Tommonen 97-mallinen VFR on ajossa, ja varusteena on tehdasasenteiset kahvanlämmittimet. Nyt vaikuttaa siltä että kahvat lämpiää vain vähän matkaa startin jälkeen, sitten lämpö hyytyy. Termostaatin asennolla ei vaikuta olevan vaikutusta siihen kuinka kauan lämpöä riittää. Pyörän sammutus ja uudelleenkäynnistys auttaa taas hetkeksi. Koleilla kevät- ja syyskeleillä lämppäreistä olis iloa, onko ideoita mikä voisi olla vikana?
Itse pähkäilin että voisiko tyyppivika eli jännitteensäätimen temppuilu aiheuttaa ongelmia lämppäreiden termostaatille, jos esim. jännite nousee korkeammalla kuin pitäisi? Pyörä toimii toistaiseksi muuten ongelmitta.
No taitaapa olla jännitteensäädin sökö, kun jännitteet on 12V nurkilla pyörän lämmettyä kierroksista riippumatta. Kylmänä latausjännite kuitenkin jotain 13,5V päälle. Ilmeisesti noissa lämppäreissä on sen verran älyä että menevät pois päältä akun suojelemiseksi jos jännite laskee...