Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 190:sta
  1. #151
    Le Mans 24h
    Spa 8h
    Suzuka 8h
    Bol d’Or 24h
    Le Mans 24h on yleensä kolme kuskia ajamassa ja yksi kuljettaja saa ajaa max. 14h. Bol d'Or 24h taisi olla sama sääntö. Nämä ihan kaikkien turvallisuuden vuoksi. 1955 Le Mans 24h on tapahtunut historian pahin moottoriurheiluonnettomuus jossa kuoli 84 ihmistä ja 120 loukkaantui.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  2. #152
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Le Mans 24h on yleensä kolme kuskia ajamassa ja yksi kuljettaja saa ajaa max. 14h. Bol d'Or 24h taisi olla sama sääntö. Nämä ihan kaikkien turvallisuuden vuoksi. 1955 Le Mans 24h on tapahtunut historian pahin moottoriurheiluonnettomuus jossa kuoli 84 ihmistä ja 120 loukkaantui.
    Se oli autokisa. Ja miten tämä liittyi mihinkään?

    Varikko oli erotettu lähtösuorasta katkoviivalla, ja sen takia sitten pamahti. Yleisö oli radan vieressä.

    Lisää triviaa: Jacky Ickx on ainoa, joka on voittanut oltuaan lähdön jälkeen viimeinen. Protestoi juoksulähtöä, koska monelta jäi vyöt kiinnittämättä ja sen takia tuli ensimmäisillä kierroksilla ruumiita. Käveli sitten rauhallisesti autolleen lähdössä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #153
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Kun ottaa huomioon, että sekä tämä, että rataperse tapahtuma ovat molemmat 24h rata-ajo tapahtumia, niin yhdenkaltaisus vaikuttaa samantyyppiseltä. Ei oikein aukene se logiikka miten tämä liittyy rautapeppu ajoon???
    Eipä noilla hirveesti nimen samankaltaisuuden lisäksi yhteistä olekaan. Rautaperseessä pitää lähinnä sietää tylsyyttä ja pysyä hereillä n. 24h, kun taas rataperseessä ja varsinkin EWC:ssä pitää osata myös ajaa suht kovaa sekä kestää suorituksen fyysinen ja henkinen rasitus.
    Superbike #7
  4. #154
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Niin, kyllä tiedän... En siltikään tajua miten rp ajo liittyy näihin??? Rp ajothan on hyviin pitkälle touringia, niin ei näillä ole mitään yhteistä.
    Ei kai tuota kukaan muu sun lisäks ihmettele, kun on selvä asia?
    Superbike #7
  5. #155
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Ettei tämä nyt vaan liity siihen, kun rp järjestön tunnuksessa sanotaan se fakta minkä kaikki tietävät eli "World´s Dumbest Motorcycle Riders". Jokuhan voi kokea sen haasteena
    Ei liity.
    Korjasin tuohon lainaukseen faktan.
    Sen verta tyhmää sivullisten hengellä leikkimistä tuo silmät ristissä seikkailu on.
    Freude am Fahren.
  6. #156
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Ettei tämä nyt vaan liity siihen, kun rp järjestön tunnuksessa sanotaan se fakta minkä kaikki tietävät eli "World´s Toughest Motorcycle Riders". Jokuhan voi kokea sen haasteena
    Kyllä tuon "World's Toughest Motorcycle Riders" -tittelin vievät mennen tullen nuo EWC, IoMTT ja MacauTT kuskit. Ei kahta sanaa.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  7. #157
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Älkääpäs nyt liioitelko. Kunniakkaasta hopeasijasta IBA:n jälkeen taistelevat myös mx- ja endurokuskit sekä Paris Dakarin suorittajat, eritoten Original by Motul luokassa. Siinä on ripaus sellaista IBA-henkeä, kun huoltavat pyöränsä ja pystyttävät telttansa itse. Miinuksena, että nukkuvat pariviikkoisen aikana.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #158
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Älkääpäs nyt liioitelko. Kunniakkaasta hopeasijasta IBA:n jälkeen taistelevat myös mx- ja endurokuskit sekä Paris Dakarin suorittajat, eritoten Original by Motul luokassa. Siinä on ripaus sellaista IBA-henkeä, kun huoltavat pyöränsä ja pystyttävät telttansa itse. Miinuksena, että nukkuvat pariviikkoisen aikana.
    Totta, nyt pääsi käymään vahinko ja unohdin kokonaan nuo Dakar- ja Baja-kuskit yms. muut pitkien matkojen offikuskit. Kovia ukkoja nuokin, arvostan.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  9. #159
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Hyvä, koska sillä sloganillahan ko. järjestö viitaa ainoastaan siihen tilastoon, jonka mukaan heillä on eniten maailmassa rekisteröityjä long distance ajoja.
    Koska kukaan muu ei rekisteröi eikä palkitse liikenteen vaarantamista julkaisemalla tilastoja ja myöntämällä diplomeja.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  10. #160
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  11. #161
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    No eikö tuo ole jo vähän kaukaa haettua... Kyllähän se on ihan fakta, että tässä ja samoin monessa muussakin harjoittelussa on kyse ainoastaan oman suorituskyvyn nostamisesta. Jos aina ajaa lyhkäisiä matkoja, niin ei pidempi matka voi tietenkään mennä hyvin. Onko se väärin, että ihmisille jää jokin muisto ajosta? Jos ei tuota slogania lasketa, niin mielestäni sellainen järjestö, josta ei yksinkertaisesti voi kukaan provosoitua, nimeä myöden. Mutta tietty, jos on halu provosoitua, niin kyllähän sen syyn aina jostain kaivaa
    IB-ajot ajetaan yleisillä teillä, muun liikenteen seassa. Tavoitteena on ajaa vähintään tuhat mailia 24h aikana. Tuossa ei siis ole kyse harjoittelusta, tuo on suorittamista. 24h yhtämittainen ajosuorite muun liikenteen seassa ei ole mikään liikenneturvallisuutta tai ajotaitoa lisäävä hassunhauska kokeilu. Ihan sattumoisin ammatikseen ajavilla, taksikuskeja myöten, on lakisääteinen maksimi työaika ja enimmäis ajoaika vuorokaudessa.

    Ja ei en ole provosoitunut, en vain ymmärrä enkä erityisemmin edes arvosta koko IB-touhua.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  12. #162
    Se oli autokisa. Ja miten tämä liittyi mihinkään?
    Lukemisen ymmärtäminen. Sehän liittyi sillä tavalla rata/rautaperseeseen, että em. kilpailujen järjestäjä sekä kattojärjestö on sitä mieltä, että 24h suoritus yhden kuskin toimesta on liian riskialtis. Toi 1955 traaginen Le Mans 24h onnettomuus nyt vaan oli varoittava esimerkki mitä voi tapahtua motorsportissa, kun turva-asioita ei ole hoidettu kunnolla. Uhrit tuossa olivat valtaosin sivullisia katsojia.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  13. #163
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tää on kyllä paskinta trollausta miesmuistiin. Tulee ihan ikävä The Legendiä ja muita keskustelua herättäviä hahmoja.
    Superbike #7
  14. #164
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tää on kyllä paskinta trollausta miesmuistiin. Tulee ihan ikävä The Legendiä ja muita keskustelua herättäviä hahmoja.
    Missähän Vetomies luuraa nykyisin..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #165
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Missähän Vetomies luuraa nykyisin..
    Niinpä, hänellä oli aina teräviä ja virkistäviä kommentteja.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #166
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Pientä se on sen rinnalla paljonko rataperseajoissa Man saarella on mennyt porukkaa vuosien varrella.
    TT on huono verrokki, koska eihän senior ole kuin 360 kilsaa ja kestääkin alle kaksi tuntia. Lisäksi voi ottaa lepiä parilla tankkausstopilla, joilla saa uuden visiirinkin.

    Jokin muu seikka, kuin vuorokauden valvominen varmaan selittää tapahtuman vaarallisuuden.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #167
    Jospa Suomessa olisi päättymätön suola-aavikko, sitten voisi ajaa sellaisen Ponnuvilla Salt Flats 24h-huippunopeusperseajon, tankkauspisteet vaan siihen matkalle, turbobussikuskeille tulis heittämällä 7000km vuorokaudessa mittariin. Isoimmista kilometriluvuista fleksaaminen olisi muiden rautaperselajien puitteissa turhaa ja sen keskustelun vois lopettaa heti kun tässä vedetään uudet tuhatluvut tauluun. 24h tultua täyteen romut kasaan ja bussikuskit saavat tönätä pyöränsä takaisin bensan loputtua, että oppivat jotain oikeasta urheilusta. Diplomin saa vasta sitten jos pääsee takaisin kotiin.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  18. #168
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mutta oli niin tai näin, niin joka tapauksessa kyllä Rataperse ajossa 2000km/vrk pitäisi päästä kevyesti. Nimittäin, jos 108km/h on keskinopeus, niin 24x108km/h = 2592km eli miltei 2600km. Tosin kahvipöytä ajoissa ajetaan varmaan vieläkin optimaalisemmin tai näin olen ainakin kuullut...

    Tässäkin viestissä ilmenee kuinka puhujat ja tekijät on eri puolilla pöytää.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  19. #169
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mutta oli niin tai näin, niin joka tapauksessa kyllä Rataperse ajossa 2000km/vrk pitäisi päästä kevyesti. Nimittäin, jos 108km/h on keskinopeus, niin 24x108km/h = 2592km eli miltei 2600km. Tosin kahvipöytä ajoissa ajetaan varmaan vieläkin optimaalisemmin tai näin olen ainakin kuullut...
    Mallisuoritustasi odottaen

    Ethän odotuta pitkään?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  20. #170
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Mallisuoritustasi odottaen

    Ethän odotuta pitkään?
    Jos ensin sais edes sen yhden kierroksen tolla keskinopeudella malliksi.
    Superbike #7
  21. #171
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Ei se ole oikeesti paha. Ei katto liikaa mittareihin tai ei välttämättä ollenkaan vaan nauttii vaan ajamisesta. Jos tuntuu, että keskinopeus alkaa tippumaan liikaa, niin vetää vähän lujempaa hetken ja pitää sitten vähän pidemmän tauon Helppoahan se tuolla radalla on, kun voi ajaa niin lujaa, kuin haluaa mitään lakia tai sääntöä rikkomatta
    Melkein voisin lyödä vetoa jos ei ole aikaisemmin rata-ajosta kokemusta et ei ole toivoakaan ajaa edes yhtä kierrosta tuota sinun mainitsemaa keskinopeutta se kun on esim Alastarossa jo keskinopean ryhmän kyytiä.
  22. #172
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Mä katon aina mittaristoon katsomosuoralla, ja taidan vilkaista lähtösuorallakin. Pitää saatana lopettaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #173
    Lainaa Järbbä kirjoitti Katso viesti
    Melkein voisin lyödä vetoa jos ei ole aikaisemmin rata-ajosta kokemusta et ei ole toivoakaan ajaa edes yhtä kierrosta tuota sinun mainitsemaa keskinopeutta se kun on esim Alastarossa jo keskinopean ryhmän kyytiä.
    On se iha mahdollinen. Itellä eka ratavisiitti kemorassa 2007 hayabusalla ni ajoin ilman jarruja 1:32 kierrosajan joka antaa 107km/h keskinopeuden.

    Mutta... se on eri sanoa miten helppoa se on, kuin näyttää miten helppoa se on. Iteki tein tuohon aikaan about kaiken väärin (niinku teen edelleenki) mutta ei se silti helpolla tullu.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #174
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni Rataperseen kotirata on Kemora. Eikä siinä käsittääkseni ole mitään tällaisia ryhmiä vaan siellä vaan ajetaan... Eli vaikka ajaisi hitaassa ryhmässä, niin Rataperseessä voi ajaa niin lujaa, kuin haluaa Vaikka ajaisi edes 80km/h, niin sekin x 24 on jo 1920km. Vähän painaa kaasua suorilla niin se on 2000km.
    Muista nyt edes 9x3min varata tankkauksillekin. Vaikka renkaat ja jarrupalat kestäisivät, niin nestettä on varmaan syytä pilotinkin nauttia. Eiköhän kolme minuuttia riitä parahultaisesti näissä muutenkin realistisissa laskelmissa siihen, että ajaa varikolle, laittaa tankkiin gasoa ja kuskille proteiinipirtelöä, ja jatkaa matkaa. Kukaan ei kiellä nahkapukuun kusemista, niinhän endurance-autoilijatkin tekevät ja myös vanhukset saattavat joutua olemaan kakat housuissa hoitokodissa 24h, joten tämä varmasti vain kasvattaa luonnetta ja antaa eväitä elämään.

    Näin taannoin videon jossa F1-kuski teki triathlonin kotonaan, ehkä tähänkin voisi olla hyvä lähteä vaikka simuloidulla rataperseellä. Eli jos pistät livestreamin siitä, kun istut 24h ajoasennossa prätkän päällä tallissa kamat niskassa, 2,5h välein tuo pikatankkaus, niin varmaan yleisöä olisi tämänkin ketjun kommentoijista. Tarvittaessa tunnelituuletin kehiin simuloimaan 80km/h ilmanvastusta. Streamista kerätyistä tienesteistä sitten varaamaan rataa oikeaa yritystä varten. Olisko mitään?
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  25. #175
    Mainitussa simuloinnissa jää pois kokonaan jokusen kerran tehtävä ajoasennon muutos sekä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa tarvitttu lihasten jännitttäminen. Viimeisin ei tietysti koske takajarrumiehiä.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  26. #176
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Eli jos pistät livestreamin siitä, kun istut 24h ajoasennossa prätkän päällä tallissa kamat niskassa, 2,5h välein tuo pikatankkaus, niin varmaan yleisöä olisi tämänkin ketjun kommentoijista. Tarvittaessa tunnelituuletin kehiin simuloimaan 80km/h ilmanvastusta. Streamista kerätyistä tienesteistä sitten varaamaan rataa oikeaa yritystä varten. Olisko mitään?
    Eikös tämä käytännössä ole Rautaperse?
    Rataperse ymmärtääkseni ei ihan pelkkää puoliunessa pyörän päällä istuskelua ollut?
  27. #177
    Meinaat että Rataperseen ja Rautaperseen ero olisi lähinnä se että Rataperseilijät ei torku yleisellä tiellä?
    Jos näin niin tylsältähän sekin kuulostaa mutta jos tuollaista haluaa tehdä niin kai se fiksumpi noin on. Olin siis siinä käsityksessä että Rataperseessä pitää vähän osata ajaakkin mutta en ole asiaan sen enempää perehtynyt.
  28. #178
    Kysyn siis sitä että eikö Rataperse ja Rautaperse eroa toisistaan muuten kuin sillä että Ratapersettä ei ajeta yleisellä tiellä?
    En ole hetkeen radalla ajanut mutta tekisi mieli väittää että perus maantieturrauskeskinopeus vaatisi kuskilta vähän muutakin kuin kykyä olla pitkiä aikoja paikallaan. Mutta edelleen, en tiedä, siksi kysyn.
  29. #179
    Nyt alkaa olla aika sekavaa, oletan että et osaa vastata kysymykseen? Odotellaan jos joku osaisi.
  30.  
  31. #180
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Nyt alkaa olla aika sekavaa, oletan että et osaa vastata kysymykseen? Odotellaan jos joku osaisi.
    Tää on joko aika paska, mutta sitkee trolli tai sitten kirjallisessa annissa tahi ymmärryksessä on jotain isohkoja puutteita.
    Superbike #7
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen