Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Tervehdys kaikille!

    Motoristin ura alkoi haasteellisesti xv 1000 vm. -83 kanssa ja kaipaankin hyviä neuvoja/ideoita kaiken kokeneilta mp harrastajilta

    Pyörän taustasta sen verran, että viimeksi se pelas edellisen *omistajan Lapin reissuun lähtiessä ja reissun aikana sitten alkoivat ongelmat; nykii ja paukkuu.
    Pyttyjen ja kaasarin välistä on vaihdettu ( korjaamolla ) tiivistekumit, joissa oli halkeamia. Muita viallisia osia ei vielä ole tullut vastaan ja pyörä oli haettu korjaamolta kesken pois laskun suuruuden takia.

    Alla listaa havoinnoista ja oireista tähän asti:

    - kone käynnistyy ja käy tyhjäkäyntiä muuten ok, mutta etummainen pytty oli viileä
    - kipinä on kirkas
    - pytyn paine tulpan reijästä oli huoltokirjan lukemissa
    - venttiilien välykset mittasin kirjan ohjeen mukaan ja imupuolella liuska tuntui hiukan väljemmältä kuin pakopuolella ( tuntui kuitenkin hiukan vastusta )
    - pytty käy hetken hyvin, kun sinne lorauttaa bensaa tulpanreijästä
    - starttaa ryypyn kanssa ja käy tyhjää ihan ok ( takapytystä tulpan hattu irti ). Sammuu heti, jos avaa kaasua hiukankin tai kääntää ryypyn pois päältä.

    Etummainen pytty on siis tutkimuksen kohteena ja kaasari purettuna pöydällä tällä hetkellä, muttei mitään näkyvää vikaa ole löytynyt: kalvo ehjä ja suuttimet puhtaat.
    Kaikki röörit on puhalleltu painailmalla varmuuden vuoksi.

    Olenko metässä, jos kuvittelen kyseessä olevan imupuolen ohivuoto? Miten sen saa selvillle/pois suljettua helpoiten?
    Mitä muuta pitäs tutkia?

    Korjaamolle en vielä ole pyörää viemässä enkä luovuttamassa hommaa vaikka hiukan jo heikkoina hetkinä siltä tuntuu
    Tämä otetaan oppimisen kannalta nääs ( kantapään kautta tietty).

    Kuumeisesti vinkkejä otetaan vastaan ja syvä kumarrus ratkaisevasta vinkistä.
  2. #2
    Oothan tarkistanut, että kaasareille tulee bensaa, eli hana tai letku ei ole tukossa ?

    Täällä germaanisivustolla TR1.de on juttua TR1:n kaasareiden murheista (myös lontooksi):

    LINKKI
    "Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)
  3. #3
    koneen käydessä suihkuttele esim. starttisumua noille imukurkuille ja vuodot löytyy.. Jos vuotoja ei ole niin haiskahtaisi pensansaanti ongelmalta..
  4. #4
    Lainaa (DOHC @ Huhti. 20 2010,11:09) kirjoitti
    Oothan tarkistanut, että kaasareille tulee bensaa, eli hana tai letku ei ole tukossa ?

    Täällä germaanisivustolla TR1.de on juttua TR1:n kaasareiden murheista (myös lontooksi):

    LINKKI
    Kiitos loistavasta linkistä TR1 aiheeseen, josta pongasin lisätietoa kaasarista poikkileikkauksineen ym:
    hitachicarbs

    Kaasarin uimurikupissa ( mikä lie oikea nimitys ) oli bensaa ennen kuin otin kaasarin irti ( valu kun löysäs kulmasta ruuvia ). Kaasarin kupissa oleva bensaventtiili sihteineen näytti puhtaalta kans. Niin ja toimiva irtotankki käytössä tässä vaiheessa vielä.

    Tuli elämys josko sittenkin ilma ja/tai bensa kanavat seosruuville on niin tukossa ettei tule juuri mitään läpi.
    On vaan niin turkasen pieniä röörejä ettei niihin oikeen pääse millään.

    Mitähän kauttaa ryyppyventtiili bensan ja ilman pyttyyn päästää? Pytty sammuu, kun pitäs oikeeta kautta mennä...
  5. #5
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Katoppa onko se etummaisen sylinterin kaasari kunnolla kiinni siinä imukurkussa. Tuolla TR1 koneella oli joskus tapana räkästä se koko kaasutin irti jos sattui sopivasti sytyttämään.
    GHOSTWRITER
  6. #6
    Kiitos kaikille pähkäilyyn osallistuneille!
    Näyttää jo hiukan valoisammalta tämä homma mutta etenee hitaasti ja epävarmasti...
    Ongelman ydin löytyi ( kuva alla )



    Ilma eikä mikään liuotin ainekkaan tunnu liikkuvan A:sta B:hen ( eikä toisinkaan päin ). Tukossa on pahastikkin
    Toinen kaasari kyllä päästää aineet ja ilman nätisti ja pölläyttää kaasarin kurkkuun sopan, mutta tämä etummaisen pytyn syöttörööri on ihan tukossa*
  7. #7
    Ostat kaasuttimenpesuainetta, ja upotat litkuun pariksi päiväksi, saattaa aueta. Sitten vielä ultraäänipesuriin, niin pitäisi aueta.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  8. #8
    Ongelma taisi onneksi jo ratketa. Tässä on kuitenkin vähän omia kokemuksia xv1100 koneesta. Vastaavaa ongelmaa tuli kun vaihdoin isommat suuttimet kaasariin (kokeilu). Etummaisen pytyn tulppa "hajosi" noin 100 km välein. Häiriösuojatut (tai jotain sellaista) tulpat eivät kestäneet ollenkaan. Perustulpat sitten kestivät hyvin.

    Vähän samnalaisia oireita tuli myös kun oikealla oleva ilmansuodattimen kansi tärisi vähän pois paikaltaan (sai liikaa ilmaa). Kone kiersi vähän mutta sitten alkoi taas pauke. Ongema korjaantui kun teippasi suodatimen kannen kunnolla kiinni.



    Suzuki GSF 1250SA -08
  9. #9
    Hyvä että vika löytyi.
    Itselläni oli joskus -80 luvulla XV750 ja se alkoi ajossa käymään vain yhdellä. Bensahanat ressulle ja taas meno maittoi. Kotiin päästyäni hanat irti ja sihdit oli niin paskaiset että ihme että oli edes toisesta antanut soppaa koneelle.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  10.  
  11. #10
    Hyvää vappua!

    Nyt meni kaasari kattilaan ja katotaan kuinka shima tehoo *

    Hyviä pointteja tullu isoa joukko. Taitaa tulppa asia tulla jossain vaiheesa eteen kans. Sain uudet tulpat liikkeestä ja tais olla ylimääränen 'R'. Onko se just häiriösuojattu malli?
    Tankki on putsattu ja sihdit on ny kondiksessa