Ihan soiva peli tuo bilteman etupukki on. Pikkusen painaa etuakselin pultteja renkaanvaihtohommissa, mutta aina olen onnistunut renkaan saamaan ilmaan tuon kanssa ja kummit vaihdettua..
Ja halapa *![]()
YCC #4
Tietääkö kukaan saako Motonetin takapukkiin lankarullista nostavaa lisäpalaa vai käykö jokun muun ? Vakiona L-palat
Solifer 4 Seed -73
Suzuki GT 550 -73
Suzuki GS 500 -78
Suzuki GS 1000 -80
BMW K 100 -84
Suzuki GS 500 -76
Suzuki GSX 750 ES -87 nyk.
Suzuki GSF 750 F -07
Solifer SM -75 nyk.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -07 nyk.
Tuossa on mallia tuosta edellä mainitusta ebayn pukista.
Kuten ABBAssakin, lisätyökalulla tai vaikka auton tunkilla moottorin alta ylös ja molemmat pyörät ovat ilmassa.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Ja tässä "tee se itse"-versio edellisestä.
Tarvikkeisiin meni rahaa *jotain pari kymppiä...
- Kari
BMW HP2 Megamoto -07
Ittellä etukolmiosta nostava pukki mallia Motonet*
ja siihen lisäksi Bilteman y-tuki heittämällä. Toimii omiin tarpeisiin
![]()
<br />
Ostin bikeliftin emäputkesta nostavan mallin. Mikäs tuossa on taktiikkana kun nostetaan? Miten pukki tulisi säätää?
Kokeilin nopeasti muutaman kerran, mutta tuntuu että pukin renkulat "valahtavat" itseeni päin, eli alta pois. Eihä siitä tullut mitään. Kerran sain sen abt ylös, mutta tuntui ettei pukin renkaat olleet tarpeeksi takana.
Motraxin perinteinen teräsputkesta tehty takapukki tuli jokunen viikko sitten, on tukeva ja mopo nousee sillä kevyesti.
1000
Meinasin tänään kokeilla ajan kanssa, ei kellään ole antaa mitään vinkkiä pukin säädöistä? Tai tekniikasta?(nuudel @ Heinä. 05 2010,22:14) kirjoitti
Kahdella pukilla homma on tukevampaa. Ensin takapukki.
"Bikelift" pukissa alemman osan säädöt -> sopiva nostokorkeus maasta.
Ylemmän osan kärsän pituus -> itse pukki ei ole esim. juuri etuakselin kohdalla vaan joko sen etu- tai takapuolella. Katekin sen pituutta saattaa määrätä. Sitten se tappi joka emäputkeen tulee, pitäisi olla juuri sopiva mieluiten. Ei niissä sen kummempia säätämisiä ole kunhan on vain huolellinen ettei kellistä pyörää.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Taisi tuo syy selvitä miksi ei nouse. Sovitepala ei ole sopiva, vaan linksuu selvästi ja seuraava ei mene kuin todella huolella nitkuttamalla sisään. 4 sovitepalaa tuossa tuli, oliskohan yksi jäänyt matkalle... Saako noita ostettua jostain? Vai missä/millä tuota lähtisi ihan vähän pienentämään?(lippa @ Heinä. 06 2010,12:26) kirjoitti
Kokeilin teipillä tehdä tiukaksi, mutta ei siitä mitään tullut. Kun paketti meni sisään juuri ja juuri, teippi meni lyttyyn kun alkoi nostamaan ja taas linksui.
Muita ideoita?
Mittaa se emäputken reijän koko. Ainakin siitä suurimmasta sovittimesta saa sorvaamalla tehtyä sopivan, olikohan liki 30 mm paksu se tappi. Itse tein muistaakseni kupariputkesta holkin yhteen tappiin ja tuli hondaan sopiva.
Mikä sulla on se reijän koko.
Mutta jos tuttu sorvaaja niin tee siitä suurimmasta sopiva juuri omaasi.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Eipä tullu mittailtua... Tänään kokeilen sitä lähes sopivaa sovitinta hieman kulmahiomakoneella murjoa. Jos ei onnistu, niin sitten koneistamoon seuraava sovitin![]()
Minullakin tuo kyseinen takapukki ja ei vaikuta minusta mitenkään huteralta tai heikolta nuo muoviosat. Etupukkia en ole vielä ehtinyt tositoimissa testata.(Suzu-ukko @ Huhti. 14 2010,19:54) kirjoitti
Better living through racing
KTM 990 Adv S
w. Akrapovic, Emig Racing, Excel rims, Renazco seat, Baehr Capo II, Garmin GPSmap 276C
Kulmahiomakoneella vetelin sopivat siivut pois hieman liian isosta sovitepalasta. Nyt nousee pyörä hyvin ylös(lippa @ Heinä. 06 2010,22:48) kirjoitti
![]()
^ Hyvä, hyvä. Tuo teline auttaa monessa hommassa kunhan sen säätää oikein. Takapukki myös hyvä hankinta.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Näin kun mopoa talvisäilöön laittaa niin hyvä nostaa tämä ...
Kertokaapa kokemuksia bilteman sinisestä paddock standistä.
Uskallanko jättää bussin talviunille sen varaan ?
Lankarullilla nousee ...
Tallikaverin bilteman huoltopukki jonkun verran rimpulampi verrattuna omaan ac-biken takapukkiin
mutta silti ajaa asiansa ihan samanlailla.
Eli tuntuu vähemmän luottamusta herättävältä pitempää säilytystä ajatellen. Huoltotoimissa ihan yhtä hyvä.
Minkä takia pyörä pitää olla huoltopukin päällä talvisäilytyksessä?
1300cc Suzuki
Oma busa talvehtii biltsun etu ja takapukin päällä. Toimiva mutta toki parempiakin on. Kyllä noiden päällä koneen tiputtelee ja muutkin huollot tekee.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Sen verran täytyy lisätä tähän kun vanhan ketjun löysin. Biltsun pukki kesti busassa yhden talven, toista ei. (no olihan se jo zx-6r:n alla ollut ennen tuota kaksi talvea) Nyt näyttikin uudessa mallissa olevan tuo heikoin kohta fiksattu mistä oma pukki petti. Joka tapauksessa hankinnassa on paremmat pukit busalle.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Motonetin takapukki todettu ihan toimivaksi sekä lankarullilla että ilman. Sen sijaan Bilteman etupukin kanssa kävi Monsterin kanssa pieni lapsus. Olin irroittamassa eturengasta renkaan vaihtoa varten. Mikähän tässä nyt mahtaa olla kun etuakseli ei meinaa tulla ulos...no vähän puulekaa sopivalla sovitteella.. Ja sen jälkeen... kas ne etuhaarukkaan menevät tapit pukin sovitteessa olivat liian pitkät. Pikkulaikalla sitten tapit lyhyemmäksi pukilla. Etuakseliin ei onneksi jäänyt pahoja jälkijä. No vikahan ei ollut varsinaisesti pukissa![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Mulla on motonetin punainen yhdestä putkesta tehty etupukki mikä kostaa pamppujen alta. Se on ihan viturallaan kun nyt sitä katselin??? Oikeanpuolimmainen nostinvarsi on vasemmalle (sisäänpäin) vinossa, mutta nähdäkseni se osa mikä pitää nostin tappeja on hitsattu myös vinoon että on suorassa suhteessa toiseenpuoleen.... öhhh.. kävi mielessä hankkia joku toinen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mulla oli aikanaan tuommoset motraxin alumiiniset kiinanihmeet, mielestäni olivat oli ihmeenkin tukevat varsinkin painoonsa nähden. Renkaat ja niiden laakerointi oli tosin tehtaalta aivan perseestä, vaihdoin ne rullaluistimien renkaisiin ja laakereihin ennen käyttöönottoa. Sen jälkeen olivat hyvät ja mieluiset, harmittaa vähän että tuli myytyä pois. Nyt viimeisimmät 6 vuotta käytössä olleet Carpimoton pukit ovat osoittatuneet hinta/laatusuhteeltaan todella hyviksi. Takapukkina yksipuoleiselle haarukalle oleva malli ja etupukkina iskarien alapäistä nostava malli.
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
Ne Carpimoton pukit on Bike-Liftin valmistamia ja Carpimotolle brädättyjä pukkeja, eli laadukkaammasta päästä. Mulla olis yks ylimääränen Carpimoton takapukki ilman tassuja/V-paloja jos jollakin on tarvetta.
Ducati 899 Panigale
"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
-Muhammad Ali
Jos nyt saa kehua, niin tämä Ducatin takapukki on kyllä kätevä, otin tänään pikku videon
Hypermotard
Kellään kokemusta bike-liftin FS-9 etupään nostimesta missä kiinteät muovipalat? Soveltuuko nuo palat zetorin nostoon kun keulasta reiät löytyy, vai katsonko suoraan FS-10 mallin ja sovitteet? En viittis tuota ihan halvimmalla motonetin nostimella nostella edestä, takana kyllä ajaa asiansa.