Sivu: 10 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 980:sta
  1. #271
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 28 2010,16:59) kirjoitti
    Paljon porua aiheuttava viinalla terästetty E10 ei sitten käy tähän vanhaan F:ään, eli 98:ia tankkiin sitten kun 95 korvataan tuolla E10:llä
    Olisipa kiva tietää miksei 10% kelpaa kun nyt jo toimii 5 prossaisella ihan ok. Jos kumiosat eivät kestä, niin kalvoja lukuun ottamatta kaasareiden o-renkaat ja muut tiivisteet ovat korvattavissa tenusietoisilla versioilla. Bensaletkut uusiksi ja kone uusiin säätöihin.

    Ei voi olla tekemätön juttu.
    Autotallimotoristi
  2. #272
    Voisiko tuo E10 palaa kuumemmin kuin 5% vastaava? Lähinnä ajattelin koneen lämpötilaa, jospa se pyrkii nousemaan liian korkeaksi E10 polttoaineella.
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  3. #273
    Tuon taulukon mukaan uuteen F:ään käy kuitenkin E10. Mitä siinä on niin erilaista vanhaan verrattuna, että toimii?

    Enemmän etanolia polttoaineessa taitaa itseasiassa laskea moottorin lämpötilaa.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  4. #274
    Lainaa (Samzon @ Touko. 29 2010,13:55) kirjoitti
    Tuon taulukon mukaan uuteen F:ään käy kuitenkin E10. Mitä siinä on niin erilaista vanhaan verrattuna, että toimii?

    Enemmän etanolia polttoaineessa taitaa itseasiassa laskea moottorin lämpötilaa.
    oisko pakoventt seeti renkaan metalliseos? kaasutin kummikalvot?
    erilaiset? huijausta koko E10 jos kulutusvastaavasti nousee huononlämpöarvon vuoksi,mitenkähän tulppien lämpöarvot muuttuu ilma jäähdytteisissä malleissa? esim.GS500.
  5. #275
    Kurkkasin tuossa kaasuttimien neuloja, ja heti prikan urien alapuolella oli syvä (n. puoleenväliin neulan paksuutta!) ja noin 1cm pitkä kulunut kohta.
    Olenko oikeassa että se on nimenomaan kulumaa?
    Eikös neulan pitäisi olla jotakuinkin tasapaksu?
    Olen kyllä kuullut että neulaputket (muovinen?) kuluvat, mutta että itse neulakin?
    **Yamaha FZS 1000 vm.2005**
  6. #276
    Jees.. nyt on iskarit nipussa... toisesta iskarista puuttui kokonaan öljylukko alhaalta... Toisessa taas oli liukuholkki pskana piti vaihtaa.. seuraavaksi ohjauslaakeri ja etujarrupalojen vaihto, mäntien irrottellu ja tiivisteiden vaihto
  7. #277
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 28 2010,16:59) kirjoitti
    Toisesta aiheesta bongattu linkkivinkki:

    Paljon porua aiheuttava viinalla terästetty E10 ei sitten käy tähän vanhaan F:ään, eli 98:ia tankkiin sitten kun 95 korvataan tuolla E10:llä

    Suzukin suositus
    En ole muuta käyttännytkään... harmi että v-power loppuu jos shelli häipyy
  8. #278
    Kellään muuten teräspunosjarruletkuja ? Mistä hommasitte ? Paljon makso?
  9. #279
    Lainaa (timmu @ Kesä. 01 2010,21:31) kirjoitti
    Kellään muuten teräspunosjarruletkuja ? Mistä hommasitte ? Paljon makso?
    kliketi
    tuolta tilasin. hintaa en tarkalleen muista, mutta sillon huonomman euron aikaan olisko ollut jotain 70€ yhteensä, siis letkut eteen ja taakse

    <a href="http://stores.ebay.co.uk/wezmoto_Suzuki_W0QQ_fsubZ443775011QQ_sacatZwezmoto Q5fSuzukiQ5fW0Q51Q51Q5ffsubQ5A443775011Q

    51Q51Q5fsidQ5A5867581Q51Q51Q5ftrksidQ5Ap4634Q512ec 0Q512em322QQ_sidZ5867581?_nkw=gsx750f&submit=Searc h" target="_blank">kliketi2</a>

    nyt lähtee jo halvemalla



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  10. #280
    Lainaa (antsajtp @ Kesä. 01 2010,17:32) kirjoitti
    Kurkkasin tuossa kaasuttimien neuloja, ja heti prikan urien alapuolella oli syvä (n. puoleenväliin neulan paksuutta!) ja noin 1cm pitkä kulunut kohta.
    Olenko oikeassa että se on nimenomaan kulumaa?
    Eikös neulan pitäisi olla jotakuinkin tasapaksu?
    Olen kyllä kuullut että neulaputket (muovinen?) kuluvat, mutta että itse neulakin? *
    Kuluu ne neulatkin, vaihtoon vaan. Samalla kandee kattoa ne neulaputketkin. Ovat muuten yleensä messinkiä...
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  11. #281
    Lainaa (Salmon @ Kesä. 01 2010,21:54) kirjoitti
    Lainaa (timmu @ Kesä. 01 2010,21:31) kirjoitti
    Kellään muuten teräspunosjarruletkuja ? Mistä hommasitte ? Paljon makso?
    kliketi
    tuolta tilasin. hintaa en tarkalleen muista, mutta sillon huonomman euron aikaan olisko ollut jotain 70€ yhteensä, siis letkut eteen ja taakse

    <a href="http://stores.ebay.co.uk/wezmoto_Suzuki_W0QQ_fsubZ443775011QQ_sacatZwezmoto Q5fSuzukiQ5fW0Q51Q51Q5ffsubQ5A443775011Q


    51Q51Q5fsidQ5A5867581Q51Q51Q5ftrksidQ5Ap4634Q512ec 0Q512em322QQ_sidZ5867581?_nkw=gsx750f&submit=Searc h" target="_blank">kliketi2</a>

    nyt lähtee jo halvemalla
    Kiitos salmon taas kerran
  12. #282
    Wezmotolta minäkin tilasin. Edulliset, hyvät ja homma toimi. Hintaa oli muistaakseni 40 puntaa plus postit 5 puntaa. Samassa paketissa tuli kaverin Yamahaan niin postien osuus putosi entisestään.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  13. #283
    Hitto!

    Vanha vanhus heräsi henkiin

    Tuntuu että löytyy kunnon ohjaustehostin nykyään moposta

    Kyllä ohjauslaakerin vaihto tekee ihmeitä
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  14. #284
    Lainaa (tkard @ Kesä. 05 2010,17:08) kirjoitti
    Hitto!

    Vanha vanhus heräsi henkiin *

    Tuntuu että löytyy kunnon ohjaustehostin nykyään moposta *

    Kyllä ohjauslaakerin vaihto tekee ihmeitä *
    Oliko kuin paha homma vaihtaa? Itelläni on osa jo ostettu mutta en niin pitkälle ole päässyt
  15. #285
    Lainaa (timmu @ Kesä. 06 2010,20:58) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Kesä. 05 2010,17:08) kirjoitti
    Hitto!

    Vanha vanhus heräsi henkiin *

    Tuntuu että löytyy kunnon ohjaustehostin nykyään moposta *

    Kyllä ohjauslaakerin vaihto tekee ihmeitä *
    Oliko kuin paha homma vaihtaa? Itelläni on osa jo ostettu mutta en niin pitkälle ole päässyt *
    Jälkikäteen ajateltuna, yhtä helppoa kun lapselta tikkarin varastaminen

    Joutui tuossa kyllä pähkäilemään että mites nää vanhat laakerit sais helposti irti

    Varmaankin tein ylimääräistä työtä, mut jotenkin näin:

    Yläkolmiosta kaikki mahdollinen irti,, ohjaustangon mutterit irti ja etupää tipahtaa nätisti (tunkkia hyväksi käyttäen) alaspäin ja alakolmion laakeri on niin pirun lujaa kiinni (en omista hifistely laitteita/ulosvetäjää) niin dremelillä, pienellä laikalla otin nätisti alakolmiosta laakerin irti Yläpään laakeri lähti ottamalla, laakeripesän holkit lähtivät ruuvarilla/vasaralla naputtaen.

    Uusien laakereiden laitto onnistui, kumivasaran/liimapuristimen avulla Sekä vanhoja laakereita hyväksi käyttäen Niin ja alakolmion laakeri meni nätisti vanhaa laakeria hyväksi käyttäen/putkenpätkällä jotta sai laakerin menään oiken



    Ei elämä! Joku kerta osaan kirjoittaa niin että siinä olisi jotain tolkkuakin
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  16. #286
    Muuten meni ihan nappiin. paitsi dremeliä en tarvinnut Ruuvipenkkiä vaan ja pölysuojan läpi naputtelin alalaakerin irti
  17. #287
    Lainaa (timmu @ Kesä. 08 2010,21:21) kirjoitti
    Muuten meni ihan nappiin. paitsi dremeliä en tarvinnut * Ruuvipenkkiä vaan ja pölysuojan läpi naputtelin alalaakerin irti
    Konsteja on monia

    Älytön ero uudella laakerilla Ainaskin mulla laakeri niin jumahtanut kiinni
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  18. #288
    ihmettelin tuossa ajellessani kun suzuki tuppaa "yliohjautumaan" kääntyessä, eli hiljasessa vauhdissa jänkää tankoa kääntymis suuntaan niin pirusti.. mistähän tämä voisi johtua?
    Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86

    edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
  19. #289
    Lainaa (Kari K. @ Kesä. 10 2010,06:53) kirjoitti
    ihmettelin tuossa ajellessani kun suzuki tuppaa "yliohjautumaan" kääntyessä, eli hiljasessa vauhdissa jänkää tankoa kääntymis suuntaan niin pirusti.. mistähän tämä voisi johtua?
    ohjauslaakeri siellä riivaa, ei muuta kuin vaihtoon
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  20. #290
    Lainaa (Salmon @ Kesä. 10 2010,07:36) kirjoitti
    Lainaa (Kari K. @ Kesä. 10 2010,06:53) kirjoitti
    ihmettelin tuossa ajellessani kun suzuki tuppaa "yliohjautumaan" kääntyessä, eli hiljasessa vauhdissa jänkää tankoa kääntymis suuntaan niin pirusti.. mistähän tämä voisi johtua?
    ohjauslaakeri siellä riivaa, ei muuta kuin vaihtoon
    no sitä vähän arvelinkin vaihtoon siis
    Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86

    edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
  21. #291
    no sitten seuraavan lainen ongelma: säädettiin kaasarin alipaine mittarilla ja säädön jälkeen huomattii että kun kaasua kääntää nopeasti niin kierrokset ei nouse ja mittarin mukaan paineet käy lähes nollilla.. voiko johtua esim kaasareiden kalvoista tai neulan asennosta
    Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86

    edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
  22. #292
    Moi,

    Sama pää kesät ja talvet, eli nyt en ihan ymmärtänyt kysymystäsi...


    Jos kaasari toimi ennen synkkausta ? Niin vika on tod. näkösesti juuri synkkauksessa?
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  23. #293
    Lainaa (Kari K. @ Kesä. 10 2010,15:26) kirjoitti
    no sitten seuraavan lainen ongelma: säädettiin kaasarin alipaine mittarilla ja säädön jälkeen huomattii että kun kaasua kääntää nopeasti niin kierrokset ei nouse ja mittarin mukaan paineet käy lähes nollilla.. voiko johtua esim kaasareiden kalvoista tai neulan asennosta
    Meinaat ilmeisesti, että siinä on viivettä, ennenkuin kierrokset alkaa nousemaan?

    Viivettä kaasuun aiheuttaa ainakin ne kumitulpat siellä kaasareissa, joista on jonkin verran juttua täällä foorumillakin. Voihan se rikkinäinen kalvokin aiheuttaa kaikennäköstä ongelmaa.

    Jos neula on keski- eli vakioasennossa, niin tokkopa siihen tarvetta puuttua. Neulaputkien uusiminen soikeaksi kulumisen takia taas on ajankohtaista melko useassa tämän ikäisessä Suzukissa.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  24. #294
    Jes nyt on sit uusi ongelma elikkäs purin jarrusatulat , hommasin tiivistesetin.. nyt ne 4 pientä tiivistettä ei ilmeisesti ole sopivat vaan jarrusatulat pullistelee ja vuotavat, kaksi kertaa jo tarkastannut sen että tiivisteet menee kunnolla paikalleen... prkl

    kikkoja ? voiko olla mahdollista että ne tiivisteet ei ole oikeita?
  25. #295
    Lainaa (timmu @ Kesä. 10 2010,22:10) kirjoitti
    voiko olla mahdollista että ne tiivisteet ei ole oikeita?
    voi olla
    ainakin meidä äffään oli vaihdettu jarrusatulat, onneksi paremmat.
    tuo ilmeni siinä vaiheessa kun paloja vaihdoin ja vm -89 palat ei sopinu. ei muuta ku palat kouraan ja kauppaan vertailemaan.silleen selvisi oikea jarrunmalli
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  26. #296
    Stormilta vaan ostin ihan tiivistesarjan.. siinä oli kaikki tiivisteet :/
  27. #297
    Onhan noissa tiivistesarjoissakin eroja. Vertaa uusia ja vanhoja keskenään??
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  28. #298
    Lainaa (Hsippe @ Kesä. 01 2010,21:55) kirjoitti
    Lainaa (antsajtp @ Kesä. 01 2010,17:32) kirjoitti
    Kurkkasin tuossa kaasuttimien neuloja, ja heti prikan urien alapuolella oli syvä (n. puoleenväliin neulan paksuutta!) ja noin 1cm pitkä kulunut kohta.
    Olenko oikeassa että se on nimenomaan kulumaa?
    Eikös neulan pitäisi olla jotakuinkin tasapaksu?
    Olen kyllä kuullut että neulaputket (muovinen?) kuluvat, mutta että itse neulakin? *
    Kuluu ne neulatkin, vaihtoon vaan. Samalla kandee kattoa ne neulaputketkin. Ovat muuten yleensä messinkiä...
    Mistä kannattaisi ostaa neulat/neulaputket? Paljonko mahtaa tulla hintaa, jos ihan Suomesta varaosatiskiltä hommaa? Vai löytyykö ulkomailta edukkaasti?
    Muuten, FactoryPro:n sivuilta löytyy kuva kuluneesta neulasta. Pyöräni neulojen kuluma vastaa täysin tuota "slide hole abrasionia".

    Kulunut neula
    **Yamaha FZS 1000 vm.2005**
  29. #299
    Lainaa (tkard @ Kesä. 11 2010,10:41) kirjoitti
    Onhan noissa tiivistesarjoissakin eroja. Vertaa uusia ja vanhoja keskenään??
    Tiivisteen paksuus oli sama, tiivisteen halkaisia heitti silmämääräisesti alle millin... alkaa usko loppumaan
  30.  
  31. #300
    Lainaa (antsajtp @ Kesä. 11 2010,13:44) kirjoitti
    Muuten, FactoryPro:n sivuilta löytyy kuva kuluneesta neulasta. Pyöräni neulojen kuluma vastaa täysin tuota "slide hole abrasionia". *

    Kulunut neula
    Samalla tavalla oli kulunut neulat mullakin.
    Putketkin on varmaan soikeat, mutta en ole niitä vaihtanu.
    Tollasen Factory:n suutinsetin mukana tulee neulat ja ihan hyvin saatiin säätöihin kun dynossa ajeltiin. Keskialue jäi vähän rikkaalle, johtuu niistä neulaputkien kulumisista, mutta ei sitä huomaa kuin dynokäppyrästä



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
Sivu: 10 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen