Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    ihmetyttää *miten paljon paremmin tellu toimii kun ilma on kylmempi ,tuntus tosiaan että olis ainakin 20 hp lisää ,missään muussa mopossa en kyllä ole tommosta eroa huomannut, tuntuu että jokin sensori ei toimi oikein kuumana *vai onkohan tässä eri kartat kun lämmöt ei nouse 90 asteeseen
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  2. #2
    Kylmemmässä ilmassa on enemmän happea vs. sama tilavuus lämpimämpää ilmaa.
  3. #3
    Välijäähdytin:

    - Saab: pakokaasuahtimen kuumentaman ahtoilman jäähdyttäjä
    - Volvo: volvokuskin haaroihin suunnattava tuuletusilma (Tekniikan Maailma, joskus taannoin...)



    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  4. #4
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 18 2010,00:16) kirjoitti
    Kylmemmässä ilmassa on enemmän happea vs. sama tilavuus lämpimämpää ilmaa.
    Ei kylmän ja lämpimän ilman hapen määrässä ole merkittäviä eroa. Viileä ilma on tiheämpää = tilavuuteensa nähden enemmän happea, ja se saa mopon kulkemaan syksyllä sen 65km/h.



    .
  5. #5
    Lainaa (vma @ Huhti. 18 2010,02:22) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 18 2010,00:16) kirjoitti
    Kylmemmässä ilmassa on enemmän happea vs. sama tilavuus lämpimämpää ilmaa.
    Ei kylmän ja lämpimän ilman hapen määrässä ole merkittäviä eroa. Viileä ilma on tiheämpää = tilavuuteensa nähden enemmän happea, ja se saa mopon kulkemaan syksyllä sen 65km/h.
    Mopo kulkee kelissä kuin kelissä 45km/h. (jotkin vanhemmat mallit vain 40km/h)
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  6. #6
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 18 2010,00:16) kirjoitti
    Kylmemmässä ilmassa on enemmän happea vs. sama tilavuus lämpimämpää ilmaa.
    Kylmemmässä ilmassa on enemmän happea vs. sama tilavuus lämpimämpää ilmaa.

    toi kyllä oli tiedossa ,ero vaan on niin suuri että ihmetyttää voiko se olla pelkästään tosta kyse, pitää vissiin kokeilla tämmoistä ,tosin tosta hommasta kyllä selviää pikkasen halvemmalla
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  7. #7
    Koitas huvikseen mitata ilman lämpötila putsariboksissa silloin kun pyörä liikkuu yli 20km/h. Ei se moottori tuota boksin ilmaa ehdi lämmittää kuin paikallaan seisoessa -> MiracleMod-miehen folioidea on täysin huuhaata.
  8. #8
    Kylmässä paleltaa enemmän niin vauhti tuntuu kovemmalta.
  9. #9
    Jos seokset on liian rikkaalla ja nyt kylmillä keleillä vähän laihemmalla ja näin ollen afr on enempi kohillaan.



    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  10. #10
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 18 2010,14:35) kirjoitti
    Koitas huvikseen mitata ilman lämpötila putsariboksissa silloin kun pyörä liikkuu yli 20km/h. Ei se moottori tuota boksin ilmaa ehdi lämmittää kuin paikallaan seisoessa -> MiracleMod-miehen folioidea on täysin huuhaata.
    Voihan nuo laatikot jossain ääriolosuhteissa auttaa. Esim, kun jonotetaan Alabamassa kiihdytyssuoralle pääsyä ja alla oleva asfaltti on 75 astetta celsiusta ja ilma on 40 astetta celsiusta varjossa. Silloin ei ilma paljon virtaa ilmanputsarissa. Folion ansiosta ilmanputsarin sisälämpötila on 5 astetta celsiusta alempi kuin vakiokotelolla.
    Aikuisten oikeessa elämässä noista laatikoista ei ole mitään hyötyä.

    Jos ameriikan poika on tätä mieltä, niin pakkohan siihen on uskoa.

    “The power feels a lot more smooth. I felt the power right away. The bike ran a 9.18 before the airbox, now it runs an 8.95.
    Now that’s pure horsepower!” Joe, ‘07 GSX-R 1000, North Carolina
    “Man, this bike has a lot more power. This was the best money I ever spent.” Dave, ‘06 Hayabusa, Illinois
    Tarkemmin ajatellen on niistä muuten yksi hyöty. Wannabe-motoristit kuuntelee pää vinossa baaritiskillä, kun niille kertoo, että ostin 310 dollarin ilmanputsarikotelon. Arvatkaa mikä respekti sen jälkeen...



  11. #11
    Lainaa (tl72 @ Huhti. 18 2010,00:12) kirjoitti
    ihmetyttää *miten paljon paremmin tellu toimii kun ilma on kylmempi ,tuntus tosiaan että olis ainakin 20 hp lisää ,missään muussa mopossa en kyllä ole tommosta eroa huomannut, tuntuu että jokin sensori ei toimi oikein kuumana
    Vai olisiko persedynossa 20hp offsettia. Kyllähän tuo tuntuu omakin repivän aivan tajuttomasti ja tuntuu kummalta, että tuolla muutaman viikon päästä lähettää taas täysiä eikä tunnu missään. Meinaan siis, että muistikuvasi on viime kesän säiltä ja nyt aloittelet ajokautta kuten minäkin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  12. #12
    itse kyllä huomasin saman tellussa aikoinaan, se toimii myös syksykylmällä samoin.

    kylmä ilma auttaa osansa, mutta luulen, että tellu pitää vähän seokset rikkaalla. siellä on ryyppy päällä jos motin lämpö ei ylitä 80 astetta.

    myöhemmin huomasin, että kun sääti TPS:n vähän pieleen, eli kaasua vasten, niin se luulee kaasua olevan enemmän, tämä rikastaa ja tehoa tuntuu olevan kivasti enemmän.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13.  
  14. #13
    Kyllä se vaikuttaa, lentokoneessa suoritusarvojen eron kylmällä vs. lämpimällä huomaa kaikkein selvimmin. Kuuma keli niin lousku ei kulje mihinkään, talvipakkasilla kiipeää kuin koti-ikävää poteva enkeli. Maakulkuneuvoissa ero ei ole niin selvä, joten tässä tapauksessa voisi epäillä jopa vikaa.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.