Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Moi kaikille.

    Nyt tarvitsisi hiukan apuja.

    Tulimme tänä aamuna Gdyniaan ja olemme nyt keskellä Puolaa.

    Ollaan reissussa menossa kohti kroatiaa ja huomasin ruuhkassa ja tässä lämpötilassa ( 26 astetta ) että puhaltimet eivät lähde käymään.

    Ja tietenkin maintenance manual ei ole mukana.

    Voisiko joku kertoa ensin mikä sulake ohjaa puhaltimia.

    K1200LT / 2007

    Onko helppo löytää termostaatti ja mitatata/ohittaa se.

    Terveisin,

    Reima
  2. #2
    Itellä ei oo mitään hajua sähköhommista... eikä kyllä paljon muustakaan

    Kuitenkin olin katsovinani jotain manuskaa:

    Fuses

    1 Brake-light switch, fuel warning light, fan relay,
    instrument cluster, switch for adjustable
    windscreen 4 A
    2 Parking lights, front and rear 4 A
    3 Horn, brake light, anti-theft alarm, if fitted 15 A
    4 Motronic, fuel pump, diagnosis 15 A
    5 Instrument cluster, on-board computer 4 A
    6 Heated handlebar grips 4 A
    7 Adjustable windscreen, power sockets 1
    and 2 15 A
    8 Radio, map-reading light, interior light for top
    case, power socket for top case 15 A
    9 Fan, right4 A
    10 Fan, left 4 A
    11 Seat heating front/rear 15 A
    12 Cruise control system 15 A

    Kuvassa numerot menivät vasemman puolen sulakelootassa ylhäältä alas ... 1-4 ... keskiloota 5-8 ... kolmas loota (joka hieman erillään?) 9-12

    Eipä tainnut paljoa olla apua Toivottavasti reissu sujuu jatkossa "mutkattomammin"

    ...ja saattoipa kyllä olla vanhakin manuska

    mikä lie sivusto...

    http://rapidshare.com/files/36215635...air_manual.pdf



  3. #3
    Hienoa,

    Kiitos tästä.

    Jatketaan huomenna aamulla.

    JA HYVÄT VAPUT
  4. #4
    Olettaisin flektin katkaisian olevan jossain syylärin yläpään vaiheilla kummassajommassa päädyssä. Normipelissähän pistokkeen irroittamalla ja oikosulkemalla vaikka paperiklemmarilla, saa flektin pakko-ohjatusti pyörimään. En tosin uskalla sanoa voiko samaa kikkaa käyttää Bemussa.

    Toivottavasti tästä on edes jotain apua.

    -Harri-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  5. #5
    Sulake numero 3 (7,5 A) sulakerasiassa numero 1 on puhaltimien proppu. En ole ihan varma kumpi niistä kahdesta repsikan penkin alla olevista bokseista on numero yksi, mutta veikkaisin sitä, joka on kauempana pyörän keskilinjasta. (Sulla nimenomaan on uudempi pyörä eli vain kaksi sulakeboksia ja yhteinen sulake nro 3 molemmille puhaltimille.)

    Jollei vika löydy sulakkeesta, niin sitten seuraavana on rele K9140 (ei tietenkään kenttämerkattu... ), joka sijainnee siellä pääsähkölaatikossa tankin alla. Ei kannata ryhtyä penkomaan kesken reissun...

    Oikein hätätilanteessa helpommalla päässee, kun avaat molemat kyljet jolloin puhaltimiin ja niiden sähkönsyöttöpistokkeisiin pääsee käsiksi ja virittää niille vaikka sähkön suoraan akulta. *Haet joltain huoltiskalta simppelin johdon väliin asennettavan sulakkeen ja vipukytkimen väliin ja se sitten pilkistämään vaikka penkin alta, jolloin voit tarvittaessa pakottaa puhaltimet päälle.
    Jollei helteet ole tuon pahemmat niin voi olla, että riittää kun teet tuon pelkästään oikeanpuoleiseen puhaltimeen, se on hieman helpompi päästä käsiksi.

    Tai sitten pidät vaan sen verran vauhtia yllä (eli välttelet noita ruuhkia ja kaupunkeja jos voit), että ajoviima jäähdyttää. ei ne LoTjan puhaltimet yleensäkään kauhean herkästi lähde päälle ja kun lähtevät niin aika äkkiä sitten kyllä sammuvatkin.

    Toivottavasti löydät vian, itse tulossa sinne päin reilun viikon päästä, nähdään Oberschwabenissa...

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #6
    Kiitosta Pozolle.

    Tänään tosiaan jouduin line splittaamaan melkolailla että sain
    lämmöt pysymään aisoissa

    Tsekkasin tuossa että Budapestissä sekä Zagrebissa on bemarin huolto.

    Voi olla että käyn jommassa kummassa jos en itse pysty ongelmaa korjaamaan.

    Päivittelen kun taas pääsen netin ääreen.

    T: Retu
  7. #7
    Malbrokissa on tosi hyvä prätkäkorjaamo joka jeesas mua kaks vuotta sitten, kaupungista muutama kilsa saksaan päin.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  8. #8
    Huomenta,

    Sulake on palanut. Syytä en vielä tiedä.
    Kun käyn tankkaamassa niin samalla kyselen varasulakkeita.

    Ei muuta kuin paljon kiitoksia tähänastisesta avusta.

    T: Retu
  9. #9
    No niin, tässä viimeinen päivitys ongelmastani.


    Kävin aamulla ostamassa uuden sulakkeen ja laitoin sen paikoilleen.
    Annoin koneen lämmetä ja tuulettajat lähtivät pyörimään normaalisti.

    Tässä päivän aikana lämpötila kerkesi nousta useaan otteeseen ja tuulettimet toimivat moitteetta.

    Joten mitään syytä sulakkeen palamiselle en ole löytänyt.

    Että silleen.

    T: Retu
  10. #10
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Joskus sulakkeet myös palavat ajan hampaan purtua. Autosta paloi 75amp lataussulake. Kattelin sitä vanhaa siinä sitten niin oli aikasta hapertunut se itse "kärähtävä" langanpätkä...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  11.  
  12. #11
    Kaverin pyörässä oli kerran pieni kivi jumittamassa flektin siipien välissä estäen pyörimisen ja poltti sitten sulakkeita. Käsin flektin siivistä pyöritellessä nokare sitten putosi ja homma oli sillä selvä.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)