Osaisiko joku kertoaa mistä kohtaa löytyy tyyppikilpi vm. -00 K1200RS pyörästä ja lukeeko kilvessä EU tyyppihyväksyntäkoodi?
Tuontipyörän kuljetus tulee huomenna pihalle ja meinasin saada perjantaina papereita katsastuskonttoriin. Sen perusteella mitä olen nyt netistä lueskellut, ei vaatimustenmukaisuustodistusta tarvitsisi ollenkaan hakea, jos pyörän tyyppikilvessä on EU-tyyppihyväksyntäkoodi. Pystyisikö joku vahvistamaan tämän?
/risto
BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
Honda VF750F vm. -87
Ratapyörä Yamaha 250cc
Honda 305 Super Sport vm. -65
Viime viikolla tuotatin 2002 K1200RS:n. Tyyppikilpi on satulan alla, mutta minun piti hankkia vaatimuksenmukaisuustodistus. Italialaisessa rekisteriotteessa oli joitain E-hyväksyntäkoodeja, muttei riittävästi. Vaatimuksenmukaisuustodistus tulee minulle TUV-nordilta.
Kannattaa kuitenkin aloittaa katsastus ja hankkia todistus vasta jos katsastaja vaatii. Vaikka katsastus keskeytyy niin ei tarvitse maksaa siitä, että menet näyttämään todistuksen 1kk:n sisällä.
Tatu K
Okei, kiitti, mutta katsoitko sitä mitä siinä tyyppikilvessä lukee? Koodin pitäisi näkyä siinä ja nimenomaan jos näkyy siinä silloin vaatimuksenmukaisuustodistusta ei tarvittaisi.
Tässä lainaus ao kohdasta ja alla linkki sivuun:
"Koko ajoneuvon EY-tyyppihyväksyntänumero muodostuu pienestä e-kirjaimesta ja tyyppihyväksynnän myöntäneen jäsenmaan kirjain- tai numerotunnuksesta sekä mm. asiaa koskevan direktiivin numerosta ja hyväksynnän järjestysnumerosta. Osat erotetaan toisistaan tähdellä. Esimerkiksi e17-alkuinen tyyppihyväksyntänumero on myönnetty Suomessa."
http://ec.europa.eu/finland/news/press/101/10902_fi.htm
Honda VF750F vm. -87
Ratapyörä Yamaha 250cc
tyyppikilvessä : e1-92/61-00104/02, pitäisikö tuo riittää minullekkin? Ehdotanko konttorille, että maksavat sadan euron todistuksen?
Soitin sitten katsastuskonttoriin ja meinasivat, että pitää olla vaatimustenmukaisuustodistus kuitenkin. Vaikutelmani oli kuitenkin, että kaveri ei kyllä oikein tiennyt asioita varmuudella.
Nyt kun jo tilasin, että saisin asiat eteenpäin, jutulla ei ole enää merkitystä minulle, mutta olisihan tämä juttu hyvä saada selväksi, ettei porukan tarvitse turhasta maksella satasta.
Honda VF750F vm. -87
Ratapyörä Yamaha 250cc
Jos tuo E alkuinen pitkä tyyppihyväksyntäkoodi löytyy pyörän tyyppikilvestä, vaatimuksenmukaisuustodistusta ei tarvitse hankkia.
Vaihda suosiolla katsastuskonttoria jos vaativat tuon todistuksen vielä tyyppikilvestä löytyvän koodin lisäksi.