Olipa ajopäivä. Kehä I ees sun taas Hertsikkaan Ducateja ihmetteleen, yms mukavata East Side actionia....
Kyllä autoilijoilla on vielä ihan hakusessa, että 2 pyöräisten ajokausi on alkanut. Ihan oman turvallisuuteni vuoksi otin pörinäpöntöstäni (Supertrapp 4" 2to1 rööri) diffuusorilevyt irti ja pistin "Closed Track use only" avopäätylevyn, että edes ääni kertoisi autoilijoille, että "vieressäsi ajaa motskari"..... No tuolla Kehä I matkalla West-East-West tuli muutama läheltäpititilanne, kun ajoin ohituskaistaa rajoitusten mukaan ohi alle rajoitusten ajavia. Vilkkua tai ilman oltiin tulossa lerssittömän lahkeen puolelta sisään. Onneksi pyörässäni on HD:n ah niin tehottomat jarrut, joita ei paniikissakaan saa lukkoon, kutsuttakoon niitä kuivan asfalttipinnan ABS:ksi. Estivät yhdet lipat tältä kaudelta...Hidastivat sentään sen verran, että sain estettyä kolarin, jossa olisin ollut oikeassa, mutta altavastaajana.
Pitää asentaa se kompura alppitorvi tai kääntää pakoputken pää osoittamaan eteenpäin..... josko sit ei kukaan haluaisi tehdä tuttavuutta....
Kickstart, deserve the ride!
Tää on tuttua tekstiä. Näin tuntuu olevan joka vuosi tähän aikaan. Elokuussa rupeaa autoilijat taas muistamaan meidät ja silloin alka ajo oleen aika laittaa pyörät talvisäilöön.
Ei auta muu kuin olla tosi valppaana kokoajan ja varoa kaikkia.
Ja huomaa tuolla liikenteessä, että jos vahingossa a) ajat rajoitusten mukaan b) et ole aivan keskiviivassa kiinni, painetaan väkisin ohi samalla kaistalla, kun "Noiden mopojenhan tulisi ajaa tuolla reunassa"
KTM MX 80cc -89 -> Yamaha RD 125 LC -84 -> Kawasaki ZZ-R600D -90
Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel' on puuma
tämän huomasin kyllä selvemmin kun ajelin tutun opel corsalla, joka toisen "ison" auton omistajan oli aivan pakko vääntää ohi jos sattui ajelemaan rajoitusten mukaan.. mopolla kun ajelee ne pysyy huomattavasti kiltimmin aisoissaan.. *(jrasi @ Huhti. 17 2010,21:49) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Olen huomannut, että kun ajaa halvalla pikkuautolla, on ihan sama mitä nopeutta ajaa. Jos ns. paremman auton omistaja sattuu olemaan näköetäisyydellä, ohi on pakko päästä, vaikka nopeutta olisi 150 satasen alueella. Mun ego kyllä kestää ohitetuksi tulemisen, mutta kun asetelma on toisin päin, meinaa väkisin tulla kilpa-ajot. Hitto kun saisi lottovoiton, tai rikastuisi muuten, että pystyisi hommaamaan taas pyörän(jamas @ Huhti. 17 2010,21:58) kirjoitti
![]()
Tää ei voi pitää paikkaansa, kukaan ei aja kehäteillä alle rajoitusten tai sitten siatkin lentää.(Jumppanen @ Huhti. 17 2010,20:57) kirjoitti
No itse asiaan. Aina löytyy niitä jotka ei osaa katsoa peileihin taikka ikkunasta kun vaihtavat kaistaa. Prätkällä kun on liikenteessä niin on itse oltava todella tarkkana ja yritettävä ennakoida kaikki mahdollinen. Ei siinä auta turvaliivit tai mökäpöntöt, vastapuolella voi olla ajatukset ihan jossain muualla tai käsikorvalla puhelimen kanssa tai mukavimmassa tapauksessa morsian tekee jotain mukavaa siinä ......
Missä on kehäteiden ohituskaistat?(xs2jammu @ Huhti. 18 2010,08:47) kirjoitti
![]()
Pilkunnussintaa(Akiva @ Huhti. 18 2010,09:21) kirjoitti
Juu sama homma joka kevät. Eilen siirsin pyörän talvisäilöstä kotiin (n.200km) ja 2 läheltäpititilannetta tuli matkalla koettua. Ensimmäinen, ja ehkä koko motoristiurani vaarallisin tilanne, sattui kun vastaantuleva auto lähti ohittamaan traktoria vähän ennen kohtaamista (100kmh alue). Vajaa sekunnin jarrutus, kallistus bussipysäkin kautta takaisin tielle ja 10 minuuttia käsien tärinää. "Onneksi" ennakoin ja laskin vauhtia ennen tilannetta.
Toinen oli normaali urpo kenen ego ei kestänyt tulla ohitetuksi ja piti päästä takaisin eelle niin että olisin voinut kaverin peilistä ottaa kädellä kiinni.
Nehän oli toki tämän kesän vaaratilanteet tässä, olihan?!
Jospa ne autoilijat säikähtävät sitä kauheeta meteliä, ja samalla tietämättään tekevät outoja ajoliikkeitä.![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Olen päättänyt olla provosoitumatta autoilijoista; tosin se vaatii välillä todellista itsehillintää, mutta suht hyvin olen onnistunut. Välillä joutuu "turvallisesti" nykäisemään pienen kaulan perässä ajavaan.
T7
Itseasiassa taisi toissakesänä olla tälläinen tapaus 3. tiellä kannelmäen kohdalla.(tumpelo @ Huhti. 18 2010,09:58) kirjoitti
Siinä on kolme kaistaa rinnakkain. Keskimmäiseltä vanhempi rouva vaihtoi kaistaa moottoripyöräilijän päälle. Myöhemmin oli sanonut säikähtäneensä jotain kovaäänistä ohittajaa.
Eli kun vasemmalta meni jotain kovaäänistä ohi, mummo säikähti ja väisti "pientareelle".
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...97078_uu.shtml
ei tässä muuten mitään mutta poliisi tunnuksettomalla pyörällä ??
ne käyttää semmosiakin liikennevalvonnassa siis![]()
joo ja en löytänyt uutiselle parempaakaan osiota .........
Onhan noita ollut vuosikaudet. PK-seudulla sivaripyörinä käytössä ainakin Rytkösiä.(road closed @ Huhti. 18 2010,13:35) kirjoitti
Superbike #7
On juu, Lahden seudulla ainakin tummanpun. rykkönen. Vakikuski ? asuu parin kilsan päässä(Nitrous @ Huhti. 18 2010,14:03) kirjoitti
![]()
On parasta varoa myös motoristi veljiä/siskoja.tapahtui torstai 080410 vanha kuninkaantie ns viirilänsuoran etelä päässä on kumpu n.4m korkea keltaiset viivat ns pimeä paikka.Tulen pohjoisesta n70kmh paikalla 60 raj.Olin juuri nyppylän juurella kun vastaan tulee kotilo,samalla kuulen kiihdytyksen äänen ja vastaan tulee punainen kyykky mun kaistalla varmaan yli sataa,mut pelasti se että satuin oleen aika reunassa,en kerenny tekemään mitään,tän perässä tuli vielä toinen kyykky samoilla linjoilla KELE.Olisi kiva tietää ketä nää Rohkeat teiden ritarit oli ,ilmottautukaa kun uskallatte ajaakin vetomies on wetomies,tervein BMW R 1100RS,tapahtuma aika,klo 16.
beemer
Joo ja kertookin sen julkisesti. Tummanpunaisia, hopeita ja mustia yamaha R1:iä kannattaa varoa.. *(road closed @ Huhti. 18 2010,13:35) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Olen joskus ajanut radalla yhdessä autojen kanssa.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ainut mitä eivät kerro julkisesti on se tyyli jolla noilla liikennettä valvovat. Pistää hymyilyttämään välillä kun seuraa sitä armotonta pumppausta mitä takana harrastavat... Kaipaisivat ilmeisesti vakkareita noihin rytkösiin kun ei pysy ryntäilyt muuten lapasessa.(jamas @ Huhti. 18 2010,15:09) kirjoitti
![]()
Supermoto
Näin on tuosta se nimenomaan johtuu, koska poliisi on ystävä ja poliisi ei koskaan provosoi ajamaan ylinopeutta ja vaarantamaan samalla liikennettä... *(jaulis @ Huhti. 18 2010,15:47) kirjoitti
![]()
Jooh... merkillinen asia ja joka kevät
Saa varautua yhteen jos toiseen tilanteeseen, ainakin näin kauden alussa. *Olisinkohan 200km kurvaillut tässä viimepäivinä. Auto edessä minä sen takana.. väliä 50km alueella n. 40m ja ko. autoilija aivan selvästi meni johonkin helvetin paniikkiin, jarrutteli, vaihtoi kaistoja, palas takas, vilkuili peiliin, jne. Mitä ihmettä hän mahtoi ajatella... ajoi vielä eritt. vilkasvalorist. päin jo pitkään olleita punasia. Ihaili varmaan mun fillaria*No, joo.... mutta kaikkiaan on häkellyttäviä tilanteita käynyt ja tämä kaikki ihan kaupunki/taajama nopeuksilla. Kyllä saa sormet ja jalka olla koko ajan valmiina pysähtymään. Pitää yrittää olla kotiloiden ajatustenlukija, tms. jotta edes osaa arvata mitä kohta tapahtuu.
Niin... ja kaiken huippu oli nuorehko mies Bemarissa ja tais olla joku 330i tai mikä hitto nyt lienee, ihan sama.
Tasaista raj.nop. 80km/t ja ko. Bemari tunkee molemmista peileistä "sisään." Nostin nopeuden 90km/t etten ainakaan raj.perusteella ole hänelle esteeksi. No, siitä hän vaan hullaantui.
Autoja tuli vastaan, eikä hän päässyt ohi... mietin mitä hittoa ukon korvienvälissä kulkee. Sitten viimein hän tarjosi bemarinsa keulaa ohi ja vielä kohdalla jossa on perättäisiä valoristeyksiä(4) päin punasia niin paljon kun reppana bemari veti. Hetkeksi välähti, että näytänkö mistä "kana kusee." Oikein kunnolla. Onneksi en sillä sheriffit olivat seuraavan mutkan takana ja ko. bemari liputettiin sivuun....*Siinä, jos ei olis hermo pitänyt niin ei ois enää kesäksi ajokorttia.
![]()
Thunderaceja myös, pari kertaa osunu matkan varrelle semmonen punahopea.(jamas @ Huhti. 18 2010,15:09) kirjoitti
YZF600R -> RSV1000R
mistä te tunnistatte siviilipoliisipyöräilijät liikenteen seasta ??
joo ja jos todella vielä provosoivat liikenteessä pumppaamalla nii johan on peijooni !!!!!!!
Aika moni siviilipyörä näyttää siviililtä taustapeilissä.(road closed @ Huhti. 18 2010,16:42) kirjoitti
Lähempää kun pääsee tarkasteleen, niin monessa on vilkut aika näkyvät ja radiosysteemit on havaittavissa myös.
Ei ne niin täysin naamioituja ole etteikö niitä tunnistaisi kun viereen sellainen tulee.
Kuskilla avattava potta, pyörässä mittariston päällä pelit ja vehkeet, siviilikyykyissä takapenkin paikalla laukku jne jne..(wolvie @ Huhti. 18 2010,16:57) kirjoitti
Eikä ole modattuja kilpitelineitä jne![]()
Aika vaikeita havaita peilin kautta kun tyyppi tulee 50m päässä ja nopeutta + 100km/h...(RR80 @ Huhti. 18 2010,17:09) kirjoitti
![]()
Itse olen keväällä prätkäillessä enemmän tuntosarvet pystyssä. Kesällä sitten väistelee ihan kylmästi ja pudistaa päätään... nyt tuntuu joka risteys läheltäpiti tilanteelta. *![]()
GSX-R1100 -96
GSX 750 F -93
Yamaha XJ-900 -84
Honda CB-500 K3 -79
Suzuki Pv 50 -82
Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.