Kävin vantaalla olevassa M-P Liikkeessä,pyysin koeajoon pyörää minkä olin ajatellut ostaa pojalleni.Kaikki ok,pääsin koittamaan pyörää pyörä oli ok.Mutta kun pyysin toista pyörää koeajoon myyjä rupesi nieleskelemään?Ei toista pyörää voi antaa koska tulee liikaa koeajo kilometrejä?Onkohan tämä nykyään tapa myydä moottoripyöriä?![]()
Kalliiksi käy kauppiaalle,jos kaikki suomalaiset mp-kortin haltijat
käyvät koeajamassa muutaman pyörän,vaikka 20km/mopo.
Jos 3 milj kuskia ajaa samassa kaupassa 5 pyörää sehän tekee jo
bensassa noin 20 miljoonaa litraa eli nykyhinnoilla 30 miljoonaa euroa.
Tämä alkaa jo syödä vakavaraisenkin kauppiaan katetta.
Älä huoli,kyllä se koeajobensa tulee hinnassa takaisin jos kaupat syntyy.Voi olla raskasta kaupantekoa jos ei voi koeajaa.
Mikä noin suosittu pyöräliike on?(polip @ Huhti. 22 2010,20:25) kirjoitti
![]()
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
No tietysti se kuuluisa mielikuvitusliike,josta saa moottoriin(TunturiTT @ Huhti. 22 2010,21:40) kirjoitti
delvacia suoraan tisseistä.
Ja liikkeessä myydään vain parhaita pyöriä eli kiloisia japanilaisia, halvalla ilman veroja ja liike ei tee voittoa. Ystävällinen myyjä taputtelee vain tyytyväisiä asiakkaita olalle ja tarjoaa toisenkin siivun pitkoa, vastajauhetuista pavuista keitetyn kahvin kaveriksi.(polip @ Huhti. 22 2010,22:00) kirjoitti
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
ostimpa itekkin uuden pyörän ilman koeajoa "me ei saada laittaa pyörää kilpiin ennen ostopäätöstä" olen ollut pyörään tyytyväinen![]()
Yamaha FZ6-S
Mulla meinasi jäädä pyörä ostamatta liikkeestä kun ei koeajoon oikein suostuttu. Mutta sitten ajattelin, että jos olisi lähtenyt koeajoon maaliskuun puolivälissä loskaisille ja jäisille teille niin olisi ollut huono idea. Mutta tota noin, en sitten tiedä onko uutta pyörää ostettaessa tarvis edes koeajaa. Kyllähän sen asennon ja muut pystyy mallaamaan siinä näyttelytilassakin. Käytetyissä sitten pitää olla vähän tarkempi, kai. Emmäätiiä.
Pyörävalikoimat on liikkeissä parhaimmillaan joskus marras-tammikuussa ja silloin koeajo on monin paikoin turhan hankalaa. Niinpä itsekin ostin pyörän näyttelytilatuntumalla ja sekin istunto oli edelliseltä kesältä. Onneksi pyörä osoittautui olevan kaikin puolin OK. Riskihän se on ostaa ilman koeajoa.![]()
Moto Guzzi Breva 850
Moto Guzzi Nevada 750 Club
Kaikki moponi ostanut ilman koeajoa, kylmätyyppien perusteella.
Ducati Diavel Dark
Useimmat mopot mäkin olen ostanut koeajamatta, kaupat käytännössä sopinut kuvien perusteella ja sitten mennyt tekemään tavarantarkastuksen ja paperit. Tosin tähän on syynä se, että jostain kumman syystä mä olen yleensä liikkeellä keskellä talvea, mulla pyöräkuume iskee joulun tienoilla![]()
Enpä voi enempää kehua, kuin mitä viimevuonna loppukesästä sain todeta Bike World Espoon kanssa. Sain koeajaa huolella oman ZZR 1400, jonka takia kaupat syntyi heti sen seurauksena.
Mua ****ttaa esim. Frank Nyman, joka pihtaa omien koeajojen kanssa. Ei tullut kauppoja nihkeän suhtautumisen takia. Pitäkööt tunkkinsa, prkl.
Samoin RM Heino Espoossa (taitaa riippua myyjästä), miten suhtautuu koeajoon. Itse sain ajaa riittävästi Bemareita, mutta hintalappu käänsi katseet pois, köyhä kun olen
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Ihan sama oikeastaan jos joku ostaa pyöränsä koeajamatta, mutta kyllä pyörä pitää antaa koeajoon jos ostaja tätä haluaa. Jos olisin ostamassa ja toteaisin että pitäähän sitä kokeilla niin aika nihkeää olisi kaupanteko jos eivät antaisi.
Mikä siinä on ettei voi antaa? Vakuutuksethan näillä firmoilla on.
No, itse olen kyllä saanut joka kerta kun kysynyt. Ihan itsestäänselvyytenä. Jotkut myyjät jopa tyrkyttävät että käy kokeilemassa...
~SV1000N~
No tarkemmin ajatellen saatan kyllä tietyssä tapauksessa ymmärtää myyjän ajatuksenjuoksun... Jos pyörän kilometrilukema on vaikka "tsykologisesti tärkeä", esim. 9930, niin ehkäpä silloin voisi ajatella että alle 10 tonnia ajettu pyörä on houkuttelevampi kuin yli sen ajettu. Etenkin jos kauppias on tottunut meihin helppoihin asiakkaisiin, jotka ostavat mopot koeajamatta netti-ilmoittelun perusteella (hakuehdot merkki se ja se, vuosimalli siitä ylöspäin ja kilometrit alle n).
Mutta toki olen sitä mieltä, että kyllähän asiakkaan pitäisi saada koeajaa, jos kiinnostus on niin todellista että ollaan kauppaa tekemässä. Tuo tietenkin pitäisi pystyä jotenkin osoittamaan myyjälle, joka on varmaan nähnyt monenlaisia koeajelijoita.
En ostaisi koeajamatta ainakaan sellaista pyörämallia jota en ole koskaan ajanut.. Lukuisia kiinnostavia pyöriä koeajanut ja useasta on haihtunut kiinnostus heti koeajon ensimetreillä, jotkut taas yllättäneet positiivisesti. Harmittaisi jos uusi pyörä ei sopisikaan lapaseen vaan tulisi heti vaihtokuume.
Nykyisen pyörän ostin koeajamatta, kun ei ollut oikein koeajokelit päällä ja toisaalta vastaavaa pyörää olin aiemmin ajanut. Lisäksi odottamattomien vikojen varalta myyjäliikkeellä on vastuu + takuukin voimassa.
edit. hyvin on irronnut pyöriä kokeiltavaksi, pikemmin on tyrkytetty kuin nyrpistelty. Vain pari nihkeämpää kokemusta, toisaalta jostain on saanut testiin ihan vlopuksi.
Myyjä vaan hokasi jotain eli oli fiksu. Eli ei tahdo jälkikasvusi päätyvän tilastoihin. Ja näin se yleensä on.
Meinaan vaan että jos ei myyjä anna edes koeajoon jotain mitä "teini" haluaa, niin oikeassa se myyjä on. Sun vaihtoehto on mennä kauppaan jossa on suomaalainen myyjä joka vähät välittää siitä mitä tulet suremaan.![]()
GHOSTWRITER
Täytyy sen verran jatkaa, että: On se kumma kun suomaalaiset naiset pani viinankin kortille (kieltolaki) jotta edes jotain jäisi mitä muistelee. Vaan vissiin on nyt niin, näin tasa-arvon aikana, suomaalaisten akkojen ja teinien päitä ohjaa kauniit ja rohkeat ja muu hömppä.
Niin. Eronnut minäkin olen. Mutta mieluummin vaihdan pyörää kuin otan uuden akan. Ja toisaalta, osaan ajaa.
Suomalaisen naisen huono itsetunto on jo sitä luokkaa että kohta syylliseksi siihen löytyy .... ajan tuoma patina.![]()
GHOSTWRITER
Joskus kauan sitten olin autoliikkeessä hieromassa kauppaa siellä myynnissä olevasta pyörästä.
Koeajo-pyyntöön vastattiin, että pitäis ensin olla vähän nimiä jo papereissa!!! Jäi koeajamatta ja jäi myös ostamatta.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Pari pyörää tullut ostettua ilman koeajoa(lopputalvesta polte on kuuma). Monta pyörää olen koeajanut, mutta yhdestäkään en ole tehnyt kauppoja.
Seuraava pyörä tulee hankittua varmaan syksyn/talven aikana, pitäis varmaan käydä ajelemassa niitä kandititaatteja säiden salliessa.
PS kesällä ajattelee vaihtoa tunteella ja talvella ehkä enemmän "järkevyydellä".
Rock hard, ride free