Jarrunestesäiliön toinen kiinnitysruuvi ei aukea. Kovin on meltoa rautaa kun ruuvari pitää ja ruuvi antaa periksi.
Lopetin kun se on vielä ehjä ja ruiskutin irrotinta ja jätin likoamaan.
On mitään muuta keinoa kun antaa ajan kulua eikä väkisin rikkoa ruuvin päätä?![]()
Antakoon ruuvi periksi. Vastakierretapilla veks ja uutta kierrettä kierretapilla tilalle milliä isommaksi ja kunnon pultti tilalle.
EI SITTENKÄÄN NÄIN VAAN LUIN VÄÄRIN!!
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Hapettunu se on eiks vaan. Alunperin kunnon meisseli ja kuuluu terve naks ja se on happeesta auki. Nyt kun pää pilalla niin töitä teettää. Muoakkaan sen verran että tollasia epävarmoi aukeajia kannattas aina hieman kirrata aluksi tai napauttaa että se hemmetoin kerros pultin ja jengan välistä irtoaa.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Iskumeisseli, etkä tarvii mitää litkuja. Ei auta enää jos kanta piloilla.
"Always on the run"
Kun saat irti (toivottavasti ehjänä) ja laitat takaisin, laita jenkoihin tervaspraytä niin ei ikinä enää juutu kiinni. lupaan sen
Elämä on onneksi mutkikasta
Iskumeisseli, biltemasta kympin tai pari. Jos kanta on jo piloilla niin sitten dremelillä uutta uraa.(snocross @ Huhti. 17 2010,19:54) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
itsellä oli sama homma, porasin ruuvin kannan pois ja nostin säiliönkannen sivuun. ruuvista jäi tynkä näkyville ja siitä pihdeillä kiinni ja loppu ruuvi pois.
Itselläni kävi samoin. Hyvin lähti kun sopivalla talttapäisellä ruuvarilla ja vasaralla lähti naputtamaan auki. Ruuvari vaan sopivaan kulmaan ja tekee pienen loven ja naputtelee, niin kyllä se siitä piakoin irtoaa![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Tervaa en käyttäs. Vaikkakin ataa kivan tuoksun. Ruuvilukite kunnollinen esim wurth pitää kiinni mutta aukeaakin nätisti.(marko.fzs @ Huhti. 17 2010,20:17) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
kyllä se pieni napautus sisäänpäin vasaralla ja ruuvarilla tekee ihmeitä jumissa oleville ruuveille.. sitten on vaan porattava jos muu ei auta ja uutta kierrettä tilalle
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Joku joskus neuvoi laittamaan hitusen alumiinitahnaa jarrunestesäiliön ruuveihin (ja muihinkin kevyisiin seosmetallikierteisiin) estämään kiinnihapettumista ja leikkautumista. Kuparitahnaa sitten sinne, minne magneetti tarttuu. Mitään en itse ole ainakaan saanut pilattua niksillä.
hooondaaa
Kuten sanottua, jos ruuvin pää pilattu JA ei iskumeisselillä aukea, niin uraa dremelin laikalla ja napakasti iskumeisselillä.
Kun olet saanut auki, kasaat uusilla kunnon ruuveilla. Väliin kupari- tai alumiinitahnaa tai ihan vaseliinia hitunen. Lukitetta ne ei kaipaa. Pääasia on ettet
kiristä liikaa.
Ja jatkossa käytät tietenkin vuosittain auki jarrunesteet vaihtaessasi.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Aivan oikeat lääkkeet jos on jo "jumissa".(antti @ Huhti. 17 2010,22:19) kirjoitti
Ja kun ne avaa keväisin ja syksyisin , niin yleensä ne saa sit ja auki tarvittaessa....![]()
KTM - Ready To Go
miksi ei tervaa? mun mielestä ruuvilukite ei sovi kuin hd pyöriin, lukite massan puhdistus on vihoviimeistä hommaa(Suzu-ukko @ Huhti. 17 2010,20:52) kirjoitti
![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Tilanne onnellisesti ohi. Aukesi. Ruuvi likosi yön yli irrotteessa ja sitten naputtelin vasaralla iskumeisselin irtokärkeä ruuvin kantaan. Iskumeisselillä lopullinen irrotus.
Olin ehkä ensin liian varovainen mutta parempi näin.![]()
Tämä ohje tuli ajankohtaisena myös minulle. Just pyörittelin Biltemassa noita tuubeja ja ihmettelin, että mikä on käyttökohteiden jako kupari- ja alumiinitahnojen välillä.(MrEre @ Huhti. 17 2010,21:19) kirjoitti
Onko tämä kuparia rautametalleille ja lopuille alumiinia jako nyrkkisääntö vai onko tuohon tarkennuksia? Lähinnä ongelmaa on ollut sinkittyjen pulttien tarttumisessa eloksoituun alumiiniin korroosion takia. Yksi TRW:n jalkatappisarja meni vaihtoon tuon takia. Osa pulteista aukesi kovan napsauksen kanssa, mutta osasta meni kannat. Tehdas lähetti uuden tilalle ja käskivät laittaa vaseliinia pultteihin.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Joku metallurgi tai edes aikoinaan koulussa kemian tunnilla hereillä ollut varmaan osaa antaa tyhjentävän selityksen, mutta arvelen asian liittyvän metallien jalouteen. Kupari jalompana aiheuttaa alumiinin syöpymisen tjms.(ruoste @ Huhti. 18 2010,12:21) kirjoitti
hooondaaa
Periaatteessa epäjalompi syöpyy, eli alumiini. Mutta pyörässä on kuitenkin kuparia melkolailla johtosarjassa joten..
Itse olen pikkupojasta asti crossi pyörien kanssa aloittaneena sotkenut kuparitahnaa ruuveihin ja ikinä ei ole ongelmia tämmöisen suhteen ollut. Nykyään tulee vielä kovasti suosittua noita rosteri/hapokas ruuveja.
Jos haluaa pelata varman päälle niin muistaakseni esim. CRC:llä on olemassa metallitonta irroitustahnaa. Pötkylä sellaista mullakin jossain on. Tai sitten laittaa jotakin grafiittia sisältävää vaseliinia.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Johtosarjojen kupari on kumminkin eristeen suojaamaa, sähkökemiallista paria ja galvaanista korroosiota ei näin pääse muodostumaan. Arvailen mä.(antti @ Huhti. 18 2010,13:27) kirjoitti
hooondaaa