2-tahti kone on kysees...ja kaikki mäntään liittyvää on kunnossa ja ehjiä...edelleen...tarkistettu 4 kertaa...![]()
HMMM. Mitenkäs muuten pakoaukon säädin?vaikka ei se kyllä varmaan puristuksia kokonaan hukkaa jos läppä on kokonaan auki mutta käyntiin ei välttämättä lähde!
YZF1000R
kyllä se tod. näköisesti on leiponu kii. Onko männällä ajettu paljon, jos on niin sylinterin ja kannnen tarkistus ja uusi mäntä/kansitiiviste sisään.![]()
*huoh* kone ei ole leiponu kii,uus mäntä+tiivisteet on jo paikoillaa joilla ei oo siis metriikää viel ajettu... ja kone pyörii kyllä.
Tyhmä kysymys ehkä, mutta oletko katsonut liikkuuko mäntä kun pyörität konetta ?
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Kaikki osat on ehjiä,oikean kokoisia ja se kansitiiviste on vaihdettu uuteen ensi yrityksen jälkeen sekä osat on oikein asennettu *ja kiristetty?
Minkä takia se on alun perin purettu? Haisiko vaihdettu öljy silloin *bensalle? Kaksitahtisessa kampiakselin stefat täytyy olla pitävät, muuten ei moottori käy koska bensa sekä ilma poistuu sieltä.Tuntuu myös puristuksien vähyytenä jos stefat aivan valmiit.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
mäntä liikkuu niinku pitää... osat oikeet,oikeen kokosii, oikein kiristetty jne jne... ja purettu sen takia koska se vanha mäntä alko olee aika entinen, öljy ei haissu bensalle...eikä haise edelleenkää... stefat on tilattu...saas vaa nähä koska tulee... viimeks odotin mäntää 3 viikkoo :S
Ei ne stefat vaikuta siihen että puristukset on kokonaan kadonnu. Männän mennessä kattoa kohti rupee puristuksia tulee vaikka alapäässä ei ois stefoja "ollenkaan". Ja todennäköisesti vanhassa männässä ois ollu reikä jos stefat ois vuotaneet ilmaa niin paljon. muutenkin kun mäntä menee alas niin kampikammiossa oleva ilmahan (ja kastike) pääsee pakeneen ylösvirtauskanavia pitkin männän päälle, joten mitään hirmu paineita ei sinne alas tuu muutenkaan. Mutta saattaa se toki vähän vaikutta puristuksiin jos stefat on menny, joten hyvä havainto sinäänsä mutten usko että puristukset ois kokonaan sen takia häippässy.
Hajapusanisti
Eihän sylinterin seinämissä ollut yhtään naarmuja?
Kansi jos halki niin että hukkaa paineet niin tuskin koneessa pysyy jäähdytys nesteet.
oletko kokeillut moottorin pyörimistä muuten kuin käynnistys polkimesta?
ducati streetfighter s , ktm 450sxs
Eeihän tossa ole muuta vaihtoehtoa kun että vika on joko männässä tai sylinterikannessa.
CR:ää tarkemmin tuntematta onko mäntää tai kantta mahdollista asentaa 180 astetta väärinpäin josta vuoto aiheutuisi. Ja onko mäntä varmasti ko. koneeseen tarkoitettu ts. se nousee tarpeeksi ylös?
2 -tahtisissa on yleensä ollut ongelmia juuttuneiden männänrenkaiden kanssa jos puristukset on hukassa mutta jos ne ovat uudet ja oikein asennettu niin sitäkään vikakohtaa ei ole.
Vanhaa mäntäähän ei varmaan ole tallella jolla hommaa voisi kokeilla?
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
mulla on samanlainen pyörä käytössä, eka alumiinirunkoinen cr.. ,kuulostaa kyllä ihmeelliseltä tuo vika; annahan jonkun kaksitahtisista perillä olevan kasata mylly. kiinnostaa tosiaan tietää kuinka em. on mahdollista jos kaikki osat näyttävät ehjiltä&oikeilta.
kiitos kaikille vinkeistä ja ideoista mutta vika löyty jo... koko pytty on ammattilaisella ja kansi kiero ku korkkiruuvi... että siinä vika... ens viikol saan sen takas ja on sitten kunnossa![]()
PERKELE! ei täs voi muuta enää sanoo... pytty ollu moottorikoneistus liikkees laitettavana koska kansi kiero...no...EI VIELÄKÄÄ PURISTUKSIA kunnolla... ja alko kaasarin yhest hukkaletkust valumaa bensaa ku polki käyntii, ihan ku ois avannu bensahanan ilman bensaletkuu... kellää mitää ideoit enää? mäntä on siis oikeinpäin,männänrengas on ehjä ja oikeel kohal, tiivisteet on uusia ja paikoillaa,kaikki on kunnolla kiinni....en ymmärrä enää...
![]()
![]()
Ettei ois joku venttiili vääntynyt ja sitä kautta menee paineet pois?Tai venttilivälyksiä ei ole ja venttiili jää auki!?
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Ei ole tuommoisia kakstahtimoottorissa...(Paso @ Touko. 09 2010,12:32) kirjoitti
Mahtaisiko ohivuotomittauksesta olla apua?
Kun puhaltaisi paineilmaa pyttyyn voisi ehkä havaita mistä ne vuotavat pihalle.
rupee menee rakettitieteen puolelle tuo ongelma(tiikerililja_87 @ Touko. 09 2010,12:29) kirjoitti
mut voisko joku luistaa polkimen ja kampuran välillä
ootko koittanu mäkistarttia?(taitaa olla sama asia ku polkis)
bandit 1200N
mäkistarttii on kokeiltu...mut vähän huonoin tuloksin ku ei oo lähel mitää mäkee... :/ ja se on aika raskas lähtee pidemmälle työntää...muuten hyvä idea...jotenki se tuntuu silt et polkimes jotain vikaa...alussa on puristuksii...n. muutama sentti...sit se lässähtää jalkatappii ku löysä paska... mut konetta se pyörittää kyllä...
no saas nähä... jos viel tänää innostuis mennä kattoo...jos ei nii se saa mennä tohon lähel olevaa hondaliikkeesee huoltoo...makso mitä makso... sit on niitten ongelma![]()
Tässä on nyt hoettu 2 sivua ettei ole puristuksia, onko puristuksia edes mitattu?
E. vaikuttaa vaan että sun käynnistyspolkimen boori tai vastaava on "rikki"...
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Jaa se oliki kakstahti. En oo jaksanu lukee kokonaan. Oisko sitten vääränlainen mäntä (jos on vaihdettu)? Oiskohan männän alaosan kaulus(vai mikälie oikea nimitys) liian lyhyt ja siks laskee paineen suoraan pois?(micco @ Touko. 09 2010,12:37) kirjoitti
![]()
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
mäntä on oikean kokonen koska vein vanhan männän liikkeesee et sain varmasti oikean...
ei oo mitattu...no mut se saa mennä sinne liikkeesee... tuleepahan kaikki maholliset viat selville(jamas @ Touko. 09 2010,12:45) kirjoitti
eikä tartte itte enää vatvoo tot ongelmaa...
![]()
ei oo mitattu...no mut se saa mennä sinne liikkeesee... tuleepahan kaikki maholliset viat selville(tiikerililja_87 @ Touko. 09 2010,12:54) kirjoitti
eikä tartte itte enää vatvoo tot ongelmaa...
[/QUOTE]
No huomaahan sen työntäessäkin kyllä..no Hondan pojat hoitaa sen kuntoon ja pyörän arvo samalla nousee kun korjaus maksaa...hyvin paljon...![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Neulaventtiili on syystä tai toisesta auki. Jumissa, päin honkia säädöissä tai sitten kohossa on bensaa(tiikerililja_87 @ Touko. 09 2010,12:29) kirjoitti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ja samalla olet kattonut että se läppäventtiili hässäkkä kaasuttimen jälkeen on ehjä,kun osia on irroteltu ja kiinnitelty? Joko kuituiset tai metalliset läpät sielä ja ovat ehjiä. Tai no,huoltoliikkeen väki varmaan nekin kattoo...
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -