Katso äänestykset tulokset: Tullin MAHTI-hintajärjestelmä -

Äänestäjät
73. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • MAHDIN hinnalla myisin.

    7 9,59%
  • EN, ime MAHTIANI.

    66 90,41%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    MAHTI on Tullin ylläpitämä järjestelmä, josta voi hakea autoverotuksessa käytettäviä uusien ja käytettyjen ajoneuvojen hintatietoja.

    Eli myisitkö pyöräsi MAHDIN antamalla hinnalla? Oma pyöräni ei vaihda omistajaa tuolla hinnalla...

    MAHTAILUUN!!!!!!!
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  2. #2
    Saattaisin pikemminkin ostaa toisen varaosiksi, jos tuohon hintaan vastaavan saisi.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  3. #3
    Ostaa voisin, mutta en ihan helpolla myisi.

    edit: pyyntihinta 8600, myyntihinta 7100. Pyyntihinnalla voisin myydä, mutta en tolla myyntihinnalla

    Keväällä 2009 laite ostettu liikkeestä 7500e, joten sinällään tuo antaa kohtuullisen lähelle oikeita arvoja.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  4. #4
    Mikähän tässä on ideana?
    Antaa selvästi alihintoja.
  5. #5
    4150e.. joo ei kiitos.
    Litranen sisävessa
  6. #6
    Lainaa (polip @ Huhti. 13 2010,16:39) kirjoitti
    Mikähän tässä on ideana?
    Antaa selvästi alihintoja.
    Tuohan on hyvä niitä kohtaan, jotka tuovat ajoneuvoja ulkomailta. Tuodun auton verot maksetaan tuon järjestelmän mukaan.
  7. #7
    Hyvin muistan ajan kun valitettiin Tullin perimistä korkeista veroista. Ajoneuvojen verotusarvoja pidettiin liian korkeina ja asiota ratkottiin EU/EY:ssa ja Korkeimmassa oikeudessa ja monta juttua on vielä kesken. Tämä kaikki on tullut maksamaan Suomen valtiolle, siis meille, kymmeniä miljoonia euroja. Nyt Te annatte ymmärtää että laitteet ovatkin paljon arvokkaampia mitä Tulli väittää niiden olevan. Suomesta on yritetty vuosikymmeniä saada autovero poistumaan mutta kun tätä saittia lukee niin huomaakin että AUTOVEROA PITÄÄKIN NOSTAA.
    Hei lopettakaa nyt
  8. #8
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,17:00) kirjoitti
    Hyvin muistan ajan kun valitettiin Tullin perimistä korkeista veroista. Ajoneuvojen verotusarvoja pidettiin liian korkeina ja asiota ratkottiin EU/EY:ssa ja Korkeimmassa oikeudessa ja monta juttua on vielä kesken. Tämä kaikki on tullut maksamaan Suomen valtiolle, siis meille, kymmeniä miljoonia euroja. Nyt Te annatte ymmärtää että laitteet ovatkin paljon arvokkaampia mitä Tulli väittää niiden olevan. Suomesta on yritetty vuosikymmeniä saada autovero poistumaan mutta kun tätä saittia lukee niin huomaakin että AUTOVEROA PITÄÄKIN NOSTAA.
    Hei lopettakaa nyt
    tossa on järkeä mut se pitäis sit mennä heti myös liikkeisiin tuo hinnoittelu. karulta tuo omankin hinta tuntuu.



    jaa, mää vai täh??!!!



    yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
  9. #9
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,17:00) kirjoitti
    Hyvin muistan ajan kun valitettiin Tullin perimistä korkeista veroista. Ajoneuvojen verotusarvoja pidettiin liian korkeina ja asiota ratkottiin EU/EY:ssa ja Korkeimmassa oikeudessa ja monta juttua on vielä kesken. Tämä kaikki on tullut maksamaan Suomen valtiolle, siis meille, kymmeniä miljoonia euroja. Nyt Te annatte ymmärtää että laitteet ovatkin paljon arvokkaampia mitä Tulli väittää niiden olevan. Suomesta on yritetty vuosikymmeniä saada autovero poistumaan mutta kun tätä saittia lukee niin huomaakin että AUTOVEROA PITÄÄKIN NOSTAA.
    Hei lopettakaa nyt
    Minäkin muistan. Sellainenkin aika oli välissä, jolloin kitistiin siitä, että nimenomaan MAHTI antaa liian suuria verotusarvoja ajoneuvoille ja että edelleen autoveroa peritään liikaa. Selkeästi näemme, että moottoripyörien kohdalla näin ei ainakaan enää ole. Hyvä niin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  10. #10
    Oman pyörän kohdalla ainakin pyyntihinta on aika tontilla. Myyntihinta saattaa olla jonkin verran alakanttiin, vaikka omalla kohdalla sekin on melko lähellä toteutunutta.
  11. #11
    +alv! Mikä vitun mahti! 9200 ja iha varmaa!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  12. #12
    Tulin MAHTI-laskelman hinta + 22%alv , on käypä myyntihinta suomessa. Vai mistä tässä on kyse
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  13. #13
    Eikös tuo ole aivan linjassa mitä pyörien tuleekin maksaa... Suomessahan ne tuppaa olemaan ylihintaisia kuten tässäkin ketjussa ilmenee.

    Verratkaa Saksan vastaavan käytetyn myyntihintaan ja mahdin hinnalla siihen vero. Eikös se ole aivan linjassa?
    DrPaiN & K1200S -08
  14. #14
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,17:00) kirjoitti
    Hyvin muistan ajan kun valitettiin Tullin perimistä korkeista veroista. Ajoneuvojen verotusarvoja pidettiin liian korkeina ja asiota ratkottiin EU/EY:ssa ja Korkeimmassa oikeudessa ja monta juttua on vielä kesken. Tämä kaikki on tullut maksamaan Suomen valtiolle, siis meille, kymmeniä miljoonia euroja. Nyt Te annatte ymmärtää että laitteet ovatkin paljon arvokkaampia mitä Tulli väittää niiden olevan. Suomesta on yritetty vuosikymmeniä saada autovero poistumaan mutta kun tätä saittia lukee niin huomaakin että AUTOVEROA PITÄÄKIN NOSTAA.
    Hei lopettakaa nyt
    Tää on ihmetyttänyt koko ajan kun valitetaan että onpas halpaa.Eihän se hinnoittele kuin maahantuotuja eikä niitä teidän tooosi arvokkaita ykskilpisiä suomipyöriä.

    Vanhalla on vanhan hinta ja romuilla on romun hinta.Käyttöarvo onkin ihan toinen juttu.
  15. #15
    ihan ok hinnat
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Tuppaa alvin kanssa ainakin oma Kawasaki olemaan kuosissaan, Ducatiin kone ei antanut mallitietoja, eikä sitämyötä hintaa ?
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  17. #17
    Oma FJR menisi myyntiin heti tolla hintaa
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  18. #18
    *utoliikekkiin tarjoaa enemmän kuin tuolla oleva "myyntihinta".
    Suzuki GSXR 600 L1
  19. #19
    Täytyykin heti irtisanoa kasko, ihan turhaa maksaa kaskosta tolla hintaa!
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  20. #20
    Lainaa (tomppa82 @ Huhti. 13 2010,22:30) kirjoitti
    *utoliikekkiin tarjoaa enemmän kuin tuolla oleva "myyntihinta".
    tuskimpa
    SUZUKI B-KING
  21. #21
    Se riippuu lompakosta. Jos ei rahat muuten arkielämiseen riittäisi niin pakkohan se olisi myydä, ellei joku maksaisi enemmän.
    Pikkasenhan nuo hinnat näyttää alakanttiin siellä olevan *
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  22. #22
    Lainaa (AF-1 @ Huhti. 13 2010,22:47) kirjoitti
    Lainaa (tomppa82 @ Huhti. 13 2010,22:30) kirjoitti
    *utoliikekkiin tarjoaa enemmän kuin tuolla oleva "myyntihinta".
    tuskimpa
    Ihan uteliaisuudesta... Kuinkas monta moottoripyörää olet saanut nyt ostettua jo talliisi ? Oikeat hinnathan tiedät, joten alkaa varmaan olemaan naapurinkin talli/halli vuokaralla ?
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  23. #23
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,17:00) kirjoitti
    Hyvin muistan ajan kun valitettiin Tullin perimistä korkeista veroista. Ajoneuvojen verotusarvoja pidettiin liian korkeina ja asiota ratkottiin EU/EY:ssa ja Korkeimmassa oikeudessa ja monta juttua on vielä kesken. Tämä kaikki on tullut maksamaan Suomen valtiolle, siis meille, kymmeniä miljoonia euroja. Nyt Te annatte ymmärtää että laitteet ovatkin paljon arvokkaampia mitä Tulli väittää niiden olevan. Suomesta on yritetty vuosikymmeniä saada autovero poistumaan mutta kun tätä saittia lukee niin huomaakin että AUTOVEROA PITÄÄKIN NOSTAA.
    Hei lopettakaa nyt
    Naulan kantaan. Itse asiassa tulli on koko ajan kohdellut prätkiä paljon järkevämmin kuin autoja - joitain yksittäistapauksia lukuun ottamatta. Verotusarvo on lain mukaan pyörän ns. käypä arvo eli se hinta, jonka siitä vapaasti Suomessa myytynä todennäköisesti saisi. Vaikka tulli on järjestelmällisesti arvioinut käyvät arvot prätkien kohdalla alakanttiin, rutinaa on silti sieltä täältä kuulunut.

    Kokonaan toinen juttu on, että koko autoverotus on ylipäätään syvältä sieltä, minne aurinko ei paista. Siitä saa ja pitääkin rutista, mutta se ei suinkaan ole tullin vika.
    High Stuck Are Wit To
  24. #24
    Noi hinnat tuntuu niin suomalaisilta kuin olla voi. Maahantuojat ja diilerit ovat rikastuneet iätajat sillä kun prätkät maksaa täällä vähintään 10-20% enemmän kuin naapurimaissa. Ja niiltähän noi hinnat on otettu. Ja tottakai kaikki jotka ovat omastaan ylihintaa maksaneet ovat tyytyväisiä tullin korkeisiin "suomi"-hintoihin.
    Mutta jos ajatellaan että tämä keinotekoinen hintakupla pitäisi poistaa ja tehdä asiat EU periaatteen mukaisesti, niin tuontiautovero ja varsinkin alv olisi pitänyt poistaa käytetyiltä ajoneuvoilta aikoja sitten kuten euroopan sivistyneemmissä maissa tehtiin, kuten Eestissä ja Ruotsissakin noin esimerkiksi..

    Joten mun mielstä noi hinnat ovat perseestä, kauttaaltaan n. 20% liian korkeet. Jopa ilman Alviakin!!





    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  25. #25
    Juu ei noilla hinnoilla.
    Tullissa olen ollut töissä joskus aikoinaan (onneksi en enää) ja jo silloinkin oli sellainen fiilis koko lafkan toiminnasta että: hohhoijaa!
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
  26. #26
    Mistään (kotimaasta) en ainakaan yhtäkkiä löytäisi 2008 mallista, 28 tkm ajettua, lisävarusteltua K 1200 S Bemua "yleiseen myyntihintaan" 13939 €.

    Pyyntihinnat 2005 mallisillekin on enemmän, mitä tullin laskuri antaa 08 mallisille.. 2005 mallien todellinen myyntihinta lienee tuota 14 ke luokkaa..
    Vaan eikös tässsä mennä ihan oikeaan suuntaan verotuksellisesti.. Hyvä juttuhan tämä ulkomailta moponsa ostavan kannalta on.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  27. #27
    Lainaa (zeta1 @ Huhti. 13 2010,17:21) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,17:00) kirjoitti
    Hyvin muistan ajan kun valitettiin Tullin perimistä korkeista veroista. Ajoneuvojen verotusarvoja pidettiin liian korkeina ja asiota ratkottiin EU/EY:ssa ja Korkeimmassa oikeudessa ja monta juttua on vielä kesken. Tämä kaikki on tullut maksamaan Suomen valtiolle, siis meille, kymmeniä miljoonia euroja. Nyt Te annatte ymmärtää että laitteet ovatkin paljon arvokkaampia mitä Tulli väittää niiden olevan. Suomesta on yritetty vuosikymmeniä saada autovero poistumaan mutta kun tätä saittia lukee niin huomaakin että AUTOVEROA PITÄÄKIN NOSTAA.
    Hei lopettakaa nyt
    tossa on järkeä mut se pitäis sit mennä heti myös liikkeisiin tuo hinnoittelu. karulta tuo omankin hinta tuntuu.
    Näin juuri. Vai onko täällä niin avuliasta väkeä, että ostaa uuden pyörän ja myy sen vuoden päästä melkein puoleen hintaan?

    Saa kyllä tarjota k8 busaa 5000km ajettua 9804€:lla.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  28. #28
    Lainaa (TPM @ Huhti. 14 2010,08:12) kirjoitti
    Näin juuri. Vai onko täällä niin avuliasta väkeä, että ostaa uuden pyörän ja myy sen vuoden päästä melkein puoleen hintaan?

    Saa kyllä tarjota k8 busaa 5000km ajettua 9804€:lla.
    Jos uusi ajamaton täydellä takuulla on noin 14.5k€, niin ainakaan itse en maksaisi käytetystä käteiskaupalla ilman vaihdokkia paljon yli kymppiä.

    ( edelleen olen sitä mieltä, että nuo MAHTI hinnat voivat olla hieman alakanttiin, mutta ei mitenkään niin erityisen paljon pielessä että noista olisi aihetta minkäänlaiseen rutinaan asian tiimoilta ).
  29. #29
    Lainaa (TPM @ Huhti. 14 2010,08:12) kirjoitti
    Lainaa (zeta1 @ Huhti. 13 2010,17:21) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Huhti. 13 2010,17:00) kirjoitti
    Hyvin muistan ajan kun valitettiin Tullin perimistä korkeista veroista. Ajoneuvojen verotusarvoja pidettiin liian korkeina ja asiota ratkottiin EU/EY:ssa ja Korkeimmassa oikeudessa ja monta juttua on vielä kesken. Tämä kaikki on tullut maksamaan Suomen valtiolle, siis meille, kymmeniä miljoonia euroja. Nyt Te annatte ymmärtää että laitteet ovatkin paljon arvokkaampia mitä Tulli väittää niiden olevan. Suomesta on yritetty vuosikymmeniä saada autovero poistumaan mutta kun tätä saittia lukee niin huomaakin että AUTOVEROA PITÄÄKIN NOSTAA.
    Hei lopettakaa nyt
    tossa on järkeä mut se pitäis sit mennä heti myös liikkeisiin tuo hinnoittelu. karulta tuo omankin hinta tuntuu.
    Näin juuri. Vai onko täällä niin avuliasta väkeä, että ostaa uuden pyörän ja myy sen vuoden päästä melkein puoleen hintaan?

    Saa kyllä tarjota k8 busaa 5000km ajettua 9804€:lla.
    Saahan uuden vm.2009 Busan ostaa käteisellä hintaan n.14.000,- varmaan allekin. Mahti antaa vm. 2008 8tkm ajetulle pyyntihinnaksi n.11.300.

    Kaksi kesää (2008 + 2009) 8tkm ajettu pyörä vastaan ylivuotinen uusi, hintaero 2.700,-. kun tähän 2.700,- listään 1.500,- (pyynti ja myyntihinnan erotus) päädytään 4.200,-. Jos pyöränhankintaan olisi käytettävissä 14.000,- niin pitäisi varmaan hetken miettiä ostaisiko uuden vai kaksi kesää ajetun. Korostan että Tullin Mahti-järjestelmä ei "tee vaihtokauppaa" vaan hintajärjestelmä toimii "käteiskauppaperiaattella".

    Kun pyöriä ostetaan ja myydään niin kauppias pyrkii saamaan toiminnalleen katetta, mielestäni tuo Mahti-järjestelmän pyynti- ja myyntihinnan erotus voisi kuvata juuri sitä kauppiaan osuutta.
  30.  
  31. #30
    Eihän tuosta löydy yhtään sellaista prätkää, jonka olisin ikinä omistanut.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen