Sivu: 7 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 978:sta
  1. #181
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 14 2010,21:17) kirjoitti
    Mä vaan ajelen Talvet on remonttia varten
    Tässä kun inssiä oottelee ni sama laitella mopoa iskukuntoon
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  2. #182
    Jaa sulta puuttuu lisenssistä vielä ratkaiseva kirjain. Ei kun lykkyä motoristiuralle Kumipuoli täytyy pitää alaspäin.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  3. #183
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 14 2010,22:17) kirjoitti
    Jaa sulta puuttuu lisenssistä vielä ratkaiseva kirjain. Ei kun lykkyä motoristiuralle
    Kiitoskia! Joo hetken vielä odotuttaa... ei oo tää vanhuus kivaa kun ei enää uskalla ajella ilman validia lupaa...
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  4. #184
    Hieman nyt ittelleni kirjottelen mutta tälleen saan mukavasti muistiin jätettyä tänne että mitä on mopolle nyt tullut tehtyä eli...BT023 uus eteen ja angel uus taakse ..tulpat vaihdettu vikut uusittu ledeiksi... etutolpat saaneet uudet ölpät stefat ja pölysuojat ja tolppien toinen proppu nauttii uusista kierteistä... kilpiteline "typistetty" ja uus etuvalo polttimo. Öljyt ja suodatin vaihdettu..Pleksi maalattu ja lakka päälle viskattu...kello tuli laitettua...kahvat jarru ja kytkin mallattu ittelleen sopivaksi..ketjut pesty ja rasvattu.. no tollasta tuli tehtyy.

    Hiivatti pitäs varmaa vaihtaa jarrunesteet *



    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #185
    Minäkin kirjoitin joskus tänne toiseen ketjuun muistiin, mitä kaikkea tuli tehtyä Mussukalle. Laitanpas sen kertauksen vuoksi tähän "oikeaan" ketjuun. Tehtyä kauden 2008 päätteeksi:

    -Uudet renkaat eteen ja taakse, Metzeler Me Z4
    -Takapyörän laakerit uusittu
    -Takaswingin laakerit uusittu, pientä välystä oli havaittavissa, swingin laakerit vähän jumissa ja likaiset.
    -Kaikki muut takalinkkujen laakerit pesty ja rasvattu huolellisesti. Aika jumissa ja kokkareina oli kaikki rasvat.
    -Takaswingi maalattu
    -Uudet ketjut ja rattaat
    -Uudet teräspunosjarruletkut, vanhat oli kumiset ja tosi vanhat
    -Jarrunesteet tietenkin vaihdettu samalla
    -Jarrulevyjen paksuus tarkastettu, OK
    -Jarrusatulat putsattu ja herkistetty
    -Etustefat, liukuholkit, pölysuojat ja keulaöljyt vaihdettu. Keulaputkien kunnollinen pesu sisäpuolelta. Vanhat öljyt olivat hirveeta ektoplasmaa. Tärpättiä meni pullollinen ja kamala sotku.
    -Ohjauslaakeri vaihdettu, rasvat kokkareina ja laakeri aika jumissa
    -Etupyörän laakerit vaihdettu
    -Venttiilit säädetty, ruuvisäädöt rules!
    -Venakopan tiiviste uusittu
    -Kaasarit purettu ja putsattu, ilmanputsari (pestävä K&N) pesty ja öljytty
    -Kaasarit synkronoitu
    -Bensahanan sisuskalut vaihdettu
    -Yksi pakosarjan pultti katkaistu kanteen, porattu pois, uudelleen kierteytetty ja 7 mm pinnapultti tilalle
    -Pakoputkien tiivisteet uusittu
    -Pakoputket maalattu
    -Tavarateline maalattu
    -Täydellinen putsaus, puunaus ja vahaus päältä ja sisältä kun se kerran oli kunnolla osina
    -Uusi touring-pleksi
    -Kateruuveja yms. pikkunippeleitä vaihdettu
    -Mittarivalojen lamput vaihdettu
    -Koekäyttö ja koeajo
    -Öljyt, suodatin ja tulpat vaihdettu ja mopo nukkumaan talveksi

    Suizan ajo-ominaisuudet paranivat tuon rempan seurauksena n. 100%. Nyt se on sellainen ajaa kuin se on ollut uutena. Moni vanhemmalla pyörällä ajava ei välttämättä tiedä kuinka hyvä mopo olisi oikeasti ajaa, jos kaikki jousituksessa ja ohjauksessa olisi kunnossa, eikä rasvat kokkareina ja paikat enemmän tai vähemmän jumissa/väljiä. Ne vaan huononee pikkuhiljaa ja omistaja ei huomaa kun muutos tapahtuu vähitellen.

    Parin kuukauden homma, mutta ajokausi jatkui mukavasti tallissa mennyttä kesää muistellen ja tulevaa suunnitellen



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  6. #186
    Kyl ne uudet jarrunesteet muutti jarruja paremmiksi. Säädin sitten samalla etuvaimennuksen kakkosesta kolmoseen, parempi mun mielestä nuin. Takajarru on kyllä melkosen morjens, levykin on aika urilla, siksi ei toimine heti kunnolla. Toinen etulevykin oli jumissa, ei liikkunut mihinkään. Herkisteltiin levy irti ja nyt ei nypytä jarrutuksessa keula. Rasvaa nyt vaikka vaijerit vielä kunnolla joutessas.
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  7. #187
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 14 2010,22:46) kirjoitti
    Minäkin kirjoitin joskus tänne toiseen ketjuun muistiin, mitä kaikkea tuli tehtyä Mussukalle. Laitanpas sen kertauksen vuoksi tähän "oikeaan" ketjuun. Tehtyä kauden 2008 päätteeksi:

    -Uudet renkaat eteen ja taakse, Metzeler Me Z4
    -Takapyörän laakerit uusittu
    -Takaswingin laakerit uusittu, pientä välystä oli havaittavissa, swingin laakerit vähän jumissa ja likaiset.
    -Kaikki muut takalinkkujen laakerit pesty ja rasvattu huolellisesti. Aika jumissa ja kokkareina oli kaikki rasvat.
    -Takaswingi maalattu
    -Uudet ketjut ja rattaat
    -Uudet teräspunosjarruletkut, vanhat oli kumiset ja tosi vanhat
    -Jarrunesteet tietenkin vaihdettu samalla
    -Jarrulevyjen paksuus tarkastettu, OK
    -Jarrusatulat putsattu ja herkistetty
    -Etustefat, liukuholkit, pölysuojat ja keulaöljyt vaihdettu. Keulaputkien kunnollinen pesu sisäpuolelta. Vanhat öljyt olivat hirveeta ektoplasmaa. Tärpättiä meni pullollinen ja kamala sotku.
    -Ohjauslaakeri vaihdettu, rasvat kokkareina ja laakeri aika jumissa
    -Etupyörän laakerit vaihdettu
    -Venttiilit säädetty, ruuvisäädöt rules!
    -Venakopan tiiviste uusittu
    -Kaasarit purettu ja putsattu, ilmanputsari (pestävä K&N) pesty ja öljytty
    -Kaasarit synkronoitu
    -Bensahanan sisuskalut vaihdettu
    -Yksi pakosarjan pultti katkaistu kanteen, porattu pois, uudelleen kierteytetty ja 7 mm pinnapultti tilalle
    -Pakoputkien tiivisteet uusittu
    -Pakoputket maalattu
    -Tavarateline maalattu
    -Täydellinen putsaus, puunaus ja vahaus päältä ja sisältä kun se kerran oli kunnolla osina
    -Uusi touring-pleksi
    -Kateruuveja yms. pikkunippeleitä vaihdettu
    -Mittarivalojen lamput vaihdettu
    -Koekäyttö ja koeajo
    -Öljyt, suodatin ja tulpat vaihdettu ja mopo nukkumaan talveksi

    Suizan ajo-ominaisuudet paranivat tuon rempan seurauksena n. 100%. Nyt se on sellainen ajaa kuin se on ollut uutena. Moni vanhemmalla pyörällä ajava ei välttämättä tiedä kuinka hyvä mopo olisi oikeasti ajaa, jos kaikki jousituksessa ja ohjauksessa olisi kunnossa, eikä rasvat kokkareina ja paikat enemmän tai vähemmän jumissa/väljiä. Ne vaan huononee pikkuhiljaa ja omistaja ei huomaa kun muutos tapahtuu vähitellen.
    No en kehannu kirjotta kaikkea mitä tuli myös tarkistettua koska se lista ois toooosii pitkä ...laittelin tehdyt. Mukailee koihtuu hyvin pienillä puutkosilla sun tekemisiäsi.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  8. #188
    Lainaa (Malmis @ Touko. 14 2010,22:51) kirjoitti
    Kyl ne uudet jarrunesteet muutti jarruja paremmiksi. Säädin sitten samalla etuvaimennuksen kakkosesta kolmoseen, parempi mun mielestä nuin. Takajarru on kyllä melkosen morjens, levykin on aika urilla, siksi ei toimine heti kunnolla. Toinen etulevykin oli jumissa, ei liikkunut mihinkään. Herkisteltiin levy irti ja nyt ei nypytä jarrutuksessa keula. Rasvaa nyt vaikka vaijerit vielä kunnolla joutessas.
    Voispa neki rasvailla ei pahempi idea ollenkaan
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  9. #189
    onkohan nuo levyt kuinka vaaralliset että uskaltaako ajella jos varovasti ajeleepi? ne jonkun about 4mm heiluu.. * *

    siis etujarrulevyt



    Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86

    edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
  10. #190
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 14 2010,22:46) kirjoitti
    -Kaikki muut takalinkkujen laakerit pesty ja rasvattu huolellisesti. Aika jumissa ja kokkareina oli kaikki rasvat.
    Omasta piti uusia kaikki tapit ja laakerit. Sitikkahörhönä sovelsin linkun keskimmäiseen tuplalaakeriin nelipyöräpuolelta tuttua ratkaisua, eli rasvanippaa. Alapuolella keskellä on sopiva paikka M6 kierteiselle nipalle.
    Nopea rasvaus prässillä eikä ruoste tartu. *
    Autotallimotoristi
  11. #191
    Taas saapi viksuja kysellä. Päivän aiheena olis sitten bensahan ja sen 3 mystistä asentoa vai onko noita sitten 4 ja viimestä en uskalla kääntää. Suomentakaapa nuo asennot tyhmälle niin alkaa selviimään että toimiiko tuo fillari pyhällä hengellä vai onko hana kaputt tai jotai....



    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  12. #192
    Apua!

    En voi millään muistaa mitä noissa lukee

    Maalasin oman moponi talvella ja siinä meni tekstitkin peittoon. Mut jotenkin näin: (omassani) nuoli menosuuntaanpäin niin bensahana on auki asennossa, keskellä varatankilla?? ja ääri asennossa kiinni. Eli 3 asentoa. Bensahana toimii alipaineella, itse vaihdoin talvella tiivistesarjan kun vanha vuosi samaa rataa kun kaatoi uutta bensaa tilalle
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  13. #193
    Niin ja mitäs muut tankkaa? 95 vai 98?? Eroja huomattu?
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  14. #194
    Jos muistan oikein niin eteenpäin on varatankki, alaspäin on alipaineella toiminta ja taaksepäin on prime asento eli tankkista aine valuu painovoimaisesti.
    ex Suzuki GSX 750F -93
    Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
  15. #195
    Lainaa (Kalma @ Touko. 17 2010,23:04) kirjoitti
    Jos muistan oikein niin eteenpäin on varatankki, alaspäin on alipaineella toiminta ja taaksepäin on prime asento eli tankkista aine valuu painovoimaisesti.
    Oon tolleen sen suunnilleen oon tajunnu mutta mites ton saa sitten kiinni ?



    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  16. #196
    Ei varsinaisesti mitenkään, mutta jos se on alipaine asennossa niin tankista ei tuu ainetta ulos.
    ex Suzuki GSX 750F -93
    Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
  17. #197
    Juuri näin Ja jos bensat tulee ulos niin ei muuta kun http://www.storm-motor.fi/shop....-FCK-26

    Nyt mun mopo ei vie 12l/100 Kulutus mukavampi vajaa 5l/100km

    Varatankki on siis eteenpäin? Onko mitään väliä muuten ajaako varatankki asennolla vaikka bensaa olisi vaikka muille jakaa??
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  18. #198
    Nii noista jarruista mistä höpistiin tuossa ajokortti topicissa sen verran että taitaa olla paree vaihtaa nesteen samalla jos kerran alkaa alakautta ilmaamaan.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  19. #199
    Eihän siitä mitään muuta vaaraa olekuin, että se tunkee bensaa kaasareihin kokoajan oli kone käynnissä tai ei eli alipaine puoli ei toimi sillo
    ex Suzuki GSX 750F -93
    Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
  20. #200
    Nesteet vaihtoon vaan. 2,5 desin purkki riitti mainiosti etu ja takajarrulle.
    Omassa alipainehana oli tiputellut hanan alle. Sivumuoville jo jonkun aikaa, nätisti nyt maali pois... Kalvot hanassa oli ehjät, mutta yksi o-rengas oli hapero.
    Joskus vuonna miekka ja kivi, kaverin 900 GPZ:taan paloi reikä mäntään tuollaisen viallisen alipainehanan takia. Korjaustyö oli mittava, ZX-10 moottori tilalle *
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  21. #201
    Tyhmä kysymys, jos bensahana on ON asennossa ja irrotan hanalta letkut niin ei pitäis tulla bensat pihalle ? Helpottais tulpan vaihtoa kun sen sais kokonaan pois edestä.. Pitikin sen tankki täyttää
  22. #202
    Tuli nyt sitten vaan ilmattua ja alkohan tuo stoppaamaan. Kuha noi kelit tosta kurjenee nii vois laitella ne litkut sitten uusiin. Nyt ei malta kun pitää
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #203
    Lainaa (timmu @ Touko. 18 2010,21:02) kirjoitti
    Tyhmä kysymys, jos bensahana on ON asennossa ja irrotan hanalta letkut niin ei pitäis tulla bensat pihalle ? Helpottais tulpan vaihtoa kun sen sais kokonaan pois edestä.. Pitikin sen tankki täyttää *
    Ei tuu pihalle, jos hana on kunnossa. Tökkäät letkun takasin, mikäli vuotaa.
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  24. #204
    Lainaa (Malmis @ Touko. 18 2010,21:19) kirjoitti
    Lainaa (timmu @ Touko. 18 2010,21:02) kirjoitti
    Tyhmä kysymys, jos bensahana on ON asennossa ja irrotan hanalta letkut niin ei pitäis tulla bensat pihalle ? Helpottais tulpan vaihtoa kun sen sais kokonaan pois edestä.. Pitikin sen tankki täyttää *
    Ei tuu pihalle, jos hana on kunnossa. Tökkäät letkun takasin, mikäli vuotaa.
    Uusi tiiviste sarja maksaa 25e, bensan tulo kyllä loppui kun käänsin hanan kiinni. Kun purin talvella hanan niin olisin kyllä selvinnyt pelkästään uusilla o-renkailla Hylly täynnä o-renkaita Mut tuli sit vaihdettua uudet kalvotkin
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  25. #205
    Lainaa (Suzu-ukko @ Touko. 18 2010,21:02) kirjoitti
    Tuli nyt sitten vaan ilmattua ja alkohan tuo stoppaamaan. Kuha noi kelit tosta kurjenee nii vois laitella ne litkut sitten uusiin. Nyt ei malta kun pitää *
    Hyvä että ilmaaminen auttoi ja jarrutusteho tuli takaisin Ei tälläisillä keleillä hirveesti tee mieli viettää aikaa tallissa

    Niin avokin mopossa oli samanlaista vikaa etujarrussa, kahva tuli liian kiltisti lähelle tankoa ja jarrutusteho surkea. Alakautta ilmaaminen ei auttanut mihinkään vaan avasin t-liittimien kohdilta ja ilmasin myös niistä niin alkoi jarrut löytymään :bisseä

    pyörittelin myös paloja käsissä ja voi olla että palat olivat vähän killissä ja asettui paremmin paikoilleen kun uudestaan laitoin kiinni??
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  26. #206
    Offtopic: Ei kellään sattuis olemaan ylimäärästä pleksiä myynnissä, oma kun on halki ja uusi mra maksaa pikkasen liikaa stormilla tän hetkisellä lompakolla *



  27. #207
    Lainaa (timmu @ Touko. 18 2010,21:52) kirjoitti
    Offtopic: Ei kellään sattuis olemaan Pleksiä ylimäärästä myynnissä, oma kun on halki ja uusi mra maksaa pikkasen liikaa stormilla tän hetkisellä lompakolla *
    Tuolla ois GSX purussa kysyppä mitä ne kehtais pleksistä pyytää.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  28. #208
    Lainaa (timmu @ Touko. 18 2010,21:52) kirjoitti
    Offtopic: Ei kellään sattuis olemaan ylimäärästä pleksiä myynnissä, oma kun on halki ja uusi mra maksaa pikkasen liikaa stormilla tän hetkisellä lompakolla *
    olis yks ylimääräinen. oliskohan toi ihan vakiopleksi.
    oli pyörässä kiinni silloin ku se meille tuli, mutta vaihtui sitten spoileriin.

    väri on sininen, kunto hyvä. pientä käytön jälkeä tietenkin on ja vuosikerta ötökät saa kaupanpäälle
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  29. #209
    Lainaa (Salmon @ Touko. 18 2010,22:05) kirjoitti
    Lainaa (timmu @ Touko. 18 2010,21:52) kirjoitti
    Offtopic: Ei kellään sattuis olemaan ylimäärästä pleksiä myynnissä, oma kun on halki ja uusi mra maksaa pikkasen liikaa stormilla tän hetkisellä lompakolla *
    olis yks ylimääräinen. oliskohan toi ihan vakiopleksi.
    oli pyörässä kiinni silloin ku se meille tuli, mutta vaihtui sitten spoileriin.

    väri on sininen, kunto hyvä. pientä käytön jälkeä tietenkin on ja vuosikerta ötökät saa kaupanpäälle
    On pyörässäkin niitä käytönjälkiä , paljonko pyydät?
  30.  
  31. #210
    olisko 30€ sopiva
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
Sivu: 7 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen