Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 124:sta
    Lainaa (Reino6 @ Huhti. 19 2010,17:22) kirjoitti
    Älä nyt harrastusta lopeta yhden kyrvähtäneen releen takia! *
    Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu kun pääset ajamaan omalla vehkeellä tuonne tienpäälle.. *
    Jos näitä joitain kommentteja on uskominen, niin sillä ei kannata lähteä lähikauppaa kauemmaksi. * mut kiviäkin kiinnostaa, linkutkin on kivoja. *

En suostu enää itkemään ja inisemään asian takia. Töissä sano yks asiakas, että mä oon nyt epävirallisesti osa Harrikka-ryhmää, ei nekään ole ajopyöriä vaan harrastepyöriä, eli niiden korjaaminen käy harrastuksesta.. En ala arvioimaan kuinka totta moinen kommentti on, mutta lohdutti se ees vähän.

Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
    Lainaa (Tiukuting @ Huhti. 19 2010,18:54) kirjoitti
    Lainaa (Reino6 @ Huhti. 19 2010,17:22) kirjoitti
    Älä nyt harrastusta lopeta yhden kyrvähtäneen releen takia! *
    Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu kun pääset ajamaan omalla vehkeellä tuonne tienpäälle.. *
    Jos näitä joitain kommentteja on uskominen, niin sillä ei kannata lähteä lähikauppaa kauemmaksi. * mut kiviäkin kiinnostaa, linkutkin on kivoja. *

En suostu enää itkemään ja inisemään asian takia. Töissä sano yks asiakas, että mä oon nyt epävirallisesti osa Harrikka-ryhmää, ei nekään ole ajopyöriä vaan harrastepyöriä, eli niiden korjaaminen käy harrastuksesta.. En ala arvioimaan kuinka totta moinen kommentti on, mutta lohdutti se ees vähän. *
    Onko se akku jo ladattu ja kokeiltu startata napista ??
    Onko sillä avokilla rasvanäpin vikaa ?
    En ehtiny tänään vielä sinne asti, ja ei tuohon geeliakkuun taida vissiin ihan tavan laturi mennäkään, vai? Itse akkuhan on ostettu sillon tammikuussa, joten ei onneks sekään kovin vanha. Koitan huomenna ehtiä ennen töihinmenoa, tää aamu meni sen kuluttajaneuvojan kaa höpöttäessä.

ja ei tuossa avokissa oo ku tietokoneiden suhteen näppäryyttä. terveisin nimim neljä tietokonetta talossa..

Mut kyl mie tästä selviän, nostan housuni ja alan pelata. jatkakaa työ vaan omia juttujanne, tää homma on mun puolesta loppuunkäsitelty: mä suutuin asiasta josta ei olis saanu suuttua koska vika oli minussa kun ostin pyörän siinä uskossa, että sen saisi myös ehjänä itselleen. Ei maailma toimi niinku mä haluan, joten se siitä. Elämässä kun on muutaki ku tuo helvetin pyörä. Mä ajan sillä max 4 kk ja sitten onkin jo aika laittaa se talviunille, joten parempi pitää välit kunnossa niihin ihmisiin ja asioihin joiden kanssa elää ympäri vuoden eikä vaan kesällä.

Sama laturi käy geeliin ja normiin. Lyö nyt se jo piuhan päähän. Ei tässä koko kesää odotella..
    Litranen sisävessa
    no kuka käskeekään, JUIPPI? * mä lyän sen si ku on jokin minkä päähän se lyädä, elä ny siihe synnytä. koska tilanne ratkes jo aamulla, niin tän kyseisen keskustelun ois pitäny sammua jo jokunen puheenvuoro sitte.

Ei täällä päässä luovuteta ennenku pyörä on kunnossa! *

Ja kyllä sillä reissua tohtii tehdä! Nimim. kiinanmopolla n. 30 000km ajanut!! * Siis oikeasti 50cc..

Yamaha R6 -04

Yrc.fi

"Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
    Maailmassa on kaikenlaista vääryyttä ja valittaa voi aina, mutta....
    neuvoja annettu, onko kokeiltu, ei!?....vai onko?
    Mut hei, tsemppiä!

Eteenpäin osuuskauppaväen viitoittamaa tietä...
    Lainaa (Tiukuting @ Huhti. 19 2010,19:53) kirjoitti
    Itse akkuhan on ostettu sillon tammikuussa, joten ei onneks sekään kovin vanha.
    Eli edellisellä akulla starttasi OK ja uudella ei enää? Kai se uusi akku on joku laatumerkki eikä halvin Biltema-tarjousmalli? Ja akku oli huolella ladattu ennen käyttöönottoa?

Epäilys alkaa kallistua tuo akun tai sen latingin suuntaan. Uusikin akku voi olla rikki. Se että se on äskettäin haettu kaupasta ei takaa vielä mitään.

Sen verran sanottav etä ensinnäkin ymmärään täysin harmin jos on käynyt niin kuin on. Uusi mopo tullut pihaan odotukset korkealla ja...tsup, ei käynnisty. Jos vieä ei ole mitään käsitystä mopoista niin varmasti harmittaa ja tulee ylireagoitua, kuten tässä on käynyt. Rele jos on niin se on sama kuin talosta olisi mennyt sulake, oikeasti ihan pikkujuttu jota ei korvaa kukaan. Sen sijaan nyt se mopo halutaan käyntiin ja selvitettyä mikä on todellisuudessa syy. Itse jos asuisin lähempänä niin tulisin miellellään tarkistamaan ja lataamaan akut yms siitä moposta. Voisiko joku lahdesas asuva motoristi käydä hiukan talkoohengellä auttamassa uuden moristi tytön alkuun? ps. tytöttelystä ei kannata 16-vuotiaan suuttua sillä tyttöhän sinä olet ja iästä ei kannata huolestua, sitä tulee lisää ihan itsestään
    Lainaa (juaalton @ Huhti. 20 2010,00:01) kirjoitti
    Sen verran sanottav etä ensinnäkin ymmärään täysin harmin jos on käynyt niin kuin on. Uusi mopo tullut pihaan odotukset korkealla ja...tsup, ei käynnisty. Jos vieä ei ole mitään käsitystä mopoista niin varmasti harmittaa ja tulee ylireagoitua, kuten tässä on käynyt. Rele jos on niin se on sama kuin talosta olisi mennyt sulake, oikeasti ihan pikkujuttu jota ei korvaa kukaan. Sen sijaan nyt se mopo halutaan käyntiin ja selvitettyä mikä on todellisuudessa syy. Itse jos asuisin lähempänä niin tulisin miellellään tarkistamaan ja lataamaan akut yms siitä moposta. Voisiko joku lahdesas asuva motoristi käydä hiukan talkoohengellä auttamassa uuden moristi tytön alkuun? ps. tytöttelystä ei kannata 16-vuotiaan suuttua sillä tyttöhän sinä olet ja iästä ei kannata huolestua, sitä tulee lisää ihan itsestään *
    Prof. 26v.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    Tuntuu olevan yleisenä haukkumisena nuo kiinanmopot ja ettei niistä ole mihinkään ja kuinka ne hajoavat ym ym.

Jos joku oli katsomassa tämänvuotista Päijänteen ympäriajoa niin kaveri ajoi Kunto-luokassa kiinan "mopolla". Aluksi oli naureskelijaa että meinasitko että kestää tuo ym. Sitten kun sillä kiinanmopolla vedettiin noin 5 kertaa kalliimpia KTM:ä, Suzukeja ja Kawoja ns. pataan niin alkoi olla ihmettelijää että mikäs peli tämä on.
    Kaveri sijoittui neljänneksi luokassa ja siirtymätaipaleella tapahtunut kaatuminen pudotti palkintosijoilta ajokkina kiinanmopo joka tämänkin täälläkin olevan mielipiteen mukaan pitäisi hajota heti kaupasta työnnettäessä.

Kannattaisi vähän tarkistaa asenteita niiden kiinalaisten pyörien suhteen. Voi nimittäin olla niin että sinunkin pyörääsi tulee osaa enemmän kuin tiedätkään Kiinasta nyt tai tulevaisuudessa vaikka pyöräsi merkki onkin ihan joku muu kuin Kiinaan viittaava merkki. 70-luvulla naureskeltiin Japanin laadulle samaan tyyliin ja mites kävi kun 80-90 luvulla jaettiin laatupalkintoja teollisuudessa ja markkinaosuuksia pyörissä ja autoissa.

Kiinnostaisi muuten mikä on ollut tämä kauppias ja millä hän on luikerrellut 6kk takuusta joka käsittääkseni koskee kaikkia liikkeestä ostettuja käytettyjä pyöriä. Vai onko tässä tapahtunut joku muutos vai eikö myyjä ole ollut liike vaan yksityinen jobbari?

<br />
    Lainaa (Staga @ Huhti. 18 2010,08:24) kirjoitti
    Imohtep on myös niitä joita kun kaupoissa kusetetaan niin painavat pään alas, nielaisevat ja nöyrinä siirtyvät takavasemmalle pahoitellen myyjäliikkeelle aiheuttamaansa vaivaa?
    No onhan sekin tapa elää elämänsä
    Niin, maksaako vaivaa lähteä vääntämään?

Osaa noi myyjätkin olla tarpeen vaatiessa hankalia.

Nimi pitäisi kyllä julkistaa, jotta ei muut ala tekemään kauppoja tuon kanssa...

Ei ole kylläkään itseäni kaupoissa kusetettu
    Honda Valkyrie SuperCharged
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 19 2010,20:14) kirjoitti
    Sama laturi käy geeliin ja normiin. Lyö nyt se jo piuhan päähän. Ei tässä koko kesää odotella.. *
    Geeliakkua ei kannata ladata tavallisella auton akulle tarkoitetulla sykkivää tasavirtaa tuottavalla laturilla, se menee pilalle.
    hooondaaa
    Koska homma alkaa jo saada tragikoomisia piirteitä, niin tämä tyttö sitten vaikka räjäyttää sen pyöränsä ja yrittää tehdä homman itse viim perjantaina, huomenna jos töissä on ollu kilttejä asiakkaita ja en lähe töistä pää savuten.. Otan tyynyn pyllyn alle ja tuijotan pyörää kunnes se kertoo mitä pitää tehä.. ei vaan, on mulla joku visio mikä koppa avata..
    Lainaa (lippa @ Huhti. 20 2010,00:18) kirjoitti
    Lainaa (juaalton @ Huhti. 20 2010,00:01) kirjoitti
    Sen verran sanottav etä ensinnäkin ymmärään täysin harmin jos on käynyt niin kuin on. Uusi mopo tullut pihaan odotukset korkealla ja...tsup, ei käynnisty. Jos vieä ei ole mitään käsitystä mopoista niin varmasti harmittaa ja tulee ylireagoitua, kuten tässä on käynyt. Rele jos on niin se on sama kuin talosta olisi mennyt sulake, oikeasti ihan pikkujuttu jota ei korvaa kukaan. Sen sijaan nyt se mopo halutaan käyntiin ja selvitettyä mikä on todellisuudessa syy. Itse jos asuisin lähempänä niin tulisin miellellään tarkistamaan ja lataamaan akut yms siitä moposta. Voisiko joku lahdesas asuva motoristi käydä hiukan talkoohengellä auttamassa uuden moristi tytön alkuun? ps. tytöttelystä ei kannata 16-vuotiaan suuttua sillä tyttöhän sinä olet ja iästä ei kannata huolestua, sitä tulee lisää ihan itsestään *
    Prof. 26v.
    No jos mä olisin 16, niin tuskin itkisin täällä vaan isi olis hoitanu asian.. mutta parempi näin päin, sehän ois kriisi naiselle jos luullaan vanhemmaks ku oikeesti on..
    Lainaa (Tiukuting @ Huhti. 21 2010,19:49) kirjoitti
    Koska homma alkaa jo saada tragikoomisia piirteitä, niin tämä tyttö sitten vaikka räjäyttää sen pyöränsä ja yrittää tehdä homman itse viim perjantaina, huomenna jos töissä on ollu kilttejä asiakkaita ja en lähe töistä pää savuten.. * Otan tyynyn pyllyn alle ja tuijotan pyörää kunnes se kertoo mitä pitää tehä.. ei vaan, on mulla joku visio mikä koppa avata.. *
    Elä tyttö sitten siihen päällimäiseen koppaan niitä releitä työnnä: se on se pensatankki *
    Litranen sisävessa
    sen jopa minä tiedän.. oon mä aika tyhmä, mut en ihan NOIN tyhmä. * tossa se osa pöydällä on, joten kattoo miten käy, kun näyttäs olevan vissiin vähä valinnanvaraa liitinten suhteen kun on yks kiinni ja toinen irrallaan. Mut avokki sano niistä tajuavansa jotain, joten siirrän vastuun siitä asiasta tolle insinöörille.. *

Ja jos joku välttämättä haluaa tän kauppiaan nimen tietää, niin voin sen halukkaille laittaa yv:nä, mutta julkisesti en ala paljastamaan, kyseessä kun on virallisen kannan mukaan mun virhe eikä myyjän.

Tietävätköhän kiinanpyörä foorumilla asiasta enemmän, luulisin *
    Mistä sen sitten taas löytää, onkin jo toinen juttu
    Olisko KLIKS tuosta mitään apua...
    XV 1100
    = Halvalla ei saa hyvää.

Käytettyihin laitteisiin myönnettävät takuut ovat usein niin ja näin. Varsinkin kiinalaisiin, kun osa niistä on jo uutena rikki . Mitä voidaan pitää vikana ja mitä normaalina kulumisena?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (Tiukuting @ Huhti. 21 2010,20:08) kirjoitti
    Ja jos joku välttämättä haluaa tän kauppiaan nimen tietää, niin voin sen halukkaille laittaa yv:nä, mutta julkisesti en ala paljastamaan, kyseessä kun on virallisen kannan mukaan mun virhe eikä myyjän.
    Tuota noin... itse olisin viranomaisen kanssa erimieltä. Jos tuote ei ole sellainen kuin se oli kaupanteko hetkellä niin kauppias saattaa tuotteen siihen kuntoon missä se oli, varsinkin, kun kaupan osapuolena on liike, yksityisen myyjän vastuista on turha puhua (mallia perävalotakuu). Tästä on monen monta raastuvankin päätöstä.

Sitten tietenkin tilanne muuttuu, jos kampe on ollut myyntitilissä eli liike ei ole omistaja vaan pelkkä myyjä.

Itse olen tapellut erään liikkeen kanssa ja vieläkin kauppiaalla nousee hikikarpalot otsalle, kun näkee meikän kaupassa. Pienen episodin jälkeen olen saanut ko. liikkeessä ensiluokkaista palvelua.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
    no eipä homma minunkaan mielestä ihan oikein mennyt, mutta kun tunnin vääntää puhelimessa asiasta niin on se pakko uskoa.

ja koska olin typerä hidan hämäläinen, niin sain ajotuntini vasta kesäkuulle, joten eipä tuolla kiinarilla ole enää mikään kiire ehjien leiriin, kun on miltei 2 kk aikaa ennenku sitä varsinaisesti mihinkään tarvii. Pitäis sit vissiin vaihtaa pyörään kaikki mahollinen pakoputkista lähtien..

Lainaa (Tiukuting @ Huhti. 23 2010,17:34) kirjoitti
    no eipä homma minunkaan mielestä ihan oikein mennyt, mutta kun tunnin vääntää puhelimessa asiasta niin on se pakko uskoa.
    Ei ole pakko uskoa. Kirjallinen reklamaatio mikä on vialla tuotteessa ja mitä vaatii asian korjaamiseksi (hinnanalennus, vian korjaaminen ym.). Kunnallisen kuluttajaneuvojan tulee tukea asiakkaan vaatimusta.

Toisekseen käytetyssäkin tuotteessa on "takuu", liike on tietyiltä osin 6kk vastuussa kamppeesta. Sinun tapauksessa minun mielestä asia on täysin selvä. Pyörä on toiminut ostohetkellä ja ei toiminut Sinulle toimitettaessa. Lisäksi liike on säilyttänyt pyörää (eli et ole itse rassannut pyörää). Minun mielestä liike saa raahata sen oman "kymmenvuotiaan" korjaamaan pyörän ostohetken mukaiseen kuntoon tai sitten kaupat puretaan. Ensisijaisesti pyörä korjataan.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
    Lainaa (Tiukuting @ Huhti. 19 2010,11:13) kirjoitti
    Siitä kyllä ISO kiitos kaikille, jotka tähän keskusteluun on osallistunut.
    Tämä on nyt sitten mulle se opetus, että ei käytettyä pyörää enää koskaan. Vaikka se sitten tarkoittaiskin, että säästän seuraavaan pyörääni vuosikausia tai että joudun lopettamaan tän nykyisen pyörän jälkeen koko jutun. Koska ainoa käytetty, jonka enää huolin on tuo avokin kawa, ja sitä en saa kun se on toisen käytössä. *
    Ja muista esim Möhkö Kawat tms.

www.japsirauta.fi
    <p>Vanha patu..</p>
    se kuluttajaneuvoja sanoi, että kyseessä on ilmeisen helposti vaihdettava osa, ja pyörästä on saatu jo käyttöhyötyä useampi vuosi, niin takuu ei päde tähän asiaan. Suositteli tosin lämpimästi, että vien pyörän liikkeeseen huoltoon, jossa saavat sitten sen releen vaihtaa ja käydä pyörän läpi niin tarkasti kuin minä haluan, jos releen vaihto ei auta.

niin ja sitä se sanoi, että myyjän velvollisuus on korjata tuote samaan kuntoon kuin myydessä, mutta silloinhan se tulee parempaan kuntoon, kun siihen vaihtaa uuden osan, joten mun pitäis maksaa kans jotain, kun pyörä on releen vaihdon jälkeen myyntihetkeä paremmassa kunnossa..

niin ja jonkun tyypin piti keskiviikkona tulla se osa asentamaan myyjän toimesta, mutta soitti, että ois nyt tulossa johon vastasin, että oon töihin lähössä ja loppuviikko ei sit käynykään sille tyypille, joka myyjän sanojen mukaan on hänen ystävänsä, mutta tämän tyypin puheesta sain käsityksen, että hän on vaan joskus ostanut joitakin osia tältä myyjältä X.

joko joku tajus mitä ajoin takaa sanomalla, että tää homma alkaa saada jo tragikoomisia piirteitä?
    Lainaa (barfly @ Huhti. 23 2010,18:32) kirjoitti
    Tämä on nyt sitten mulle se opetus, että ei käytettyä pyörää enää koskaan. Vaikka se sitten tarkoittaiskin, että säästän seuraavaan pyörääni vuosikausia tai että joudun lopettamaan tän nykyisen pyörän jälkeen koko jutun. Koska ainoa käytetty, jonka enää huolin on tuo avokin kawa, ja sitä en saa kun se on toisen käytössä. *

www.japsirauta.fi
    ehkä sitten seuraava pyörä on joku viksumman valinnan tulos. Avokki kyllä varmaan ajaa tuolla er-6n:llä sen verran kauan, että ehin hankkia uuden tuon kiinalaisen tilalle.
    Vaikkakaan ei mittee hajua millä rahalla, tai että jaksaako asia ees kiinnostaa parin vuoden päästä enää niin paljoa, että tuhlaisin 3000-5000 euroa pyörään..vaan aika sen näyttää, ja jos saan jonku tilapäisen mielenhäiriön, että lapsia hankkii, niin sithän se ajaminen on lopetettava. Oon niin outo, etten uskalla ajatella harrastavani mitään hengenvaarallista äitinä, iskä saaki sit leikkiä hengellään jos siltä tuntuu.
    Lainaa (Tiukuting @ Huhti. 23 2010,19:00) kirjoitti
    Lainaa (barfly @ Huhti. 23 2010,18:32) kirjoitti

www.japsirauta.fi
    ehkä sitten seuraava pyörä on joku viksumman valinnan tulos. Avokki kyllä varmaan ajaa tuolla er-6n:llä sen verran kauan, että ehin hankkia uuden tuon kiinalaisen tilalle.
    Vaikkakaan ei mittee hajua millä rahalla, tai että jaksaako asia ees kiinnostaa parin vuoden päästä enää niin paljoa, että tuhlaisin 3000-5000 euroa pyörään..vaan aika sen näyttää, ja jos saan jonku tilapäisen mielenhäiriön, että lapsia hankkii, niin sithän se ajaminen on lopetettava. Oon niin outo, etten uskalla ajatella harrastavani mitään hengenvaarallista äitinä, iskä saaki sit leikkiä hengellään jos siltä tuntuu. *
    Niin.

Ostakaa heti se, mitä haluatte.
    Kaikki muu jää pieneks.
    <p>Vanha patu..</p>
    eipä sitä saa mitä haluaa, kun työpaikka on osa-aikainen ja määräaikainen. Avokilla kokopäiväinen ja vakituinen homma, antavat pankista lainaa pikkasen iisimmin hänenlaisilleen.
    ...turpotettuja hajapusia alkaa saamaan jo kohtuu hintaan!

Mielestäni tuohon kinukkiin ei kannata sitten laittaa latiakaan ylimääräistä kiinni. Vaihdossa, jos joku suostuu ottamaan, ei saa lisävarusteista yms bling-blingistä mitään.
    Hyvässä lykyssä tuossa on kyllä sinulle pyörää muutamaksi kesäksi ilman mitään huolia. Epäilen silti että jos pääset "parempaa" kokeilemaan, vaihto-kuume tulee aika äkkiä

Toivottavasti saat sen startin toimimaan, ja kortin taskuun.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    no ajanhan mä kortinki jo kawasaki er-6n:llä.. mutta rahattomuus ajaa tyytymään siihen mikä tällä hetkellä on ja that's it.
  30.  
    Niin ja yleensä se mikä on ittellä, on paras.

Kaikki murheet unohtuu kun kortti on taskussa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen