Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    no niin onkos muilla käyny tämmöstä et pohjatulpan reiästä on menny kierteet?
    ei oo mikään yllätys ku on vanha mopo, mut kummiski ketuttaa vähän.

    tais olla jo jollain pikaliimalla kiii valmiiks
    tuntui et on kiree ku aukasin ja sit oli väljääää *

    jos vaik lvi liikkeestä hakis kartiokierteellä olevan tulpan.
    onks muita ideoita?
    entiset pelit kawa er-5, honda cbr1000f, cbr600f, cb350s ja nyt vfr750f rc36.
  2. #2
    Eikös ihan autotarvike liikkeissä ole kierresarjoja missä erin kokoisia roppuja? Toimineen ihan yhtälailla mopoissa..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  3. #3
  4. #4
    Joo ja ei kuitenkaan onneksi lohkosta menny
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  5. #5
    Kierteet saa kunnialla korjattua irtokierteellä ns. helicoil. Kierteitä ja asentamiseen tarvittavaa työkalua saa autotarvikeliikkeistä, mutta helpoimmalla/halvimmalla saa kun käytää kaverin tarvikkeita tai sitten marssii paikalliseen korjaamoon ja teettää työn siellä.
  6. #6
    Ihan lohkosta vai onko siinä irrotettava ölppäpohja?luultavasti lohkosta kerran niin sanoit.helicoilin laitoin jammuun kun avatessa korkkas!tulee kestävämpi kun alkuperänen
    YZF1000R
  7. #7
    Helicoil tai recoil, millä sitten haluaakaan kutsua ns. irtokierrettä ja tulee parempi kuin uusi eli ei enään tarvi pelätä että korkkais kierre lohkosta.

    Testasin kerran ihan huvin ja urheilun vuoksi ja vanhaan kelkan kanteen upotettuna 8mm recoil niin 10,9 pultti katkee ennen kuin antaa "irtokierre" periksi
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  8. #8
    Kun itsellä meni tuosta ZR-7:sta öljypropun kierteet, niin tuolla kävin laitattamassa Helicoilin: http://www.gtmotor.fi/
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  9. #9
    Lainaa (ceepra @ Huhti. 19 2010,20:02) kirjoitti
    no niin onkos muilla käyny tämmöstä et pohjatulpan reiästä on menny kierteet?
    No ei ole ikuna kuultukaan moisesta Kuten muut tuossa jo totesi, niin kierteenkorjaussarjaa peliin vaan. Jos pohjan saa irti niin aina helpompaa ja turvallisempaa...
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Bilteman sytytystulpan kierteenkorjaussarja, tuotenumero 18144 tai 18145 / 8,99 €. sillä on pari suzukin öljypohjaa korjattu
  11. #11
    tattista vinkeistä.

    lohkosta tosin menny kierteet.
    pärrä on vanha ja sitä sattuu kun on moni käyttäjä ollu asialla.
    no onneks pärräs on sisäpatruuna öljy filsu et saa öljyt sielt pois.


    ja eiku korjaamaan ja sit rokkaamaan.
    entiset pelit kawa er-5, honda cbr1000f, cbr600f, cb350s ja nyt vfr750f rc36.
  12. #12
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Sinua tuskin voi syyttää, mutta sellanen keksintö kuin momenttiavain on varsin passeli keksintö näille koti- ja ihan oikeille ns. mp mekaanikoillekin. Alumiini kun on siitä jännä metalli, että se ei yleensä kestä sitä kerta kiellon päälle juttua. Joo...joku ne saa auton pyörän ruuvit ja mutteritkin vinksin vonksin kun ei yläpäässä ole minkäänlaista järjen hiventä. Suomalaisille suunniteltu työkalusarja on tekeillä, jossa pisin vääntövarsi on tikkuaskin mittainen. Tolleen moottoripuolelle.
    Jos sulla se pohjaroppu sekasin, niin helicoil tai muu vastaava. Eikä tarvi olla kovinkaan huolestunut lastuista koska et mitään uutta kierrettä tulppiin ole tekemässä.
    GHOSTWRITER
  13. #13
    Lainaa (timo1 @ Huhti. 21 2010,17:15) kirjoitti
    Sinua tuskin voi syyttää, mutta sellanen keksintö kuin momenttiavain on varsin passeli keksintö näille koti- ja ihan oikeille ns. mp mekaanikoillekin. Alumiini kun on siitä jännä metalli, että se ei yleensä kestä sitä kerta kiellon päälle juttua. Joo...joku ne saa auton pyörän ruuvit ja mutteritkin vinksin vonksin kun ei yläpäässä ole minkäänlaista järjen hiventä. Suomalaisille suunniteltu työkalusarja on tekeillä, jossa pisin vääntövarsi on tikkuaskin mittainen. Tolleen moottoripuolelle.
    Jos sulla se pohjaroppu sekasin, niin helicoil tai muu vastaava. Eikä tarvi olla kovinkaan huolestunut lastuista koska et mitään uutta kierrettä tulppiin ole tekemässä.
    Jos kierre on huonoksi mennyt tai pikkasen ns pskaa välissä niin kyllä sen rikkoo myös sillä momenttiavaimella, ei toki öljypohjasta ole kokemusta mutta noin muuten pehmeiden metalliseoksien kanssa
  14.  
  15. #14
    juu näinhän se on jos on paskaa kierteissä niin millä vaan avaimella se menee paskemmaks....
    entiset pelit kawa er-5, honda cbr1000f, cbr600f, cb350s ja nyt vfr750f rc36.