olenpa huomannut että monet näyttävät peittelevän lämpimässä tallissa olevia pyöriään lakanoilla.
Perustuuko ilmiö:
a.) Nuukuuteen. Ei haluta investoida MP peitteeseen
b.) Taikauskoon. Uskotaan että ilmatiivis MP peite pilaa pyörän kun ei pääse käryt poistumaan. Uskotaan että MP peite on myöskin maalipinnalle kovakouraisempi kuin lakana
c.) Faktaa. Ilmatiivis MP peite tosiaan pilaa pyörän kun ei pääse käryt poistumaan. MP peite on myöskin maalipinnalle kovakouraisempi kuin lakana
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
d.) hyötykäyttöön. Vanhat lakanat kun ovat hyvä peite ja toimivat hyvin siinä käytössä.
Tunturi Sport -73 | Yamaha R1 -07
Lakana on on mukavampi käsitellä kuin mp-peite.
Lakanaan voi myös pyyhkiä käpälät tarvittaessa, ja lakanasta voi tehdä sitten autotalliin rättejä kun siltä tuntuu.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
+ Lakanaan on hyvä kääriytyä kun yöpyy tallissa, venähtäneen fiksailuillan päätteeksi.kirjoitti
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Vastakysymys:
-Jos pyörää säilytetään lämpimässä tallissa, miksei vanha lakana kelpaisi pölysuojaksi? Miksi ostaisit mp peitteen?
Oletetaan, ettei autotallin katto vuoda.![]()
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Mihin sitä lakanaa (tai peittoa) ylipäänsä tarvitaan? Siis tässä kyseisessä aiheessa.
Retired
Pölysuojana on ollut joskus tapana käyttää. Helpompi heittää mopon niskaan kuin tiukempi mopopeite. Lämpimässä tallissa tiivis mopopeite on turha. Kuivaa mahdolliset kosteudet lakanan alta paremmin.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ainakin tuossa mun tallissa erilaisten työstöoperaatioiden seurauksena leijailee pölyä sen verran, että mielellään mopon jollakin peittelee. Lakana hengittää, muovipeitto kerää kosteuden. Vaikka luulisi ettei sinne mitään tiivisty lämpimässä tallissa, niin kyllä sitä aina muutama pisara löytyy...
Ok. Enpä ajatellut että mopotallissa voidaan työstää kaikenlaista talvisaikaan. Mun paha.
Retired
Juu-u, kyllä jotkut talvisin (pyöriään) ahkerasti rassaavat. Lisäksi sitkeä huhu kertoo myös miehistä joiden moottoripyöriä on rassattu niin ettei ne ole vielä kesäksikään kunnossa. Kun kauniina kesäisinä päivänä ovat tytöt mekoissaan ja miehet pyörillään, ihmettelee tämä rassaaja vielä omaa pyöränsä joka on palasina.(TwinTenox @ Huhti. 19 2010,12:17) kirjoitti
Nii ja lakanan pystyy sitte tarvittaessa pesemäänki ku on ne rasvaiset sormensa siihen pyyhkässy.. 90astetta ja lika lähtee, ja taas on uusi peitto mopon päällä!![]()
Ei kai semmoisia ole olemassa? ? ?(Yammu-setä @ Huhti. 19 2010,13:24) kirjoitti
tiedän useita tapauksia, että on pitänyt ostaa toinen pyörä ajopyöräksi, kun eka on palasina rakentamisen takia.
itse kyllä lähinnä revin lakanat räteiksi.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
sama vika täällä. lakanat räteiksi. kukin taaplaa tavallaan.(jaket @ Huhti. 19 2010,21:12) kirjoitti
mutta jäin vaan tallilla ihmettelemään kun äärimmäisen hyvin pidettyjen lähes uusien, kalliiden ja varusteltujen pyörien päälle oli soviteltu lakanoita. arvaan että kyseisten pyörien varustearsenaalista sitten kuitenkin löytyy myös joku NASA:n certifioima MP-peite mutta jostain syystä ne ei olleet käytössä yhdessäkään. heräsi uteliaisuus..
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Tietoinen valinta
Mieti nyt itsekin, kummalla nukkuisit paremmin, hopeanvärisellä pressulla vain sievällä kukkalakanalla?
No, lisäksi pyöräni asuu vartioidussa autohallissa.joskus loskakelillä siellä on aamupäivästä lätäköitä, kun autot tuovat lunta sisään. Se sulaa ja haihtuu muutamassa tunnissa ja halli on taas kuiva. En kuitenkaan halua käyttää hengittämätöntä muovipressua, ettei kosteus tiivisty. Pressu saattaisi kyllä olla parempi pölysuoja, niukka lakana ei auta mitään vaan pyörässä on aika hyvä pölykerros talven jälkeen.
Saas näkee, just kävin ottamassa lakanan pyörän päältä ja valmistelemassa moottorin irroitusta, onneksi on a) rempattu kone jo rakennettuna ja b) varapyörä pahimpaan ajokuumeeseen ja c) kolmas pyörä rassattavaksi, ettei sitten tarvi toimivia purkaa.(Yammu-setä @ Huhti. 19 2010,13:24) kirjoitti
Siis lakana tallissa, oikea peite pihalla, jos on sadetta odotettavissa.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
oma pölyinen talli! Sil on lakana alla ja untuva täkki päällä, ettei tuu vilu!
No jos pölyt laskeutuu päälle, nii saaha sen pestyy!!
Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
Kyllä meitin huushollissa on ainakin kaikki vanhat lakanat ja t-paidat lähteny talliin "uusiokäyttöön" *![]()
Nyt tosin vois kylän mummot vähän ihmetellä, kun tuolla pihalla seisois mopo, jossa on kukka-lakana päällä ja vettäkään ei taida pitää *
..oispa vielä se oma talli *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Lakana on kätevämpi kuin peite. Helppo vetästä pois ja laittaa päälle kun ei tartte varoa että tuuli vie tai vesi tulee niskaan. Lisäksi jokaisessa taloudessa on jo lakanoita, ei tartte sijoittaa kalliiseen peitteeseen.
Ja miksi ostaa rättejä kun vanhoista t-paidoista, sukista ja alushousuista saa rasvarättejä ja vastaavia ihan ilmatteeks.