Kasko on kyllä
Pyörässäni on osakasko tms välimalli
Ei ole kaskoja. Lompsaa kaivetaan jos jotain käy
Tuosta turvan päätöksestä rajata ratalippojen korvauksia käynnistyi minulla funtsiminen sen suhteen, josko pistäisi kokonaan kaskon pois. Lähes kymmenen vuotta on motoiltu ja aina kaskolla, enkä vielä kertaakaan ole sieltä mitään saanut, niin mieleen on tullut että onkohan se nyt niin tarpeellinen. Ja jos todennäköisimmässä lippauspaikassa (=rata) ei kuitenkaan tule korvauksia, niin onko väliä...?
Joka tapauksessa jos lipat tulee, saa pulittaa omavastuita ja muiden vahingot & henkilövahingot tulevat kuitenkin maksuun pakollisesta liikennevakuutuksesta. Ja kun moto ei ole mikään 100%-välttämättömyys, eli ilmankin pärjää niin miksi maksan edelleen kaskoa? Se on vain kasa metallia ja muovia?
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Varkaus+hirvi+palovakuutus eli osakasko.
2 ensimmäistä kautta ajelin täyskaskolla: vuosi maksoi ~780e
Nyt vaihdoin tuohon osakaskoon ja vuosi maksaa ~150e
Litranen sisävessa
If osakasko joka kattaa nää:
Autopalveluplusturva
Varkausturva
Ilkivaltaturva
Hirviturva
Paloturva
Vastuuturva ulkomaille
Oikeusturva
Liikennevakuutus
kawa ER-5 , ikää 25, mies, tre osakasko makso vajaa 70e vuodessa liikennevakuutuksen päälle.
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Mopo ei ole ihan viellä oma vaan rahoitus yhtiön sen jälkeen![]()
mr minä
Tästä on jo äänestys olemassa: kliks.
1000
Tästä on jo äänestys olemassa: kliks.
1000
osakaskolla mennään, hirvi, palo, varkaus ja ilkivalta.
Katsos Martta Tarzanin käsivartta.
nyk. Z750 -2004
ex. FZ6-S *-2006
ex. *FZS600 -2002
ex. AR125 -1984
ex. Suzuki S1 -1990
Minulla kasko roikkuu tallin seinällä (alkuperäiset mustaharmaat katteet + tankki).![]()
Järkevämpäähän olisi vaan tallettaa sen vakuutusmaksun verran joka vuosi johonkin rahastoon/säästötilille, josta sitten tarvittaessa niitä lippoja makselee. Vakuutusyhtiöiden tehtävänä on kuitenkin tuottaa voittoa, ja ne ilmanmuuta ottavat "omansa pois" tuosta välistä. Ongelma tietty siinä, että heität parin vuoden sisällä mopon lunariin / olet erityisen tapaturma-altis, jolloin voi olla jopa kannattavampaa pitää se kasko *
CBR 600f3 -95
Pelkällä liikennevakuutuksella mennään ja sillä käytännöllä on jo muutaman pyörän hinta säästetty vuosikymmenten aikana.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
jos harrastaa tätä vähänkin pitempään, eli tietää ajavansa enemmän kuin kesän kaksi, niin eipä sitä kannata pitää. kannattavuus oikeastaan voi arvioitua sen mukaan, että jos pyörä on joku ducatin kallis malli, niin kannattaahan se ottaa, kun peili maksaa 500euroa, mutta jos on joku perushonda, jonka ostohinta on alle 9000euroa, niin eipä kannata, kun osaa on jokapaikka täynnä. ja juuri tuo mainittu pyöränhinnan säästäminen on totta muutamassa vuodessa.
kannattaa siis laskea asia esim näin, että pyöräni arvo on 8000euroa. jos kasko maksaa tonnin, jos kaadun pyörän vähän enemmänkin, niin sen voi myydä esim 4000eurolla helposti. mahdollinen tappio 3000euroa.
toinen ongelma kaskossa on se, että moni kaskokuski luulee, että se jotenkin lisää ihmiskehon kestävyyttä jos on kasko. nämä samat ovat aina huolissaan siitä, että ei uskalla ajaa jos pyörälle käy jotain.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Gixxerin ostohinta viime kesänä alle kolme tonnia, eipä tuossa kaskolla tee mitään.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Mopon hinta alle 3k€ joten ei tarvetta kuin pakolliselle liikennevakuutukselle. Osakaskon otin pois kun muutin omakotitaloon ja säilyttelen omassa tallissa kun ei ole ajossa.
Osakaskossa se varastamisen ja palamisen todennäköisyys on varsinkin oman tallin myötä tullut aika pieneksi. Hirvien varalta jotenkin ajattelen että se pyörä siinä kohtaa pienin murhe jos kohdalle osuu. Tämä siis vaikka pyöräni olisi sen 10k€ arvoinen. Kuitenkaan kun ei tule mitään suuremmin reissattua pyörällä, vaan lähinnä arkiajot hoidettua kesäisin. *![]()
on vähän spesiaali vakuutusdiili (vajaan 10.000 pelissä liikenne+täyskasko alle 450 euroa / vuosi) niin on molemmat. Muuten ei varmaankaan olisi kuin osakasko.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Täyskasko on, ite jos pelkästään ajaisi niin vaihtaisin osakaskoon, tuon täyskaskon kanssa voi sitten lainailla mopoa kavereille ilman pelkoa välien rikkoutumisesta mahdollisessa vahinkotilanteessa. Itse jos ottaisi lipat tms. niin todennäköisesti mopon vahingot eivät olisi suurin huolenaihe.....
Toistaiseksi mennään osakaskon voimin. Katsotaan tilannetta uudelleen ensi viikolla, kun tod. näk. pyörä vaihtuu.Varmaan siirrytään kaskollisten leiriin.
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Riippuu niin paljon ajoneuvon arvosta.. missään 2ke mopossa täyskaskossa ei ole järkeä, mutta moniko ostaa uuden 20ke kyykkypyörän ja ajaa ilman kaskoa.. tuskin kukaan.
Täyskasko on myös hyvä olla jos suuntaa pohjoismaiden ulkopuolelle, siellä ei osakasko (varkaus..) ole voimassa, ainaskaan fenniassa
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Eka oma menossa metriäkään ei ajettu eikä ole velkapeli vaan täyskasko on.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Pelkkä liikenne ollu jo viimeset 6 vuotta.
Riitti kun X4:ssa oli kasko niiiiin tähtitieteellinen sillon joskus aikoinaan, et irtisanoin koko homman ja nykymopo sen verran vanha, et jos lähetään "kyntää", niin sit siitä tulee "pakkausmuoviton" *
Tapaturmavakuutus on ainot, mitä pidän suht "korkeena", jos jotain sattuu, niin noita romuja saa aina rahalla, mut omia "varaosia" ei *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Pakollisella mennään. Osakasko oli aiemmin mutta tarkemmin kun funtsi niin lopetin sen. Palo- so what omavastuu isompi (suunnilleen) kun pyörän arvo, varkaus- voiko joku olla NIIN epätoivoinen ja jos on niin tuo kyllä takasin, hirvi- no joo.....
20 ke:n mopolla ei ilman kaskoa ajella. Ainakaan minä.![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Ei oo eikä tuu vanhaan mopoon mutta joskus sitte kasko uudempaan ehkä *![]()
Marauder vz 800. ex.954RR ex.fzr 1000
Helposti ajellaan, ja radallakin. Hinta tosin taitaa omassa pyörässä jäädä tonnin pari tuosta tavoitearvosta. Täystuhosta koituisi maksimissaan noin 7-8 tonnin kulut (uusi ylivuotinen, veroton pyörä jenkeistä), eli tuolle pääomalle saa kyllä erittäin korkean koron jos ei työkseen kolaroi ja jos olettaa, että keskimääräisen mällin hinta on pienempi kuin verovapaan, uuden pyörän hinta.(ttuttu @ Huhti. 17 2010,19:04) kirjoitti
Muutenkin vakuutukset ovat kuin hedelmäpelit: niissä häviää aina pitkällä aikavälillä ja juuri noilla häviöillä elää joka kylässä useampi kivitalo ja pieni armeija arkistorottia ja juristeja.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Vakuutuksethan ovatkin tapa jakaa mällikustannukset etukäteisiksi "osamaksuiksi" asianmukaisella korolla, joka määräytyy vakuutusyhtiön tuotto-odotusten ja -tavoitteiden mukaan.
<p>2002-2014</p>
Niin ovat. Sen takia vakuutusehdoissa pitäisikin olla kerrottuna, että "osamaksun todellinen, kuluttajasuojalain mukainen vuosikorko 35%"(C-A-D @ Huhti. 17 2010,19:18) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Itse maksan kaskosta 307,31€ vuodessa, joten saa olla.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Vielä on sen verran arvokas pyörä, ettei uskalla ilman ajaa.. Ainakaan näillä ajotaidoilla..![]()
Kawasaki ZX-12R -04
Yamaha YZF R1 -02
Yamaha YZF 1000R Thunderace -96
En todennäköisesti ota täyskaskoa seuraavaan pyörään. Syynä tolkuton hinnoittelu (tehon mukaan). Esim. tonniselle kyykylle minun tiedoilla täyskaskot alkavat n. 2 tonnista per vuosi. Kalleimmat tarjoukset jossain 5000€:n paikkeilla. Suomessa sain vastaavilla bonareilla kilokikserin vakuutettua liikennevakuutuksen ja täyskaskon osalta n. 950€:lla per vuosi. Osakasko on sen perus ~150€ ja suojaa varkaudet, ilkivallan, peurakolarit, puunkaatumiset pyörän päälle jne. joten saa riittää.
Kaskovakuutuksen tarpeellisuutta on aina jännä miettiä. Itse perustelen sen tarpeettomuutta lähinnä sillä, että tuskin pannutan mopoja joka vuosi (vielä ei yhtään kaatoa, kop kop), ja niillä rahoilla jotka säästyy kun kaskoa ei ota, maksaa pitkässä juoksussa parit peruslipat jos niitä tulee.
Osakasko!2005 x10r.Aikasenpaljon rata-ajoa.Ei hirvitä kun ajaa siellä niin hiljaa!![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18