Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 190:sta
  1. #91
    Todella iso rispekt kaikille yhdelletoista perseilyn suorittaneille. *

    Ja pyydän myöskin anteeksi kaikilta osallistuneilta lähdön myöhästymistä.

    Itse ajelin vain ~850km, ja silti olo on sangen psykedeelinen, ja kroppa jumissa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #92
    Lainaa (Kawika @ Kesä. 27 2010,21:50) kirjoitti
    Kellä oli kawa zx-7 ja paljonko sai kilometrejä?
    Vieressäni röhnöttävä herra Piiparinen alias PiippuZ ja kilometrejä tuli 2075. Hieman jäi siis omasta ennätyksestään, mutta värväämme parhaillaan neljän vuoden päästä olevaan uuteen koitokseen.

    Jukka
  3. #93
    Ajelin sillä kelta-mustalla ampparilla joukon jatkona. Olen tulokseen tyytyväinen, 2128 km. Eka kerta Kemorassa, ja eka kerta buimurilla radalla.
    Kadulle:
    Bimota SB6
    BMW K1200S
    Suzuki GSX1300R T Sawon Woima 527,5hv 503,8Nm 390,7km/h

    Radalle:
    Yamaha R6R Superstock
  4. #94
    Lainaa (jii_hoo @ Kesä. 27 2010,22:06) kirjoitti
    Ajelin sillä kelta-mustalla ampparilla joukon jatkona. Olen tulokseen tyytyväinen, 2128 km. Eka kerta Kemorassa, ja eka kerta buimurilla radalla.
    Taisi kuitenki tulla rata melko tutuksi tuolla kilometri määrällä?
    Onnea kaikille tittelin suorittaneille.
  5. #95
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Staga @ Kesä. 27 2010,21:01) kirjoitti
    Ei noilla kilsoilla taidettu paljoa tyylitellä satulassa kaarteissa? Montakos vaihtoa kierroksella? Paljonkos paloi bensaa?

    Joo vaikea keksiä kovempaa suoritusta... no ehkä joku Päitsi tms.
    Muista en osaa kommentoida mutta itselläni homma meni suurinpiirtein näin:

    -n.120l bensaa
    -suurin osa kierroksista 4-vaihteella, alussa tykitin vähän kovempaa ja käytin myös kolmosta ja vitosta. Eli 0-4 vaihtoa/kierros. Ohituksiin joutui tietysti välillä pykältämään.
    -Yläkroppaa heiluttelin, mutta ei tossa hommassa roikkuminen oikein kannata. Jalat tosin roikkui välillä milloin mihinkin suuntaan kun polvet puutui tai lonkka kramppasi.
    -Kierrosajat (avustajan mittaamina) 1.29-1.40. Huonoimmat ajat tuli yöllä 2 aikoihin. Sitten otin 1/2 tunnin tirsat ja ajat palasi sinne 1.33-1.35 johon väliin menee suurin osa kierroksista. Faija seurasi aikoja 5 kierroksen kokonaisaikoina.
    - Yhden Ahveniston ratapäivän ajettu PP 2ct kesti ajot hyvin. Takanakki käännettiin n. puolessavälissä.
    -Allekirjoittaneen paikat ei kestä jos ei saa pitää taukoja tunnin-kahden välein. 2kpl n. puolen tunnin unitaukoa pidin ja lopussa ennen viimeistä settiä istuskelin kahvilla varmaan saman verran. Normitauot n. 5-15 minuuttia.

    Ylivoimaisesti isointa kovaa ajoi se kisakuskikaksikko. Kiva kun pääsi seuraamaan niiden ajolinjoja pitemmän aikaa, vaikkakin vain muutamia sekunteja kerrallaan... Ois hauska tietää että montako settiä kumeja kului ajojen aikana.

    Muita kommentteja: Ei ikinä enää...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  6. #96
    Lainaa (jii_hoo @ Kesä. 27 2010,22:06) kirjoitti
    Ajelin sillä kelta-mustalla ampparilla joukon jatkona. Olen tulokseen tyytyväinen, 2128 km. Eka kerta Kemorassa, ja eka kerta buimurilla radalla.
    Oltiin siinä yhden pilttuun päässä. Mulla on se f800s.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  7. #97
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  8. #98
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 27 2010,23:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu? *
    Mulla on kaks rautapeppua taskussa, mutta ratapeppua en himoitse ihan heti. Siinä on kyllä tosi kuskit ketkä sen tekee.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  9. #99
    Onnittelut kaikille Kemorassa ratapersettä ajaneille ja suorituksen suorittaneille ja tietysti speciaalit omalle Kullalle hienosta suorituksesta. *

    Toivottavasti kuskit saavuttivat tavoitteensa ollen niihin tyytyväisiä. Ei mikään pikkujuttu tuollainen ajorupeama, ei todellakaan.

    Kokonaisuudessaan tapahtuma sujui hyvin, ilman pahempia haavereita ja kelikin sitten alun tsunamin, ukkosen, raekuuron yms. jälkeen parani, vaikkakaan ei voinut kesähelteillä kehuskella.

    Jokseenkin odotin kyllä suurempaa mielenkiintoa tapahtumaa kohtaan, mutta toki juhannus on kesän "arvojuhla" ja ihmiset saattavat jopa suunnitella viettävänsä sen muualla, kuin moottoriradalla. *

    Anyway, mukavaa porukkaa tiimeissä, vaikkakin aika meni pääasiassa omassa pilttuussa "bemaristeja" avittaen.

    Pikaista toipumista urakan suorittaneille.
    OrMu 331 kmh (gen2 1340cc)

    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
    &
    100 m/s CLUB FINLAND (lainamopolla)
  10. #100
    Bensaa paloi aika tarkkaan 100 litraa, vauhti oli alussa välillä 1.32 - 1.36. Aamuyöstä rupesi olemaan kova sana jo 1.40 aika. Eka tunteina sitä virtaa riitti painonsiirtoon ja vaihtelimisiin. Käytinkö jopa neljää vaihdetta. Siitä pikku hiljaa väheni ja jossain aamuyöllä huomasin ajavani koko kierroksen samalla vaihteella.

    Oli kyllä tuskainen kokemus, mutta pakko oli mennä kun kaikki muutkin näyttivät menevän. Viimeisen kerran pysähdyin kun 200 kilometriä oli jäljellä. Onneksi läheltä VFR:n tiimistä tultiin auttamaan ja parin miehen avustuksella pääsin pyörän päältä pois. Jospa tuo joskus naurattaisi, mutta ei ainakaan vielä.
    Muutenkin kyseiselle tiimille isomman luokan kiitos auttamisesta ja osoitetta minne kossupullot voi lähettää.

    Tulipahan kuitenkin tuokin ajettua. Uudestaankin voisi lähteä, vaan ehkei samalla pyörällä.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  11. #101
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Kiitos kaikille osallistujille ja onnea kaikille onnistuneille.

    Itsellä homma meni suurinpiirtein näin.

    120 L bensaa
    Kahdet tirsat n. 30min
    Loppu kilometrit 1716.
    Huippunopeus 180km/h
    Hitaimman mutkan vauhti 70km/h
    Kun pyörä liikkeessä, keskinopeus 86km/h

    Piti lopettaa 30min ennen ajan loppumista kun ranne ei enää kääntynyt ja joka kerta kun puristi kytkintä vihloi niin perkeleesti.

    Nyt kun yö on nukuttu edelleen kaikki lihakset kipeenä.

    Kaksi kesää sitten ajoin maantiellä rautaperseen 1825km/24H ja aamulla oli kämmen vähän kipeenä, mutta nyt on jokainen lihas kipeänä.

    Kiitos muuten tankkaus avusta jerrykannu painaa muuten paljon kun radalla on tahkonut 1400km
    Elämä on onneksi mutkikasta
  12. #102
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Juutana @ Kesä. 27 2010,15:37) kirjoitti
    Iso kiitos kaikille avusta, etenkin valkoisessa volkkarissa asustaneelle kirkkaan visiirin lainasta sekä renkaankääntäjälle.

    E: Enkä näköjään osaa minäkään kirjoittaa...
    Päin vastoi kiitos teille niistä 2 kahvikupista ja kannustuksesta. Visiirin lainaus oli pieni hinta siihen verrattuna.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  13. #103
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 27 2010,23:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu? *
    No ei todellakaan. Pitäisikö olla jotta voisi todeta sen olevan pappojen hommaa rataperseen rinnalla?
    Supermoto
  14. #104
    Isot kiitokset lappopumpun lainasta , oma motonetin pumppu lopetti toimintansa liian aikasin. Olis se ollu pirullista sihdata 200l tynnyristä moperin tankkiin..... juomaa on lainaajalle tarjolla jos nähdään jossain merkeissä.
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  15. #105
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (holifild @ Kesä. 28 2010,18:01) kirjoitti
    Isot kiitokset lappopumpun lainasta , oma motonetin pumppu lopetti toimintansa liian aikasin. Olis se ollu pirullista sihdata 200l tynnyristä moperin tankkiin..... *juomaa on lainaajalle tarjolla jos nähdään jossain merkeissä.
    Jos sitä muovista thaimaalaista "runkkauspumppua" lainasit, niin eipä mitään. Varikolla ns annetaan hyvän kiertää eli autetaan aina kun voidaan niin silloin kehtaa itsekin paremmin käydä "kerjuulla" toisten pilttuissa.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  16. #106
    Iso hatun nosto kaikille suorittaneille!!! Tosta suorituksesta viittii jo mainitakkin esson baari keskusteluissa
    R6R räärääpyörä
  17. #107
    Ihan alkuun onnittelut kaikille Rataperse-ajon suorittaneille! * *

    En ole vielä laskenut paljonko meni bensaa, mutta ei sitä paljoa mennyt. Olin varautunut tankkaamaan hieman enemmän.
    Ensimmäistä kertaa on reidet aivan tohjona pienestä pyörällä pörräilystä johtuen.

    Olihan tuo toiseen kertaan yli 2000km/vrk ihan ok suoritus mutta jäihän tuota parannettavaakin...

    Kootut selitykset. (Joita ei enää seuraavan kerran jälkeen hyväksytä).
    Omasta mielestä muutama seikka jotka kohdallani esti henk.koht ennätyksen ja pääsyn tavoitteeseen (yli 2200km):

    1) - Pääsin (ihan omasta syystäni) lähtemään Keravalta Kemoran suuntaan liian myöhään joten olin varikolla vasta lauantain puolella.
    * Heivasin bensakanisterit autosta peräkärryyn ja laitoin tilalle patjan jonka "fiksuna" kaverina muistin ottaa mukaan.
    * Vielä jos olisin tajunnut ottaa hyttysverkkoa ikkunoihin ja jotkut pimentävät silmälaput niin olisi nukkumisestakin voinut tulla jotain.
    * Auringon noustua tuli aika nopeesti turhan kuuma ja kun ikkunat aukas niin ei siinä hyttysten ateriana kestäny millään.

    2) - Vaihdoin hitsaussaumasta hajonneen vakioputken tilalle Barracudan (vuonna 2008) enkä kyseisen putken kanssa "ehtinyt" radalle ennen ratapersettä.
    * (ahvenistolle ei ollut asiaa metelin takia ja kolmen kuukauden ikäinen tenava viimeistelyä vailla olevassa paritalon puolikkaassa on osaltaan vaikuttanut siihen ettei ehi).
    * Kyseisen hukkaputken alkukäyrästöltä äänenvaimentimelle menevä putki on liian
    * **a)matalalla,
    * **b)kaukana keskilinjalta,
    * eli alkoi raapimaan oikealle olevissa kaarteissa radan pintaan heti kun ajolinja vähän kuivui.
    * Kun jonkinlaista marssivauhtia piti kuitenkin ylläpitää niin siinähän sitten roikuttiin aivan luonnottomassa asennossa kaikissa oikeelle olevissa kaarteissa.
    * Tuo roikuskelu johti sitten tähän järkyttävään reisien kipeytymiseen ja oikean jalkapohjan tunnottomuuteen, nuo kyllä huomasi jo muutaman tunnin ajon jälkeen...

    3) - Olin yksin matkassa. Eli varikkotiimin puuttuessa tuli vietettyä liikaa aikaa tankkaillessa ja ketjuja rasvaillessa,
    * nuo hommat olisi joku toinen voinut tehdä sillä aikaa kun kuski vetää vähän hiukopalaa napaansa.
    * Suuret kiitokset muuten toisen kisatiimin jäsenelle joka auttoi tankkauksissa.
    * Ei ole ihan mutkatonta pitää toisella kädellä suppiloa ja kaataa toisella 20l kanisterista bensaa tankkiin. Apu oli todellakin tarpeen...
    * Kiitokset myös Juutanalle ja hänen tiimilleen kahvista ja jousensäätötyökalusta. Harmi etten tajunnut kysyä kyseistä työkalua kun vasta vikalla tankkauskerralla.

    Seuraavaan kertaan... *

    Nyt on kolme ratapersettä Kemoralla takana ja rataa tullut tahkottua
    * 2004 1725km *n. 630 kierrosta
    * 2005 2099km *n. 770 --II--
    * 2010 2075km *n. 760 --II--
    2000_km/24h club,
    3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.

    Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
  18. #108
    Lainaa (Piippuz @ Kesä. 29 2010,15:33) kirjoitti
    Kootut selitykset. (Joita ei enää seuraavan kerran jälkeen hyväksytä).
    Hyvä. Eli näemme viivalla 2014. Jospa siihen mennessä olisin itsekin saanut kunnon kohdalleen ja mopoon uudet renkaat ja scuuba-säädöt. Ja kokeneena ex-palautevastaavana on myös valmiina 3 sivun palautenivaska ja etukäteen edellytän, että osallistuessani paikalla pitää olla varikkohenkilökunta ja kauniit tytöt kannustamassa eikä mitään puolikuolleita keski-ikää lähestyviä reppanoita makuupusseissaan päivystämässä, säälittävää.

    Näin järjestäjän omituisuudessa täytyy myöntää, että hieman nurkan takaa tuli tieto siitä, että paikalla oli porukkaa, jolla ei aiempaa ratakokemusta. Oletin, että moiseen urakkaan lähtee vain kokeneita ratakettuja ja -kuttuja, mutta oletus on kaikkien perusvirheiden äiti. Aiemmilla kahdella kerralla mukana on ollut porukkaa, jolle ei tarvitse alkeita käydä läpi, eikä toisaalta monsuunissakaan ole tarvinnut matkamittareita lukea ja ihmetellä.

    Mutta lupaan järjestää paikalle vuoden 2014 miss Suomen ja online -päivystyksen kun saadaan ratakapasiteetti täyteen ja 500 euroa per kuuppa kolehtiin rahaa. Pitänee kysyä millainen palvelu ja päivystys noissa Rautaperse -koitoksissa on ja ottaa niistä mallia. Saamani tiedon mukaan jokaisella suomalaisella huoltoasemalla on koitosta varten päivystysvalmius ja muutaman tunnin teoriakoulutus lähtöpaikasta riippumatta.

    Näihin kuviin ja tunnelmiin ja terveisiä Alavuden ABC:ltä josta saimme parhaat vinkit tuleviin raveihin ja Suomen veropolitiikkaan.

    Jukka

    P.S. Vinkistä mistä halpa kiropraktikko löytyy, tarjoan lämpimän olusen.
  19. #109
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Kesä. 29 2010,19:46) kirjoitti
    Lainaa (Piippuz @ Kesä. 29 2010,15:33) kirjoitti
    Kootut selitykset. (Joita ei enää seuraavan kerran jälkeen hyväksytä).
    Hyvä. Eli näemme viivalla 2014. Jospa siihen mennessä olisin itsekin saanut kunnon kohdalleen ja mopoon uudet renkaat ja scuuba-säädöt. Ja kokeneena ex-palautevastaavana on myös valmiina 3 sivun palautenivaska ja etukäteen edellytän, että osallistuessani paikalla pitää olla varikkohenkilökunta ja kauniit tytöt kannustamassa eikä mitään puolikuolleita keski-ikää lähestyviä reppanoita makuupusseissaan päivystämässä, säälittävää.

    Näin järjestäjän omituisuudessa täytyy myöntää, että hieman nurkan takaa tuli tieto siitä, että paikalla oli porukkaa, jolla ei aiempaa ratakokemusta. Oletin, että moiseen urakkaan lähtee vain kokeneita ratakettuja ja -kuttuja, mutta oletus on kaikkien perusvirheiden äiti. Aiemmilla kahdella kerralla mukana on ollut porukkaa, jolle ei tarvitse alkeita käydä läpi, eikä toisaalta monsuunissakaan ole tarvinnut matkamittareita lukea ja ihmetellä.

    Mutta lupaan järjestää paikalle vuoden 2014 miss Suomen ja online -päivystyksen kun saadaan ratakapasiteetti täyteen ja 500 euroa per kuuppa kolehtiin rahaa. Pitänee kysyä millainen palvelu ja päivystys noissa Rautaperse -koitoksissa on ja ottaa niistä mallia. Saamani tiedon mukaan jokaisella suomalaisella huoltoasemalla on koitosta varten päivystysvalmius ja muutaman tunnin teoriakoulutus lähtöpaikasta riippumatta.

    Näihin kuviin ja tunnelmiin ja terveisiä Alavuden ABC:ltä josta saimme parhaat vinkit tuleviin raveihin ja Suomen veropolitiikkaan.

    Jukka

    P.S. Vinkistä mistä halpa kiropraktikko löytyy, tarjoan lämpimän olusen.
    Minä voin antaa palautetta myös.

    Todella hyvin järjestetty tapahtuma. Varikolla hyvä henki ja auttajia riitti kun sitä tarvittiin.

    Järjestäjien osalta ainakin minä sain riittävät ohjeet.

    On kyllä uskomatonta jos tosiaan joku oli ensimmäistä kertaa moottoriradalla ko tapahtumassa.:mitähäh:

    Olihan tuo minulle ensimmäinen kerta kemorassa mutta on tullut kyllä kierrettyä noita muita ratoja. perusjutut kaikissa samat.

    kiitos vielä järjestäjille ja kanssa kilpailijoille
    Elämä on onneksi mutkikasta
  20. #110
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Kesä. 29 2010,19:46) kirjoitti
    P.S. Vinkistä mistä halpa kiropraktikko löytyy, tarjoan lämpimän olusen.
    Jätä halpa väliin ja koukkaa suoraan hyvälle Hyvinkäälle: Jukka Martola, 050-5435675. Suosittelisin muillekin perseilijöille, ei varmaan menis käynti hukkaan.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  21. #111
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 28 2010,17:32) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 27 2010,23:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu? *
    No ei todellakaan. Pitäisikö olla jotta voisi todeta sen olevan pappojen hommaa rataperseen rinnalla?
    Kyllä! * Varsinkin jos ollaan mopottomia!



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  22. #112
    Jep, Martola on todella hyvä.
  23. #113
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 29 2010,21:42) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 28 2010,17:32) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 27 2010,23:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu? *
    No ei todellakaan. Pitäisikö olla jotta voisi todeta sen olevan pappojen hommaa rataperseen rinnalla?
    Kyllä! * *Varsinkin jos ollaan mopottomia! *
    Mä olen ajanut kummatkin ja on toi rataperse tosi paljon kovempi juttu. Rautaperse ei oikein vaadi muuta kuin että pysyy hereillä. Rataperse vaatii myös fyysistä kestävyyttä. jos et usko mene kokeilemaan. Rataperse järjestetään taas 2014
    Elämä on onneksi mutkikasta
  24. #114
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 29 2010,21:42) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 28 2010,17:32) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 27 2010,23:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu? *

    No ei todellakaan. Pitäisikö olla jotta voisi todeta sen olevan pappojen hommaa rataperseen rinnalla?
    Kyllä! * *Varsinkin jos ollaan mopottomia! *
    Höpö höpö, miksi muka pitäisi. Eikö ihan normaali järjen käyttökin ole sallittua? *
    Perus rautaperseen kuitenkin ajaa kuka vaan vaikka kevarilla, kunhan ei fysiikka ole aivan loppu. Eläviä esimerkkejähän on joka puolella. Ei kyllä tasan tarkkaan vaadi juuri muuta kuin halua ajella moinen läpi.

    Rata-ajossa taasen millä mopolla vaan jopa onneton 300km köröttely viikonlopun aikana on jo fyysisesti paljon rankempi juttu kuin joku perus Hki-Rovaniemi tournee kyykyllä samassa ajassa... Tiedäthän sinä.

    Valitettavasti omat kokemukset noista rajoittuvat noin onnettomiin pikku pyrähdyksiin, mutta hauskaa on aina ollut. Aika selväksi on myös käynyt kumpaiselle suoritukselle voi oikeasti nostaa meikäläinen hattua... *

    Edit. Korjattu status ettei vaan johda harhaan.



    Supermoto
  25. #115
    Lainaa (marko.fzs @ Kesä. 29 2010,22:00) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 29 2010,21:42) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 28 2010,17:32) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 27 2010,23:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu? *
    No ei todellakaan. Pitäisikö olla jotta voisi todeta sen olevan pappojen hommaa rataperseen rinnalla?
    Kyllä! * *Varsinkin jos ollaan mopottomia! *
    Mä olen ajanut kummatkin ja on toi rataperse tosi paljon kovempi juttu. Rautaperse ei oikein vaadi muuta kuin että pysyy hereillä. Rataperse vaatii myös fyysistä kestävyyttä. jos et usko mene kokeilemaan. Rataperse järjestetään taas 2014
    En ole ratapersetta ajanut,mutta 2 normipersettä mist se viimeinen oli se"jääperse".
    Ekas ajos niin pahin vastustaja oli se hemmetinmoinen tylsyys mikä iski päälle,istuu vaan ja tuijottaa eteenpäin ja sillä tyylillä sitten yx liikeneympyrä tuli vedettyä 70 km/h vauhdis kun aivot ei vaan rekiteröinyt mitä silmät näki *
    Oli muuten adve niin kallellaan mitä ikinä ollut eikä enää tulee samanlaista kanttaamista tulevaisuudessa!!!

    Toi jääperse oli helvetin hauskaa eikä siin tylsää tullut kun heti jos olo oli semmoinen boooriing,niin ei muuta kuin kaasua vaan ja takapää heittelehtien suorat/mutkat *

    Niin kuin aikaisemmin kirjoitin niin ikinä en ole radalla käynyt mutta silti TIEDÄN et rataperse on sata varma paljonkin haastavampi ajaa kuin perus tonni,jos ei muuta niin jo sen takia et luulis et noi radan mutkat jossain vaihees tulis niin tutuiksi et yrittäis ajaa kierroksen silmät kiinni *

    Eli todella kypärännostotalkkoon paikka

    Saas kattoo josko sitten 4 vuoden päästä pitäis kokeilla miten menee kunhan ite pysyy hengissä/kunnossa ku onhan sinne viel niiiiin pitkä aikaa/matkaa et mitä tahansa voi sattua *
    (lue,tekosyy valmiina nytt jo *)
  26. #116
    Ensiksi SuurKiitokset Järjestäjille. On suurenmoista että joku viitsii vapaaehtoisesti järjestää tällaisen tilaisuuden. 24h saa ajaa mutkatietä minkä sielusietää ja vääntää kahvasta niin paljon kun haluaa eikä tarvinnut nopeusmittaria katsella. Upeeta nyt on lääkitys taas kohdallaan.
    Kiitokset myös kanssakuskeille, radalla ja varikolla kaikki sujui todella mallikkaasti. Oli upeaa nähdä kokeneempien kuskien ajolinjoja ja tyylejä. Varsinkin parin kisapyörän meno oli jostain toiselta planeetalta.
    Rasittavuudesta ja vertailusta Rautaperse ajoon sen verran että on tullut ajettua vaativampia Rautaperse-keikkoja kuin tämä oli. Nyt jos ei lähtenyt alusta urheilemaan niin tämä oli nautinnollista ja leppoista kurvailua. Varikolla tuli käytyä 64-213km välein ja aina oli tarjolla välipalaa ja kahvia ja pyörä tankattuna valmiiksi kun oli hetken elpynyt. Tästä kiitokset Marjutille varikolle. Ei tarvinnut suunnistaa eikä kerätä kuitteja. Tähän ei ole Rautaperse-ajoissa mahdollisuutta. Rautaperseen voi aloittaa kotiovelta nyt tuli ajeltua +800km radalle ja takaisin välittömästi ennen ja jälkeen rata-ajon. Nyt sitten pitää ymmärtää ettei tämä mitenkään vähennä Rataperse-ajon vaativuutta. Jos haluaa nostaa vähäkään vauhtia niin fyysinen rasitus kasvaa potenssiin 2. Jaksoin ihmetellä Piipuz ajoasentoa ajon aikana, miten mies jaksaa roikkua. Oma taktiikka minimoida kaikki ylimääräinen väsymyksen aiheuttaja, vaihteen vaihdot, jarrutukset, painon siirrot jne että jaksaa ajaa. Ajoin ajon kahdella vaihteella, Kuutosella ensimmäiset 12h ja viitosella loput. Viitosen käytön aloin kun todettiin bensan riittävän ja sillä oli helpompi kontrolloida ajoa ja kunto riitti ripeämpiin kiihdytyksiin ja jarrutuksiin. Jarrua ei ollut pakko käyttää laisinkaan mutta muiden ajorytmissä oli helpompi pysyä kun parissa kohtaa kierroksen aikana kävi jarrulla. Ajon statistiikka on tallessa varikkokirjanpidossa, (kiitos Marjut) ja ajotietokoneissa. En ole sitä vielä ehtinyt purkamaan mutta bensaa kului 100l = 5.8l/100km, liikkeen keskinopeus 90km/h ja taukojen kanssa 79km/h. Renkaat toimi ja kesti ilman ongelmia ja pyörä toimi ok. Oikean puolen jalkatappi ja jarrupoljin ovat raapineet rataa mikä asetti luontaisen nopeuden hitaisiin mutkiin.
    Suurin anti minulle ajosta oli
    1. Rata-ajo oli pirun hauskaa, tahtoo lisää
    2. Lisää tietämystä miten väsyminen vaikuttaa omaan ajosuoritukseen. Rautaperse kuskina on äärimmäisen tärkeä ymmärtää miten väsymys vaikuttaa ja millaiset virheet ja milloin alkavat lisääntyä ajon aikana. Rata-ajo antoi hyvän ympäristön tämän opiskeluun.
    Yhteenvetona, Mahtava tapahtuma ja hyvää porukkaa radalla ja varikolla.
  27. #117
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 29 2010,22:30) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 29 2010,21:42) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 28 2010,17:32) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 27 2010,23:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu? *

    No ei todellakaan. Pitäisikö olla jotta voisi todeta sen olevan pappojen hommaa rataperseen rinnalla?
    Kyllä! * *Varsinkin jos ollaan mopottomia! *
    Höpö höpö, miksi muka pitäisi. Eikö ihan normaali järjen käyttökin ole sallittua? *
    Perus rautaperseen kuitenkin ajaa kuka vaan vaikka kevarilla, kunhan ei fysiikka ole aivan loppu.
    No aja ensin ja vittuile sitten! Perseen pitää kestää tylsääkin pätkää.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  28. #118
    tere.kovasti kysellään mitä meni kelläkin niin mulla(rsv4) meni 6h ja 611km ja 90l bensaa. ajoista en tiiä mut 1 tankillisen ajoin n.1.16 aikoja. takarenkaita meni 2 ku ei jaksanu vaihdella.
    ilkalla meni löpöä n. 203litraa ja kilometrejä tuli 2170 tai jotain ja renkkuja meni vissiin 6 taakse ja eteen muutama. illkka ajoi 1.20 aikoja mut sillä olikin meininki ajaa ennätykset. mulla brakas nilkka niin ei onnannut.
    http://www.hellmet.fi/?cat=16
    tuolla pari kuvaa renkaista, tuli ajettua aika tarkkaan. sen vaan vielä haluan niille sanoa mitkä arastelee vanhoja sliksejä "että ne on paistettu viime vuonna ne ei pidä" niin tuolla renkaalla ajettiin 1.16 aikoja ja lopussakin reilusti alle 1.20. olisi päässyt varmaan 1.16 jos olisi tullut koitettua mutta ajatushan oli ajaa paljon niin ei halunnut riehua. kyllähän se hiukan jypytti. niin ja nuo renkaat oli vissiin paistettu vuosiia sitten....
    t:antti Kärkkäinen
  29. #119
    Olen ajanut aiemmin neljä noita IBA:n ajoja, kaksi kertaa 1000 mailia, kerran 1500 ja kerran 2000 mailia. Aikaa on ehtinyt kulua noista tapahtumista vuosia, mutta jotain muistikuvia vielä on.
    1000 mailia tosiaan on lopulta yllättävän helppo jos reitin on suunnitellut hyvin, aikatauluttanut homman ja kelikin sattunut kohdalleen. 1500 mailia oli jo melko nihkeä saati 2000 mailia, jonka ajoin Suomen ympäri.

    Ensimmäinenkin tonninen oli hankalampi ajella kun piti yrittää tiettyyn aikaan keritä Raippaluotoon. Pienen levon jälkeen matka jatkui Utsjoen Nuorgamiin, joka muuten on kaukana kun etelästä lähtee. Ja sieltähän pitää vielä tulla takaisinkin.

    Eli vaatii ne sitkeyttä nuo IBA:nkin suoritukset, tosin lähinnä henkistä. Ja matkasta toipuu melkeinpä päivässä, toisin kuin ratatonnista. Vielä nyt lihakset on jumissa ja ranteet kipeänä.

    Joten ratatonni vastaa ainakin 2000 mailia kadulla. Tosin tässä en ole ottanut huomioon sitä, että 2000 ajoin matkasportilla (K100RS) ja ratatonnin sportilla.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  30.  
  31. #120
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 30 2010,00:21) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 29 2010,22:30) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 29 2010,21:42) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 28 2010,17:32) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Kesä. 27 2010,23:34) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 27 2010,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GT78 @ Kesä. 27 2010,20:30) kirjoitti
    Henk-koht arvostan tätä suoritusta korkeammalle kuin yhtään ns. rautaperseilyä jollain luotisuoralla tiellä...

    Ei muuta ku ens viikonloppuna uusiks
    Jep. Ehdottomasti iso hatunnosto kavereille jotka tuon ajoi... Voittaa perus IBA setit mennen tullen. *

    Minkälaista vauhtia muuten porukka piti keskimäärin kierroksella tuossa koitoksessa?
    Jokos se on henk.koht. Rautaperse suoritettu? *

    No ei todellakaan. Pitäisikö olla jotta voisi todeta sen olevan pappojen hommaa rataperseen rinnalla?
    Kyllä! * *Varsinkin jos ollaan mopottomia! *
    Höpö höpö, miksi muka pitäisi. Eikö ihan normaali järjen käyttökin ole sallittua? *
    Perus rautaperseen kuitenkin ajaa kuka vaan vaikka kevarilla, kunhan ei fysiikka ole aivan loppu.
    No aja ensin ja vittuile sitten! Perseen pitää kestää tylsääkin pätkää. *
    Edelleenkin ihan ilman mitään vittuilua. Hatun nosto korkealle kaikille rataperseen ajaneille, voittaa perus IBA setin kymmenen-nolla vaativuudessaan. *

    Jos tuon pelkästään turhana vittuiluna haluaa ottaa, niin ei kun radalle köröttelemään niin näkee onko tuo pelkkää suunsoittoa... Itse uskallan olla tuota mieltä jo huomattavasti kevyemmilläkin kokemuksilla...
    Supermoto
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen