Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Jarrunestesäiliön toinen kiinnitysruuvi ei aukea. Kovin on meltoa rautaa kun ruuvari pitää ja ruuvi antaa periksi.
    Lopetin kun se on vielä ehjä ja ruiskutin irrotinta ja jätin likoamaan.
    On mitään muuta keinoa kun antaa ajan kulua eikä väkisin rikkoa ruuvin päätä?
  2. #2
    suosittelen suhuttamaan kaikki irrotusmyrkyt. Ei kannata ruuvia hajottaa.-
  3. #3
    Antakoon ruuvi periksi. Vastakierretapilla veks ja uutta kierrettä kierretapilla tilalle milliä isommaksi ja kunnon pultti tilalle.

    EI SITTENKÄÄN NÄIN VAAN LUIN VÄÄRIN!!



    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  4. #4
    Hapettunu se on eiks vaan. Alunperin kunnon meisseli ja kuuluu terve naks ja se on happeesta auki. Nyt kun pää pilalla niin töitä teettää. Muoakkaan sen verran että tollasia epävarmoi aukeajia kannattas aina hieman kirrata aluksi tai napauttaa että se hemmetoin kerros pultin ja jengan välistä irtoaa.



    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #5
    Iskumeisseli, etkä tarvii mitää litkuja. Ei auta enää jos kanta piloilla.
    "Always on the run"
  6. #6
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Kun saat irti (toivottavasti ehjänä) ja laitat takaisin, laita jenkoihin tervaspraytä niin ei ikinä enää juutu kiinni. lupaan sen
    Elämä on onneksi mutkikasta
  7. #7
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (snocross @ Huhti. 17 2010,19:54) kirjoitti
    Iskumeisseli, etkä tarvii mitää litkuja. Ei auta enää jos kanta piloilla.
    Iskumeisseli, biltemasta kympin tai pari. Jos kanta on jo piloilla niin sitten dremelillä uutta uraa.
    Dirty Nasty Furriner
  8. #8
    itsellä oli sama homma, porasin ruuvin kannan pois ja nostin säiliönkannen sivuun. ruuvista jäi tynkä näkyville ja siitä pihdeillä kiinni ja loppu ruuvi pois.
  9. #9
    Itselläni kävi samoin. Hyvin lähti kun sopivalla talttapäisellä ruuvarilla ja vasaralla lähti naputtamaan auki. Ruuvari vaan sopivaan kulmaan ja tekee pienen loven ja naputtelee, niin kyllä se siitä piakoin irtoaa
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  10. #10
    Lainaa (marko.fzs @ Huhti. 17 2010,20:17) kirjoitti
    Kun saat irti (toivottavasti ehjänä) ja laitat takaisin, laita jenkoihin tervaspraytä niin ei ikinä enää juutu kiinni. lupaan sen
    Tervaa en käyttäs. Vaikkakin ataa kivan tuoksun. Ruuvilukite kunnollinen esim wurth pitää kiinni mutta aukeaakin nätisti.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  11. #11
    kyllä se pieni napautus sisäänpäin vasaralla ja ruuvarilla tekee ihmeitä jumissa oleville ruuveille.. sitten on vaan porattava jos muu ei auta ja uutta kierrettä tilalle
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  12. #12
    Joku joskus neuvoi laittamaan hitusen alumiinitahnaa jarrunestesäiliön ruuveihin (ja muihinkin kevyisiin seosmetallikierteisiin) estämään kiinnihapettumista ja leikkautumista. Kuparitahnaa sitten sinne, minne magneetti tarttuu. Mitään en itse ole ainakaan saanut pilattua niksillä.
    hooondaaa
  13. #13
    Kuten sanottua, jos ruuvin pää pilattu JA ei iskumeisselillä aukea, niin uraa dremelin laikalla ja napakasti iskumeisselillä.

    Kun olet saanut auki, kasaat uusilla kunnon ruuveilla. Väliin kupari- tai alumiinitahnaa tai ihan vaseliinia hitunen. Lukitetta ne ei kaipaa. Pääasia on ettet
    kiristä liikaa.

    Ja jatkossa käytät tietenkin vuosittain auki jarrunesteet vaihtaessasi.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  14. #14
    Lainaa (antti @ Huhti. 17 2010,22:19) kirjoitti
    Kuten sanottua, jos ruuvin pää pilattu JA ei iskumeisselillä aukea, niin uraa dremelin laikalla ja napakasti iskumeisselillä.

    Kun olet saanut auki, kasaat uusilla kunnon ruuveilla. Väliin kupari- tai alumiinitahnaa tai ihan vaseliinia hitunen. Lukitetta ne ei kaipaa. Pääasia on ettet
    kiristä liikaa.

    Ja jatkossa käytät tietenkin vuosittain auki jarrunesteet vaihtaessasi.
    Aivan oikeat lääkkeet jos on jo "jumissa".
    Ja kun ne avaa keväisin ja syksyisin , niin yleensä ne saa sit ja auki tarvittaessa....
    KTM - Ready To Go
  15. #15
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Suzu-ukko @ Huhti. 17 2010,20:52) kirjoitti
    Lainaa (marko.fzs @ Huhti. 17 2010,20:17) kirjoitti
    Kun saat irti (toivottavasti ehjänä) ja laitat takaisin, laita jenkoihin tervaspraytä niin ei ikinä enää juutu kiinni. lupaan sen
    Tervaa en käyttäs. Vaikkakin ataa kivan tuoksun. Ruuvilukite kunnollinen esim wurth pitää kiinni mutta aukeaakin nätisti.
    miksi ei tervaa? mun mielestä ruuvilukite ei sovi kuin hd pyöriin, lukite massan puhdistus on vihoviimeistä hommaa
    Elämä on onneksi mutkikasta
  16. #16
    Tilanne onnellisesti ohi. Aukesi. Ruuvi likosi yön yli irrotteessa ja sitten naputtelin vasaralla iskumeisselin irtokärkeä ruuvin kantaan. Iskumeisselillä lopullinen irrotus.
    Olin ehkä ensin liian varovainen mutta parempi näin.
  17. #17
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  18. #18
    Lainaa (MrEre @ Huhti. 17 2010,21:19) kirjoitti
    Joku joskus neuvoi laittamaan hitusen alumiinitahnaa jarrunestesäiliön ruuveihin (ja muihinkin kevyisiin seosmetallikierteisiin) estämään kiinnihapettumista ja leikkautumista. Kuparitahnaa sitten sinne, minne magneetti tarttuu. Mitään en itse ole ainakaan saanut pilattua niksillä.
    Tämä ohje tuli ajankohtaisena myös minulle. Just pyörittelin Biltemassa noita tuubeja ja ihmettelin, että mikä on käyttökohteiden jako kupari- ja alumiinitahnojen välillä.

    Onko tämä kuparia rautametalleille ja lopuille alumiinia jako nyrkkisääntö vai onko tuohon tarkennuksia? Lähinnä ongelmaa on ollut sinkittyjen pulttien tarttumisessa eloksoituun alumiiniin korroosion takia. Yksi TRW:n jalkatappisarja meni vaihtoon tuon takia. Osa pulteista aukesi kovan napsauksen kanssa, mutta osasta meni kannat. Tehdas lähetti uuden tilalle ja käskivät laittaa vaseliinia pultteihin.



    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  19. #19
    Lainaa (ruoste @ Huhti. 18 2010,12:21) kirjoitti
    Onko tämä kuparia rautametalleille ja lopuille alumiinia jako nyrkkisääntö vai onko tuohon tarkennuksia?
    Joku metallurgi tai edes aikoinaan koulussa kemian tunnilla hereillä ollut varmaan osaa antaa tyhjentävän selityksen, mutta arvelen asian liittyvän metallien jalouteen. Kupari jalompana aiheuttaa alumiinin syöpymisen tjms.
    hooondaaa
  20. #20
    Periaatteessa epäjalompi syöpyy, eli alumiini. Mutta pyörässä on kuitenkin kuparia melkolailla johtosarjassa joten..

    Itse olen pikkupojasta asti crossi pyörien kanssa aloittaneena sotkenut kuparitahnaa ruuveihin ja ikinä ei ole ongelmia tämmöisen suhteen ollut. Nykyään tulee vielä kovasti suosittua noita rosteri/hapokas ruuveja.

    Jos haluaa pelata varman päälle niin muistaakseni esim. CRC:llä on olemassa metallitonta irroitustahnaa. Pötkylä sellaista mullakin jossain on. Tai sitten laittaa jotakin grafiittia sisältävää vaseliinia.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  21.  
  22. #21
    Lainaa (antti @ Huhti. 18 2010,13:27) kirjoitti
    Periaatteessa epäjalompi syöpyy, eli alumiini. Mutta pyörässä on kuitenkin kuparia melkolailla johtosarjassa joten..
    Johtosarjojen kupari on kumminkin eristeen suojaamaa, sähkökemiallista paria ja galvaanista korroosiota ei näin pääse muodostumaan. Arvailen mä.
    hooondaaa