Olisipa kiva tietää miksei 10% kelpaa kun nyt jo toimii 5 prossaisella ihan ok. Jos kumiosat eivät kestä, niin kalvoja lukuun ottamatta kaasareiden o-renkaat ja muut tiivisteet ovat korvattavissa tenusietoisilla versioilla. Bensaletkut uusiksi ja kone uusiin säätöihin.(Geeäsäxähvä @ Touko. 28 2010,16:59) kirjoitti
Ei voi olla tekemätön juttu.
Autotallimotoristi
Voisiko tuo E10 palaa kuumemmin kuin 5% vastaava? Lähinnä ajattelin koneen lämpötilaa, jospa se pyrkii nousemaan liian korkeaksi E10 polttoaineella.
GSX-R1100 -96
GSX 750 F -93
Yamaha XJ-900 -84
Honda CB-500 K3 -79
Suzuki Pv 50 -82
Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
Tuon taulukon mukaan uuteen F:ään käy kuitenkin E10. Mitä siinä on niin erilaista vanhaan verrattuna, että toimii?
Enemmän etanolia polttoaineessa taitaa itseasiassa laskea moottorin lämpötilaa.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
oisko pakoventt seeti renkaan metalliseos? kaasutin kummikalvot?(Samzon @ Touko. 29 2010,13:55) kirjoitti
erilaiset? huijausta koko E10 jos kulutusvastaavasti nousee huononlämpöarvon vuoksi,mitenkähän tulppien lämpöarvot muuttuu ilma jäähdytteisissä malleissa? esim.GS500.
Kurkkasin tuossa kaasuttimien neuloja, ja heti prikan urien alapuolella oli syvä (n. puoleenväliin neulan paksuutta!) ja noin 1cm pitkä kulunut kohta.
Olenko oikeassa että se on nimenomaan kulumaa?
Eikös neulan pitäisi olla jotakuinkin tasapaksu?
Olen kyllä kuullut että neulaputket (muovinen?) kuluvat, mutta että itse neulakin?![]()
**Yamaha FZS 1000 vm.2005**
Jees.. nyt on iskarit nipussa... toisesta iskarista puuttui kokonaan öljylukko alhaalta... Toisessa taas oli liukuholkki pskana piti vaihtaa.. seuraavaksi ohjauslaakeri ja etujarrupalojen vaihto, mäntien irrottellu ja tiivisteiden vaihto![]()
En ole muuta käyttännytkään... harmi että v-power loppuu jos shelli häipyy(Geeäsäxähvä @ Touko. 28 2010,16:59) kirjoitti
![]()
Kellään muuten teräspunosjarruletkuja ? Mistä hommasitte ? Paljon makso?
kliketi(timmu @ Kesä. 01 2010,21:31) kirjoitti
tuolta tilasin. hintaa en tarkalleen muista, mutta sillon huonomman euron aikaan olisko ollut jotain 70€ yhteensä, siis letkut eteen ja taakse
<a href="http://stores.ebay.co.uk/wezmoto_Suzuki_W0QQ_fsubZ443775011QQ_sacatZwezmoto Q5fSuzukiQ5fW0Q51Q51Q5ffsubQ5A443775011Q
51Q51Q5fsidQ5A5867581Q51Q51Q5ftrksidQ5Ap4634Q512ec 0Q512em322QQ_sidZ5867581?_nkw=gsx750f&submit=Searc h" target="_blank">kliketi2</a>
nyt lähtee jo halvemalla
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Kuluu ne neulatkin, vaihtoon vaan. Samalla kandee kattoa ne neulaputketkin. Ovat muuten yleensä messinkiä...(antsajtp @ Kesä. 01 2010,17:32) kirjoitti
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Kiitos salmon taas kerran(Salmon @ Kesä. 01 2010,21:54) kirjoitti
![]()
Wezmotolta minäkin tilasin. Edulliset, hyvät ja homma toimi. Hintaa oli muistaakseni 40 puntaa plus postit 5 puntaa. Samassa paketissa tuli kaverin Yamahaan niin postien osuus putosi entisestään.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Hitto!
Vanha vanhus heräsi henkiin
Tuntuu että löytyy kunnon ohjaustehostin nykyään moposta
Kyllä ohjauslaakerin vaihto tekee ihmeitä![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Oliko kuin paha homma vaihtaa? Itelläni on osa jo ostettu mutta en niin pitkälle ole päässyt(tkard @ Kesä. 05 2010,17:08) kirjoitti
![]()
Jälkikäteen ajateltuna, yhtä helppoa kun lapselta tikkarin varastaminen(timmu @ Kesä. 06 2010,20:58) kirjoitti
Joutui tuossa kyllä pähkäilemään että mites nää vanhat laakerit sais helposti irti
Varmaankin tein ylimääräistä työtä, mut jotenkin näin:
Yläkolmiosta kaikki mahdollinen irti,, ohjaustangon mutterit irti ja etupää tipahtaa nätisti (tunkkia hyväksi käyttäen) alaspäin ja alakolmion laakeri on niin pirun lujaa kiinni (en omista hifistely laitteita/ulosvetäjää) niin dremelillä, pienellä laikalla otin nätisti alakolmiosta laakerin irtiYläpään laakeri lähti ottamalla, laakeripesän holkit lähtivät ruuvarilla/vasaralla naputtaen.
Uusien laakereiden laitto onnistui, kumivasaran/liimapuristimen avullaSekä vanhoja laakereita hyväksi käyttäen
Niin ja alakolmion laakeri meni nätisti vanhaa laakeria hyväksi käyttäen/putkenpätkällä jotta sai laakerin menään oiken
Ei elämä! Joku kerta osaan kirjoittaa niin että siinä olisi jotain tolkkuakin![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Muuten meni ihan nappiin. paitsi dremeliä en tarvinnutRuuvipenkkiä vaan ja pölysuojan läpi naputtelin alalaakerin irti
Konsteja on monia(timmu @ Kesä. 08 2010,21:21) kirjoitti
Älytön ero uudella laakerillaAinaskin mulla laakeri niin jumahtanut kiinni
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
ihmettelin tuossa ajellessani kun suzuki tuppaa "yliohjautumaan" kääntyessä, eli hiljasessa vauhdissa jänkää tankoa kääntymis suuntaan niin pirusti.. mistähän tämä voisi johtua?
Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86
edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
ohjauslaakeri siellä riivaa, ei muuta kuin vaihtoon(Kari K. @ Kesä. 10 2010,06:53) kirjoitti
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
no sitä vähän arvelinkin(Salmon @ Kesä. 10 2010,07:36) kirjoitti
vaihtoon siis
Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86
edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
no sitten seuraavan lainen ongelma: säädettiin kaasarin alipaine mittarilla ja säädön jälkeen huomattii että kun kaasua kääntää nopeasti niin kierrokset ei nouse ja mittarin mukaan paineet käy lähes nollilla.. voiko johtua esim kaasareiden kalvoista tai neulan asennosta
Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86
edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
Moi,
Sama pää kesät ja talvet, eli nyt en ihan ymmärtänyt kysymystäsi...
Jos kaasari toimi ennen synkkausta ? Niin vika on tod. näkösesti juuri synkkauksessa?
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Meinaat ilmeisesti, että siinä on viivettä, ennenkuin kierrokset alkaa nousemaan?(Kari K. @ Kesä. 10 2010,15:26) kirjoitti
Viivettä kaasuun aiheuttaa ainakin ne kumitulpat siellä kaasareissa, joista on jonkin verran juttua täällä foorumillakin. Voihan se rikkinäinen kalvokin aiheuttaa kaikennäköstä ongelmaa.
Jos neula on keski- eli vakioasennossa, niin tokkopa siihen tarvetta puuttua. Neulaputkien uusiminen soikeaksi kulumisen takia taas on ajankohtaista melko useassa tämän ikäisessä Suzukissa.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Jes nyt on sit uusi ongelma elikkäs purin jarrusatulat , hommasin tiivistesetin.. nyt ne 4 pientä tiivistettä ei ilmeisesti ole sopivat vaan jarrusatulat pullistelee ja vuotavat, kaksi kertaa jo tarkastannut sen että tiivisteet menee kunnolla paikalleen... prkl
kikkoja ? voiko olla mahdollista että ne tiivisteet ei ole oikeita?
voi olla(timmu @ Kesä. 10 2010,22:10) kirjoitti
ainakin meidä äffään oli vaihdettu jarrusatulat, onneksi paremmat.
tuo ilmeni siinä vaiheessa kun paloja vaihdoin ja vm -89 palat ei sopinu. ei muuta ku palat kouraan ja kauppaan vertailemaan.silleen selvisi oikea jarrunmalli
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Stormilta vaan ostin ihan tiivistesarjan.. siinä oli kaikki tiivisteet :/
Onhan noissa tiivistesarjoissakin eroja. Vertaa uusia ja vanhoja keskenään??
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Mistä kannattaisi ostaa neulat/neulaputket? Paljonko mahtaa tulla hintaa, jos ihan Suomesta varaosatiskiltä hommaa? Vai löytyykö ulkomailta edukkaasti?(Hsippe @ Kesä. 01 2010,21:55) kirjoitti
Muuten, FactoryPro:n sivuilta löytyy kuva kuluneesta neulasta. Pyöräni neulojen kuluma vastaa täysin tuota "slide hole abrasionia".
Kulunut neula
**Yamaha FZS 1000 vm.2005**
Tiivisteen paksuus oli sama, tiivisteen halkaisia heitti silmämääräisesti alle millin... alkaa usko loppumaan(tkard @ Kesä. 11 2010,10:41) kirjoitti
Samalla tavalla oli kulunut neulat mullakin.(antsajtp @ Kesä. 11 2010,13:44) kirjoitti
Putketkin on varmaan soikeat, mutta en ole niitä vaihtanu.
Tollasen Factory:n suutinsetin mukana tulee neulat ja ihan hyvin saatiin säätöihin kun dynossa ajeltiin. Keskialue jäi vähän rikkaalle, johtuu niistä neulaputkien kulumisista, mutta ei sitä huomaa kuin dynokäppyrästä
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80