Tälläistä ohjetta voi yrittää kokeilla, Vedä pölysuojat pois edestä, ja pyöräytä stefoja venttiilinvälys työkalulla. Kierros ympäri ja puhdista hyvin. Itse en ole sen enempää pyörättänyt mitään muuta kun mopoa parkissa, mut näin olen kuullut että toimisi.
Tarvike stefoista lueskellut ja kuullut sen verran, että itse en tule laittamaan tarviketta.. Mut se onkin mun mielipide *Toisella foorumilla, juuri myös kiroiltiin tarvike stefojen toimivuutta ja lyhyt ikäistä elämää
![]()
Miten stefan voi laittaa väärin??Tietenkin jos likaa välissä, niin öljyhän puskee helposti läpi.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Silleen jotta pyöräyttää sen paskassa tai iskee vinoon niin että stefan reunat ottaa kipeetä..(tkard @ Touko. 07 2011,11:05) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tuossa päivän aikana lirutteli stefa ittekseen öljyä ulos paikallaankin, muovin suikaleella kävin läpi stefan ja pumpun välin ja ainakaan vielä ei ole tullut mitään ulos vaikka välillä etupäätä käyty pumppailemassa, ilmeisesti jotain roskaa välissä, seurataan tilannetta. Turussa mukavasti pyöriä liikkeellä motoristi kirkon vuoksi...![]()
Honda CBR1000F 1996
Loistavaa
Ja just pääsin töistä ja kohta itsekkin![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Nettimotossa huomasin vanhemman gsx-f johon asennettu uudemman mallin katteet, lisäksi varmaankin etu/takavalot ja mittaristo päivitetty uudemmasta, käyköhän nuo uudemmat suoraan vanhemman kiinnikkeisiin?
Honda CBR1000F 1996
Ja taas vuotaa ei kai tuohon auta muu kuin ottaa auki ja alkuperäistä stefaa tilalle, p....le !!(V071JAK @ Touko. 07 2011,15:42) kirjoitti
Honda CBR1000F 1996
Vaihda ne liukuholkit myös. Jos keula on väljä niin ei se uusikaan stefa kauaa jaksa pitää.
Samoin liukuputken naarmut aiheuttaa stefan nopeen vaurioitumisen.
Viimeisenä kikkana kiristä stefan (uuden) jousta vähän. Eli ota se jousi sieltä huulen alta käteen ja avaa se. Se on liitetty ajamalla toinen pää kartioksi ja kiertämällä sitten sisäkkäin. Eli sivuleikkureilla suorasta päästä muutama milli pois ja jousi uudelleen kasaan ja paikoilleen. Haittana on sitten että stefan kitka ja kuluminen vähän lisääntyy...
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Jos jollain on ylimääräsenä spoileri/touring pleksi, niin kannattaa tarjota YV:llä tai vaikka tähän keskusteluun...
Edit: myös ehjä vakiopleksi kävisi myös...
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Nyt sormet ristiin ja seuraamaan joko alkuperäinen etuputken stefa sais öljyt pysymään sisällä, purkaminen ja kasaus menee jo kohta silmät kiinnikkin. Tulipa nyt sitten jarrutkin katottua läpi ja mopo sai uuden eturenkaan.![]()
Honda CBR1000F 1996
Kuinka sulavasti teillä muilla äffä-kuskeilla pelittää vaihteet? Mulla ei oo vertailukohtaa vastaavaan pyörään, mutta esim. Z750 Kasawika on jokseenkin tarkempi ja "pehmoisempi" laatikoltaan. Vapaalta ykköselle kolahtaa selkeesti, samoi 2->3, sen jälkeen menee jouheammin. Ajettu noin 40 tkm, sopivaa öljyä on kylliksi ja kytkin kyllä irrottaa, eikä vanhan öljyn mukana tullu mitään extraaMahtaneeko tuo vaan olla kyseisen laitteen ominaisuus?
ex. Suzuki pv50 -92
ex. Suzuki S1 -93
ex. Suzuki GSX-f 750 -99
ex. Suzuki SV 1000s -06
Yamaha FZ1-S -08
Tunturi pappa -74
Moro, ensimmäistä pyörää olen hankkimassa.
Hintaluokka 3000-4000, kriteereinä että 2-päällä+laukut ajaa hyvin ja luotettavia kilometrejä.
Onko gxs tähän passeli, jaksaako kyydissä istua? Toinen mikä mietittyttää et jäähtyykö tommonen ilmalla? Tosin eipähän ole vesipumppua mitä rikkoaJa vaikuttais että pyörää on helppo itsekin korjailla!
Entä pikkuveli 600f, onko liian mopo isolle miehelle+kyytiläiselle?
Terveppä vaan kaikille! Tuli tuommoinen -02 ähvä hommailtua ja ihan hyvältähän tuo vaikuttaa. parikytävuotta sitten oli VFR 750 ja jotenkin veri veti taasen pyöriin. Osaisko joku viisaampi neuvoa kun 60K napsahti lasiin että minkälaista huoltoa kannattaisi pyörälle tehdä, ohjaus tuntuu olevan ok, kone käy nätisti, ajon aikana tuntuu 25-40 vauhdissa sellainen rohina tai rällätys lähinnä tuntuisi tulevan etupäästä. Oisko pyöränlaakeri vai antaisiko jo ajotuntumaankin vaikutusta?. Öljyt ja suodatin pitänee vaihtaa mutta mites kannattaako noita tulppia vaihdella tai venttiilinvälyksiä tarkistella kun on niin nättikäyntinen. Huoltokirjan mukaan näyttäs pyörä käyneen merkkihuollossa n.15K välein ja öljyt ja pienemmät huollot tehnyt ex.omistaja. Sokerina vuodatuksen pohjalla kysymys takarenkaasta, mahtuuko 160/55/17 taakse kun sellainen ois kaverilla ylim. vakiohan on 150/70.
Äffä 750 -91 alkoi "röpeltämään" paikaltaan lähtiessä, synkat katotto ja kurkkujen tiivisteet vaihdettu, tyhjäkäynti seilaa hiukan. Tyhjäkäynti suuttimetko aiheuttaa tätä, ajossa toimii kuitenkin hyvin.
Honda CBR1000F 1996
jatkoa edelliseen, jos neulaventtiilit vuotaa niin vuotaako aina ulos kaasarista vai vaikka kampikammioon? Pystyykö tuossa säätämään suuttimia paikallaan vai irrotellla aina kaasarit alkaa jo tuo ruuvaminen tympimään...Tuossa pyörää tänään käytellessä huomasin kun ajoin pimeään talliin niin mittariston taustavalot ja ajovalo värisevät käynnin epätasaisuuden tahtiin, voisko joku virtapuoli aiheuttaa tuota kaynnin heijausta, laturi tai johtoliitokset? Mutta jotain hyvääkin, etupään stefa pitää joka vaihdettiin tarvikkeesta alkuperäiseen
Honda CBR1000F 1996
Noniin...
Nyt on GSX-F korjattu ja onneksi oli vaan toinen puola mennyt niin ei tullut niin kallis remontti... *
Mittaristosta on palanut muutama poltin ja ennenkuin puran yhtään enempää niin kysynkin, että mikä poltin käy 1990 vuoden GSX-F mittaristoon? Bensamittarissa näyttäisi olevan ainakin kapeampi poltin kuin W5W. Mikä on polttimon malli? Onko nopeus- ja kierroslukumittareissa samanlaiset polttimot? Tai ylipäätään mittariston jokaisessa paikassa samanlainen poltin?
Löytyyköhän ledejä, jotka sopivat...? *![]()
Enään en muista mitä polttimoita oli, mut hongongista niitä ostin, helppo ja nopea purkaa(kolpu @ Touko. 31 2011,19:41) kirjoitti
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Oliko kuitenkin kaikki polttimot samanlaisia joka mittarissa ja valossa? Nopeus, kierros, vilkut, vapaan valo, pitkät yms...(tkard @ Touko. 31 2011,19:48) kirjoitti
Olisiko poltin T8? Vai mikäköhän... *![]()
Itellä -89:ssä on ihan normi T10-polttimot. T10-kantaisia ledejähän saa esim. motonetistä tai netistä vaikka täältä.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Moron!
Mistähän kannattas kattella ketju-/ rataspakettia ?? Lienee joku lenkki jumissa kun naksuu niin ilkeesti..
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Moro,
Onkos kenelläkään kokemusta tuosta esim. Stormilla myynnissä olevasta touring plexistä? Auttaako se oikeasti viemää GSXF:ssä tuon ilmavirran kuskin yli, kuten kuvaston kuvissa?
Nyt kun ajelee työmatkoja kyseisen mallin mopottimella niin jotain vähän rupeaa kaipailemaan tuon vakio plexin tilalle (matka reilu 100km/suunta) ettei kovalla tuulella pää ravisisi ihan niin paljonja muutenkin toisi se varmaan matkamukavuutta vähän lisää..
Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan miten ilmavirtausta saisi helposti ja halvalla muutettua kuitenkaan airodynamiikan kauheasti kärsimättä..
Ainoastaan osaan vastaa että mra:n spoileri verraten vakio en huomannu mitää eroa..Sitten taasen tutulla sama mopo ja sillä on tourinki kiini ja se kyllä on selkeesti korkeempi eli![]()
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tuollaista ajattelin. Suzu-Ukko varmaan tarkoitit juuri tuota?
MRA MRA-000807
http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....0-ut-84
Joo tota tarkotin ja tuo on selkeesti korkeempi kun se mun spoikka versio joten äkkiä luulisin jotta ois parempi mutta mitään en allekirjoita...tai edes suosittele.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Purin tuossa kaasuttimet ja löytyihän niitä syitä käynti ongelmiin. Yhdessä kalvossa reikä ja neulat kuluneet jokainen yläpäästään todella paljon, jossain näin vastaavat kuvatkin kuluneista neuloista. Nyt tarvittaisiin nopesti kalvo ja ainakin uudet neulat mutta mistä kannattaa hommata ?!? Katselin että nakkilan pyörä ja mopokin myy osia mutta neuloja kaksi vaihtoehtoa, kumpi sitten olisikaan oikea... Jostain nyt sitten kun neulat saan hommattua niin asennanko neulojen lukitukset samaan kuin nykyisetkin, ovat alimmassa urassa ylhäältä katsoen, eikö se käy silloin rikkaalla? Seos ruuvit oli kaikki auki 1,5 kierrosta, nekin samaan?
Honda CBR1000F 1996
Tuolta näyttäisi ketjujakin suht edullisesti saavan.(Suzu-ukko @ Kesä. 08 2011,18:06) kirjoitti
Pari putkea olen tilannut, tai toinen on juuri toimituksessa *
motorradteile-hamburg.de
KTM SD R 2012
KTM Super Duke (2011)
Suzuki GSX 750F (2008-2011)
Tähän itse lisäten, kalvo hommattu ja dynojet ensi viikolla, onkohan tuon satsin istuttamisessa sen kummempaa kuin paikoilleen ja säädöt kohilleen, kokemuksia tämän mallin pyörään asentamisesta?(V071JAK @ Kesä. 09 2011,22:32) kirjoitti
Honda CBR1000F 1996
No niin nyt kalvo kaasuttimeen vaihdettu ja puhdistettu kaasuttimet ja käy nätisti. Dynojet sarjan hommasin kuluneiden neulojen vuoksi mutta en saa säötöjä kohdilleen, hyytyy paikallaan noin neljässä tonnissa, alkaa röpeltämään ja sammuu. Saako likaa vai liian vähän polttoainetta? Neuloja koitin kolmessa eri korkeudessa, seos ruuvi ohjeen mukaan 2,5 kierrosta auki ja 116 suutin. Nyt vakio osat paikallaan, seosruuvi 1.5 kierrosta auki mikä oli ennen puhdistustakin ja toimii, eli kaasuttimen puhdistuksessa ei mennyt mikään vikaan. Apuja tuon dynon asennukseen?
Honda CBR1000F 1996
tarviiskohan lisää ilmaa? mikä suodatin siellä on, tai milloin uusittu
e: laita seosruuvit 1,5 kierrosta auki ja vaihda suuttimet 110 tai 112,5 jos semmoset setistä löytyy
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Kokeilin kyllä ilman suodatinta ja suodattimen kanssa eikä juurikaan vaikutusta. Pienimmät suuttimet sarjassa oli 116 ja vakiot mitkä nyt paikallaan 105. Kokeilin vielä vakio suuttimien kanssa dynon neuloja mutta eipä auttanut sekään, millä tuon nyt selvittäis saako löpöä tarpeeksi vai liian vähän...? Jossain täällä näin jonkun laittaaneen sarjan samanlaiseen ajokkiin ja kertoi omat säädöt millä toimi mutta ei löydy haulla sitten millään.
Honda CBR1000F 1996