Sehän se onkin kun kadulla on tullut helpolla yli 1400km siivuja tolla bladella vedettyä. Silloin vaan ei ole noin paljon ollut tiukkoja mutkia ja suorat noin lyhyitä, eli käytännössä on voinut aivot nollilla ajella sen 20km minkään muuttumatta ja vauhtia koko ajan sen 100kmh. Radalla se vaan ei toimi ihan silleen...(Adve @ Kesä. 19 2010,22:19) kirjoitti
Tällä hetkellä pisin ajoaika taukoineen on ollut 15h tunnin luokkaa, joten aika tiukka setti on tulossa. Toi scuuban asenne on juurikin sama jolla olen itse lähdössä, eli ajamisen pitää olla helppoa ja varmaa kokoajan. Jos lähtee hakemaan jotain kierrosaikoja tai muita, niin noutaja tulee kyllä kovin nopeasti.
Salaisena aseena kunnollinen alusasu, toinen ajoasu sadetta varten (gorepuku) sekä varikolle faija tankkaamaan ja huoltamaan pyörää omia lepotaukoja varten. Alle on tyrkätty yhden ratapäivän kärsineet power 2CT:t, välityksiä vähän säädetty (kieltämättä kesän muita ratapäiviä ajatellen) ja jarrupalat nesteineen meni uusiksi. Näillä pitäis pyörän mennä, mutta epäilenkin että kuski hajoo ennen motoa...![]()
P.S. Niin ja pyörälle varattu huoltoaika juhannuksen jälkeiselle viikolle.![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Itse taas pyrin jotain tiettyä vauhtia ajamaan ja jonkun aikataulunkin laatimaan. Näin pystyy paremmin hahmottamaan missä ollaan menossa. Ei tietenkään 1.12,5 vauhtia (ennätykseni 1.18,1), vaan se mikä menee rennosti ja kuvittelisin 1.40 olevan lähellä.
1000 mailia maantiellä onnistuu helposti ainakin minulta kun on valmis aikataulu ja etapit. Tavoitteena on vain seuraavan etapin maali ja sinne kun pääsee, niin vasta sitten tavoittelen seuraavaa.
Tosin usko itseeni on vähän kovilla, että radalla 1000 mailia siltikään onnistuisi, mutta onpa vuorokausi kohtuupitkä aika.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
No se on just se kun monet uskovat et radalla ajettu ss1000 olis helpompi kun maantiellä kun radalla voi päästellä niin kovin kuin haluaa=VÄÄRIN!!!(K100 @ Kesä. 20 2010,05:07) kirjoitti
Talvella kun ajoin sen ss1000 lahden messukeskuksest ja takas niin se oli oikeastaan ihan helppo juttu kun oli lunta tarpeeks,hauskaa se oli ajella tapeilta jyrkkiä/loivia mutkia sladissa,takapään heitteleminen sivusta toiselle ohitustilanteissa sun muita hauskoja *
Silti epäilen ihan oikeasti pääsisinkö ite ratatonnnista läpi kunnialla.
On niit pitkiä vuorokausi ajoja tullut moniakin ilman et olen jaksanut iballe kuitteja lähetellä,vuorokausi on vaan 24H eikä se oli mikä ongelma pysyä hereillä et sais ajettua sen mitä vaatii,mutta radalla en ole ikinä ajellut (jos nytt ei satunaisia ajoja enskaspooris ylipainoisella kottaraisella lasketa radaks *) ja epäilen kyllä et on paljonkin haastavampi kun mitä maantiekuski vois kuvitella.
Ottakaa kuskit ihan rauhallisesti vaan se ajo,vuorokausi on pitkä aika ja jos menee ajamaan sitä niin nopeasti kun mahdollista niin suurimmalla todenäköisyydellä läpi ei pääse,sen verran kauan se kummiskin kestää ajella sitä vaadittua matkaa et kuski ku kuski on kyll finaalis ennen sitä jos lähtee kisatyylillä menee.
Vielä semmoinen juttu mitä K100 jo mainitsi et maantiellä on helppo unohtaa loppumatka kun keskityy vaan tohoon seuravaan kulmapisteeseen,radalla se kulmapiste on pakko olla se tankkaus,mutt maisemat/alusta/mutkat samanlaisia koko vuorokaus niin saattaa syödä hengen moneltakin?
Keskittykää olennaiseen ja *menkää kunnialla läpi,tää on sen verran kova juttu jos se onnistuu et saa ihan oikeasti olla ylpeä ittestään!!!!
Mulla oli ajatuksena ajaa radan lähelle jo perjantaina. Nukkua leirintäalueelle tai motellissa. Oisko jotain hyviä ehdotuksia?
Scuuba oletko lähdössä Kemoralle perjantaina vai vasta lauantaina? Mun paku starttaa perjantaina ja olis kiva saada matka seuraan. Vaikka toi letka ajo ei ole autoilla niin kovin kivaa![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Me lähetään perjantaina liikkeelle, mut suuntana on ensin jeppis missä fouksit asuu. Yö siellä ja sit la kemora.(marko.fzs @ Kesä. 20 2010,12:50) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Perjantaina varasin huoneen Vanhasta Meijeristä Räyringistä. 30e/nuppi/yö, ei mun mielestä ollu paha. Sis. Aamiaisen niin lähteepähän lauantai hyvin käyntiin.(marko.fzs @ Kesä. 20 2010,12:50) kirjoitti
Nyt vaan kädet kyynerpäitä myöten ristiin ettei tulisi vesikelit. Sitten on muuten ajaminen siihen 1000 kilometriinkin...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Luulisi rataperseen jauhamisen jälkeen Kemoran ajolinjojen olevan aika tiiviisti selkäytimessä
Itse taidan tulla käymään paikan päällä kotilolla katsojan roolissa. Jussia vietetään Lohtajalla siinä lähiseudulla.
KTM 690 Enduro & Yamaha R6R
Selittäkääs ny se paikka, päivämäärä ja aloitusaikakin tarkemmin että yksinkertainenkin ymmärtää... *(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 20 2010,10:49) kirjoitti
*
Meinaan, jos sinne pääsisi Juhannuksena katsomaan, kun en meinannut ryyppy päällä tällä kertaa olla. Mutta kiinnostaisi käydä tsekkaamassa, että miten siellä keskikesän juhlaa vietetään selvinpäin! *![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Paikka on Kemoran moottorirata, päivämäärä lauantai 26.6.2010 klo 18 alkaen.
-nomen est omen-
Vidu toi olis kyllä kiihottava setti. Tiukka harkinta käynnissä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
hitto te ootte outoja.... mä en jaksa ajaa kunnolla edes normaalin päivän kaikia settejä(PoS @ Kesä. 22 2010,10:49) kirjoitti
Mutta olen tuolla mp-tuen päivillä ajamassa pe-la ja siis taidan olla katselemassa ainakin jonkinaikaa lauantai-iltana sitä "perseilyä"![]()
Ennusteen mukaan toistaiseksi ainakin ensimmäiset 15h pitäis olla täysin kuivaa, ja sen jälkeen pienenpieni sateen mahdollisuus. Tosin toi ennustehan ehtii vaihtuu viel moneen kertaan. Stay tuned!(Juutana @ Kesä. 21 2010,23:22) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Eihän noilla rataperseen ajovauhdeilla olekaan mitään tekemistä normaalin ratapäivän vauhtien kanssa. Tai saattaahan siellä joku hullu vetää ekat setit ihan "täböö" mutta kyllä noutaja tulee ennen kun edes ilta yöksi kääntyy. Sellaista hitaan rymän vauhtia siellä varmaankin suurin osa porukasta putputtelee.(zpete @ Kesä. 22 2010,12:59) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Totta tuo ettei siellä kilpaluokkien kierrosaikoja hätyytellä mutta aika harva hitaan ryhmän ajelija perässä pysyis.
Kelistähän tuo on kiinni.
Jos näyttää siltä että su on sateinen niin sitten ajetaan sopivan lujaa siihen asti kunnes alkaa sataa ja tiputetaan vauhti sadekelille sopivaks.
Jos sitten vielä rata kuivuu niin vauhtia varmaan tulee vähän kiristettyä.
Melko todennäköistä on että minun lisäkseni muutama muukin lähtee ajamaan sillä suunnitelmalla että 1609 kilometriä ei ole se ihan viimenen tavoite...
Katsotaan sitten sunnuntaina iltakuudelta miten homma kuskeilta toteutui.
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Satoi tai paistoi hitaasti kiiruhdetaan. Tavoite on pysyä ehjänä, loput on plussaa. tavote on korkealla mutta jääköön se sanomatta. sen näkee sunnuntaina.
Elämä on onneksi mutkikasta
vois tulla mahtollisesti katsomaan edes hetkeksi jos matkareitti menee suunnilleen sieltä ohitte niihin aikoihin. onko siellä varikolla jonkunlaisia pilleitä niinku juhannuksen kunniaksi käynnissä? siis kait jokku vähän irrottelee muutenkin ollen ajokunnottomia tällöin.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Sääennusteet muuttaa muotoaan. Nyt sadetta ennustetaan lauantaille ja sunnuntai olisi kuivaa. Tästä hullusta hommasta tulee umpihullua sateella![]()
Tai se lauantain ennuste 18:00-00:00 on puolipilvistä eli yksittäisiä sadekuuroja. Ja niindenkin todennäköisyys tosi pieni.(awaaja @ Kesä. 23 2010,09:26) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Forecan ennusteessa lauantaille sateen mahdollisuus sarakkeessa 90% ja sanallisesti "hajanaisia sadekuuroja". Eilisessä ennusteessa sunnuntaille sateen mahdollisuus oli 85% nyt 5%?kirjoitti
Ehtivät muuttua varmaan useaan kertaan ennen h-hetkeä.
Mutta eivät vaikuta osallistumiseen, startissa mukana.![]()
Rataperseajoa varten asennan pyörään videokameran, ja bambuserilla yritän saada reaaliaikaisen videokuvan näkymään mp.maailma.fi -sivustolle. Onnistuminen ja kuvan laatu riippuu siitä, onko alueella 3G-verkko.
Mikäli homma toimii, niin ne joilla ei ole elämää juhannuksena, voivat katsella kotikoneilla samaa näkymää kuin allekirjoittanut. Ainakin niin kauan kuin oma ajo jatkuu ja laitteet toimivat.
Kadulle:
Bimota SB6
BMW K1200S
Suzuki GSX1300R T Sawon Woima 527,5hv 503,8Nm 390,7km/h
Radalle:
Yamaha R6R Superstock
Noniin nyt meni mahdollisuus kertoa kotona että ohitin kaikki. Pitää liimata selkään aina tauolla uusi mietelause niin näkevät mieltä kisasta aina kun ajat ohi.
Mä sopisin jo vaimon kanssa käsimerkit niin hänkin tietää kuinka menee![]()
On internet sitten hieno homma![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Hmm, jos siellä ois wlania tarjolla, niin mä puolestaan voisin pistää varikkowebicamin pystyyn.(jii_hoo @ Kesä. 23 2010,20:46) kirjoitti
Tai sitten vaan vaikka kerran minuutissa päivittyvän kuvan, jos wlania ei oo.
Pitääpä kattella ja viritellä lauantaina päivällä...
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ja lisää perseilijöitäkin näyttäis mahtuvan:
http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=5&id=4414
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mihin aikaan varikolle piti ilmestyä kalibrointi-ajoa varten?
http://www.mp-foorumi.com/forum/show...tid=729&fpage=(awaaja @ Kesä. 24 2010,10:10) kirjoitti
"Pyörien matkamittareiden kalibrointi lauantaina klo 17.30."
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Pikkuhiljaa kamat kasassa koitokseen.
Huomenna lähden ajelemaan, kawa peräkärryssä, kohden Kemoraa. Maanantaina sitten takasinpäin yhtä, tai ehkä montakin, kokemusta rikkaampana.
Kaikille osallistujille iso läjä juhannustaikoja jotka estää mekaaniset ongelmat ja saman verran niitä jotka estää fyysisen ja mentaalipuolen sellaset...
Nähdään Kemorassa.
2000_km/24h club,
3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.
Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
Tunturi Tiger
Höhö, ei vittu mikä härveli tästä tulee. Pimp my touringninja...![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Dodiin. Pyörä aseteltu jo varikkopilttuuseen ja nyt vaan odotellaan huomisiltaa. Pitäisköhän riipasta juhannuskännit?![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Bärskeles, onkohan rata märkä pari ekaa tuntii...
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."