Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Onkos toisilla ollut ongelmia noiden pleksien kestävyyden kanssa. Helmikuun alussa asentelin Puigin tuplakuplan pyörään paikoilleen ja pian keväällä ensikilometrien jälkeen oli havaittavissa pari pientä halkeamaa plexin sisäpuolella. Silloin ajattelin että s..tanan kakarat ja kohta paukkuu pakarat. Mutta kun asiaa tutkin niin ulkopuolella ei ole minkäänlaista vikaa. Nyt sitten tänään pyöränpesun yhteydessä rupesin tarkastelemaan tuota plexiä lähemmin ja totesin että voihen helevetti. Koko plexin yläreuna on täynnä halkeamia ja nuo on tosiaankin siellä sisäpuolella. Jotkin halkeamat ulottuvat jo plexin ulkopintaan saakka. Taidan huomenissa soitella ostopaikkaan ja tiedustella olisko tuota mahdollista saada uutta. Plexiä ei ole pesty kertaakaan millään liuottimella ja llulisi että kyllä sen nyt pitää normi autonpesuaine kestää. *

Plexin ulkopuolella ei myöskään ole mitään iskunjälkiä, joten ne ovat syntyneet aivan itsellään.

Parit kuvat miltä se nyt näyttää
    Kuva1
    Kuva2
    Kuva3
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
    Mulla on mopossa ihan vastaava pleksi ollut nyt parisen vuotta kiinni, eikä siinä kyl näy oikeestaan minkäänlaisia käytön jälkiä, saati sit halkeamia.
    Pesty ihan normaali pesuainella ja sienellä. Jossain ikivanhoissa plekseissä nähnyt vastaavaa, mut ei kai noin tuoreen pitäs tollain hajota.. Luulis menevän takuuseen.
    Miltei samanlaiset halkeamat näin eräässä mp:ssä noin parin kuukauden ikäisessä Puigin tummassa/mustassa tuplakuplassa. Lienee jonkinlainen valmistusvika jossain Puigin tuote-erässä. Ei muuta kuin takuuseen uutta, selvä valmistusvirhe.

zx10r
    Lainaa (eeroolli @ Elo. 26 2009,00:05) kirjoitti
    Miltei samanlaiset halkeamat näin eräässä mp:ssä noin parin kuukauden ikäisessä Puigin tummassa/mustassa tuplakuplassa. Lienee jonkinlainen valmistusvika jossain Puigin tuote-erässä. Ei muuta kuin takuuseen uutta, selvä valmistusvirhe.
    Kiitos tiedosta. Tilasin ton pleksin Suomen MP-palvelusta ja juttelin kaverin kanssa eilen ja hän lupasi laittaa kuvat ja viestin eteenpäin tukkurille mistä hän ostaa tavarat. Arveli kyllä ihan samaa että johtuu materiaalivirheestä.

Toi MP-palveluhan ei sitten ole millään muotoa syyllinen tuohon virheelliseen tuotteeseen. Itse olen sieltä ostanut kaksi pleksiä ja sieltä on aina hoidettua asiat mallikkaasti. *
    -Bmw S1000RR 2021-
    Itsehän tätä pleksin pilaantumista on nyt sitten pitänyt ruveta setvimään. Se on kumma juttu että raha kelpaa kaikille hyvinkin herkästi, mutta kun syntyy ongelmia niin niiden selvittämiseen ei kyllä liikaa panosteta. Vastataan parilla sanalla s-postiin ja that's it. Joten päätin itse olla yhteydessä plexin valmistajaan.

Puigin puolelta vastattiin s-postiin vajaan vuorokauden kuluessa ja pyysivät lähettämään kuvia. No tänään laitoin kuvat liikenteeseen ja pyysin heiltä osoitetta mihin saan tuon pilaantuneen plexin toimittaa tutkittavaksi.

Joka tapauksessa plexi vahtuu talven aikana joko omalla kustannuksella tai sitten nykyisen plexin valmistajalla on selkärankaa myöntää virhe ja hyvittävät mulle uuden plexin.
    -Bmw S1000RR 2021-
    Toivottavasti saat hynät pois!mulla on tän kesän ollu thunderacessa puigin tuplakupla ja hyvin on kestäny!oon pessy sitä autoglymin autoshamppoolla ja jos on oikein paljon raatoja kertyny niin laimeella wurstin(wurth)tehopesu liuottimella
    YZF1000R
    Lainaa (jaska_73 @ Syys. 21 2009,21:54) kirjoitti
    Joka tapauksessa plexi vahtuu talven aikana ...
    Mulla olis ylimääräinen vähän käytetty tumma Puigin tuplakupla. Ilmoittele jos kiinnostaa.
    Always last but never least.
    No nyt tuli tänään vastaus Puigilta. Heidän mukaansa on käytetty vääränlaista pesuainetta. AIka kumma juttu että edellisen pyörän samanlainen plexi kesti samaa autonpesuainetta, mutta tämä nykyinen ei. Lisäksi ensimmäinen halkeama on ollu visiirissä ennen kuin pyörää on edes kertaakaan pesty keväällä.

JOLLIkin tuossa ylempänä kirjoitti pesseensä laimealla wurthin liuotinpesuaineella ja on kestänyt. Ei men eselitykset läpi kyllä mulle, mutta eipähän tartte tuon puljun tuotteisiin varmaankaan enää sekaantua. *

Kummastuttaa vaan että eivät voi ilmoittaa mi hin saan tuon visiirin lähettää vaikka tein heille täysin selväksi että maksan lähetyksen itse ja kun ovat visiirin tutkineet niin voivat mun puolesta heittää sen roskalaatikkoon, koska omaan pyörääni en sitä enää kiinni laita.
    -Bmw S1000RR 2021-
    Lainaa (jaska_73 @ Syys. 21 2009,21:54) kirjoitti
    Itsehän tätä pleksin pilaantumista on nyt sitten pitänyt ruveta setvimään. Se on kumma juttu että raha kelpaa kaikille hyvinkin herkästi, mutta kun syntyy ongelmia niin niiden selvittämiseen ei kyllä liikaa panosteta. Vastataan parilla sanalla s-postiin ja that's it. * Joten päätin itse olla yhteydessä plexin valmistajaan.
    Samat kokemukset samasta myyjästä.
    Lupasivat minulle Puigin viikossa mutta meni pitkälti toista kuukautta ja eipä vastauksia juuri kuulunut kun rahat oli maksettu.

Itse pleksissä oli pieni halkeama jo uutena etureunassa mutta liimasin sen koska se jäi piiloon ja asia olisi vienyt varmaa loppukesän noiden kanssa...

Uusia halkeamia ei ilmestynyt sinä aikana jonka pyörä oli minulla.
    Kovasti Puigin päästä anneettiin ymmärtää että väärillä aineilla pesty, mutta kun ei ole niin ei ole. Kummallisintahan noissa halkeamissa on se kun ne tuntuvat terävinä renoina sisäpuolelle, mutta päällypuolelle ne tuntuvat vain olemattomasti. Pinta ei edes ole rikki ja varmasti on tuota ulkopuolta pesty enemmän kuin sisäpuolta.

Sain tänään Duellin suunnalta informaatiota että Puigin plxit on erittäin herkkiä kyllä liuottimille.

No anneetaan paskan olla ja etsitään joku toinebn plexi.
    -Bmw S1000RR 2021-
    Lainaa (jaska_73 @ Loka. 01 2009,20:03) kirjoitti
    Kovasti Puigin päästä anneettiin ymmärtää että väärillä aineilla pesty, mutta kun ei ole niin ei ole. Kummallisintahan noissa halkeamissa on se kun ne tuntuvat terävinä renoina sisäpuolelle, mutta päällypuolelle ne tuntuvat vain olemattomasti. Pinta ei edes ole rikki ja varmasti on tuota ulkopuolta pesty enemmän kuin sisäpuolta.

Sain tänään Duellin suunnalta informaatiota että Puigin plxit on erittäin herkkiä kyllä liuottimille.

Kokeile mitä se tykkää jarrunesteestä?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Lainaa (scuuba @ Loka. 01 2009,23:14) kirjoitti

Viikonloppuna teippaan plexin ruutuihin ja valellaan sitten oikein huolella erilaisilla litkuilla. Sittenhän tiedetään kuinka se käyttäytyy. Pitää varmaan videoida koko sessio.
    -Bmw S1000RR 2021-
    Lainaa (jaska_73 @ Loka. 01 2009,23:37) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Loka. 01 2009,23:14) kirjoitti

Viikonloppuna teippaan plexin ruutuihin ja valellaan sitten oikein huolella erilaisilla litkuilla. Sittenhän tiedetään kuinka se käyttäytyy. Pitää varmaan videoida koko sessio.
    Otetaas vähän takasin. Sain tänään s-postia Motoplasticalta herra Joan Puigilta. Saattanee olla jotakin tekemistä noiden plexien kanssa. *

Hän ilmoitti että suostuvat takuu vaihtoon, kunhan vain lähetän heidän mulle lähettämänsä viestin edelleen sinne mistä olen plexin ostanut. Nyt jäädäänkin sitten katsomaan kuinka Suomen MP-palvelu hoitaa oman leiviskänsä. Heidän ei nyt tarvitsisi kuin toimittaa toi viesti eteenpäin eurooppaan josta ostavat itse plexit ja minä saisin sitten takuuna sieltä uuden itselleni. Vanhaa plexiä ei tarvi palauttaa, mutta ei sillä kyllä veenkään virkaa ole.

Mielenkiinnolla odotan mitä perästä kuuluu. Jotenkin on vaan semmonen tunne että itse pitäis varmaan Barceloonan lähteä vaihtamaan tota visiiriä, jotta sais uuden "veloituksetta".

No onpahan saanut taas harrastaa englannin kielellä kirjoittamista, että kait tästä joku hyötykin on. *
    -Bmw S1000RR 2021-
    Tee kuitenkin se testi sillä vanhalla, niin tiedetään
    mitä aineita kestää...
    Honda Valkyrie SuperCharged
    Joo tee ihmeessä kuitenkin toi testi, niin tiedetään millä liuottimilla viittii omaansa pestä
    Suzuki SV1000s '03 - V for Power
    Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
    Lainaa (Cad @ Loka. 03 2009,11:48) kirjoitti
    Joo tee ihmeessä kuitenkin toi testi, niin tiedetään millä liuottimilla viittii omaansa pestä
    Mulla vuoden ollutta pleksiä pesin Wurthin aineilla kesän ja siinä ei ainakaan ollu mitään muutoksia havaittavissa.

Materiaali on polymetyylimetakrylaatti (PMMA), puhekielessä akryyli joten jo google löytää tietoa mikä ei käy pesuun.

Karkeasti bensiinit, spriit, asetonit, tärpätti jne oikeat liuottimet ei sovellu. (Nuo tuntee jo härskistä hajusta)
    Taas nämä "Liuotin" nimellä myytävät vesiliukoiset ja veden pintajännitystä muovaavat pesuaineet (shampoot, saippua, fairy) ei tee PMMA muoville mitään.

Saatiinhan tämäkin asia lopulta selviteltyä. Miinuksia annan tälle, koska ei ollut kiinnostusta hoitaa asiaa, vaikka hänelle annoin selvät ohjeet kuinka toimia. Ohjeet sain suoraan Puigilta.

No tässä intoonnuin pari viikkoa sitten taas kirjoittamaan Joan Puigille suoraan ja tänään sain vastauksen. Hän pyysi olemaan yhteydessä heidän Suomen viralliseen maahantuojaan DUELL:iin, koska hän ei voi itse lähettää asiakkaalle uutta visiiriä, kun ovat yrityksessä näin sopineet. *

Soittelinkin jo Duellille ja he lupasivat hoitaa asian kun vain lähettäisin heille s-postin minkä espanjasta sain. Tästä lähtee kiitokset myös Runelle DUELL:in suuntaan.

Onneksi en kerinnyt tärvelemään tuota visiiriä lopullisesti, vaikka sen kertaalleen jo teippasin osiin ja meinasin sitä eri liuottimilla läträtä.
    -Bmw S1000RR 2021-
    No niin vaan sai tämäkin onnellisen lopun. Tänään sai vihdoin uuden pleksin takuuseen Duellin suunnalta. Aikaahan tässä toki meni, mutta kiitokset kyllä lähti Runelle, koska jaksoi hoitaa asian ilman että olisivat multa kyseisetä pleksistä saaneet kolikon kolikkoa. *

No varuuksi kuitenkin tilasin Puigin mustankin pleksin R-kirjaimella varustetuna. *

-Bmw S1000RR 2021-
    Kylläpä kesti muovinpalan kanssa.

Tämän voisi siirtä suoraan risuiksi MP-Palvelulle.
  20.  
    Ihme pelleilyä ja asiakkaan vedätystä taas myyjäosapuolelta ja uuden saamiseen menikin vaan 8 kk. Hyvän diagnoosin vielä tekivät kuvien perusteella eli väärillä aineilla pesty *
    Mulla olisi ainakin mennyt hermot tossa prosessissa.
    Hyvä että sait uuden viimeinkin.