No nyt se sitten kävi se mitä pelkäsin, nimittäin kivi teki halkeaman gessun valoumpion lasiin. Harmittaa kun lasinsuoja saapui viime viikolla ja ajattelin asentaa sen kun heitän ensin yhden reissun. No, eilen tuumasin että käyn pesemässä pyörän kun oli älyttömän kuranen ja sitten laitan suojan paikoilleen. Niin siinä sitten kävi että ilmeisesti pesupaikalta kotiin ajaessa oli kivi lentänyt linssiin ja lasissa nyt häränsilmä. Arvaatkaa vaan harmittiko. Positiivista asiassa on se että kivi osui pitkien puoleiseen kohtaan lasissa. Ilmeisesti tuulilasikorjaamotkaan eivät pysty näitä korjaamaan kuten autonlaseja. Uuden umpion hinta 390€! Pitäisköhän nyt suosiolla laittaa heti se öljynjäähdyttimensuoja kun tuntuu että on kovin altis noille vaurioille tuo "maailman matkaajien peli"
F800GSA
"kun tuntuu että on kovin altis noille vaurioille tuo "maailman matkaajien peli""
Onko se jotenkin alttiimpi noille vaurioille. Mitenkäs se umpion lasi on ratkaistu muissa moottoripyörissä?
015
Jos se on vaan häränsilmä niin kannattaa tukkia mahdollinen halkeama jollain lasiin purevalla pikaliimalla tms niin ei mene kosteutta sisään. Niin ja laitaa se lampunsuoja siten kiinni... Toi on kyllä niin Murphyä taas..
Mä oon kärvistelly 3 kesää paljaalla gessun etuvalolla mut taidan nyt hankkia kans jonkun kiviharavan eteen.
Ei kai tää gessu sen alttiimpi kuin muut muuten kun että keskimäärin enemmän ajellaan soralla kuin moottoripyörällä yleensä. Vaan on niitä irtokiviä asvaltillakin. Samaten gessussa on lampun lasi kohtisuorassa kun monissa pyörässä umpion lasi tahi muovi on viisto jolloin kiven penetraatioherkkyys on pienempi.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Paha paikka on korjata millään. Kannattaa tuulilasikorjaamosta kyllä kysyä.(tapjar @ Huhti. 21 2010,12:04) kirjoitti
Tuo pikaliima ei varmaankaan toimi. Se vaatii hapettoman tilan kovettuakseen eli pitäisi saada käytännössä puristukseen. Ainut keino olisi käyttää alipainetta apuna. Sillä saisi liiman imettyä halkeamaan. Niinkuin nuo tuulilasinkorjaajat tekevät.
Uusi lamppuhan se paras korjaus on.
Käytetty on sitten toiseksi paras korjaus.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Kyselin tuulilasikorjaamolta mutta ei uskaltanut ottaa työn alle.
Jos joku tietää mestan pk-seudulta missä voisivat kenties korjata, niin vinkkiä vaan. Uutta ei noilla hinnoilla (390€) osteta ihan heti. Täytyypi katsella josko netistä jostakin löytyis kohtuu hinnalla.
F800GSA
Alla pari linkkiä, josta metsästää:
Ainakin tuosta maxbmw:ltä kohdasta "63 lightning" löytyy.
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...aspx?vid=51759
http://www.motorworks.co.uk/bmw/MotorworksPriceList.pdf
Ebay Deutschlandissa voit käydä huutamassa koko umpion
laseineen 188e+rahti. Tullut myyntiin päivä sitten, ja myydän
yllämainittuun hintaan ( sofort kaufen ) tai parhaiten tarjoavalle.
Niitä näkyy olevan tarjolla kolme kappaletta. Kaveri on tuonut
kolme pyörää Englannista ja on joutunut vaihtamaan umpiot saksalaisiin?
"Kaveri on tuonut
kolme pyörää Englannista ja on joutunut vaihtamaan umpiot saksalaisiin?"
Jos ne umpiot ovat peräisin Britti-malleista, niin ovat väärän kätisiä meidän liikenteeseen.
015
Kiitos vinkistä. On muuten todettava että kyllä se jenkkilässäkin maksaa $451.77 + rahti, tulli yms.(Nomad @ Huhti. 21 2010,21:47) kirjoitti
Motoworks taas on Englantilainen pulju joten valokiila olis väärä siellä myytävässä umpiossa.
F800GSA
Onko se lasi irroitettavissa umpiosta? Jos ostaa brittiumpion ja vaihtaa vaan sen lasin. Luulisi olevan samanlainen.
Dixi et animam levavi
No ei näköjään ole RealOEM
![]()
Dixi et animam levavi
Olisipa niin helppoa että selviäis vaan lasin vaihdolla. Tämä on sitä nykyaikaa kuten autoissakin. Jos lasi hajoaa niin koko umpio vaihdettava. Mikäs sen parempaa bisnestä.
F800GSA