Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    eli tällänen ongelma kun pyörä käy lämpimäksi rupeaa syyläristä nousemaan vesihöyryä (luultavasti?) vuotaisikohan syyläri, ja kuumetessaan höyryttäisi vuotavan veen? vai?
    äsken tyhjensin jäähdytys veet syyläristä ottamalla letkun pois koneen päästä.mielestäni neste tuli oikeastaan kokonaan vai koneesta eikä niinkään syyläristä? pitäisiköhän termostaatti vaihtaa? missä sijaitsee? mistä voi tilata uusia
  2. #2
    Termostaatti sijaitsee tankin alapuolella etummaisen sylinterin etureunan kohdilla.Uusia saanee kaikista moottoripyöriin varaosia myyvistä liikkeistä.

    Itse ongelmasta kysyisin muutamat asiat:
    -Oliko jäähdytysnestettä tarpeeksi,eli syylärin korkista kurkattuna täynnä JA paisuntasäiliössä merkkiin asti(sijaitsee takahaarukan etuosassa.

    Niin ja nesteiden vaihdossa koneessa on myös nesteen tyhjennys ruuvit sylintereissä joista saa sylinteriryhmät tyhjiksi(jos tarvii)

    kale
  3. #3
    Lainaa (sirmain @ Huhti. 17 2010,17:56) kirjoitti
    pitäisiköhän termostaatti vaihtaa? missä sijaitsee? mistä voi tilata uusia
    No onko termostaatissa vikaa?? käykö kone liian kylmänä/kuumana..??
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  4. #4
    kyllä mielestäni nestettä oli tarpeeksi? mistähän tuo höyry voisi syntyä? höyryä rupee tuleen koneen lämmettyä kunnolla. voisiko käydä liian kuumana? mistä tiedän toimiiko termostaatti? anteeksi tyhmät kysymykseni?
  5. #5
    Aika varma ja helppo tapa varmistaa termostaatin toiminta on katsoa mopon lämpömittaria. Täysin varma ja hankalampi tapa on irrottaa termostaatti ja laittaa se vesiastiaan lämpömittarin kera ja kuumentaa vettä samalla tarkkaillen mittarin lukemia ja termostaatin aukeamisprosessia...

    ja höyryä ei tule ehjästä vehkeestä kävi kone liian kuumana tai ei..ellei avaa korkkia, siis vähän liian kuumana..



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  6. #6
    vt:ssä ei ole lämpömittaria ainakaan omassani? ja onko termostaatti sellainen rautainen möhkäle syylärin korkin takana? pitääpi lähteä keitteleen vettä? onko mitään mitä pitää ottaa huomioon kun irrotan termostaattia?

    pitäisi varmaan laittaa syyläriin sitä korjaus töhnää?



  7. #7
    * *vai * * molemmat on termostaatteja..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  8. #8
    eipä saanu asiallisia vastauksia täältäkään
  9. #9
    Lainaa (sirmain @ Huhti. 18 2010,11:46) kirjoitti
    eipä saanu asiallisia vastauksia täältäkään
    No kun kyselet lukematta edellisiä vastauksia.. kysyt sijaitseeko termostaatti syylärin korkin takana.. vaikka kali on toisessa viestissä vastannut näin..-->Termostaatti sijaitsee tankin alapuolella etummaisen sylinterin etureunan kohdilla.Uusia saanee kaikista moottoripyöriin varaosia myyvistä liikkeistä.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  10. #10
    Rautalankaa:

    Jos syyläri vuotaa, niin tod.näk. näillä keleillä vuoto näkyy höyrynä, vaikka kone muuten kävisikin normi lämmössä.

    Jos taas termari on viallinen eikä siis aukea, jolloin kone keittää jolloin tod.näk taas pukkaa höyryt pihalle jostain heikommasta liitoksesta.

    Summa summarum:

    Termari irti ja sen toiminnan tarkistus, jos se pelaa normisti on keittämisen mahdollisuus eliminoitu. Joten tod.näk syylärissä on vuoto.

    Sen paikkaamiseen en ota kantaa, itsellä paskoja kokemuksia noista paikka aineista ainakin kotilossa. Tukki kaikki pienemmät röörit, siis lämppärin putket, voi toki olla että nykyään toimii jo paremmin nuo.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Chivas067 @ Huhti. 18 2010,12:27) kirjoitti
    Sen paikkaamiseen en ota kantaa, itsellä paskoja kokemuksia noista paikka aineista ainakin kotilossa. Tukki kaikki pienemmät röörit, siis lämppärin putket, voi toki olla että nykyään toimii jo paremmin nuo.
    Joo en laittais oman mopon syyläriin kun hätätapauksessa eli reissulla, vois verrata tähän renkaan paikkausvaahtoon eli kamat sisään hätätapauksessa ja kotiin päästyä kunnon korjaus.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...