Pulttipihdeillä poikki... naks - ja se siitä
Niin juuri niillä, millä raksalla mm. harjateräksiä katkotaan. On olemassa eri kokoja. Ei mene aikaa kikkailuun jos vaan mahtuvat kohteeseen ja ranteesta löytyy ruista katkaisuun.
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
fein multimasterilla
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Uskokaa jo: Vääntämällä ei lähde, kyllä mulla hyvät kiintoavaimet, räikkä ja ruista ranteesta löytyy. Tervetuloa Rajamäelle kokeilemaan, jos joku ironman löytyy. Omat työkalut mukaan (19mm avaimet), niitä en anna mutkille väännettäväksi.
Kuten totesin, toisella puolella väänsin pultin mutkalle, mutta mutteri ei enää hievahtanutkaan. Kannan puoli on vielä ahtaampi, sinne ei pääse porailemaan tai tekemään sitäkään vähää mitä mutterin puolelle.
Noi pitkät pulttipihdit oli kyllä tiedossa, itsekin sellaisilla joskus naksutellut, mutta ongelmana on se, että kun on metrin pihdit, niin pitäisi myös auto saada metrin korkeuteen, että olisi tilaa toimia. Hitsipillin kanssa toimiminen voisi olla vähän turhan jännää, kun tuo ohut pohjapelti on siinä sentin päässä eikä muovipuskurikaan kovin kaukana...
Kuten kuvast näkyy, yksi riittää.kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
OT mutta ei helvetti että repesin tuolle himonussijalle *(Prestige @ Huhti. 19 2010,21:36) kirjoitti
Skenaario asiakkaan luona:
Asentaja:"..poika, haepa autosta se Himonussija, niin päästään oikein vetelemään!"
Asiakas: *![]()
![]()
![]()
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Bilikan särkijä on ollut harrastekäytössä jo yli 10v ja on sillä halkaistu jo useampikin mutteri.(wekkuli @ Huhti. 20 2010,08:41) kirjoitti
Hitsipilli jäi pois tuosta käytöstä jo kauvan sitten ja plasmaleikkuriakaan ei viitsi viritellä jos löydän särkijän käsille ensin.
Yleensä käytän tuota "mutterin viruttajana" eli sopiva puristus usealta kantilta. Jos tällä ei tule tulosta niin sitten poikki koko mutteri.
Vain foorumien ihmeellisessä maailmassa on mahdollista saada näin pitkä keskustelu mutterin avaamisesta![]()
Aprilia Mille R -03
Ex. Speedmaster 2003
Kyllä tohon pääsisi kuumaa antamaan esim. "microtorchilla" eli kämmeneen mahtuvalla kaasupolttimella. Se muovipuskuri on tietysti vähän enemmän arka, mutta ei toi kuvassa pahalta näytä. Dremeliä kehiin vaan, niin kyllä lähtee.(wekkuli @ Huhti. 20 2010,08:41) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kunhan vaan ei kukaan erehdy kysymään että miten pidetään oikeaoppisesti ruuvimeisseliä kädessä...(Beef @ Huhti. 20 2010,10:21) kirjoitti
Toissapäivänä juurikin vastaava tilanne - mopon takaiskarin linkun pultti - originaali poistumis reitti kulkee pakoputken läpi.. tuli kuiten n 20 mm ulos paikaltaan. kannnasta poikki vaan ja uutta pulttia toisin päin
Rautasahan terällä, pelkästään. Hampaat vaan väärinpäin-eli vetämällä leikkaa niin toimii. Normisti työntämällä rautsin terä on turhan notkea. jos tuntuu niin voi jeesusteippiä tms kietasta "kahvaksi" ja jos on arka paikka niin toiseen päähän kans toppariksi/suojaksi. aikaahan tuo ottaa vähän mut lähtee.
Dremell on hyvä kans itellä Einhell jossa mukana jatko letku.
Vähän nopeampi ja selvästi kevyempi ratkaisu - tosin vaatii hyvän laikan, kuituvahvisteisen ja kookkaan, tai niitä saa helposti vaihtaa useamman ennen ku M12 on poikki.
Tämäkin toimii hyvin.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät