Niinpä ajastaikaa, Heinäkuussa 2008, kun Jammun mittariin oli kertynyt kokonaiset 400 km koko kautena, päätin potkaista XJ 900S:n kiertoon. Kaupaksi meni. Syy miksi näin toimin oli yksinkertaisesti solidaarisuus vaimokultaa kohtaan, hän kun loukkasi niskansa niin pahoin, ettei kykene enään edes istumaan takana. Pitkät turneemme olisivat siis ohi. *Kokeilin ajella yksinäni ja välillä kaveriporukoissakin, jotakin puuttui...tuntui paskamaiselta. Eikä sillä möhkäleellä huvittanut enään edes kauppareissua tehdä, helkkarin malmikasa.
Tänä kevättalvena kun siivottiin vinttiä ja törmättiin ajokamoihin jotka oltiin hankittu, vaimo 10 kg sitten ja minä 20 kg sitten, siippa tokaisi ettei näitä kaikkia viitsisi vieä hävittääkään koska jos...vaikkapa...eipä siinä sitten muuta tarvittukaan kun vanhaa alkoi poltella...niin mikä? Matkamohloko? no ei varmasti. Customi ei lämmitä. Maxiko taas? Liikaa pornoa. Hmmmm.....kurapyöräkö sitten? Miksei mutta olkapää on saanut puukosta ja runnominen ei olisi pitkäikäistä. Entäs sitten back to the basics?
Aloittelin aikanaan vm. -76 Suzuki GT 125:lla. Se oli ihan skeida.
Se levisi milloin minnekin. Muistan sitä lämmöllä. Seuraavaksi oli 3 kpl peräjälkeen Honda CB 350T:tä. Karmeita pommeja jokainen, mitkä paukahtelivat enemmän ja tuhoisammin mitä susna ikään. Niillä oli jännää liikkua. Ikinä ei voinut etukäteen tietää miten pitkälle pääsisi. Lopulta tunsin laitteen läpikotaisin niin, että olisin voinut tehdä konerempan unissakävellessänikin. Se oli kivaa aikaa, vaikka silloin otti lievästi sanottina ajatteluelimeen.
RD 350 YPVS:n kanssa oli vain pikkuharmeeja, se oli surkea matkapyörä, sillä piti siis heittää pohjosen reissu...ja loppukesä ajeltiinkin sitten aina silloin tällöin morjestamaan fysioterapeuttia.
Kawa GPz 1100 dfi pelasi kuin junan vessa, rautapersetinkin sillä vaikka pelillä oli jo ikää mukavat 20v. Sitten Maxi. Ei mikään perhemopo, mutta jumalauta, mitkä fiilikset ei harmeja siinäkään. 900 diveri oli sitten kyllä perhemopo, mitta yhtä luotettava ja jännittävä kuin muusi ja jauhelihakastike. Plää.
Mutta mitäs nyt. Tielle alkaa tehdä mieli ja raskasta kuurakettia tai muuta mohloa en huoli. Ajatus on alkanut hiljalleen kypsyä. Ruma sen pitää olla, itse asiassa niin ruma että koiratkin oksentaa kun ohi ajaa. Niin ja 20 minuuttia sen jälkeen kun olen mennyt, sen pitää vielä haistaa...Sillä ei ole mitään väliä miten lujaa se kulkee... pitänee alkaa kehitellä jotakin.
...while I'm working, 'am working on the road...
Joku katuenska? Esim. Transalp: Ei mikään kaunotar, ei kovin painava, tarvittaessa kantaa päällään kaksi ihmistäkin, luotettava, kykenee liikkumaan kohtuu hankalassakin paikassa. Ajelee matkaakin kohtuu nopeuksilla, mutta mikään motariraketti ei siis ole kyseessä. Mikään erikoinen katseenkääntäjähän tuo ei pyöränä ole, mutta V2 kuitenkin putputtaa mukavasti, ja paljon ajettu yksilö saattaa haistakkin aika pahalle!![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Ehdottomasti enduro! Ruma ja kuhmuinen ettei sitten harmita muutamat lisänaarmut...
Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
(JessoR1 @ Huhti. 11 2010,18:41) kirjoitti
Africa twinihän on tosi kaunis tämän rinnalla... tosin haluaisin tällaisen tai uudemman 800:n itselleni. Viime kesänä myin pois ison darran ja kaiholla muistelen vieläkin![]()
GS Bemu olisi hieno, mutta se paino. Vieläköhän 2-tahtisia rämpättimiä löytyisi. Niissä olisi tenhoa. Vaikka joku slobovorskissa tehty...
...while I'm working, 'am working on the road...
Ruma kuin perkele ja 2-tahtinen![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
http://www.nettimoto.com/yamaha/mt-01/902082
Kaveri osti tuollaisen ja odotan vain sopivaa känniä kokkareilla kertoakseni mielipiteeni tuon pahkasian ulkonäöstä![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Rakentelet rottapyörän, vaikka *tähän* tyyliin. Eipä tartte puunailla tai sääliä joka naarmua...(Maple @ Huhti. 11 2010,17:11) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
nonnii olisi tarjolla juuri tuommonen paitsi ettei nyt "kovin" ruma ole,nimittäin jawa shopper vm-01 jolla on aj.alle2200km musta.äänikin jo sanoo jotenkin näin ,että tän tän jätän tän tähän.(Maple @ Huhti. 11 2010,17:11) kirjoitti
ei ole kallis![]()
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
No, eikös aloittaja rumia pyöriä kysellytkin.
![]()
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan, No Direction Home
BMW K100 RS
Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
Zündapp Bella 200 -58
No niin...tässä alkaa olla sitä sadoilua, mitä ollaan hakemassakin, Nettimotossa näyttää olevan sopivan törkeä mitsikin myynnissä. Kyllähän tässä taidetaan vielä saada kurjuus maksimoitua...(pepper @ Huhti. 11 2010,19:49) kirjoitti
![]()
...while I'm working, 'am working on the road...
Kawabatan Kärpiö on jo käsite ORG:in varhaisilta ajoilta. Vieläkö lienee liikenteessä.(Utah @ Huhti. 11 2010,20:26) kirjoitti
...while I'm working, 'am working on the road...
Kyllähän tuo Kärpiö löytyy ainakin kuvina tuolta CKCF:n foorumilta![]()
Antaudu jo, kun kaikki muu on koettu moottoripyöräilyssä, päädytään HD:n.
Niitä on sit tosi rumia, äänekkäitä ja respektiä löytyy vaikka muille jakaa, ihan kirjaksi asti. *![]()
Niin kävi mulle, herra 60+:lle.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Tai jos ei halua leimaantua (HD) laumasieluksi, voi hankkia toisen puolivalmisteen, joka on valmistettu ihan tuossa naapuri maassa. Sopivan ikäisen kun valitsee, saa joko klassisen kauniin tai säälittävän vanhanaikaisen näköisen vekottimen. Teknisestihän ne kaikki on vanhanaikaisia, mutta jos (ja näillä vehkeillä kun) ei ole kiire, pääsee yleensä perille kuitenkin. Sigusta vaikka mallia.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Samaa mieltä rottailusta. Perässä hieman pidemmälle viety tyylisuunnan vaihto. Pyöränä Honda NTV:(Utah @ Huhti. 11 2010,20:26) kirjoitti
Lovely! *![]()
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
Niinpä, aikanaan varmaankin liikutaan arvokkaasti jollakin Glidellä, testosteronitaso ei kuitenkaan ole vielä aivan HD-tasolla(PSmo @ Huhti. 13 2010,10:39) kirjoitti
, Buellin kylläkin, nojaa miksei nuo twincamit...mutta niitä on jokaisella. Säälittäviä Minskejä, uudempia Jawoja ja IC:tä tai MZ Kanuneja ei juuri ole. Sieltä saattaisi löytya moottoripyöräilyn alkuperäinen henki. Hampaat huvittuneessa irvessä päin ärjännettä. Makkarankuori päähän, pussihousut jalkaan *( ei nahkaiset)ja metrin mittaiset kintaat käteen. Sitten kun mittarissa on +25 astetta hiki. Ja kansa viihtyy.
...while I'm working, 'am working on the road...
Tästä ruma mopo. Ei takeita siitä miten pahalta haisee, mutta kuskihan voi hoitaa sen puolen.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ajamisen ilo takaisin+ruma= KTM LC8 koneella.
IsoAdventure jos haluaa aja kaikkialla vaimonkansa. Sopi rauhalliseen menoon erittäin hyvin ja ennen kaikkea ihmiselle tehty ajoasento.
Katukumeilla varustetuistakin sitä ajamiseniloa löytyy myös kummasti.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.