Se toi vehe kyllä käypi tasaseen tyhjäkäyntiä mutta se kierrosmäärä vaihtelee. Suoraan nopeesta ajosta nii käy 2000rpm, pikku vauhtisen ajon jälkeen 1500rpm ja sitte ku laittaa tulille nii alle 1000rpm. Et sinänsä hieman ihmeellinen.(Suzu-ukko @ Heinä. 26 2011,15:27) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
Tuolla painiskelin samanmoisten ongelmien kanssa ja samanlainen mopo. Kuntoon tuli perusteellisella kaasareiden läpikäynnillä. *kliks
Honda CBR1000F 1996
Ei toimi linkki(V071JAK @ Heinä. 26 2011,18:03) kirjoitti
Ihme juttu sinänsä ku eilen kävin ajelee semmoset 220 km matkaa ja sinäsä iha hyvää nopeutta niin ei hävinny yhtään öljyä koneesta..Hakureissulla 7 desiä 300km matkal, tai sitten siel ei oo ollukkaa eis tarpeeksi öljyä alunalkaenkaan, näyttäny vaa siltä et ollu tarpeeksi ku pyörä vähä kallellaan ollu...
![]()
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
No jos kerran ölpät konees pysyy niin sit tosiaan reipasta kaasari jumppaa ja taas toimii...
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
No eipäs linkitys onnistunut, aihe löytyy mp-talli osiosta ja otsikolla kaasarit.![]()
Honda CBR1000F 1996
Nyt ihan tohon omaan pyörääni liittyen. Tossa säätelin venttiilit ja aattelin et ku *purettuna nii asennan nyt ton hälyttimen toho vehkeesee mallia tällänen Hällyytin
niin ni tossa on semmoset ohjeet että: jos sammutusnappiin mene 1 kaapeli, niin sammutus toimii maadotus periaatteella, eli hälyn toinen kaapeli maihin ja toinen siihen pyörän sammutuskaapeliin
TAI
jos pyörän sammutusnappiin menee 2 kaapelia ja kytkin sulkee virtapiirin sammutettaessa, niin sillon voi kytkeä suoraan kaapeleihin
mutta
mie tos kattelin niin siihen menee 2 kaapelia sammutus katkasimeen, mutta RUN asennos kulkee virta läpi ja OFF asennos ei, eli juuri päinvasten ku ohjees lukee.. Siihen katkasimeen menee oranssi/valkoinen (valkonen viiva) ja oranssi/musta (musta viiva). Sen ainaskin kattoin et se oranssi/valk. menee syttypuolille, mustasta ei tietoa
ELI
kysymys kuuluu, miten mie saisin tos toimii sen sammutuksen sen hälyyttimen kautta? Hälyyttimen toinen kaapeli oranssi/valk. ja toinen maihin -> virta purkautuu runkoon eikä syttypuolille, toimiva? *![]()
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
Oliks niissä venttiileissä heittoa paljokin?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
1:ssä pakoventtiileis vähä liikapaljo väljystä(Suzu-ukko @ Heinä. 27 2011,18:57) kirjoitti
2:ssa imussa vähä liikapaljo
3:ssa pako liia iso
4:ssa sopivat
ja neki oli mallia 0.35 väljys pakoventtiileil..
mites, osaakos kukkaa sanoa mittee toho hälytin pulmaani?
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
Ei ainaskaan onnistunu toi eka suunnitelma. Jos kytki sillei et oranssi/valk. ja maihin, niin poltti sulaketta. Tovin aikaa mietin et minkä takie ei pyörä tarttaa napin kautta tai ei lähe kaukostartillakaa käyntii vaikka pyöritti, sitte hokasin et oli polttanu sulakkeen.(IhmeJanne @ Heinä. 27 2011,18:53) kirjoitti
Tossa oon katellu tota suizan sähkökaaviota ja oon tullu siihen päätökseen et tossa pitää olla suljettu virtapiiri jotta pyörä pysyy käynnis, kun se katkeaa (sivutuki alhaalla->vaihde päälle, tappokatkasija taikka sitte Off/Run nappi) niin sillo pyörä sammuu, eli tulin siihen päätökseen et pitää laittaa vaihtava rele tonne kaapelointiin jota ohjataan hälyllä, eli normaaliasennossaan sulkeva, mut kun saa virtaa niin avaa virtapiirin, joka taas johtaa pyörän sammumiseen.
Muuten sain jo toimii kaukostartin ja sammutuksen, mutta sammutus vain virtalukon ollessa Off asennossa. Hälytinki menee päälle jos kääntää virta-avainta hälyn olles aktivoituna, ja tärähdyksestä rupee kans huutaa, sai tosin aika paljon heilauttaa enne ku rupes huutaa
Jos jollakulla on toimivampi idea niin saa ihmeessä kertoa, kaikki neuvot otetaan avosylin vastaan.
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
Onko muuten toho pyörään järkeä laittaa vapaammin virtaavaa putkistoa? Mulla nimittäin tallista löytyy toinen alkuperänen putkisto, niin oon funtsinu et tekis pöntöistä läpivirtaavat ja kollektorit kans uusiksi (toinen ottanu osumaa), sekä ottas ne alkupään putkenpätkät veks. Joutus vissiin Dynojettie laittaa paikalleen ton operaation jälkeen, ja penkis käyttää et sais kunnol säätöihin. VV suodattimen hyöty taitas olla aika minimaalinen ellei negatiivinenkin?
Koitakkee jaksaa näitä meikän kyselyitä, oon sen verra alotteleva motoristi vasta...![]()
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
Kaasareita putsaillessani pisti silmään, että neulat alkavat olla vaihtokunnossa.
Vielä tuo noilla on kuitenkin toiminut. Tyhjäkäynti on hiipunut, jonka takia kaarit avasin. Luultavasti nämä eivät ole syyllisiä tyhjäkäynnin temppuiluun, mutta menevät kyllä vaihtoon. Neulaputket näyttivät olevat silmämääräisesti kunnossa.
Aika hurjan näköiseksi ovat menneet. Tämä kuva pahimmin kuluneesta yksilöstä...
![]()
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Oletko vaihtanut uusiin? Jos olet, niin oliko millaset vaikutukset?(V071JAK @ Elo. 04 2011,21:04) kirjoitti
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Onko kukkaan vaihtanna tohon 750:seen 600:n takavermeitä? Ois nimittäin paljo nätimpi perä tossa 600:ssa kuin 750:ssä.. Tankkiin asti näyttäs ainaskin olevan täysin samanlainen. Ei oikein omaa silmää miellytä toi nykynen, on vähä turhan "ritariässämäinen"..![]()
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
tää nyt ei varsinaisesti liity seiskapuolikkaisiin gsx ähviin mutta eipä nuo kuussataset sielunelämältään niin paljon seiskoista eroa.
ongelma siis onpi sellanen, että oman '92 600f:n nelospytty ei sytytä, ei kaiketi ole koskaan sytyttäny. pyörä lojunut vajaan vuosikymmenen tallissa ja sitä on aina sillontällön pyöritelty ja ajettu, mutta hyvin vähällä käytöllä ollut jokatapauksessa. eilen valuttelin sitten moottoriöljyt ulos, kun aattelin että tarvii laittaa uudet mehut tilalle, ja konehuoneesta valui 4 litraa öljyä jonka viskositeetti oli kutakuinkin veden luokkaa, ja ölli myös haisi pirusti bensalle. oma veikkailu olis että nelospytty tulvii ja siksi ei sytytä, ja liiat bentsiinit pääsee hiipimään koneeseen sisälle.
oisko jollain, joka on enemmän näitä äffiä roplannu, mitään vinkkiä mistä lähtis tuota vikaa paikantamaan? tulpan johdot vaihdoin eilen uusiin ja silti ei nelospytty sytyttänyt. voisko paskasti säädetyn kaasarin sijaan olla jokin stefa/tiiviste paskana ja bensaa pääsee sitäkautta koneeseen sisään? kannattaako alkaa koko laitetta edes korjaamaan vai pitäskö myydä varaosiksi koko rotja pois?
Naiset ovat kuin joulukuusia: kun olet kaatanut yhden, huomaat että lyhyen matkan päässä olisi ollut paremman näköinen.
Kaasaripaketti irti, ja kaikki putsaten. Mieluummin vielä uudet neulaventtiilit paikalleen. Kummasta päästä konetta lasket tuon nelospytyn? Syttyongelmat johtuvat ihan samasta syystä, joko saa pirusti liikaa kakkua, tai sitten ei ollenkaan.(gsx600f @ Elo. 10 2011,19:22) kirjoitti
Eikä kyse ole säädöistä, vaaan ihan itse p*sk*sta!
Edit: Jos päädyt myymään, niin voin 500 tarjota, käyntivikaa kun on
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
vasemmalta oikeelle pytyt niinkuin haynessinkin manuska sanoo, ja niinkuin sytkätulppien johdoissa lukeekaasareita muistaakseni joskus olen roplannut auki ja kiinni ja kökkelit niistä puhdistanut mutta pirustakos tuosta tietää jos sinne on uutta möhnää kertynyt. pitänee viikonlopun aikana ruuvailla irti jos kerkeää, on se vain niin perhanan vittumainen pömpeli kiinnitellä takaisin tuo ilmanputsari *
edittiä:
jossain täällä oli joskus jotain puhetta kaasareissa sijaitsevista kumitulpista ja niiden poistamisen tuomista eduista (vai muistankohan ihan täysin väärin), mahtokohan puhe olla pääsuuttimen vieressä olevista kuminappuloista? sanokkee joku jos muistatte
Naiset ovat kuin joulukuusia: kun olet kaatanut yhden, huomaat että lyhyen matkan päässä olisi ollut paremman näköinen.
Ihan sillä kyselin, kun näissä pitkään ja paljon seisseissä pahin tahtoo olla tuo ykköspytty, varsinkin jos pyörä on ollut telakalla sivutuella. Suurimmat sakat tahtoo kertyä sinne.(gsx600f @ Elo. 10 2011,22:00) kirjoitti
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Juurikin niistä on kyse. Niiden alta pitäisi paljastua tyhjäkäyntisuutin.(gsx600f @ Elo. 10 2011,22:00) kirjoitti
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Tartteis vähä neuvoi nuitten kaasareitten synkkaukses niitten purun jälkeen....
Ekal startil sain käymään tyhjäkäyntiä, ja ku mul oli synkka vehe paikallaan (oma tekonen lauta+putki+öljy viritelmä) niin se heti imas yhden palkin melkein koneeseen asti nii piti sammuttaa vehe, sinänsä outoa koska en ollut koskenut säätöruuveihin ollenkaan kaasareitten purun yhteydessä, eikä kaasareistakaan kyllä löytyny mitään paskaa/muuta syytä huonolle käynnille,että outoa ku ennen purkua oli synkat aika hyvästi kohillaan.
Noh, menin sitten pöljänä ruuvaileen niitä synkka ruuvei koneen ollessa sammuksis että sais ne palkit pysymään eis mittarin sisällä, niin siitä ne ongelmat vasta sitten alkoivatkin. Pyörästä hävis kokonaan tyhjäkäynnit ja tuskaa saada käyntiin, ja sit ku kävi nii röpöttti aika hyvästi ja sai hinkata tovin aikaa ja houkutella kaasulla käyntiin.
Aikani siinä säätelin suuntaan jos toiseen, kirosin ja totesin ettei tästä tuu vit**vaa, kahtoin sit huoltomanuskasta että kaasareitten purun yhteydessä pitäs säätää kaasuläpät siihen asentoon että niitten alapuolella olevista 3:sta pienestä reijästä näkyy 1, tein sen, niin sit se meniki vaikeeksi. Eka lähti ihan hyvin käyntiin imu päällä mutta ei käynyt kuin se päällä, laitto imun pois, sammu heti, sen jälkeen vaa yritteli käymään. Välillä pikkusen tupsahtaa, ei väliä missä asennossa imu, taikka pikku kaasulla yrittelee houkutella käymään niin ei vaan lähe ja akkuki jo tyhjeni et pittää laittaa yöksi latuuseen. *
Tommonen on nyt siis tilanne, oisko mitään kätevää kikkaa tyhmälle neuvoa millä sais helposti/helpommin ton vehkeen säätöihin?
Ps. Koko purku operaationhan tekiin sen takia koska oli hiton huono lähtee käymään lämpimänä (sai kaasulla houkutella käymään) ja eikä sitten tahtonu pysyä käynnissä.
Ps. 2 Oma pyöräni (täysin samanlainen vm.-94), lähtee pelkästä napista ongelmitta käyntiin, mutta tämä kaverini pyörä (vm. -93) (ja joka siis nyt nikottelee) oli juuri se että piti kaasulla houkutella käymään lämpimänä, eikä tahtonut pysyä käynnissä.
Tiedän että sekava viesti näin iltatuimaan ja koko päivän bensahöyryjä hengittäneenä, mut jospa sais selvää, kiitoksia etukäteen..![]()
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
Aikani säätelin ja sain toimii vehkeen taas, edellee vähä heikkoa käyntiin lähtö lämpimänä.(IhmeJanne @ Elo. 24 2011,20:41) kirjoitti
Venttiilit oli ok, imu 0,15, pako 0,20, tulpat uusin (JR9C), öljyt vaihdoin (TB Superbike) nyt vaa sit ajella ja katella jatkaako se öljyn puhaltamista ilman putsariin.
Suzuki GSX 750F -94 (turbotettu & ikuisuus projekti)
Suzuki SV 1000 S -03 ("touring"/katu/näppäily)
Suzki GSXR 600 -06 (ratalelu)
Olen ajatellut tilatata Hampurin pojilta Suizaan Leovincen vaimentimen. Tuo varmaan menee paikoilleen ilman suurempaa jumppaamista ja hitsikoneen kanssa leikkimistä, mutta tarviiko jotain muuta huomioida? Pystyykö joku peruspeten paja (lue ilma penkkiä) säätämään seokset kohdalleen, ettei tule mitään yllätyksiä? Vai tarviiko laite yleensäottaen sen ihmeempiä säätöjä vai meneekö automaattisesti liian laihalle?
ex. Suzuki pv50 -92
ex. Suzuki S1 -93
ex. Suzuki GSX-f 750 -99
ex. Suzuki SV 1000s -06
Yamaha FZ1-S -08
Tunturi pappa -74
Näyttäisi olevan huonosti saatavilla -91 gsx750f:ään venttilikopan tiivistettä ja kaasuvaijeria, aika monella poistunut valikoimasta. Ehdotuksia mistä tilaamaan ?
Honda CBR1000F 1996
vaijereita näyttää olevan ainakin Stormilla, varmaan sieltä saa venakopan tiivisteitäkin. Jos ei niin suzuki kauppiaalta ainakin
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Jaa pitänee hankkia silmälasit kun juuri stormin sivuja kattelin ja eipä ollut, uudempaan kyllä mutta liekkö sitten sopii.
Honda CBR1000F 1996
Nyt lykkäsi ongelman alipainepolttoainehanan kanssa. Remontin yhteydessä katosi hanan sisältä messingin värinen kierukan näköinen laatta jolla hana menee PRI asentoon, hana toimii mutta PRI asennossa ei tule mitään hanasta ulos ilman alipainetta. Mahtaisiko keneltäkään löytyä tuota osaa tai vaikka koko hanaa tai kuvaa osasta että vois vaikka itse virittää moisen?
Pitäisi vaihtaa ketju ja rattaat GSX 750F -90 moottoripyörään.
Motonetistä varmaankin haen varaosat. Mitä noista suosittelisitte?
http://kauppa.motonet.fi/motonet/ren...=736&year=1990
Ketju/ratas paketti maksaisi 149€ ja näköjään pelkkää ketjua myydään 155.50€ hintaan...![]()
vaihdoin itse did vx 530,motorradteile-hamburg 112e.koko sarja (kotiovelle)