Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Pulttipihdeillä poikki... naks - ja se siitä

    Niin juuri niillä, millä raksalla mm. harjateräksiä katkotaan. On olemassa eri kokoja. Ei mene aikaa kikkailuun jos vaan mahtuvat kohteeseen ja ranteesta löytyy ruista katkaisuun.



    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  2. #32
    fein multimasterilla
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #33
    Uskokaa jo: Vääntämällä ei lähde, kyllä mulla hyvät kiintoavaimet, räikkä ja ruista ranteesta löytyy. Tervetuloa Rajamäelle kokeilemaan, jos joku ironman löytyy. Omat työkalut mukaan (19mm avaimet), niitä en anna mutkille väännettäväksi.

    Kuten totesin, toisella puolella väänsin pultin mutkalle, mutta mutteri ei enää hievahtanutkaan. Kannan puoli on vielä ahtaampi, sinne ei pääse porailemaan tai tekemään sitäkään vähää mitä mutterin puolelle.

    Noi pitkät pulttipihdit oli kyllä tiedossa, itsekin sellaisilla joskus naksutellut, mutta ongelmana on se, että kun on metrin pihdit, niin pitäisi myös auto saada metrin korkeuteen, että olisi tilaa toimia. Hitsipillin kanssa toimiminen voisi olla vähän turhan jännää, kun tuo ohut pohjapelti on siinä sentin päässä eikä muovipuskurikaan kovin kaukana...

    Lainaa kirjoitti
    Toi sit kestää rikkoo tasan yhden mutterin
    Kuten kuvast näkyy, yksi riittää.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  4. #34
    Lainaa (Prestige @ Huhti. 19 2010,21:36) kirjoitti
    Toinen vaihtoehto jos sattuu olemaan kompura niin himonussialla eli puukkosahalla tosiaan
    OT mutta ei helvetti että repesin tuolle himonussijalle * Skenaario asiakkaan luona:

    Asentaja:"..poika, haepa autosta se Himonussija, niin päästään oikein vetelemään!"

    Asiakas: *
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  5. #35
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 20 2010,08:41) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Toi sit kestää rikkoo tasan yhden mutterin
    Kuten kuvast näkyy, yksi riittää.
    Bilikan särkijä on ollut harrastekäytössä jo yli 10v ja on sillä halkaistu jo useampikin mutteri.
    Hitsipilli jäi pois tuosta käytöstä jo kauvan sitten ja plasmaleikkuriakaan ei viitsi viritellä jos löydän särkijän käsille ensin.

    Yleensä käytän tuota "mutterin viruttajana" eli sopiva puristus usealta kantilta. Jos tällä ei tule tulosta niin sitten poikki koko mutteri.



  6. #36
    Vain foorumien ihmeellisessä maailmassa on mahdollista saada näin pitkä keskustelu mutterin avaamisesta
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  7. #37
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 20 2010,08:41) kirjoitti
    Hitsipillin kanssa toimiminen voisi olla vähän turhan jännää, kun tuo ohut pohjapelti on siinä sentin päässä eikä muovipuskurikaan kovin kaukana...
    Kyllä tohon pääsisi kuumaa antamaan esim. "microtorchilla" eli kämmeneen mahtuvalla kaasupolttimella. Se muovipuskuri on tietysti vähän enemmän arka, mutta ei toi kuvassa pahalta näytä. Dremeliä kehiin vaan, niin kyllä lähtee.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  8. #38
    Lainaa (Beef @ Huhti. 20 2010,10:21) kirjoitti
    Vain foorumien ihmeellisessä maailmassa on mahdollista saada näin pitkä keskustelu mutterin avaamisesta *
    Kunhan vaan ei kukaan erehdy kysymään että miten pidetään oikeaoppisesti ruuvimeisseliä kädessä...
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  9.  
  10. #39
    Toissapäivänä juurikin vastaava tilanne - mopon takaiskarin linkun pultti - originaali poistumis reitti kulkee pakoputken läpi.. tuli kuiten n 20 mm ulos paikaltaan. kannnasta poikki vaan ja uutta pulttia toisin päin

    Rautasahan terällä, pelkästään. Hampaat vaan väärinpäin-eli vetämällä leikkaa niin toimii. Normisti työntämällä rautsin terä on turhan notkea. jos tuntuu niin voi jeesusteippiä tms kietasta "kahvaksi" ja jos on arka paikka niin toiseen päähän kans toppariksi/suojaksi. aikaahan tuo ottaa vähän mut lähtee.

    Dremell on hyvä kans itellä Einhell jossa mukana jatko letku.
    Vähän nopeampi ja selvästi kevyempi ratkaisu - tosin vaatii hyvän laikan, kuituvahvisteisen ja kookkaan, tai niitä saa helposti vaihtaa useamman ennen ku M12 on poikki.
    Tämäkin toimii hyvin.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12