Tellun menohalut on kadonnut johonkin ja nyt tarvittaisiin fiksumpien apua kun ei itse näistä laitteista paljoa ymmärrä. Vaikuttaisi että bensansaannissa on jotakin hämminkiä. Booaa kiihdyttäessä, tehot on 125cc koneen luokkaa, polttaa putkissa tyhjäkäynnillä melkosen ahkeraan.
Talvella vaihdettiin kansipahvi taempaan pyttyyn. Ajotukset on pariin otteeseen tarkistettu ja ne pitäisi olla kohdallaan. Kaikki letkut ja johdot ok, ei anna mitään vikakoodia, ilmanputsari ok. Bensapumpulta tulee ~2,5bar kun kääntää virrat päälle, onko tarpeeksi vai olisko mahd. pumpussa vikaa?
Pyörä ei viime syksynäkään ollut missään hyvissä säädöissä mutta nyt on pauke lisääntynyt entisestään. Kulkupuoli oli kuitenkin paljon terveempi ennen talvea.
Ehdotuksia mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin...;f=18;t=113885
mulla vähän samaa ongelmaa =(
Mulla on kans tehot häviksissä. Telluissa on ilmeisesti suhteellisen yleistä pakoistukoiden uppoaminen kanteen siitä missä ovat lähimmillään. Näin oli omassani päässyt käymään ja puristukset olivat edessä 7,2bar ja takana 9 bar.
Nyt on kannet koneistuksessa ja tarkoitus kasata ensiviikon aikana osien saapuessa vain ajoissa.
Mielenkiintoista on myös sekä r että s malleissa etusylinterien pakoventtiilipaininkuppien murtuilu. Ajoissa uusilla osilla korjaten ei aiheuta ongelmia mutta kupin hajotessa irrallisiin osiin tulee uuden kannen hankinta äkkiä eteen y.m. mahdolliset vauriot. KANNATTAA tarkastaa, itselläni menivät vaihtoon, katsoin toki muuutkin.
Jos alat mittaamaan puristuksia niin muista poistaa "decompressor" (automaattinen puolipuristin)käytöstä molempien sylinterien pakonokista.
Jos puristukset ovat huonot niin itse ainakin mittasin ohivuodon, ei tarvinnut mittaria ihmetellä kun pakoputkesta tuli ilmaa humisten....
Jos tarvitset suzukin korjaamomanuaalia tls:lle, kone kun on aika sama niin pistä yv:tä, on sillä ainakin helpompi lähteä alkuun....
TL1000R -00 InMaking
TL1000S -99 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 EX
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Siis hetkinen, pitääks tässä oikein alkaa pelkäämään että jotain tällaista olis joskus lähitulevaisuudessa edessä?
Löytyyks tällaisesta "tyyppiviasta" jostain enemmänkin juttua esim. ulkomaillla?
Ei ole kyllä aiemmin kulkeutunut korviin tällaista mutta en kyllä ole osannut etsiäkään, koska en ole osannut tällaista edes epäillä.
Oma Tellervo tuntus ainakin vielä toimivan ihan kohtuullisesti mutta ei toi "persdyno" kyllä osais tuollaista havaitakaan.
Onhan näillä käsittääkseni ajettu ihan kohtuullisia kilometrejäkin mittariin ilman sen suurempia ongelmia kunhan on pitänyt jakopään kunnossa.
Jotain männänrenkaiden vaihdosta jossain vaiheessa olen kylläkin lukenut.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Löytyy, tlzone:lta löytys aika riipaisevia kuvia kun kuppi on hajonnu ja kansi paskana. Koitan löytää ja linkittää huomenna.
TL1000R -00 InMaking
TL1000S -99 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 EX
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Hei !
meikäläisen tellussa oli samanlaisia ongelmia. Uutta polttoainetta tankkiin ja uudet tulpat niin kone lähti laakista käyntiin. Kokeileppa näitä ensin.
Moro! Bensanpaineen pitäisi olla yli 2,9, jos kunnossa.(NikoH @ Huhti. 18 2010,16:35) kirjoitti
ooo
Tuokaan ei vielä kerro kaikkea, tee se bensan virtaus testi, s:ssä otetaan bensakiskosta tulppa auki, letku tilalle ja virrat päälle. Sen ajan kun pumppu käy n. 3sek pitäisi letkusta virrata n. 0.33 dl bensaa. Muutaman topicin lukenut ulkomailla jossa vika ollut pumpussa, bensansuodatin ok?(Rajala @ Touko. 15 2010,22:36) kirjoitti
TL1000R -00 InMaking
TL1000S -99 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 EX
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Se on 26-30ml/3sec.(ouzi @ Touko. 16 2010,12:25) kirjoitti
Mulla paine ei riittänyt regulle, kun pyörä oli sammuksissa, eikä ulos tuu tippaakaan. Ajaa kuitenkin voi, tosin menee laihalle välillä.
ooo