Nyt alkanut tuntumaan siltä, että pyörä pitäisi vaihtaa isompaan. Mutta ensin pitäisi saada entinen myytyä. Mitähän tuosta Kawan ER5:sesta voisi saada? -03 vuosimallia ja n.35tkm ajettu.
Ja mikä tilalle? Ajatuksena ehkä hieman sporttisempi pyörä, mutta ei ihan kyykky. Kokoluokkana n.1000-kuutioinen. Olen katsellut esim.
Kawa Z1000
Suzuki SV1000
Honda Hornet 900
Kawa ZXR 1200
Suzuki Bandit 1250
Hintaluokkana 6000-8000e.
Oisiko muita mikä voisi olla hyvä? Matkustajan paikan pitäisi olla kohtuu hyvä, koska mamma on jonkun verran kyydissä. Myös laukku pitäisi saada pyörään kiinni.
Eli ehdotuksia uudesta, ja veikkauksia mitä kannattaa pyytää erkistä. Ja jos jotakin erkki kiinnostaa niin viestiä vaan.
Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
"Mitähän tuosta Kawan ER5:sesta voisi saada? "
3000€ maximi,mutta jos haluat nopeat kaupat laita hinnaksi 2700€.
Pyörät menevät nyt tosi heikosti kaupaksi.
MP-buumi on nyt out.Muotimotoristit myyvät kilvan ajopelejä.
Markkinoilla on selvä ylitarjonta.Tilanne ei tule paranemaan kesän
lähestyessä kuten usein käy.
Nettimotossa näytti 2000 - 2006 vuosimallin ER-5:t olevan hintahaarukassa 2100 - 3900e. Siitä vaan valkkaamaan sopivaa hintalappua ja Erkki myyntiin. Tarjontaa tosin näyttää olevan aika lailla ja jotkut optimistit vielä nostavat hintojaan näin kesän lähestyessä![]()
sv 1000 on pois laskuista jos kyyditettävää on...(Chrysler @ Huhti. 18 2010,20:44) kirjoitti
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91
Nettimotossa on tällainen myynnissä:
Honda CBF 1000s ABS
Menisi juuri budjettiin ja mukana kuvista päätellen kolme laukkuakin.
hooondaaa
Miksi pitäisi SV1000 jättää pois laskuista? Jos Er-5:llä tottunut kuskailemaan, niin SV tuntuu 2 päällä ihan luksukselta!(Soikka83 @ Huhti. 18 2010,23:27) kirjoitti
Omien, vaikka vähäisten, kokemusten perusteella uskon väittää että SV on ihan käypä peli kyyditettävän kuskaamiseen. Eihän se mikään 1100XX ole, mutta mielestäni aika passeli. Tilaa riittävästi, ja vakaa ajettavuudeltaan.
Edit: kaikkihan omiaan tietty mainostaa, itselläni SV, mutta aloituspostin kirjoittajan listalta oikein hyvä vaihtoehto olisi tuo 1250 Bandit.
- 01 YZF 1000R Thunderace
SV:llä on tullut reissattua 2-päällä ja kolmen kovanlaukun setillä ympäri ämpäri Eurooppaa, joten ei se takajakkara nyt ihan toivoton voi olla, vaikka aika toivottomalta näyttääkin. Ja kyseessä oli vielä 650-versio.
Kyytiläinen tosin on melko pienikokoinen ja ehkä 50-kiloinen, mikä varmaan vaikutti asiaan. Ja nykyinen V-Strom on kyllä kyytsäämiseen kaikinpuolin ihan eri taivaasta. Mutta SV:lläkin todistetusti pystyy matkailemaan 2-päällä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tullin Mahti-laskuri ataa moiselle Kawalle tällaisia hintoja
Yleinen pyyntihinta(€) * 3113
Yleinen myyntihinta(€) 2179
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Noin tonnisiin nakupyöriin menee myös Triumphin 955 ja 1050 triplet.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Myöskin FZS 1000 voinee lisätä listaan.
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Niin no miksei sitten se XX jos kerran kyytiläinen ja laukut pitää olla? Minusta menee spekseihin, tarjontaakin riittää tuohon hintaan.(kahvaaja @ Huhti. 18 2010,23:59) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Sitten on VTR1000F, hieno laite ajaa ja takatilat ok vakiotakakatteella.
..paukkua ja vääntöä löytyy twinin ansiosta myös siihen kaks päällä ajamiseen oikein mukavasti.
Tuohon hintahaitariin saa aika uusia 1200 banduja i/ö-koneella
Esim.nettimoto
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
Kävin tänään liikkeissä katselemassa pyöriä, ja Bandiitti tuntui kyllä hyvältä, eli se olisi vahvoilla seuraavaksi pyöräksi. Nyt askarruttaa tuo vuosimalli, mikä kannattaisi hankkia? Ilmeisesti -07 tuli ruiskukone, mutta onko sillä kuinka suuri merkitys, onko kaasari vai ruisku? Kannattaako ehdottomasti ostaa uudempi että saa ruiskun? Vanhempiakin saisi aikasta edukkaasti vähän ajettuna ja siisteinä. Eli mitä käytännön eroja noilla on?
Toinen miellyttävä pyörä oli Kawasakin ZXR 1200. Tuntui hyvältä, mutta tämä kyseinen pyörä ei ollut oikein siisti kuntoinen, mutta jos siisti kohdalle sattuu, sekin voisi olla mahdollinen seuraavaksi.
Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
Eipä sillä huono ajella ollu 2 päällä mut kyytiläiset valitti huonoks istua? itse en ole päässy takapenkkiä testaamaan...(kahvaaja @ Huhti. 18 2010,23:59) kirjoitti
kaippas fzr oli sitte kyydissä istujalle luksusta sv:hen verrattuna! *
muutenhan tuntuis olevan kelpo vehje kyl!
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91
(Arcade @ Huhti. 19 2010,15:20) kirjoitti
Ei kyl mä ajan yhä Trumpalla, mutta nettituttu kävi hakemassa itselleen tuon Hondan.
Ilmeisesti ei ole saanut myyjä laitettua myydyksi. Mää nyt koitan pitää tätä Triumphia pidempään. Paino sanalla koitan...
Retired
Saiko tingittyä hinnasta? Oli kyllä pyyntihinta jo hyvinkin kohtuullinen.(TwinTenox @ Huhti. 19 2010,22:35) kirjoitti
hooondaaa
En ole varma, mutta ilmeisesti ei. Toisaalta muut samanhintaiset on n. 10x enemmän ajettuja.(MrEre @ Huhti. 19 2010,22:42) kirjoitti
Retired
Osta kaverilta zrx1100 -99. just tuli säädöstä ja on siistin näköinen eddie lawson replica oikeella värityksellä eli vihreällä. Takaratas teho on 105hv. Ja jaksaa mennä kakspäällä ja tilaa on. Kysytäänkö?(Chrysler @ Huhti. 19 2010,20:28) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Kaasari bandit on tosi mukava ajaa,kun on pakoputki ja säädöt kohdillaan.Ei tehokuoppia ja toimiva vääntö alkaa n.2000rpm kierroksilla ja jatkuu sinne 8500rpm.(Chrysler @ Huhti. 19 2010,20:28) kirjoitti
Ja 1200cc i/ö pyörä on kevyempi kuin gsf1250,ja helpompi keventää,oman pyörän paino ajokunnossa n.224kg.
Vuosimallit 2001-2005 uudella rungolla yms. pieniä "parannuksia"
Vuosien 1996-2000 malliin. 2006 on sekoitus vähän kaikkea,mutta sama i/ö kone,2006 malliin on vaikeampi löytää lisäpalikkaa esim. jäykempiä etujousia.
Ihan sama minkä vuosimallin hankkii(1996-2010),saa rahoilleen kyllä vastinetta.
Eikä se kawakaan huono valinta ole,hyvä moottori ja toimiva runko&jarrut.
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
Ton Banditin kone taisi mennä kokonaan uusiksi -07, ruiskun lisäksi vesijäähdytys sun muuta. Eli -07-> taitaa olla aika erilaisia vehkeitä kuin vanhemmat.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
En saanut, vaikka kovasti yritin. Meinasi jo alkaa sylettämään, kun pyörä ei ihan mainostetun veroisessa kunnossa ollut (talvisäilytetty pesemättä, kilometrit 3700 nettimoton 3000:n sijaan, ketjuja varmaan koskaan katsottukaan, olivat niin löysällä että ottivat takahaarukkaan kiinni), eikä myyjä ollut valmis edes keskustelemaan hinnanalennuksesta. Mietin kuitenkin, ettei kukaan nyt alle neljässä tonnissa pyörää saa pilattua, joten ostin pois, säädin ketjut ja parin pesu&vahauskerran jälkeen maalipintakin näyttää taas siltä miltä lähes ajamattomassa pyörässä mielestäni pitäisi ollakin. Tein mielestäni kuitenkin ihan hyvät kaupat, etenkin kun lisävarusteina oli kolme laukkua, kahvanlämppärit ja huggeri.(MrEre @ Huhti. 19 2010,22:42) kirjoitti
400km ajojen perusteella voin kyllä suositella pyörää, loistava moottori, kohtalainen alusta. Erittäin nöyrä ja mukava ajaa, muttei tietysti mikään ratalelu. En kuitenkaan suosittele tällaisesta mitään kymppitonnia maksamaan, vaan siinä vaiheessa kannattaa mielestäni suunnata katseet 1250 bandittiin tai FZ1een.
Nykyinen: MT-01 (taas)
Ex: Street Triple, F800R, MT-01, HD 1200R (kahdesti o.O), DL650, R1100S, CB500
x-Yammu -setä ehdottaa erskanjatkeeksi: -Xj 900. Perustekniikkaa, ei hypi silmille ja se daamikin mahtuu kait kyytiin ;)
<br />
Tänään kävin yhtä Bandittia katsomassa ja varasin pyörän. Huomenna tai ylihuomenna koeajolle, ja jos vieläkin miellyttää, tehdään kaupat pyörästä. Banditissa tuntui kaikkia hyvältä ja jos ajokin vielä maistuu yhtä hyvältä niin se on siinä.
Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
osta tl1000s riittää pyörää vähäksi aikaa![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Moi!
Jos et vielä päättänyt, niin kokeile vielä ZRX 1200-mallia. Se on vähän niinkuin ER-12, näppärä, mukava ja helppo ajaa niinkuin pikkuerskakin, mutta kun kaasua kääntää, niin ei siitä voima tunnu heti loppuvan. Ja kun piti käydä pienellä kevätkokeilulla vaimon kanssa, "siihen asti että puutuu istumiseen", niin koko päivä kurvailtiin, eikä takapenkkimukavuuden takia olisi tarvinnut lopettaa maaseutuajeluja, mutta kun alkoi ilta tulla ja vettä sataa, lämpöä +4, niin oli viisaampa tulla kotiin. Hyvä paketti, niin arkityömatkaan kuin mutkapätkille, ja näköjään varsin pitkillekin päivämatkoille.
Kimmo, ER-12