Tuohon vielä olen vastausta vailla. Toisaalta millaset iskarit teillä takan on kun hoksasin tuosta haynesin kirjasta että mulla lähinnä tuo iskari näyttää olevan jostain 1000r versiosta...tosin sen kirjan mukaan vaan.. eli siinä on penkin alla "patruuna" jossa mutikka mistä vääneellään kovuutta ja sitten jousessa itsessään vielä "säätömutterit" jousta varten...(Suzu-ukko @ Heinä. 12 2010,18:49) kirjoitti
Ajattelin väännellä sitä jousta kireemmäälle jos sillä sais persettä ylös sen muutaman tarvittavan sentin..vai toimiiko se edes niin??
Hieman olen hukassa tuon asian kanssa....
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Enpä usko, että se perä nousee "senttejä" ylöspäin jousta kiristämällä. Kokeile laittaa jalka vanteen päälle ja nostat rungosta, niin näet tapahtuuko yhtään mitään.
GSX-R1100 -96
GSX 750 F -93
Yamaha XJ-900 -84
Honda CB-500 K3 -79
Suzuki Pv 50 -82
Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
Mitäs hittoa tuo suikka nyt meinaa kun alkaa o lemaan 6 tonnia kilometrejä takana siintä kun ketjut hienossa kunnossa ja nyt yhtäkkiä huomaa että ketjut kuluu sisäpuolelta toiselta kantilta ja samoin takaratas. Aina ollu hyvässä rasvassa eikä kulumaa ollut huomattavissa viimeviikolla kun vempeleen pesin viimeksi ja samalla aina kattelen rattaan takaanta ja ketjun kunnon ja kireyden kun vempeleen pesasen. Pesun jälkeen ketjut rasvattu aina kuhan ovat ensin kuivuneet. No huomenna pitää suuntaus kattella vaan kumma että viikossa meni ketjut ruvelle.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Olisko ketjut ollut liian kireällä taikka löysällä? Vai vaan vanha paketti pyörimässä ympyrää ?![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Pieni kysymys... kelpaako äffälle tälläinen öljy
MP-MOTUL 15W50 5100 4T 4l synt Synteettinen esteripohjainen 4-tahti MP-moottoriöljy. Katu ja Off Road -pyöriin. Märkä- tai kuivakytkinmallit. API SL/ SJ/ SH/ SG - JASO MA. ?
Edittiä:
Jarrulevyt eteen.. mistä?`ebaystä yritin katsella mutta yksi liike ei jostain kumman syystä suomenmaalle toimita
No mikä ettei kun et talvella aja *(timmu @ Heinä. 19 2010,13:42) kirjoitti
Omassa tällä hetkellä tb :n suberbike 15w50 ja hyvin pelaa *
Suositus taisi olla 10w40?
Väittäisin, että kesäkäytössä tuohon ilma-öljykannuun käy 15W-50 juurikin paremmin kuin 10W-40. Se on kuumana paljon paksumpaa kuin kymppinelikymppinen ja voitelee kuuman koneen ja kestää painetta paljon paremmin. Sitä paitsi 15W-öljyjen kylmäviskositeettikin riittää ihan hyvin vielä pikkupakkasillakin (-15) käynnistelyyn ja siihenhän ei liene paljoakaan tarvetta näillä mopoilla. Em. syistä käytän itekin 15W-50 öljyä, TB superbikea, kuten edellinen kirjoittaja. Että Motulia koneeseen vaan jos tuntuu sopivalta.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Mikä ero täyssynteettisen ja synteettisen ? hinta ainaki ja kova onkin
Tuli tutkailtua tuota settiä enempi niin taitaa vaan olla Jeesuksen vanhat hilut... noh talvella uutta kierrokseen.(tkard @ Heinä. 19 2010,10:41) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Mielipiteitä kaivataan. Ajattelin vaihtaa eteen -1 rattaan ja taakse jätän vakion. Kannattaisko taakse laittaa samalla +1? Ajelut on suurimmalta osalta kylämunkkia ja pieniä mutkateitä kakspäällä. Motarilla parikertaa kesässä, jos vahingossa eksyy sinne. Ja joo, gearing commander on tuttu sivu.
GSX-R1100 -96
GSX 750 F -93
Yamaha XJ-900 -84
Honda CB-500 K3 -79
Suzuki Pv 50 -82
Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
mulla oli joskus edessä -1, olihan se vähän herkempi,kiierrokset nousi muistaakseni +500 satasessa.![]()
2x vag, lynksi ja kittycat..... ja 750 äfffä
Kysytääs että mitä teillä koneet kiertää tuossa 100 vauhdissa ? Sais vähä selkoa että onko porukoilla millasia ratastus ratkasuja. Oma kilkutin kiertää tasan 5000.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Vakiot on ja 5000 kiertää satasessa kutosella. Piti laittaa eteen +1, mutta eihän se sinne kunnolla sovi. Yksi sivuposken ruuvitorni on vähän turhan lähellä. Olisi se sinne ehkä just ja just mennyt, mutta kun pidän mielellään vähän varaa niin laitoin sittenkin vakion. Jos joku haluaa koettaa tourinkivälityksiä niin minulta saa vie helevettiin hinnalla 16-piikkisen. Sopinee aika moneen muuhunkin I/Ö-Suzukiin.
Muoks:ratas on siis käyttämätön
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Takana -3 ratas ja mittarisatasessa kierroksia n.4600-4700. Jos joku taas tarttee vähän ajettua vakio takaratasta, niin löytyy yksi ylimääräinen.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Ei varmaankaan ole mutta onkos sittenkin saatavan lyhkäsempää koiranluuta että sais perää vähä nostettua??
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Sutsuke on nyt sitten keksinyt uuden tavan vinoilla... Seos 2.50 neulat keskiasennossa ja kumitulpat poistettu venttiilitkin säädöissään. Tyhjäkäynti siisti ja vastaa kaasuun hienosti. Kiihtyy hienosti kunnes saavutetaan 9000rpm jossa se päättää hetken ikäänkuin kolmella pytyllä ottaa parit tahdit jonka jälkeen palaa taas eloon mutta kierrokset tyssää lopullisesti hieman yli 11 000rpm. Ideoita ongelman setvimiseen?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
mulla teki jotain samanlaista köhimistä keväällä, kaasareissa vakio-osat paikoillaan + kumitulpat poistettu + kn + 4-1 yoshimura.... epäilin ensin vikaa sytkäpuolella, mutta pistin sit dynojetit takaisin paikollee ja kumitulpat myös..... johan alkoi kiertää, mulla tais mennä vain laihalle yli 9000-> kumitulpat laitoin senvuoksi takas kun dynojettien kanssa oli liian rikkaalla alhaalla.....
2x vag, lynksi ja kittycat..... ja 750 äfffä
Pitäs varmaan laitella uudet kumit kun vanhat vuoti ja sekotti käyntiä isolla kädellä.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tuota, noista koiranluista, oikein kätevä tekee ite (en minä), vähemmän kätevä teettää mallin mukaan (en aio). Tuskin maksaa mansikoita. Talvella luut kouraan ja koneistamoon, jos pitää saada 70-luvun tyyliin kontti pystyyn![]()
- Ismo Alanko
Haihtu nuo haaveet kerralla...(Geeäsäxähvä @ Heinä. 29 2010,22:55) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Harmi(Suzu-ukko @ Heinä. 30 2010,11:34) kirjoitti
Toivottavasti löyttyy mopo vielä tälle suvelle
![]()
Ei vaan millään tekis mieli tuosta luopua kun just alkaa olemaan sinut sen kanssa ja alkaa hieman jo tuntemaan vanhan rouvan metkuja.... vorot pitäs viedä saunan taakse ..(Teme65 @ Heinä. 30 2010,12:53) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Moiks!
Tuossa joku tovi sitten täälläkin raavin päätä kun tahtoo suska hieman keinuttaa puolelta toiselle, etenkin hitaammissa vauhdeissa ja kaarteessa ja nyt sitten pari päivää sitten tuli semmonenNimittäin olin käynyt lyömässä tankin täyteen niin ilmiö voimistui jälleen.. Voisiko tosiaan olla mahdollista että kun tuo 20l hölskää puolelta toiselle se voisi viedä pyörää mukanaan? Onko kellään muulla samankaltaisia kokemuksia? Pyörä on nyt kaverilla lainassa ja se oli tehnyt saman huomion...
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
Kyllä tuon ilmiön huomaa ainakin pysähdyttyä että sielä se bensa vetkuttaa .(mkoskenk @ Heinä. 30 2010,13:06) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Itellä ehkä vahvimpana tuo heilutus tulee vastaan kun esim nousee motarilta pois ja rampissa sitten hidastaa ja kaartaa niin pyörä yrittää kaarrella edestakaisin.. Ei tosiaan mitään sellaista mitä ei näillä pyykkinaruilla saisi pidettyä hallinnassamutta kuitenkin. Ootko pyörän liikkuessa huomannut tuota?
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
No mä nyt olen sen kokonen jätkä että ei tuollanen vajaa 20kg polttoainetta paljoa heittele mutta ehkäpä kun tarkemmin muistelee niin kylläpä tuollasta pienen pientä huojuntaa huomannut vaan sen kummemmin moista ajatellut kun tietää mistä johtuu.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Vissiin sitä sitten joutuu massakuurille.. Niinhän se menee että alle ysikymppiset punnitaan kirjevaa'alla ja alle satakilosilla ei oo omia mielipiteitä..
Mutta tässä kun nyt on kuukauden verrantakana sisältäen yhen reissun Oulu-Seinäjoki-Oulu niin täytyy kyllä sanoa että mahtava peli tuo äffä.. Mukava ajaa pidempääkin matkaa, mutta sopii myös kaupunkikruisailuun.. Pitäis vaan jaksaa ruuvailla takalaukkuteline irti nii se ei olisi niin möhkön näkönen
![]()
Vänkärille on melkein liikaakin tilaa siina takapenkillä, häätyy pitää reppua selässä että emännällä on lokoisammat oltavat siellä. Ehkä liiankin lokoisat, se meinas torkahtaa ku seinäjoelta ajeltiin takas pohjoseenÄkkiä vaan seuraavalle linja-autopysäkille jalottelemaan että vähän virkistyy
![]()
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
Laitetaas tännekkin pieni jeesaus pyyntö. Oisko porukalla viskata vaikka liisinkiin että pääsis testaamaan toimiiko toi pöllitty ja kaadettu GSX enään. Tarttis pulssianturin kopan peilin ja jalkatapin ja juu oikeelle puolelle kaikki nuo. Ihan vaikka lainaksi etten turhaa noita ostasi jos kone paskana tai runko killissä. Toki jos noilla vermeillä alkaa mopo tuntumaan toimivalta nii ostan roippeet poijjes.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ei valitettavasti ole.. mutta jos vehje toimii ja purkuosia etsiskelet niin Mp pitstop
No heitän vapaalle koko hommasta ainakin toistaiseksi koska IF lupas korjata mopedin![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!