Potilas on xj-600 -84 aj.70 000 km
Lämpimänä pelaa kun enkeli, mutta kylmänä saa sahata kauan.
Onko jotain arveluja mistä voisi johtua. Tulpat uudet, johdot ei. Vai oisiko vika bensan saannin puolellella?
Arvailuja/ehdotuksia kiitos.
Ovatko venttiilit säädön tarpeessa? Toimiiko rikastin? Onko ilmanputsari tukossa? Kipinä-bensa -vikareitin alkuun pääsee parhaiten avaamalla tulpat sahattuasi mielestäsi normaalin käynnistysajan verran.
Ajomies
Ainakin Neste myy talvi-ja kesäbensaa. Talvilaatu on herkästi haihtuvaa ja saattaa kuumemmissa oloissa aiheuttaa ongelmia. Kun se haihtuu liian nopeasti ja jopa väärässä paikassa. Neste.fi sivuilla on polttoaineopas, tieto on sieltä peräisin.
Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
Sen verran ehtinyt kokemusta tuossa viikon ajalta saada, että tarkentuu tuo ongelma kostealle kelille.Ryyppy toimii...eli alan epäillä jotain virtapuolelle liittyvää... Aloitettava ilmeisesti uusilla tulpan-hatuilla. Tulpat tuli jo vaihdettua. Tulpanjohdot onkin sitten jo paha paikka, kun tulevat kiinteinä puolien mukana ja hintaa 2 x 198 e (kääk..) Eli ei tule ensimmäisenä mieleen alkaa vaihtamaan, lienee kuitenkin mahdollista tehdä jonkinlainen liitos tuonne puolan puolelle johtoon jos puolat toimii ok, ettei tarvitsisi johtojen takia nuita ostaa?
No, jopas...
Ko.pyörä oli mun eka ns. isopyörä ja mentiin vuotta 1983. Pykäsin siihen täyskatteenkin... tosi kiva fillari.
Samat ongelmat olivat jo tuolloin itselläni... sahauttaa käyntiin varsinkin kostealla. Ryypyllä ei juurikaan vaikutusta asiaan. Ongelma ei oikeastaan selvinnyt koskaan täysin. Otin pois alk.per. ilm.suod. systeemin. Laitoin vaparit ja säätöihin. Ko. ongelmaa ei enää juurikaan esiintynyt. Sinänsä asia saattaa kuulostaa vähän merkilliseltä, että näin päin tehdessä paranee - yleensä kostealla näin vaan huononee.... minusta pannu sai herkästi liikaa bensaa.
Virtapuolelle ongelma silloin ei viitannut koskaan. Bensa vaan haisi...
^...jotakin.
Kuvailemallasi tavalla juuri käyttäytyy,Ryyppy ei vaikuta, bensa kyllä haisee ja epäilin että kipinääkö puuttuu...
mutta jos nuo vaparit auttoi jo v-83 ,niin tämähän on, kiitosta vaan, varteenotettava vinkki.
Ja ongelma jatkuu...nyt on startattu niin että uusi akku ei pidä enää virtaa. Voisiko vika olla kuitenkin startissa, joka aiheuttaisi jonkinmoisen oikosulun startatessa, pyörittää nimittäin h i t a a s t i. Ja työntämällä lähtee aina helposti käyntiin.
Tarkista kaikki maadoitukset ja vaihda tulpanhatut sekä johdot. Tarkista myös onko maadoitusjohto akun ja koneen välissä kunnolla paikallaan. Irroita startti ja putsaa se sisältä ja päältä ja sen jälkeen pyöritä ja testaa irtonaisena esim. käynnistyskaapeleiden avulla pyöriikö se kunnolla ja täysillä kierroksilla. Voihan siinä startissa olla vaikka laakerivika ja kierrokset ei siten piisaa kylmäkäynnistykseen?
Kannattaa putsata kaikki sähköliitokset koko moposta. Laturin huonot ja hapettuneet liitännät osaa joskus tehdä hyvin mystisiä vikoja. Ja onkohan se virtalukon pohja kuinka hapettunut?
Suzukin kostean kelin nykimiset ja märän kelin temppuilut löytyi toisesta puolasta josta oli pakeliitti eriste ajan saatossa haljennut.
Seuraavan kannattaa kattoa venttiilien välykset? Onkohan oikean lämpöarvon tulpat? Imukauloissa vuotoja? Kaasareiden säädöt ja neulaventtiileiden kunto?
Murjaanien kuningas!