä 3000 ajettu jo.
    Lainaa (kylälähtee @ Huhti. 23 2006,22:37) kirjoitti
    On sillä 3000 ajettu jo.
    Mitkä öljyt? Laita Shell Advance Ultrat sisään 6tkm huollossa ja hanaa ennen sitä ja jälkeen sen... Jäykkä aski...on ominaisuus. Ainakin itsellä toimii shellin öljyllä hyvin.
    Be kind to Animals...Kiss a hockey player!
    Mitenkähän mahtaa toimia castrolin gps öljyillä?
    kun tuo tonnin huolto lähestyy ja olis itellä tuota punaista oilia..
    Lainaa (petrif_74 @ Huhti. 23 2006,23:34) kirjoitti
    Mitenkähän mahtaa toimia castrolin gps öljyillä?
    kun tuo tonnin huolto lähestyy ja olis itellä tuota punaista oilia..
    Mulla oli alussa 6R:ssä Castrolin öljyt. Aivan hirveät! Välivapaita löyty ja ei todellakaan toiminu niin kuin olisi pitänyt. 12tkm huoltoon viedessä mainitsin ongelmasta ja huoltomies sanoi,ettei todellakaan ollu ensimmäinen kerta ku Castrolit ei toimi!!
    Silkolenen öljyt toimi hyvin.
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Lainaa (Hanski750 @ Huhti. 23 2006,23:03) kirjoitti
    On sillä 3000 ajettu jo.
    Mitkä öljyt? Laita Shell Advance Ultrat sisään 6tkm huollossa ja hanaa ennen sitä ja jälkeen sen... Jäykkä aski...on ominaisuus. Ainakin itsellä toimii shellin öljyllä hyvin.

öljyistä ei hajuakaa, mut tänää ku kävin lenkin heittämässä ni pelas taas hyvin . En tiiä mistä johtu toi tollanen ettei vaihteet menny päälle. Mut onneks taas pelaa. Toi oli varmaa niitä kawan vakio-ominaisuuksia, minkä aika moni on joutunu kokemaa
    Lainaa (kylälähtee @ Huhti. 24 2006,23:57) kirjoitti
    On sillä 3000 ajettu jo.

öljyistä ei hajuakaa, mut tänää ku kävin lenkin heittämässä ni pelas taas hyvin . En tiiä mistä johtu toi tollanen ettei vaihteet menny päälle. Mut onneks taas pelaa. Toi oli varmaa niitä kawan vakio-ominaisuuksia, minkä aika moni on joutunu kokemaa
    Kröhöm! Tarkoitat varmaan, että moni on SAANUT kokea...
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
    ihmettelin hondassa samaa kun aloitin kauden ku ei mee vaihteet kunnolla päälle...siinä kiroilin huoltoo ja kaikkee mahdollista...
    mutta kuinka ollakkaan kun 500 kilsan jälkeen vaihteet toimii kuin ajatus..
    vedin johtopäätöksen et talven jälkeen KUSKI ei vaan osannut hommiaan sujuvasti
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
    Lainaa (kylälähtee @ Huhti. 24 2006,23:57) kirjoitti
    On sillä 3000 ajettu jo.

seuraappa ilman lämpötilaa kun lähdet ajelemaan,kun tuossa
    mainitsit että "tänään" pelas hyvin,viittaa juuri noihin öljyihin
    silloin merkin vaihto (siis öljy merkin) olisi syytä harkita.
    Lainaa (Kawa600 @ Huhti. 23 2006,23:57) kirjoitti
    Mulla oli alussa 6R:ssä Castrolin öljyt. Aivan hirveät! Välivapaita löyty ja ei todellakaan toiminu niin kuin olisi pitänyt. 12tkm huoltoon viedessä mainitsin ongelmasta ja huoltomies sanoi,ettei todellakaan ollu ensimmäinen kerta ku Castrolit ei toimi!!
    Silkolenen öljyt toimi hyvin.
    Mä uskon että toi johtuu ihan vaan niistä vähäisistä ajokilometreistä. Itsellä oli samat ölpät ZX-6:ssa. Alkuun välivaipaita ja takkuilua esiintyi, kokeilin lisätä, vähentää ja vaihtaa öljyn merkkiä, mutta ei auttanut. Riittävien ajokilometrien (+10 000) jälkeen alkoi laatikko toimimaan virheettömästi.

Castroleilla rullailin sitten tuosta eteenpäin kun kytkin piti musta parhaiten niillä.

GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    Samanlaisia ilmiöitä olen huomannut omassa 06'ssani. Tonnin huollossa laittoivat Bel Rayt sisään. Nyt ajettu 5300km. Seuraavaksi laitan Shell Advancet, sitä on vaan vaikea löytää.

Mulla ilmenee asia siten, että kun on pidemmän aikaa ajellut niin alaspäin vaihtaminen on jotenkin takkuista. Tämä ilmenee vain lämpöisellä moottorilla yli tunnin ajon jälkeen. Nopeammilla pyrähdyksillä kaikki toimii ok. Tästä itsekin päättelin että öljyissä saattaa olla syy.
    Mopot, musiikki ja lentopallo.
    Mun Zetassa ei meinannut vaihteet keväällä toimia...
    Irroitin jalkatapin ja vaihdevivun, se vaihdevipu ei meinanut liikkua/pyöriä siinä akselinsa ympärillä lainkaan. Se oli täynnä paskaa ja ruostetta. Putsaus ja voitelu niin vaihteet alkoi pelata ihan nätisti...
    repsolit sisällä ja vaihteet toimii kuin unelma.. sisäänajoöljyillä vaihtaminen oli semmosta tuuripeliä et miten loksahtaa aina milläki kerralla.
    Tuo ei ole öljyjen vika vaan vaihteensiirtomekanismin ominaisuus.
    Vaihdepolkimen kytkimen alle jäävä mekanismi ei keskitä vaihdepoljinta kunnolla vaihteiden "puoliväliin".
    Eli kun vaihtaa esim neloselta vitoselle, poljin ei välttämättä palaa niin paljoa takaisinpäin että ottaisi "kunnolla kiinni kutosesta" ja vaihdetta joutuu nostamaan kahdesti.
    Vika on helppo nähdä kun irroitaa kytkimen edestä pois että näkee siirtomekanismin. Samalla pitäisi katsojan hoksata ongelman korjaamiseksi vaadittavat viilaukset.
    Jos alkaa mekanismia viilaamaan, samalla kannattaa lisätä vaihdepolkimen liikematkaa niin että vaihde menee polkimella perille asti, eikä perillemenoa jätetä sen jousikuormitteisen rullan ja piparilevyn vastuulle.
    Tein omaani (12R) ko. muutoksen ja sen jälkeen on toiminu kuin unelma!
    Myös edellinen pyörä tuli viilailtua. (FZR1000)
    Jos toiminpide vähänkään hirvittää, älä tee sille silloin mitään.
    Jos viilaat liikaa, ei vivusto enää toimi.
    Ja jos viilaat, niin vähän kerrallaan välillä kokeillen.
    Jos jokin toimii loistavasti, älä huolestu, kyllä se siitä vielä
    murheeksi muuttuu!
    Itellä oli ZX-6ärrässä samallaista vikaa mutta huomasin sen johtuvan siitä ettei poljin päässyt aivan alas asti ellei jalkaa siirtänyt sivuun tai tosissaan katsonut että se menee ihan stoppariin asti. Sitten ku sen päästi aina välissä kolahtamaan alas niin johan alko vaihteet vaihtumaan. Että jos se oliski siitä
    Hirvee ninjapomperi
    ...ja mulla uudessa z750S:ssä sama pulma; ylöspäin vaihtaessa 1-2 tai 2-3 jää joskus 'väliin'. arvelin että se johtuu vaan omien taitojen puutteesta mutta lohdullista lukea että vika voikin olla pyörässä :-) parasta tietysti jos sen aika/kilometrit parantaa

muuten olen kyllä 2500km jälkeen erittäin tyytyväinen pyörään. vähän raju peli ensimmäiseksi pyöräksi mutta maltillahan ajaa vaikka superkyykkyjä!
    Senior Highway Bomber

Ride Loud - Ride Proud

Kawasaki z750s -05
    Vaihdoin uudet Shell Advanced VSX4 öljyt tilalle. Nyt voi sanoa, että paljon jämäkämpi on vaihteiston toiminta, ei enää "epäröintiä" alaspäin vaihdettaessa. Tyytyväinen olen lopputulokseen.
    Mopot, musiikki ja lentopallo.
    Mulla kans tänää uudet öljyt 6000 huollossa kehiin, ni kylläpä muuttu laatikko jämäkemmäks. on tääs ku uus pyörä
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Omassa 04-vuoden zetorissa vika korjaantui tyystin jalkatapin ja vaihdevivun irrotuksella,putsauksella ja voitelulla.Suosittelen tekemään ainakin kerran kesässä.
    Lainaa (kostaja @ Heinä. 17 2006,10:11) kirjoitti
    Omassa 04-vuoden zetorissa vika korjaantui tyystin jalkatapin ja vaihdevivun irrotuksella,putsauksella ja voitelulla.Suosittelen tekemään ainakin kerran kesässä.
    Mulla 04 zx-6:ssä oli vaihdevikaa kans,toi kyseinen temppu korjas sen.
    Mä jaksa mitää paskapuheita kuunnella......

Luulin jo kytkimen menneen paskaks kun kaverikin niin ehotteli...
    Noh muistin joskus lukeneeni tätä samaa ketjua ja kaivelin sen esiin. Nyt pelaa paremmin ku uutena!

Ei tarvinnu muuta kun crc:tä suihkutella polkimen niveleen ja heilutella ja suihkutella. Yritin irrottaakkin sitä vaan tuloksena pyöristynyt kuusiokolo et ellei siellä mitään oravanpesää ole niin ei tarvii irrotella, suihkuttelu/heiluttelu riittää.

Jospa sitä iltasella vielä
    750Z -> 990 -> X
    joo taitaa z750 ominaisuus olla et jos laskee nopeuden isolla vaihteella tarpeeks alas niin alkaa oleen vaikea saaha vaihteita rullaan alas ykköstä kohti.. mut niksit kun oppii niin toimii!

ja tuo vaihdepolkimen voitelu kannattaa tehä 1-2 kertaa kesässä!
    sillä on vaikutusta! kannattaa otta koko jalkatappi runkoineen irti ja sit kokeilla sitä vaihdepolkimen kuusiokoloa auki, sielä on liimat välissä joten se ON tiukka!
    Honda CB 1300 -08
    SUZUKI BANDIT 1216 T -97
  27.  
    Senhän mä irrotinki ja juuri ko. kuusion pyöristin ku on tiukka. Eivät saaneet enää lähipajallakaan auki pilalla. Ee voi mitää vaihteet pelaa kun unelma ny!

Mulla tosin ei ollu onkelmia isojen vaihteiden kans tai uusien välivapaiden, ykönen ei vaan halunnu mennä aina päälle tai sit se jäi jumiin koko poljin
    750Z -> 990 -> X