Viime syksynä kun ajoin mopon talliin niin kaikki toimi hienosti. Mopo seisoi n.1.5kk ja sitten yritin saada sen käymään. Aikani sitä sahattuani, se lopulta vaivoin käynnistyi ja alkoi käydä nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kaasuttaessa se hyytyi. Jätin pyörän talliin talvehtimaan ja nyt kun kevät aurinko paistelee niin, sen sieltä starttasin ja hienosti se lähti käymään, mutta booaa ja röpöttää kaasuttaessa. Tyhjäkäynti on kyllä nättiä. Tulpat olen tarkastanut silmämääräisesti ja ne on ok. Bensapumpun toiminnan olen tarkastanut ja se toimii eli bensaa tulee kaasarille. Kohokammiot tyhjensin ja Crc:n kaasarin puhdistus spraytä ruiskutin kaasariin ohjeen mukaan mutta ei muutosta. Mistäköhan seuraavaksi alkaisin vikaa etsimään?
Ilmavuoto? Onko kaikki kaasarin kumikurkut ok?
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Onko vanhaa bensaa? Oma honda ei startannut 4kk vanhalla bensalla.
CBR 600F -93
Bensa oli tuoretta syksyllä kun tuota teki ensimmäisen kerran. Täytyykin koittaa starttipilotilla tuota ilmavuotoa.
Nyt on sitten kaasarit putsattu ja imukurkut katsotta ja ne on ok.
Vieläkin kun tyhjäkäynnillä kääntää kaasua niin noin 4000:n kierroksen kohdalla miettii kauan ennenkuin kierrokset nousevat.
Voisiko bensapumppu tehdä tuollaista? Se kyllä toimi kun sitä katsoin, mutta jos sieltä ei tullut tarpeeksi tavaraa.
Bensa vanhentunnut, älä pura mitään, hae, kostain Maatalouskaupasta, Pienkonbensiiniä. Vanha pois tankista jos saat ja kannullinen tankkiin, lähtee kuin Palmun Alta!
Itsellä oli juuri samat oireet suht samanikäisessä cebarissa ja bensapumpusta se vikä löytyi. siinä pumpussa on kärjet jotka hapettuu, saa putsattua kun ottaa pumpun pöydälle ja päätylaippa auki.
Honda cbr 600F -> Kawasaki zx 9r
Bensapumppua olen nyt tutkinut ja siinä on hucon tarvike pumppu josta en ainakaan löytänyt kärkiä. Mutta tuo pumpun kalvo hiukan kummastuttaa kun se on kyllä ehjä mutta hiukan löysän oloinen ja siinä on ihme kuplia(löysiä kohtia). Voisiko vika olla tuossa kalvossa ja jos on niin sopiiko siihen motonetin tarvikepumppu http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/281210/0 .Siinä on kyllä 0.25 bar kun tuossa hucossa 0.1 baria paine. Tuotto on molemmissa sama 120L/H.