Kovasti suhteellista... Kuuntelin kerran röökipaikalla kahden piirimyyjän (just, niitä kovakaulaisia pikkutakkimiehiä) keskustelua auton kilometrimääristä. Toinen kertoi silmät ymmyrkäisenä toiselle, että jotkut uskaltavat ajaa pitkiäkin mökkimatkoja autolla, jolla on ajettu selvästi yli satatuhatta kilometriä.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
mulla on -00 600 f ja mittarissa 80tkm. hyvin on pelannu.ihan perushuollot oon ite tehny. pyörä on kaks Kilpinen tuontipyörä.huoltohistoriasta ei mitään tietoa. venttiilit ajattelin säädättää tässä talvella....liekö ikinä säädetty. en tiedä millainen kokemus sul on prätkäilystä mut omasta kokemuksesta voisin vinkata että osta mieluummin 750 f. ei tuo 600 mikään tykki oo.....
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
Siis meikäläisellä juurikin -06 600f pyörä ja tuolla ajeltu miltein 60tkm.
Ihan mielenkiinnosta tällaista kyselen, koska ei mitään hajuja mitä moottoripyörissä koneet kestävät tai missä vaiheessa alkaa olemaan vaihtokunnossa.
Kun eihän näitä ihan autojen kanssa voi verrata
Ja kyllä tuo 600 kuljettaa ihan ok:sti mua, vaimoa ja laukkuja ei meillä ainakaan mitään mainittavia ongelmia ole ollut.
Hyvin päästy paikasta toiseen =)
Mutta siis ilmeisesti nuo kilometrit eivät vielä pahat ole?
Itselläni on 600 fasu missä on mittarissa 115 tkm ja oikein hyvin vielä pelittää.
Toki kuluvia osia on tullut vaihdeltua ja huollot ajallaan jollei hiukan ajoissakin, en usko että on ihan heti vaatimassa täyttä koneremppaa.
Toiseen mopoon olen vaihtamassa koneen jo hiukan yli 82 tkm:n jälkeen kun vaihtokone on hiukan edukkaampaa kuin koneen täydellinen avaaminen uusien osien kera.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Okei eli ei siis vielä muuta kuin normi huollot ja bensaa tankkiin
Piirimyyjät voi toki puhua mitä puhuvat![]()
Moro. Pitäis vaihdattaa stefat etuhaarukkaan, ja pihi kun olen, niin ostanko pelkät stefat vai pitääkö nuokin pölysuojat vaihdattaa? Ite arvelin irrotella putket ja viedä yhelle sepälle vaihtoon. Pyörä on -99 Gsx600f. Thänks![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kertokaas nyt sitten viimeinen mielipide siihen että kannattaako sliparin laiton lisäksi hommata dynojetin suutinsatsi ja vapaavirtaussuotimeksi vaikka K&N jonka jälkeen viedä säädätettäväksi?
Onkos Turku-Pori akselilla paikkoja jossa näitä penkitys/säätö hommia tehdään?
Slipari suosituksia otetaan myös vastaan =)
Minkä kokoiset pääsuuttimet mahtaa olla allekirjoituksen mukaisessa mopossa? Nykyisissä näytti seisovan notulit 110. Alkuperäistä kokoa siis tiedustelen.
Sitten vielä seosruuvin asentoa, olivat noin 3 kierrosta auki, onkohan suunnilleen jotain tehdasasetusta?
GSX600F -93
Nakkilan varaosakirja ei kerro kokoja, antaa vain numerot:
#34 09491-27010-000 JET,MAIN N100604 8,75 € kpl
#35 09491-27009-000 JET,MAIN N100604 8,75 € kpl
Eikä noilla varaosanumeroilla kyllä löydy kokotietoja kuukkelistakaan.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
110 taitaa olla vakiokoko
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Tuli talvella hankittua suzuki gsx750f vm.1990 ja ostin pyörän ilman koeajoa. Tänään sitten pääsin tien päälle ekan kerran pyörällä ja pyörähän toimi kohtuu hyvin paitsi keskikierroksilla kun alkaa kiihdyttämään niin pyörä empii ja rötää hetken ennen kuin lähtee kiihtymään, uskoisin ongelman johtuvan kaasarien synkkauksesta, koska yläkierroksilla työntöä löytyy aika hyvin ja motarin rampissa kun antoi tuppea kunnolla pyörälle niin veti rajoittimeen asti kivuttomasti. Pyörä on toinen gsx750f jonka olen omistanut ja hieno laitehan tuo on ja huokea.
Mitäköhän tollanen punertava jauho on jota oli kohokammion pohjalla? Hienoa hiekkaa?
GSX600F -93
Ruostetta se taitaa olla tankista tms.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jep, olet varmaan oikeassa.
GSX600F -93
Mopo kävi hienosti kasaarien putsauksen jälkeen, meinasin alkaa laittamaan sitä kasaan äsken ja vähän käytin sitä, mutta käy laihalla, tyhjäkäynnillä huutaa melkolailla ja paukuttelee.
Ilmanputsarin otin tuossa välissä irti ja neulojen asentoa muuteltu.
Apuuva.
E: pitää vielä tarkistaa että saa bensaa kunnolla, tankki ei ollut paikoillaan vaan jatkoletkuilla kauempana.
Viimeksi muokannut: JaniK; 11.04.2015 klo 16:03.
GSX600F -93
Ettei olisi ilmavuotoa kurkkujen kumien välistä? Sprayaa jotain palavaa kurkuille - vuotoa on, jos kierrokset nousevat.
Jotain carb cleaneria ruiskisinkin jo, mutta ei vaikutusta. Tankin pistin äsken paikoilleen, ei vaikutusta.
4000rpm paikkeilla tyhjäkäynti...
GSX600F -93
Nostaa kierroksia,mielestäni palautuvatkin kunnolla kiinni
.
GSX600F -93
Aikoinaan omassa kaasaripyörässäni kun oli tk-piireissä tuketta, niin oireet olivat ensi alkuun samat (tyhjäkäynti 4000 rpm). Sitten käytös muuttui päinvastaiseksi ja tk oli 700 rpm eikä pyörä kestänyt kaasun avausta vaan sammui. Kaasareiden purkaminen ja ultraäänipesu auttoi.
Et tarkemmin kertonut, miten olet kaasarit putsannut. Mikäli niitä ei ole käytetty ultraäänipesurissa tai keitetty, niin tuskin ovat puhdistuneet.
Joo siis kasaarit oli purettu ja kävivät pesussa ja nippelit pesin itse uä-pesurilla. Kaikkiin tuli uudet tiivistesarjat.
Tosiaan siis torstaina laitoin mopon ekaa kertaa purkamisen jälkeen tulille ja toimisi hyvin, paremmin siis vielä mitä silloinen ennen operaatiota.
Niin ja uudet bensaletkut vaihdoin eilen.
GSX600F -93
Mitenkäs ne seosruuvien asetukset ?
Onko pyörässä Keihinin kaasarit vai jotkut muut, ja onko seosruuvit polttoaineen vai ilman määrän säätöä varten (seosruuvit lähellä moottoria = polttoaineen määrän säätö; ruuvit ilmanputsarin puolella = ilmamäärän säätö)?
Oletan myös, että tyhjäkäynnin säätöruuvin asento ei vaikuta tk-nopeuteen?
Mikunit ovat ja seos ruuvit laitoin 3 kierrosta auki, olivat siinä alunperinkin, TK ruuvi ei ota edes kiinni.
Ihmeellistä tästä nyt vaan tekee sen että miksi se toimisi hyvin ja nyt parin päivän päästä ei
Niin juu ja ruuvit ovat moottorin puolella.
Viimeksi muokannut: JaniK; 11.04.2015 klo 17:35.
GSX600F -93
Tässä vielä huono video kun mopon ekaa kertaa käynnistin https://docs.google.com/file/d/0B46G...p=docslist_api
Melko hienosti se tuossa vielä kävi.
GSX600F -93
Onko siellä kohojen neulaventtiilien sisällä muuten metallisihdit kuten Keihineissä ? Meinaan että jos sihtejä ei ole, niin olisiko bensaletkuja uusittaessa päässyt likaa kaasareihin...
Kyllä taitaa purattaa kaasarit...
Kuulostaa aika paljolta toi kolme kierrosta, ja korkea tyhjäkäynti (+ säätöruuvin vaikuttamattomuus) viittais siihen, että kovasti laihalla. Lähtisin siitä että ruuvaat ne johonkin 1.5 kierrokseen, ja siitä sitten tarvittaessa ylöspäin.
Tietysti, jos se putsaamisen jälkeen kävi jonkun aikaa kunnolla, on mahdollista, että ihan kaikkea ei putsattu...
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Mietin kanssa et jos siellä olisi jotain paskaa päässyt asennuksissa sisäään tai irronnut jotain...
Jos nyt vaikka vielä ottais ne irti ja antais paineilmaa.
GSX600F -93