Le Mans 24h on yleensä kolme kuskia ajamassa ja yksi kuljettaja saa ajaa max. 14h. Bol d'Or 24h taisi olla sama sääntö. Nämä ihan kaikkien turvallisuuden vuoksi. 1955 Le Mans 24h on tapahtunut historian pahin moottoriurheiluonnettomuus jossa kuoli 84 ihmistä ja 120 loukkaantui.Le Mans 24h
Spa 8h
Suzuka 8h
Bol d’Or 24h
-- Brake later and open the gas earlier --
Se oli autokisa. Ja miten tämä liittyi mihinkään?
Varikko oli erotettu lähtösuorasta katkoviivalla, ja sen takia sitten pamahti. Yleisö oli radan vieressä.
Lisää triviaa: Jacky Ickx on ainoa, joka on voittanut oltuaan lähdön jälkeen viimeinen. Protestoi juoksulähtöä, koska monelta jäi vyöt kiinnittämättä ja sen takia tuli ensimmäisillä kierroksilla ruumiita. Käveli sitten rauhallisesti autolleen lähdössä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Superbike #7
^
Älkääpäs nyt liioitelko. Kunniakkaasta hopeasijasta IBA:n jälkeen taistelevat myös mx- ja endurokuskit sekä Paris Dakarin suorittajat, eritoten Original by Motul luokassa. Siinä on ripaus sellaista IBA-henkeä, kun huoltavat pyöränsä ja pystyttävät telttansa itse. Miinuksena, että nukkuvat pariviikkoisen aikana.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
IB-ajot ajetaan yleisillä teillä, muun liikenteen seassa. Tavoitteena on ajaa vähintään tuhat mailia 24h aikana. Tuossa ei siis ole kyse harjoittelusta, tuo on suorittamista. 24h yhtämittainen ajosuorite muun liikenteen seassa ei ole mikään liikenneturvallisuutta tai ajotaitoa lisäävä hassunhauska kokeilu. Ihan sattumoisin ammatikseen ajavilla, taksikuskeja myöten, on lakisääteinen maksimi työaika ja enimmäis ajoaika vuorokaudessa.
Ja ei en ole provosoitunut, en vain ymmärrä enkä erityisemmin edes arvosta koko IB-touhua.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Lukemisen ymmärtäminen. Sehän liittyi sillä tavalla rata/rautaperseeseen, että em. kilpailujen järjestäjä sekä kattojärjestö on sitä mieltä, että 24h suoritus yhden kuskin toimesta on liian riskialtis. Toi 1955 traaginen Le Mans 24h onnettomuus nyt vaan oli varoittava esimerkki mitä voi tapahtua motorsportissa, kun turva-asioita ei ole hoidettu kunnolla. Uhrit tuossa olivat valtaosin sivullisia katsojia.Se oli autokisa. Ja miten tämä liittyi mihinkään?
-- Brake later and open the gas earlier --
Tää on kyllä paskinta trollausta miesmuistiin. Tulee ihan ikävä The Legendiä ja muita keskustelua herättäviä hahmoja.
Superbike #7
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jospa Suomessa olisi päättymätön suola-aavikko, sitten voisi ajaa sellaisen Ponnuvilla Salt Flats 24h-huippunopeusperseajon, tankkauspisteet vaan siihen matkalle, turbobussikuskeille tulis heittämällä 7000km vuorokaudessa mittariin. Isoimmista kilometriluvuista fleksaaminen olisi muiden rautaperselajien puitteissa turhaa ja sen keskustelun vois lopettaa heti kun tässä vedetään uudet tuhatluvut tauluun. 24h tultua täyteen romut kasaan ja bussikuskit saavat tönätä pyöränsä takaisin bensan loputtua, että oppivat jotain oikeasta urheilusta. Diplomin saa vasta sitten jos pääsee takaisin kotiin.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mä katon aina mittaristoon katsomosuoralla, ja taidan vilkaista lähtösuorallakin. Pitää saatana lopettaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
On se iha mahdollinen. Itellä eka ratavisiitti kemorassa 2007 hayabusalla ni ajoin ilman jarruja 1:32 kierrosajan joka antaa 107km/h keskinopeuden.
Mutta... se on eri sanoa miten helppoa se on, kuin näyttää miten helppoa se on. Iteki tein tuohon aikaan about kaiken väärin (niinku teen edelleenki) mutta ei se silti helpolla tullu.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Muista nyt edes 9x3min varata tankkauksillekin. Vaikka renkaat ja jarrupalat kestäisivät, niin nestettä on varmaan syytä pilotinkin nauttia. Eiköhän kolme minuuttia riitä parahultaisesti näissä muutenkin realistisissa laskelmissa siihen, että ajaa varikolle, laittaa tankkiin gasoa ja kuskille proteiinipirtelöä, ja jatkaa matkaa. Kukaan ei kiellä nahkapukuun kusemista, niinhän endurance-autoilijatkin tekevät ja myös vanhukset saattavat joutua olemaan kakat housuissa hoitokodissa 24h, joten tämä varmasti vain kasvattaa luonnetta ja antaa eväitä elämään.
Näin taannoin videon jossa F1-kuski teki triathlonin kotonaan, ehkä tähänkin voisi olla hyvä lähteä vaikka simuloidulla rataperseellä. Eli jos pistät livestreamin siitä, kun istut 24h ajoasennossa prätkän päällä tallissa kamat niskassa, 2,5h välein tuo pikatankkaus, niin varmaan yleisöä olisi tämänkin ketjun kommentoijista. Tarvittaessa tunnelituuletin kehiin simuloimaan 80km/h ilmanvastusta. Streamista kerätyistä tienesteistä sitten varaamaan rataa oikeaa yritystä varten. Olisko mitään?
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mainitussa simuloinnissa jää pois kokonaan jokusen kerran tehtävä ajoasennon muutos sekä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa tarvitttu lihasten jännitttäminen. Viimeisin ei tietysti koske takajarrumiehiä.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Meinaat että Rataperseen ja Rautaperseen ero olisi lähinnä se että Rataperseilijät ei torku yleisellä tiellä?
Jos näin niin tylsältähän sekin kuulostaa mutta jos tuollaista haluaa tehdä niin kai se fiksumpi noin on. Olin siis siinä käsityksessä että Rataperseessä pitää vähän osata ajaakkin mutta en ole asiaan sen enempää perehtynyt.
Kysyn siis sitä että eikö Rataperse ja Rautaperse eroa toisistaan muuten kuin sillä että Ratapersettä ei ajeta yleisellä tiellä?
En ole hetkeen radalla ajanut mutta tekisi mieli väittää että perus maantieturrauskeskinopeus vaatisi kuskilta vähän muutakin kuin kykyä olla pitkiä aikoja paikallaan. Mutta edelleen, en tiedä, siksi kysyn.
Nyt alkaa olla aika sekavaa, oletan että et osaa vastata kysymykseen? Odotellaan jos joku osaisi.