Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Niin, kuten tiedämme, ei nuo huoltoasemien mittarit ole sieltä tarkimmasta päästä. Ja tämmösillä kerrostaloasukkailla harvemmin on mahdollisuutta omaan kompuraan ja tarkkaan mittariin. Työpaikalla toki sen pystyisi tekemään mutta ei sinne kehtaa aina ajaa tällaisen asian takia.

    Jotenka suositelkaa rengaspainemittareita jotka kulkee penkin alla mukana. Monella varmaankin sellainen on käytössä. Mistä ostit? Mitä maksoi? Onko näyttänyt paineet oikeaan suuntaan?
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  2. #2
    AD:lla on ainakin kuopiossa 1€/kpl myynnissä.. ei tarkempaa tietoa luotettavuuesta..
    Yamaha FZ6-S
  3. #3
    Löytyy analoginen, vuodelta 70 jotain.. On tarkka.

    Nojoo, mukana kulkee ihan biltemasta ostettu digimittari.. Kai tuo nyt kohtuu tarkasti luulis näyttävän, ainakin tavallisen matkamotoristin tarpeisiin.
    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  4. #4
    Penkin alla jos tärryytät mittaria kesän niin tuskin on enää tarkka. Jossain tarvikeliikkeessä oli Auto Gauge merkkisenä metallista mittaria, se tuntuu luotettavalta. Maksoi noin kympin.

    Tämä malli bar-asteikolla: linkki

    edit: linkki lisätty



    K1200GT & 701Enduro
  5. #5
    Autogauge näytti kuvien perusteella ainakin jämäkältä. Vannetukku sitä ainakin näyttäisi kauppaavan mutta pitää katsoa jos olisi jossain kaupan hyllyssä.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  6. #6
    Jotain juttua mittareista..

    Jaa, no kolomatta vuotta se on tarkasti näyttäny.. Eipä se kyykyn kyytillä niin kovaa rytkytystä saa että kärsis..?
    Yamaha R6 -04

    Yrc.fi

    "Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
  7. #7
    Tuollainen
    Pieni ja mahtuu vaikka taskuun. Ja se Tuotenro
    151921.
    -eeko



  8. #8
    Tuo kynämalli menisi vaikka takin povarissa mukavasti. Yksi huomioitava seikka on se että pyörässäni ei ole edessä tilaa mitenkään mahdottoman isolle mittarille, täyttää nuo jarrulevyt tilan aika hyvin. Tämän takia pitäisi ihan kädestä pitäen niitä päästä räpimään eli netistä en ala tilaamaan. Letkumallinen olisi varmasti kätevä mutta ne on sitten taas melko isoja mitoiltaan joten rajalliset tilat menevät siihen.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  9. #9
    Lainaa (Prestige @ Huhti. 21 2010,14:25) kirjoitti
    Autogauge näytti kuvien perusteella ainakin jämäkältä. Vannetukku sitä ainakin näyttäisi kauppaavan mutta pitää katsoa jos olisi jossain kaupan hyllyssä.
    Motonet näyttäisi tuota myyvän.
    wille
  10. #10
    Minulla Autogauge on toiminut myös muuten hienosti, mutta muutaman vuoden ravistelu ja kolistelu auton hansikaslokerossa on saanut pitotoiminnon vuotamaan. Eipä se käyttöä haittaa, sillä sekä auto-, että mopokäytössä näyttö on helposti luettavissa mittauksen aikana.

    edit: Kun nyt niin moni kyseenalaistaa mittarin mahtumisen vanteen väliin, niin pitänee itsekin tarkistaa, että sopiiko se nyt sitten edes rykköseen. CBR:stä kyllä mittailin tuolla ja ventiilit olivat suorat.



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Autoliiton kaupasta löytyy kai samaa, jäsenille kympin arvoinen ja muille 13€: Linkki AL:n kauppaan.
    Dirty Nasty Furriner
  12. #12
    Lainaa (Prestige @ Huhti. 21 2010,14:44) kirjoitti
    Tuo kynämalli menisi vaikka takin povarissa mukavasti. Yksi huomioitava seikka on se että pyörässäni ei ole edessä tilaa mitenkään mahdottoman isolle mittarille, täyttää nuo jarrulevyt tilan aika hyvin. Tämän takia pitäisi ihan kädestä pitäen niitä päästä räpimään eli netistä en ala tilaamaan. Letkumallinen olisi varmasti kätevä mutta ne on sitten taas melko isoja mitoiltaan joten rajalliset tilat menevät siihen.
    Tuo kynämalli menee lähes poikittain venttiiliin nähden, joten mahtuu pieneen väliin. Letkumallin joutuu työntämään alhaalta ylöspäin joten kuvittelisin sen vaativan enemmän tilaa (+ letkun kaari)/ käyttö hankalampaa. Ostin tuollaisen kynämallin Allrightista 6e. En kuitenkaan siitä mallista tykännyt kun se mielestäni pukkaa sen "mittatikun" ulos sieltä vähän miten sattuu kynä venttilissä olemaan. Kokeillessani paineita niin veikkaisin, jotta pari kymmenystä hävisi kynän ja venttiilin välistä.



    T7
  13. #13
    Itellä on nämä.

    Mittari Motonetistä

    Mittari Clas Ohlsonilta

    Tolla motonetin mittarilla en oman pyörän paineita pysty katsomaan, kun ei oo tilaa. Muuten kyllä hyvä ja ei päästä ilmaa läpi.

    Clas Ohlsonin mittarilla taas saa hyvin mitattua mutta päästää helpommin ilmaa läpi, jos mittari ei oo kunnolla venttiilissä.

    Täytyy viel käydä rengas liikkeessä tarkastaan onko paljon virhettä paineen näytössä. Kummatkin omista näyttää samanverran kun tarkastin huoltsikalla. Tampereen Teiskontien Nesteellä huoltoaseman mittari näytti 0,7 enemmän kun omat mittarit ja jonkun tyypin kynämittari.



    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  14. #14
    Mittailin ja tuumailin vähän tuota mittaria niin ainakaan Autogauge ei tule mahtumaan. Eteen ehkä justiin ja justiin mutta taakse ei millään.

    Pitää huomena käydä ruokiksella/töiden jälkeen Eurobiker, Storm ja Motonet tarkastamassa. Ei sillä nyt niin että jos ostat 5 euron mittarin ja sattuukin olemaan ihan paska, sou not pieni menetys mutta tuhraantuu ajoaikaa edestakaiseen ajeluun!

    Edit: Jännä sinänsä että Vannetukku pyytää Autogaugesta 10,95€, Autoliitto vastaavasta 10€ jäseniltä ja 13€ ei jäseneltä ja Motonet samasta tuotteesta 6,90€



    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  15. #15
    Jos on ahdas paikka kannattaa vaihtaa ne venttiilit kulmamalliseksi. Noita löytyy vaikka biltsusta huimaan 1.99 hintaan.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  16. #16
    Tuota Bilteman kynämallia ei kannata ostaa. Tai voin myydä halvalla. Ostin sen sekä digitaalisen, kynämalli näytti n. 0,7 baria vähemmän ja mittaustulos vaihteli... Tuo digi on näyttänyt samanlaisia lukemia kuin muutama muu mittari johon verrannut.



  17. #17
    Lainaa (hondapena @ Huhti. 21 2010,14:22) kirjoitti
    Penkin alla jos tärryytät mittaria kesän niin tuskin on enää tarkka. Jossain tarvikeliikkeessä oli Auto Gauge merkkisenä metallista mittaria, se tuntuu luotettavalta. Maksoi noin kympin.

    Tämä malli bar-asteikolla: linkki

    edit: linkki lisätty
    Mulla on ollut samanlainen pidempään autokäytössä, mutta Fasusta ei mahdu mittaamaan ainakaan edestä. Sitten ostin muistaakseni Biltsusta tuollaisen kynämallin. Molemmat mittarit näyttää samoja lukemia, ja kynällä mahtuu mittaamaan hyvin.
    DR 650 + XF 650
  18. #18
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Jos ei mieleistään mittaria saa mahtumaan niin venttiilinvarren jatkoja löytyy rengasliikkeistä, ainakin raskaankaluston puolelta.
    Dirty Nasty Furriner
  19. #19
    Pieni epätarkkuus ei varmaan haittaa jos vertaamalla tarkkaan mittariin saa sen heiton määrän selville. Tulee vaan viime kesältä mieleen erityisesti Puola, jossa ei liene yhtään toimivaa rengaspainemittaria ;-) Ajelin asemalta toiselle kun painemittareiden lukemat näytti suunnilleen 2.0 ja 3.0 väliä Gdanskin ja Tsekin rajan välillä ekä kahta samanlaista ainakaan peräkkäin kohdalle sattunut ... Seuraavalle reissulle pitää hommata tuollainen yksinkertainen mittari mukaan!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  20. #20
    Lainaa (Staga @ Huhti. 22 2010,15:59) kirjoitti
    Jos ei mieleistään mittaria saa mahtumaan niin venttiilinvarren jatkoja löytyy rengasliikkeistä, ainakin raskaankaluston puolelta.
    Kuinkas raskas tuollainen venttiilikulma muuten on? 5g, 10g? Mietin vain, että meneekö vanne tasapainotukseen. Samoin mieleen tulee, että missäkähän asennossa venttiilin kumivarsi on kolmen sadan tienoilla.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  21. #21
    Kokemukseni perusteella, noi liukutikkumittarit on hyvän tarkkoja, jos ne on aina hyvin samanlaisissa säilytysolosuhteissa, ei anneta likaantua, eivät altistu tärinälle! Eli ovat siellä ajopuvun taskussa omassa suojapussukassaan!!!! Ei paljaana kuin Kuivamustekynä! Sitten voi olettaa että rengaspaineet, voisivat olla kohdallaan, mitattuna huolellisesti! Oman Bemun MEZ6 renkaan lopullisesti loppuun kuluminen "huoltoaseman"" tarkan" *mittarin takia, nopeutti vain kulumista, virheellisen mittaustuloksen takia! Harmitti kun jäi mittari kotiin! Digimittareista loppuu paristot aina sopivassa kohtaa! Mihin vertaat pariston vaihdon jälkeen! Liukutikussa ei oo paristoja, sen kun pitää kunnossa ei tuu virheitä. Itsellä tarkistettu ko. liukutikku tyyppinen mittri vm. 1998. Toimii! Kalibroitu erään just myydyn Paperitehtaan Instrumenttikorjaamolla! Valitettavasti!



  22. #22
    Itse tilasin Flaigin suoraan valmistajalta saksasta. http://www.flaig-praezision.de/shop.php
    Jämerän oloinen saksalainen laatutuote kalibrointitodistuksilla. Asteikko on myös pyöritettävää mallia eli saa haettua nollakohdan kohdilleen. Tuli postissa ja mukana lasku, joka sitten maksetaan normaalisti.

    Itsellä malli RM / 4W-6, jossa asteikko 0-4 bar. Voin suositella.
    GSX1300R K9
    KTM 450 EXC 2006
  23. #23
    Bilteman "täyselektroninen" mittari ja Louisin hieno venttiilin paineilmaisin: http://www.louis.de/index.php?topic=...nr_gr=10003913
    Ei tarvi kun vilkaista..



    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  24. #24
    Joo, elekää sortuko tuohon Motonetissäki myytävään Autogaugeen. Hyvä kampe, muttei läheskään mahdu takavanteen venttiilille asti.

    Motonetissä oli myös semmosia kumisia isohkolla taululla varustettuja jossa oli joku puolisenmetrinen letku mukana, sillä luulis mahtuvan mittaamaan Rocketinkin.

    Kellään muuten kokemusta noista Motonetin tupakinsytkäkompuroista?
  25. #25
    Itellä Mtonetistä ostettu digitaali mittari. Muistaakseeni maksoi huikeat 5e toiminut hyvin ja en ole huomannut mitään suurempaa heittoa. Asteikkoina saa bar, psi ja vielä joku kolmas tais olla. Hyvä kapistus kun mahtuu hyvin penkin alle jolloin aina mukana

    ja hyvin mahtuu mittailemaan ahtaistakin koloista.

    Stormilta muistaakseeni saa sellaisa avainperä malleja. Niiden tarKkuutta en tiedä mutta pieniä ainakin ovat.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  26. #26
    Millä ootte testaillu, halpoja ja hyviä mittareita, mitä ne oikeesti näyttää, niiden "tarkkuus" on tosiaan ällistyttävä, vertaa hintaan!
    Pap.tehtaan Intrumenttiosastolla huvikseen testailimme, oli hämmästyttävää kamaa!
  27. #27
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 22 2010,16:18) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Huhti. 22 2010,15:59) kirjoitti
    Jos ei mieleistään mittaria saa mahtumaan niin venttiilinvarren jatkoja löytyy rengasliikkeistä, ainakin raskaankaluston puolelta.
    Kuinkas raskas tuollainen venttiilikulma muuten *on? 5g, 10g? Mietin vain, että meneekö vanne tasapainotukseen. Samoin mieleen tulee, että missäkähän asennossa venttiilin kumivarsi on kolmen sadan tienoilla.
    Löytyykö sellaisia kulmalla olevia jatkopaloja, joka olisi helppo kiinnittää vain täytön ajaksi? Mittauksen voi ratkaista omallakin mittarilla, mutta joskus on ollut todella vaikea löytää huoltoasemaa, jossa olisi sopivan mallinen ilmantäyttölaite. mm. Norjassa tuntuvat pitävän "tankomallisesta" täyttölaitteesta, joka ei millään mene niiden etujarrulevyjen ohitse.

    Yritettiin viimeksi renkaan vaihdossa laittaa etuvanteeseen sellaista sivulle osoittavaa venttiilinvartta, mutta liikkeessä tarjolla ollut malli ei ollut yhteensopiva bmw:n vanteen kanssa => jäi vuotamaan. Piti tyytyä tavalliseen.
  28. #28
    Viimeksi renkaiden vaihdon yhteydessä vaihdatin venttiilien kannat kulmamallisiin. Maksoi 15€. Nuo ovat ikuiset, eli ei vaihdeta kuten kumiset joka renkaan vaihdon yhteydessä. Takarengas ei välttämättä olisi tarvinnut, koska toispuoleisen haarukan vuoksi koko vanne on avoin, mutta menihän tuo nyt samalla. Noi ovat ihan pienet ja tuskin painavat yhtään enempää kuin kumisetkaan.
    Dixi et animam levavi
  29. #29
    Lainaa (Lauri @ Touko. 12 2010,08:31) kirjoitti
    Yritettiin viimeksi renkaan vaihdossa laittaa etuvanteeseen sellaista sivulle osoittavaa venttiilinvartta, mutta liikkeessä tarjolla ollut malli ei ollut yhteensopiva bmw:n vanteen kanssa => jäi vuotamaan. Piti tyytyä tavalliseen.
    Onko sulla pinnavanteet? Kyllä ainakin mulla paksummissa aluvanteissa pitää ihan hyvin. Kyllä tuo reikä täytyy olla ihan standardikamaa, koska ei rengasliikkeillä ole noita tavallisiakaan minään erityisenä bemumallina. Siinä näytti olevan kuminen o-rengas. Se kun kierretään tiukalle, niin ehkä pinnavanteelle voi loppua kierre kesken tai olla joku kaulus estämässä tarpeeksi kiristymistä.
    Dixi et animam levavi
  30.  
  31. #30
    Lainaa (ek@ @ Touko. 12 2010,10:35) kirjoitti
    Onko sulla pinnavanteet?
    Ei, vaan valettua alumiinia. Se vanne ei vain ollut yhteensopiva: R1100RT:n etuvanteessa on valettuna kohouma niin lähellä venttiilin reikää, että sen tarjolla olleen metallisen kulmaventtiilin reuna taisi jäädä hieman kantamaan ja ilma ei pysynyt renkaassa. Ei ollut muita vaihtoehtoja kuin laittaa tavallinen suora venttiili.